Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

Btw...med tanke på att du skall hårdgranska dina PT-stats ikväll passar jag på att fråga hur det gått i ditt SH spel i relation till FR.

 

Själv har jag inte riktigt släppt hörnflaggan å gett SH ett seriöst försök.

:rolleyes:..kanske skulle testa lite på SvS låglimitbord istället för NL$100.

 

Men som sagt, jag är lite nyfiken på hur det gått för dej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad trist...Jag fick en 1500,-bot när jag körde 7 knop för fort med båt, men det var mest skoj;-)

 

http://i19.tinypic.com/6fg36ma.jpg

 

En på miljarden att få en sån va? Schysst väder btw :mrgreen:

 

Har vaccinerat mig mot denna åkomma så det är lugnt.:lol:

 

Rekommenderas stark om man ska vistas i den här DB.

 

Grattis Ängelns dagbok! Du fyller 100! :D

 

Trist med boten, jag vet hur det känns som du vet ;)

 

/SK

 

Jo jag såg ju det. Tackar, men vad är 100? Inte jag iaf, även om jag känner mig så idag.

 

 

Btw...med tanke på att du skall hårdgranska dina PT-stats ikväll passar jag på att fråga hur det gått i ditt SH spel i relation till FR.

 

Själv har jag inte riktigt släppt hörnflaggan å gett SH ett seriöst försök.

:rolleyes:..kanske skulle testa lite på SvS låglimitbord istället för NL$100.

 

Men som sagt, jag är lite nyfiken på hur det gått för dej?

 

Siffrorna är i denna ordning på respektive nivå:

 

VP$IP, W$WSF, PFR, RFI, LwPC, WtSD, W$SD Är lit osäker på vad några av förkortningarna står för (RFI, LwPC).

 

I SH 9820 händer:

30/35/11,5/6,8/7,9/23,4/51,55 + 1694 sek. BB/100 är svår då det är två nivåer. men är nog på tik alladeles för liten egentligen.

 

I FR 13313 händer:

21,8/28,4/5,5/2,1/10,4/21,2/53,4 + 3879 sek. Samma med BB/100 här.

 

 

Ok. Har hittat några, som jag tror, läckor i mitt spel:

Synar för ofta med TPTK och 2-par på steg och färgvänlig river. Måste minska detta.

Är på tok för aggrsiv med höga par, QQ+, på torr flopp. Har nog en tendens att inte vilja bli utdragen och betar nog för hårt, dvs 90% - pott oavsett bräda. Måste nog anpassa det lite bättre.

I FR har en tendens att lira SC-1/-2 lite för mkt och hamna OOP med dem. Rättning i ledet där herr Ängel.

 

Sen har jag oxå sett att mkt av förlusterna sista dagarna ligger i utdragningar med tvåpar, hålstegar, färger och ngra kåkar på rivern. Där jag faktiskt har varit i ledning hela vägen tills rivern.

Men har även haft en del tilt-händer som varit inte bara usla utan rent bedrövligt spelade.

 

Nog om detta. Nu tar vi tjuren vid horna och gör ett försök några timmar.

 

GL Ängeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sida 100 i dagboken måste det la va han menar :)

 

JAha, beror väl på inställninge. Men TY.

 

Börjar ju bra annars på SH :roll:

 

 

***** Hand 422517609 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, August 27, 2007 9:54:47 PM

Britta 18 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: bäcke (585.75)

Plats 3: Boddoh (144.90)

Plats 4: kurir (45.65)

Plats 5: Ängeln17 (400.00)

bäcke lägg LM 1.00

Boddoh lägg SM 2.00

** Giv **

bäcke [N/A, N/A]

Boddoh [N/A, N/A]

kurir [N/A, N/A]

Ängeln17 [Eh, Knk]

*** Bet Runda 1 ***

kurir Syna 2.00

Ängeln17 Höj till 10.00

bäcke Lägg

Boddoh Syna 10.00

kurir Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [4r, Kr, 9k]

