Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

Sen har jag hela tiden sagt att Kenny är en riktigt vass spelare. Ljungskile? Är det inte där de där tvillingarna, vad de nu heter, kommer ifrån.

 

 

 

Precis, du tänker på brödern Wålemark. Dom är 3 st och inte tvillingar. Mellanborodern tillbringade mesta delen av sin elit-tid i ÖIS, medans dom andra bröderna var högst delaktiga i Ljunkiles uppgång i Allsvenskan för några år sedan. Numera är bara yngste brodern aktiv....han är nog närmare 40 nu och gör ett mycket gott jobb i anfallslinjen. Skulle dock med största säkerhet kunna säga att dena säsong är hans sista aktiva.

 

Däremot gäller fortfarande den totala målsättningen på snittet/månad under 24 månader.

 

Nu mera jobb.

 

Hur mycket är det du vill snitta i månaden?....har som sagt inte lusläst dagboken från början:oops:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bröderna Cartwraight var det ja. Eller Wålemark. Och tre va dom med och eldsjälar om jag inte missminner mig.

 

 

Ängeln ska, i fall villkoren nedan är uppfyllda, sluta jobba 20090430 och ägna sig åt mer livsinspirerande saker här i livet (barn, barnbarn, poker, resor etc och javisst ja frugan :-D).

 

Villkor:

 

1. Hela projektet kommer att vara upplagt i tre 8 månaders perioder. Varje period ska ge ett minimum av sek 50k i överskott.

2. Övergripande målet är att totalt sett vinna sek 240k under hela 24 månadersperioden. Dvs, minimum måste Ängeln vinna sek 50k under 8 månader men totalt måste han snitta sek 10k i månaden.

 

 

Citerade mig själv från första inlägget i DB istället för att skriva om allt igen. Där har du villkoren för att jag ska kunna gå i pension 20090430. Och jag är uppe i ~40k på de fyra första månaderna, så det ser bra ut.

 

På Kapes fråga om kr/timme så kan jag säga att på SnG så har jag nästan lika mkt som irl (iofs har jag månadslön men om man delar den med 160 timmar (vilket ofta är betydligt mer iofs) så). Så det är jag mer än nöjd med. Däremot på CG så är den väldig låg. Men det tar jag eftersom i skolan ska man inte ha betalt. Där går man för att lära.

 

Ok, har då konstaterat att det funkar med Adsl om man kopplar in sladden direkt i mellan modem och dator. Har oxå kollat att den trådlösa routern funkar som den ska. Kopplat in den i det gamla nätet. Med andra ord så funkar allt var för sig men inte ihop, ungefär som tanten å jag ;-). Aj :oops: , hon kom förbi och läste. Så nu till 10k-frågan. Hur fn får man allt att fungera ihop?

 

Ska lira lite CG senare när jag ätit och duschat. Tills dess - ha -det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag va en bra dag. Enda bordet det inte funka på andra omgången var på0,5/1. De kan bara inte folda pre eller släppa bottenpar. Det är väl ok utom som ikväll när de träffar på river med. Men plus ändå totalt ikväll där.

 

På 1/2 SH gick det plus drygt 200 och på 2,5/5 plussa jag riktigt bra drygt 800 ikväll.

 

Så dagresultat: + 1088 sek.

 

2,5/5 FR kommer jag fortsätta skotta på och sedan fortsätta träna SH på 1/2. Kommer nog att blanda upp det med nått bord 0,5/1 oxå tills vidare. På 2,5/5 har jag en BB/100 på 36,62 just nu :-D. Där får den gärna fortsätta ligga :mrgreen:. Men det kommer dystrare tider, jag vet.

 

Nu är det natti natt.

 

Btw; I morgon får man inte jobba längre än till 17. För sen ska man ta med BBna till MacDonkan och käka. Deras pappa lirar sommarbandy och mamsen ska på plastparty med frugan. Fan va fint det kommer att bli. Har man nått att se fram emot iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har då konstaterat att det funkar med Adsl om man kopplar in sladden direkt i mellan modem och dator. Har oxå kollat att den trådlösa routern funkar som den ska. Kopplat in den i det gamla nätet. Med andra ord så funkar allt var för sig men inte ihop, ungefär som tanten å jag ;-). Aj :oops: , hon kom förbi och läste.