*** Bet Runda 2 ***

Boddoh Passa

kurir Passa

Ängeln17 Satsa 22.00

Boddoh Lägg

kurir Syna 22.00

*** Turn(Board): *** : [4r, Kr, 9k, Ds]

*** Bet Runda 3 ***

kurir Passa

Ängeln17 Passa

*** River(Board): *** : [4r, Kr, 9k, Ds, Kns]

*** Bet Runda 4 ***

kurir All-in 13.65

Ängeln17 Syna 13.65

*** Showdown *** : Rake: 2.55 Totalpott: 99.75

bäcke Lägger mig Vinst: 0.00

Boddoh Lägger mig Vinst: 0.00

kurir [Knh, 10h] Stege med högsta kort kung Vinst: 99.75

Ängeln17 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Som ett brev på posten så blev det rena julgranen på taket på den bilen helt plötsligt. - 2500 sek kostade det att köra "lite" för fort. Är en massa inköp på SvS det.

 

Snacka om utdragning, värre än Svs.

 

Har för tillfället timeout på Svs pga alla utdragningar, början på månaden gick bra. Men dom sista två veckorna har det barkat utför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åsså har vi denna:

 

 

***** Hand 422607563 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, August 27, 2007 10:48:17 PM

Anna 66 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Scarace (180.35)

Plats 2: jacke3 (102.35)

Plats 3: Ängeln17 (253.92)

Plats 4: massimo8 (75.13)

Plats 5: Hjonbacken (16.40)

Hjonbacken lägg LM 0.50

Scarace lägg SM 1.00

** Giv **

Scarace [N/A, N/A]

jacke3 [N/A, N/A]

Ängeln17 [Kh, Dk]

massimo8 [N/A, N/A]

Hjonbacken [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jacke3 Syna 1.00

Ängeln17 Höj till 5.00

massimo8 Syna 5.00

Hjonbacken Lägg

Scarace Lägg

jacke3 Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [Ds, Dr, 7k]

*** Bet Runda 2 ***

jacke3 Satsa 4.00

Ängeln17 Syna 4.00

massimo8 Syna 4.00

*** Turn(Board): *** : [Ds, Dr, 7k, 3r]

*** Bet Runda 3 ***

jacke3 Satsa 11.00

Ängeln17 Höj till 40.00

massimo8 Lägg

jacke3 Höj till 69.00

Ängeln17 Höj till 108.00

jacke3 All-in 93.35

*** River(Board): *** : [Ds, Dr, 7k, 3r, Kns]

*** Showdown *** : Rake: 5.35 Totalpott: 209.85

Scarace Lägger mig Vinst: 0.00

jacke3 [3k, Dh] Kåk Vinst: 209.85

Ängeln17 [Kh, Dk] Triss i damer Vinst: 0.00

massimo8 Lägger mig Vinst: 0.00

Hjonbacken Lägger mig Vinst: 0.00

 

Visst, skulle kanske höjt på floppen men hade spelat roll :roll:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här spelar en vanlig randomlirare på 0,5/1 på SvS

 

 

***** Hand 422734423 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, August 28, 2007 12:22:53 AM

Anna 66 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Skitgubben (102.16)

Plats 3: Ängeln17 (216.63)

Plats 4: Chezze (131.05)

Skitgubben lägg LM 0.50

Ängeln17 lägg SM 1.00

** Giv **

Skitgubben [N/A, N/A]

Ängeln17 [10r, 10s]

Chezze [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Chezze Syna 1.00

Skitgubben Syna 1.00

Ängeln17 Passa

*** Flop(Board): *** : [10h, 5h, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

Skitgubben Satsa 41.00

Ängeln17 Syna 41.00

Chezze Lägg

*** Turn(Board): *** : [10h, 5h, 6h, Er]

*** Bet Runda 3 ***

Skitgubben All-in 60.16

Ängeln17 Syna 60.16

*** River(Board): *** : [10h, 5h, 6h, Er, Dh]

*** Showdown *** : Rake: 5.10 Totalpott: 200.22

Skitgubben [3h, Dk] Färg med högsta kort dam Vinst: 200.22

Ängeln17 Lägger mig Vinst: 0.00

Chezze Lägger mig Vinst: 0.00

 

Men sen gick det som det brukar för dessa spelare, som tur va så va det jag som hade nått som höll för omväxlings skull:

 

***** Hand 422738796 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, August 28, 2007 12:27:24 AM

Anna 66 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: $PimP$ (141.25)

Plats 2: Skitgubben (166.37)

Plats 3: Ängeln17 (101.47)

Plats 4: Chezze (110.55)

Skitgubben lägg LM 0.50

Ängeln17 lägg SM 1.00

** Giv **

$PimP$ [N/A, N/A]

Skitgubben [N/A, N/A]

Ängeln17 [Eh, Ek]

Chezze [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Chezze Höj till 5.00

$PimP$ Syna 5.00

Skitgubben Syna 5.00

Ängeln17 Höj till 20.00

Chezze Syna 20.00

$PimP$ Syna 20.00

Skitgubben Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [4s, 2h, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

Skitgubben Satsa 51.00

Ängeln17 All-in 81.47

Chezze Lägg

$PimP$ Lägg

Skitgubben Syna 81.47

*** Turn(Board): *** : [4s, 2h, 9h, Knr]

*** River(Board): *** : [4s, 2h, 9h, Knr, 6r]

*** Showdown *** : Rake: 6.05 Totalpott: 236.89

$PimP$ Lägger mig Vinst: 0.00

Skitgubben Lägger mig Vinst: 0.00

Ängeln17 [Eh, Ek] Par i ess Vinst: 236.89

Chezze Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här spelar en vanlig randomlirare på 0,5/1 på SvS

 

 

***** Hand 422734423 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, August 28, 2007 12:22:53 AM

Anna 66 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Skitgubben (102.16)

Plats 3: Ängeln17 (216.63)

Plats 4: Chezze (131.05)

Skitgubben lägg LM 0.50

Ängeln17 lägg SM 1.00

** Giv **

Skitgubben [N/A, N/A]

Ängeln17 [10r, 10s]

Chezze [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Chezze Syna 1.00

Skitgubben Syna 1.00

Ängeln17 Passa

*** Flop(Board): *** : [10h, 5h, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

Skitgubben Satsa 41.00

Ängeln17 Syna 41.00

Chezze Lägg

*** Turn(Board): *** : [10h, 5h, 6h, Er]

*** Bet Runda 3 ***

Skitgubben All-in 60.16

Ängeln17 Syna 60.16

*** River(Board): *** : [10h, 5h, 6h, Er, Dh]

*** Showdown *** : Rake: 5.10 Totalpott: 200.22

Skitgubben [3h, Dk] Färg med högsta kort dam Vinst: 200.22

Ängeln17 Lägger mig Vinst: 0.00

Chezze Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Alltid surt, men varför inte slå om med set på den floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid surt, men varför inte slå om med set på den floppen?

 

Ärlig talat så vet jag inte. Hade väl någon idiottanke om att slå om på turn om det inte kom ett hjärter. För att "den duktiga" inte hade två det var fullkomligt övertygad om. Nu blev det så att han själv ställde med ett monster och jag var ju tvungen att syna.

Men å andra sidan så hade han aldrig foldat ändå för det gjorde han i princip aldrig. Min stack hade åkt upp och ner några gånger mot honom då han vunnit några potter med idiothänder men oxå där jag vunnit då han synat eller betat helt tom. Tyvärr hade jag inte reloadat efter förra utdragningen för jag skulle i princip lägga ner när AA-handen kom.

 

Har dessutom upptäckt ett fenomen i min mening. Det gäller iaf på 0,5/1 & 1/2-borden på SvS. Andra siter eller högre nivåer vet jag inget om.