 

:lol: Underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gammal mans funderingar kan lätt leda till storhetsvansinne och ond bråd död. Nä riktig så illa ska det väl inte vara eller bli men ju mer jag funderar så ju mer övertygad blir jag att det finns värde att hämta på 2,5/5 FR.

Jag är ju inte dummare än at jag förstår att man inte kan fortsätta att ha den BB/100 som jag har efter fyra sesioner (stavning?). Men eftersom jag inte heller blivit speciellt impad av spelarna so far så börjar ju gubben att fundera. Sedan så inser jag att det finns haj även på den nivån så det gäller att lära sig vem som är vem.

Samtidigt har alltid moneymanagment varit min starka sida och jag har aldrig satt rullen på spel så att säga. Jag är en försiktig general det vet jag men tror att den vägen är rätt för mig.

Och varför i helvete skriver jag detta då? Ja det kan man undra men kände att jag var tvungen att skriva ner tankarna om att gå upp i nivå och helt lämna 0,5/1.

Fn inte nog med att man är senil man är dessutom velig som en barnunge i en godisaffär. Jaja, får väl fortsätta fundera runt det här och kommer väl så småningom fram till nått sorts beslut antar jag.

 

Nu back to work.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat 2,5/5 SH på SS? Jag har hittat bra värde på de borden. Jag envisas med att hävda att SH passar dig bättre än FR. Du behöver få vara lite kreativ och spekulativ, vilket blir svårt på FR.

 

Lycka till med vad det än blir.

 

Det säger du bara för att du ska få lira brallorna av mig :mrgreen:.

 

Nä jag har inte kommit dit än. Tycker jag har för många hål i mitt spel att täppa till i SH ännu. Blir liksom billigare att göra det på 1/2.

Däremot har jag släppt FR på både 0,5/1 och 1/2 och lirar bara SH där. Så så (konstig svenska) småningom är väl tanken att även prova SH på 2,5/5.

Men betänk att det var först i mitten/slutet av juni som jag började lira CG NL på allvar. Så jag har inte gått mer än 2-3 månader i skolan än.

 

Sen tackar jag för att du tror på mig. Köpa andel kanske :roll:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det säger du bara för att du ska få lira brallorna av mig :mrgreen:.

 

Nä jag har inte kommit dit än. Tycker jag har för många hål i mitt spel att täppa till i SH ännu. Blir liksom billigare att göra det på 1/2.

Däremot har jag släppt FR på både 0,5/1 och 1/2 och lirar bara SH där. Så så (konstig svenska) småningom är väl tanken att även prova SH på 2,5/5.

Men betänk att det var först i mitten/slutet av juni som jag började lira CG NL på allvar. Så jag har inte gått mer än 2-3 månader i skolan än.

 

Sen tackar jag för att du tror på mig. Köpa andel kanske :roll:.

 

:-D

 

Tror nog att jag snart blir omkörd, har sällan sett en mer hängiven och inlärningsvillig (språkpolisen?) pokerspelare. Detta kryddat med en ödmjuk inställning till livet gör dig livsfarlig.

 

Jag började också spela FR men kom på att jag lackade svårt på att bara sitta och folda hela tiden och det slutade ofta med att man gjorde något idiotmove bara för att man var hungrig på action.

 

Skulle gärna ha lite % i din SNG rulle, där du ju fullständigt krossar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D

 

Tror nog att jag snart blir omkörd, har sällan sett en mer hängiven och inlärningsvillig (språkpolisen?) pokerspelare. Detta kryddat med en ödmjuk inställning till livet gör dig livsfarlig..

 

:oops: :oops: :oops: :oops: Stora ord om en liten gubbe. TY.