Det finns två typer av bord på SH verka det som:

 

1. Antingen de där alla, nästan alltid, foldar mot en raise på 4-5xBB (min standard är 4 + ev. limpare). Det är ju bra på så sätt att man vet att man är upp emot nått om någon synar.

 

2. Eller det där man vid raise får två eller ibland 4 syn på höjningar. Det är oxå bra, om det inte vore för att någon nästan alltid träffar nått. Fast jag egentligen vet att i längden så måste det gynna mig om jag vid dessa bord drar ner HDn för raise något.

 

Sen finns det självklart undantag men i det stora så är de flesta borde jag spelat på något av ovanstående alternativ. Gäller alltså bara i SH.

 

Sen kom det mail som jag väntat på ett taf nu:

 

Hej.

Vi har efter flertalet anmälningar kontrollerat ert språkbruk i chatten

och funnit att det är mer än olämpligt. Vi kommer därför att övervaka

er chatt och vid minsta övertramp mot policyn - Personangrepp -

kommer vi att stänga av er chattfuntion på obestämd tid.

 

Med vänliga hälsnignar

 

Supporten Svenska Spels Poker

 

Då lär den väl ryka rätt snart om jag känner mig själv. För inte har jag följt mina egna regler inte. Nä! Hade en FI (jacke3) igår som va så där överlägsen och dryg när hans skithänder träffade. Så till slut satt jag ensam på ett 1/2 bord och i chatten på 0,5/1 utmana jag honom på en HU på 1/2 nivån. När han inte ville kalla jag honom kycklig och fegis och lite annat otryckbart (då blir man väl bannad här med). Fy fy Ängeln.

 

Nu ska jag fika och sedan jobba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår var en bra dag/kväll...

 

- Jag fick bra utdelning med AA där 2 av 3 höll hela vägen och en var enkel att lägga mot bättre händer.

- Jag träffade 2 set utan att bli utdragen av högre set, stege eller färg

- Jag delade potten med en stege där vi var all-in efter floppen då han inte drog ut mig men väl lyckades få splitpot på river

- Jag förlorade inte ett helt inköp med AK på floppen K96 när fisken drog in två par efter att ha synat raise, re-raise upp till 12BB med sin K6

- Jag bluffade inte bort halva vinsten bara för att jag prompt skulle vinna "alla" potter

 

Du ser Ängeln, ibland går det faktiskt att klara sig även i CG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åsså har vi denna:

 

 

***** Hand 422607563 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, August 27, 2007 10:48:17 PM

Anna 66 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Scarace (180.35)

Plats 2: jacke3 (102.35)

Plats 3: Ängeln17 (253.92)

Plats 4: massimo8 (75.13)

Plats 5: Hjonbacken (16.40)

Hjonbacken lägg LM 0.50

Scarace lägg SM 1.00

** Giv **

Scarace [N/A, N/A]

jacke3 [N/A, N/A]

Ängeln17 [Kh, Dk]

massimo8 [N/A, N/A]

Hjonbacken [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jacke3 Syna 1.00

Ängeln17 Höj till 5.00

massimo8 Syna 5.00

Hjonbacken Lägg

Scarace Lägg

jacke3 Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [Ds, Dr, 7k]

*** Bet Runda 2 ***

jacke3 Satsa 4.00

Ängeln17 Syna 4.00

massimo8 Syna 4.00

*** Turn(Board): *** : [Ds, Dr, 7k, 3r]

*** Bet Runda 3 ***

jacke3 Satsa 11.00

Ängeln17 Höj till 40.00

massimo8 Lägg

jacke3 Höj till 69.00

Ängeln17 Höj till 108.00

jacke3 All-in 93.35

*** River(Board): *** : [Ds, Dr, 7k, 3r, Kns]

*** Showdown *** : Rake: 5.35 Totalpott: 209.85

Scarace Lägger mig Vinst: 0.00

jacke3 [3k, Dh] Kåk Vinst: 209.85

Ängeln17 [Kh, Dk] Triss i damer Vinst: 0.00

massimo8 Lägger mig Vinst: 0.00

Hjonbacken Lägger mig Vinst: 0.00

 

Visst, skulle kanske höjt på floppen men hade spelat roll :roll:.

 

Varför höja floppen - du lär knappast få syn av en sämre hand. Jag hade bara synat turn. Fi bettar ut turn trots att 2 motståndare synat den floppen, vilket tyder på att han inte är speciellt rädd för en dam, tyder mer på AQ, 77 eller Q7, Q3. Visst kan han betta en sämre dam, men då är det bättre att syna och låta honom betta igen på turn, eller betta om han checkar. Att höja turn känns iaf inget vidare.

 

Kan tillägga att jag stackade av på samma sätt i förrgår - det är enkelt att vara efterklok =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför höja floppen - du lär knappast få syn av en sämre hand. Jag hade bara synat turn. Fi bettar ut turn trots att 2 motståndare synat den floppen, vilket tyder på att han inte är speciellt rädd för en dam, tyder mer på AQ, 77 eller Q7, Q3. Visst kan han betta en sämre dam, men då är det bättre att syna och låta honom betta igen på turn, eller betta om han checkar. Att höja turn känns iaf inget vidare.

 

Kan tillägga att jag stackade av på samma sätt i förrgår - det är enkelt att vara efterklok =)

 

Men då hade du inte sett honom spela alla händer innan denna. Han hade lika bra kunnat ha QT/Qx eller vilket PP som helst. Han hade i princip om jag minns rätt närmare 50/25 på iofs enbart runt 70 händer, men alla vid detta bord.

 

Det ÄR rätt att va efterklok men mot den spelaren och den handen med den brädan skulle jag lira precis likadant igen, möjligen skulle jag höjt rejält på floppen. Problemet med honom var att han hade en kuslig förmåga/tur att träffa sina händer maximalt.

 

Men jag förstår, och håller med om, att mot en normal (vad det nu är på SvS) hade jag nog höjt på floppen och sedan taggat ner på turn för att ev syna en AI på river.

 

Men som sagt. Inte mot denna spelare. Kan tilläggas att han losa halva stacken på ett , i princip, likadant spel där han satt med en annan skitkicker till en J(4 tror jag det va) där det var höjd pott pre och två J på f´lopp. Den andre hade AJ. Men det var nog enda gången han inte träffa sin kicker oxå.

 

Sen måste jag säga att jag älskar när ni sågar/kommenterar mina HH´s här i DB. Fortsätt gärna, för det hjälper mig att komma vidare. Och även om jag ibland säger emot, som i ovanstående, så tycker jag att ni tillför massor till mitt tänk när det gäller CG. För hur det nu än är, så är jag fullt medveten om att jag fortfarande bara går i lågstadiet när det gäller detta.

Sen vet jag att jag ibland har en förmåga att uttrycka mig som om jag vet bäst men det får ni bortse ifrån, för det gör jag inte och menar det inte så heller. Har bara en förmåga att skriva rakt av vad jag tänker utan att se hur jag uttrycker det, så att säga. Jag jobbar på den detaljen. Har samma sak irl så att säga, men där vet jag alltid bäst :mrgreen:. Åtminstone enlig barnbarnet.

 

Back to work :-( .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ingen fara - jag räknar inte med att du ska svälja allt jag skriver med hull och hår, det vore ju inte riktigt sunt. När jag kommenterar en HH ger det inte bara dig något, utan även mig när jag får tänka till + får respons tillbaka på det jag skriver.

 

Jag ogillar kommentareer av typen "så här ska man göra, och alla som tycker något annat är hjärndöda" - även om de är ganska vanliga här på PF...

 

Och i handen du spelade var det kanske rätt spelat med ditt read, min analys gällde mer generellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ingen fara - jag räknar inte med att du ska svälja allt jag skriver med hull och hår, det vore ju inte riktigt sunt. När jag kommenterar en HH ger det inte bara dig något, utan även mig när jag får tänka till + får respons tillbaka på det jag skriver..