 

Jag började också spela FR men kom på att jag lackade svårt på att bara sitta och folda hela tiden och det slutade ofta med att man gjorde något idiotmove bara för att man var hungrig på action..

 

Jo men en är ju van från SnGandet att bara sitta och vänta ;-). Brukar krydda det med att lira ett eller två SH oxå samtidigt.

 

 

Skulle gärna ha lite % i din SNG rulle, där du ju fullständigt krossar.

 

Krossar var väl lite väl att ta i, men bra har det gått. Funderingarna är ju även att det kan bli svårt att gå tillbaka till enbart SnG-lir då man vant sig vid actionen från SH. Skiljer ju mil mellan hur jag lirar de båda spelen.

 

En tanke som växt fram är ju att förhoppningsvis ska jag bli så vinstgivande i NLCG att jag kan lira det som huvudspel och sen krydda med lite SnG och MTT för spänningens/omväxlings skull.

 

Nä jobb va det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sorligaste jag hört sedan Tilda sa att jag var tjock:)

 

Förhoppningsvis skrev jag. Lär nog ta år innan det uppstår, så du behöver inte orora dig än på ett bra tag ;-).

 

Men kul att du bryr dig :h:.

 

 

Nu e det snart på G. Hem som en skållad iller för att hämta barnbarn och glida in till BK. Prata med grabben idag och han sa att de små hade frågat om vi inte kunde gå dit istället för McD. Klart man gör det då.

Funderar på hur länge den däringa "Busfabriken" har öppet i Linköping på kvällarna. Undrar om man hinner dit en sväng med dom efter att vi ätit. Har aldrig provat men en på jobbet ränner där med sina barn var och varannan helg och säger att det är kanon för barnen.

 

Vi höres senar ikväll.

 

PS: Har fått ett tips av vår datakille och ska kolla om jag kan få igång samarbetet mellan router och Adslmodem ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på hur länge den däringa "Busfabriken" har öppet i Linköping på kvällarna. Undrar om man hinner dit en sväng med dom efter att vi ätit. Har aldrig provat men en på jobbet ränner där med sina barn var och varannan helg och säger att det är kanon för barnen.

 

De har öppet till 19 - perfekt ställe att ta barnen till! Och så har de trådlöst också.... ;-)

 

Får nog ta och leta upp dig nån kväll så man får lira lite mot dig igen, det blir inte så ofta. Iofs försöker jag hitta sämre spelare att spela mot, men kan ju vara kul iaf.

 

Hare bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har öppet till 19 - perfekt ställe att ta barnen till! Och så har de trådlöst också.... ;-) .

 

Tack för infot. Hmmmm, börjar fundera på om du är en Linköpingsbo?

 

 

Får nog ta och leta upp dig nån kväll så man får lira lite mot dig igen, det blir inte så ofta. Iofs försöker jag hitta sämre spelare att spela mot, men kan ju vara kul iaf.

.

 

Kul å kul. Du är för bra så det blir inget värde för mig då ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infot. Hmmmm, börjar fundera på om du är en Linköpingsbo?

 

Nop, jag bor i Nässjö. Men det händer att vi tar barnen dit ibland. Och så har jag bott i Linköping en gång i tiden.... i 1 vecka :-D

 

 

 

Kul å kul. Du är för bra så det blir inget värde för mig då ;-).

 

Hehe, det är nog bara som du tror - känns som vi ligger på ungefär samma nivå. Fast du får ju gärna ha en rejäl portion respekt för mig ifall jag dyker upp! Höjer jag så leder jag, bara så du vet... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvisso kvittar det då senaste SnG inlägget förutom resultat rapport var hösten 1912.....

 

:oops: :oops: :oops: Var det så länge sedan. Hmmm det stämmer nog. Lovar att bättra mig när jag börjar lira SnG igen. Just nu känns det inte som att jag har tiden förrän efter våra mässor som jag sagt tidigare. Men då du.

 

Nop, jag bor i Nässjö. Men det händer att vi tar barnen dit ibland. Och så har jag bott i Linköping en gång i tiden.... i 1 vecka :-D

 

Nässjö = trevligt stad. De har ett trevligt lunchställe som vi brukar gå på när jag är där och tittar till en kund.

 

 

Hehe, det är nog bara som du tror - känns som vi ligger på ungefär samma nivå. Fast du får ju gärna ha en rejäl portion respekt för mig ifall jag dyker upp! Höjer jag så leder jag, bara så du vet... ;-)

 

 

Hmmm, kan man lita på det ;-), isf lovar jag att lägga mig.........tror jag.

 

 

Jo till 19 var det öppet. Herredjävlars alla mormorskakor vicket ställe :shock: :shock:. Snacka om lekstuga. Kostar 100:-/barn för tre timmar. Men snacka att de får valuta för degen. Vi var där halv sex vilket innebar 1½ timmes full fart på ungarna. När vi gick därifrån till bilen sa lilltjejen: - Farfar jag orkar inte gå mer. Sen somna hon när jag bar henne. Då har de lekt. Lovade grabben att vi skulle sticka dit på söndag igen. Då ska de vara där i tre timmer sa han.

 

Sen ni. Är man bra eller är man bra. Eller är man bäst. Fick igång trådlösa och allt ikväll. Kanske ska byta jobb och bli datatekniker......... eller inte :roll:. Ärlig talat så vet jag inte vad jag gjorde men helt plötsligt funkar det.

 

Så nu blir det lite lir en stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjolahopp ja. Ikväll gick det inte lika bra. Jo på 2,5/5 FR gick det lysande. Men på 1/2 :cry:. Börja med flera händers oflyt, översettad, tvåpar mot set, och lite sånt där ni vet ;-). Till slut så gjorde jag månadens, nä årets, nä årtusendets tiltspel i den här handen:

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button ($201.1)

Hero ($347)

BB ($255.6)

UTG ($93)

MP ($589.35)

 

Preflop: Hero is SB with Qclub.gif, Qdiamond.gif.

1 fold, MP raises to $10, 1 fold, Hero raises to $26, 1 fold, MP calls $16.

 

Flop: ($54) Theart.gif, 9spade.gif, 2spade.gif(2 players)

Hero bets $36, MP calls $36.

 

Turn: ($126) 5spade.gif(2 players)

Hero bets $46, MP raises to $92, Hero calls $239 (All-In), MP calls $193.

 

River: ($0) 3club.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $696

 

Results below:

Hero has Qc Qd (one pair, queens).

MP has Ts 7s (flush, ten high).

Outcome: MP wins $696.

 

Sen kan man diskutera Fi´s syn preflopp men det är nått annat det. Mitt spel är i alla fall under all kritik. Borde inte tiltat så. Fy på dig Ängeln, gå och skäms.

 

Ja, så idag blev det trotts bra 2,5/5 faktiskt minus i kassan. Men vissa dagar är det ju så och totalt var det ingen katastrof.

 

Dagsresultat: - 126 sek

 

Nu natti natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kan man diskutera Fi´s syn preflopp men det är nått annat det. Mitt spel är i alla fall under all kritik. Borde inte tiltat så. Fy på dig Ängeln, gå och skäms.

Hmmm, jag tror (hoppas) att t.o.m. jag hade släppt på turn där.

 

Tips: kör lite FL ibland för att träna bort tilten. Där blir man utdragen så ofta att man orkar inte bry sig när man sedan sätter sig på SH NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, jag tror (hoppas) att t.o.m. jag hade släppt på turn där.

 

Tips: kör lite FL ibland för att träna bort tilten. Där blir man utdragen så ofta att man orkar inte bry sig när man sedan sätter sig på SH NL.

 

Normalt släpper jag med där vid omslaget, men inte igår inte. Sen har jag lirat FL och gör det fortfarande, men bara om det fins FR på 10/20 eller 15/30. Men du har rätt om tiltträningen där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vad tråkigt det är att jobba :roll:. Så här är det alltid inför mässor. massor av jobb som bara växer och växer oavsett hur mkt man betar av. Men som min gamla kloka mor sa innan hon fick en transferdeal hon inte kunde säga nej till och gick över till det andra laget:

- Man ska va glad att man har mycket att göra på jobbet. För de finns de som inget jobb alls har.