 

Har ALDRIG svalt något med hull å hår i hela mitt liv ;-) tror jag. Egen åsikt är nog rätt viktig att ha anser jag. Sedan måste man våga framföra den och ta en diskussion om den. Och ibland (sist va nog hösten -79 :mrgreen: ) måste jag ändra mig då jag inser att jag har fel, eller kanske inte fel men att den andra är ännu bättre. Är väl det som kallas personlig utveckling så fint idag.

 

Jag ogillar kommentareer av typen "så här ska man göra, och alla som tycker något annat är hjärndöda" - även om de är ganska vanliga här på PF....

 

Jo men det är väl så att alla highrollers kan så mkt mer än oss småspelare? ;-). Sen kanske man kan uttrycka sig lite vänligare så får man nog mer respekt av den andra parten, tror jag.

 

Skämt å sida, så håller jag fullkomligt med dig här. Min första diskussion om en HA här på forumet så blev jag fullkomligt sågad och tomteförklarad av en PF.are. Det var ju rätt nära att jag lämnat forumet i samma sekund som jag kom i princip. Den personen har ingen respekt hos mig, oavsett att den lirar på lite högre nivåer. Att jag sedan blev kvar var egentligen Eurys och Conspiracys (även Myssion var inblandad där) förtjänst i en HA om SnG. Sen får folk skälla på Eury hur mkt de vill.

 

Och i handen du spelade var det kanske rätt spelat med ditt read, min analys gällde mer generellt.

 

Njaeäea, jag losa ju ;-), så så bra var det väl inte.

 

Sedan vet jag inte varför, men du har fått min respekt som spelare (även om jag inte har en aning om vem du är) och dina inlägg innehåller alltid tänkvärda ord. Så var vänligt - KEEP up the good work, please.

 

:h: /Ängeln17

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ALDRIG svalt något med hull å hår i hela mitt liv ;-) tror jag. Egen åsikt är nog rätt viktig att ha anser jag. Sedan måste man våga framföra den och ta en diskussion om den. Och ibland (sist va nog hösten -79 :mrgreen: ) måste jag ändra mig då jag inser att jag har fel, eller kanske inte fel men att den andra är ännu bättre. Är väl det som kallas personlig utveckling så fint idag.

 

Kan vi vara släkt...? :shock: Fast jag har blivit bättre på senaste åren på att lyssnar och inse att andra också kan ha rätt, och även om min åsikter natuligtvis alltid är bra och rätt, så kan andras, avvikande åsikter, också vara bra och iaf någorlunda rätt... ;-)

 

Jo men det är väl så att alla highrollers kan så mkt mer än oss småspelare? ;-). Sen kanske man kan uttrycka sig lite vänligare så får man nog mer respekt av den andra parten, tror jag.

 

Skämt å sida, så håller jag fullkomligt med dig här. Min första diskussion om en HA här på forumet så blev jag fullkomligt sågad och tomteförklarad av en PF.are. Det var ju rätt nära att jag lämnat forumet i samma sekund som jag kom i princip. Den personen har ingen respekt hos mig, oavsett att den lirar på lite högre nivåer. Att jag sedan blev kvar var egentligen Eurys och Conspiracys (även Myssion var inblandad där) förtjänst i en HA om SnG. Sen får folk skälla på Eury hur mkt de vill.

 

Jag har inte så stort problem om någon highroller trycker till någon, om denna någon har analyserat en hand som om han visste precis vad han pratade om och egentligen inte har en aning - det förekommer ju väldigt ofta. Då kan det vara bra att han får veta det. Tycker det är en massa tomtar som skriver att "så här ska man göra", fast de inte har en aning. Då tycker jag det är bättre att låta bli att skriva något, eller skriva att "så här skulle jag nog gjort, vad tycker ni om det?". Så gör jag fortfarande oftast om det inte är för mig givna situationer.

 

Njaeäea, jag losa ju ;-), så så bra var det väl inte.

 

:mrgreen: nä, det förstås...men det kunde gått... :mrgreen:

 

Sedan vet jag inte varför, men du har fått min respekt som spelare (även om jag inte har en aning om vem du är) och dina inlägg innehåller alltid tänkvärda ord. Så var vänligt - KEEP up the good work, please.

 

:h: /Ängeln17

 

Tackar, detsamma kan jag ju säga då. Man får traggla på och hjälpa varandra så kanske man kan kliva uppåt lite i nivåerna till slut. Får väl leta upp dig på Svs nån kväll så vi får spela lite ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skämt å sida, så håller jag fullkomligt med dig här. Min första diskussion om en HA här på forumet så blev jag fullkomligt sågad och tomteförklarad av en PF.are. Det var ju rätt nära att jag lämnat forumet i samma sekund som jag kom i princip. Den personen har ingen respekt hos mig, oavsett att den lirar på lite högre nivåer. Att jag sedan blev kvar var egentligen Eurys och Conspiracys (även Myssion var inblandad där) förtjänst i en HA om SnG. Sen får folk skälla på Eury hur mkt de vill.

 

 

Detta gjorde mig nyfiken och jag kunde inte låta bli att börja söka i gamla handanalyser efter inlägg från dig. Detta gjorde mig något konfunderad:

VARFÖR skulle jag skriva att jag va full eller skämtade?

 

1. JAg dricker ALDRIG alkohol.

 

2. Mao kan jag ALDRIG bli full.'

 

 

Känns inte som om detta stämmer så väl överens med dina stående frågor i The Well;-)

 

Lycka till, du har förtjänat ihop till rejäl klonk nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta gjorde mig nyfiken och jag kunde inte låta bli att börja söka i gamla handanalyser efter inlägg från dig. Detta gjorde mig något konfunderad:

 

 

Känns inte som om detta stämmer så väl överens med dina stående frågor i The Well;-)

 

Lycka till, du har förtjänat ihop till rejäl klonk nu!

 

Aj då, hittade du det gamla idiotinlägget :oops:.

 

Aldrig va nog ett för stark och i hastigheten överilat (i irritationens tecken) uttryck och jag gillar nog inte att jag skrev så just då. Men eftersom jag inte tar bort det jag skrivit utan står för det, även felaktigheter så får jag ibland äta upp det. Jag dricker alkohol framför allt whiskey som jag anser vara en gudomlig dryck. Vin till maten i rätt sammanhang. Öl när det passar.

 

Och tittar du efter så har jag nog skrivit betydlig fler dumheter än så. Bland annat fick jag en varning i ett mycket osmakligt inlägg av mig där mitt temperament återigen fick mig att skriva först och tänka sen. Jobbar på det och blir bättre men inte fn blir man helt av med det inte. Försök lära en gammal hund å sitta ska du se ;-).

 

Respekt för att du orkade leta i alla mina inlägg. 8-)

 

Sen att frågorna återkommer i The Well är först och främst en kullenarisk (rätt stavat?) fråga. Med lite flyt dyker det upp nått häftigt gott som man kan prova på :-D.

Är egentligen inte drycken som e viktig, förutom då whiskeyn till kaffet, utan matvalet. Det är inte kläderna som gör mannen utan maten. Tro mig. 110 kg Ängel är ett levande bevis för det.

 

Tack för att du påminde mig om mina brister (uppriktigt alltså).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen att frågorna återkommer i The Well är först och främst en kullenarisk (rätt stavat?) fråga. Med lite flyt dyker det upp nått häftigt gott som man kan prova på :-D.

Är egentligen inte drycken som e viktig, förutom då whiskeyn till kaffet, utan matvalet. Det är inte kläderna som gör mannen utan maten. Tro mig. 110 kg Ängel är ett levande bevis för det.

 

Du kanske ska ner i brunnen och utveckla en del av frågorna du får i dagboken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du kanske ska ner i brunnen och utveckla en del av frågorna du får i dagboken?