 

Känner att jag måste förklara mig lite angående mitt svar till Kape i morse. Tycker att det verkar lite drygt så här i efterhand och det var absolut inte min mening.

 

Jag inledde mitt spelande på nätet i FL. Börja lira 2/4 och sen 5/10 och nu10/20 & 15/30, men enbart fullring. Däremot så är trafiken dålig på de ställena på SvS och därför har jag gått över till NL, plus att jag vill utveckla mitt spel med ytterligar en dimension/spelsätt. Jag spelar dock FL om tillfälle ges på rätt bord.

 

Och när det gäller utdragningsträningen så har du ju helt rätt. Framför allt om man lirar på 5/10 eller lägre på SvS. För där kan de fn inte lägga en hålstege inte ens om stegen saknar tre pinnar ;-). Men sätta den på river klarar de ändå :shock:.

 

Nu mer jobb, vi hörs ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nässjö = trevligt stad. De har ett trevligt lunchställe som vi brukar gå på när jag är där och tittar till en kund.

 

Tja, vet inte om det är så himla trevligt - lite småtrist stad tycker jag själv egentligen... men har man rötterna här är det svårt att röra på sig.

 

Jo till 19 var det öppet. Herredjävlars alla mormorskakor vicket ställe :shock: :shock:. Snacka om lekstuga. Kostar 100:-/barn för tre timmar. Men snacka att de får valuta för degen. Vi var där halv sex vilket innebar 1½ timmes full fart på ungarna. När vi gick därifrån till bilen sa lilltjejen: - Farfar jag orkar inte gå mer. Sen somna hon när jag bar henne. Då har de lekt. Lovade grabben att vi skulle sticka dit på söndag igen. Då ska de vara där i tre timmer sa han.

 

Hehe, ja det är ett bra ställe att åka till om man vill ha det lugnt och skönt på kvällen ;-)

 

Sen ni. Är man bra eller är man bra. Eller är man bäst. Fick igång trådlösa och allt ikväll. Kanske ska byta jobb och bli datatekniker......... eller inte :roll:. Ärlig talat så vet jag inte vad jag gjorde men helt plötsligt funkar det.

 

Låter som du är som klippt och skuren för att bli datatekniker. 8-) Har själv en tekn.kand i datateknik - och jag löser inte sånt där... :-D

 

Sen kan man diskutera Fi´s syn preflopp men det är nått annat det. Mitt spel är i alla fall under all kritik. Borde inte tiltat så. Fy på dig Ängeln, gå och skäms.

 

Ja, så idag blev det trotts bra 2,5/5 faktiskt minus i kassan. Men vissa dagar är det ju så och totalt var det ingen katastrof.

 

Jag känner igen det där. Först sitter man och grindar ihop ett par hundra och sen tiltar man bort dem i en hand... Jag försöker verkligen att tänka på att inte göra detta - tidigare hände det titt som tätt - men det är inte lätt att låta bli.

 

Usch vad tråkigt det är att jobba :roll:. Så här är det alltid inför mässor. massor av jobb som bara växer och växer oavsett hur mkt man betar av. Men som min gamla kloka mor sa innan hon fick en transferdeal hon inte kunde säga nej till och gick över till det andra laget:

- Man ska va glad att man har mycket att göra på jobbet. För de finns de som inget jobb alls har.

 

Jag känner igen mig... har hur mycket som helst inbokat fram till jul. Tidigare var jag inplanerad i projekt som totalt krävde ca 70-90 h/vecka, men efter att ha påpekat min situation är jag nu ner i 40-60 h/vecka. Det är som sagt bra att ha att göra - men just nu är det inget KUL att göra, bara tråkiga saker hela hösten. Känns inge vidare... hoppas tomten kommer i år också i alla fall... :rolleyes:

 

Nu ska jag i alla fall åka hem - kanske ses vid borden ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...