 

Inte för att jag tycker det skulle va obehagligt eller så, men det finns inget intressant i en gubbes liv och tyckande som skulle intressera ett helt pokerforum.

 

Dessutom ställer ni ju så bra frågor här i dagboken ;-) som jag försöker svara på så gott det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag tycker det skulle va obehagligt eller så, men det finns inget intressant i en gubbes liv och tyckande som skulle intressera ett helt pokerforum.

 

Dessutom ställer ni ju så bra frågor här i dagboken ;-) som jag försöker svara på så gott det går.

Det här vill vi veta!

 

Då är det dags att bekänna färg. Smaklökarna ska göra frivolter av lycka på lördag kväll. Då undrar man:

 

Vad blir det till förrätt?

 

Varmrätten består av?

 

Till desert serveras?

 

Och så ska ju även dryckerommen ingå så:

 

Till välkomstdrink?

 

Väl avvägt som gifter sig med den utsökta smaken av förrätten servas?

 

Det som lyfter fram den extra ordinära smaken i varmrätten blir?

 

Och som grädde på moset något som väl avväger efterrätten?

 

Och till kaffet får man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 422734423 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, August 28, 2007 12:22:53 AM

Anna 66 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Skitgubben (102.16)

Plats 3: Ängeln17 (216.63)

Plats 4: Chezze (131.05)

Skitgubben lägg LM 0.50

Ängeln17 lägg SM 1.00

** Giv **

Skitgubben [N/A, N/A]

Ängeln17 [10r, 10s]

Chezze [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Chezze Syna 1.00

Skitgubben Syna 1.00

Ängeln17 Passa

*** Flop(Board): *** : [10h, 5h, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

Skitgubben Satsa 41.00

Ängeln17 Syna 41.00

Chezze Lägg

*** Turn(Board): *** : [10h, 5h, 6h, Er]

*** Bet Runda 3 ***

Skitgubben All-in 60.16

Ängeln17 Syna 60.16

*** River(Board): *** : [10h, 5h, 6h, Er, Dh]

*** Showdown *** : Rake: 5.10 Totalpott: 200.22

Skitgubben [3h, Dk] Färg med högsta kort dam Vinst: 200.22

Ängeln17 Lägger mig Vinst: 0.00

Chezze Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Varför höjer du inte preflop? Du skriver ju dessutom att din motspelare synar med all möjlig skit. Då är det väl lika bra att börja ta betalt för det redan preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, gillar dig mer och mer. Men okey då.

 

 

Det här vill vi veta!

 

Då är det dags att bekänna färg. Smaklökarna ska göra frivolter av lycka på lördag kväll. Då undrar man:

 

Vad blir det till förrätt?

Kalskuren(tunna skivor så de nästan går att använda som fönster) rullad pamaskinka fylld med nätmelon och en touch av pesto. Garnerad med en poscherad färsksparris, gärna gul om det finns, samt en tumnagel riven parmesan.

 

Varmrätten består av?

Två delar:

1. Ett litet "Monkey Fish kebab" dvs ett litet grillspett med bitar av tonfisk/svärdfisk varvat med paprika och lök. Serveras på en bädd av ris och med en sås gjord på 3 delar Yougurt, 1 del majonäs, dill och sss (salt, en gnutta socker och saften från en halv citron

2. Vitlöksmarinerad hjortfilé som helsteks lätt rosa. Serveras på en bädd av stekta grönsaker och potatistoppar. Droppas med lite rödvinssås.

 

Till desert serveras?

Pannacotta

 

Och så ska ju även dryckerommen ingå så:

 

Till välkomstdrink?

Ett Syditalienskt bubbel i form av Malvasia. Sött men väl avvägt. Finns inte i Systembolagets sortiment då det är en liten lokal producent från de Lippariska öarna utanför tån på Italien.

 

Väl avvägt som gifter sig med den utsökta smaken av förrätten servas?

Ett Nya Zeelänskt vitt vin: Mills Reef Sauvignon Blanc Reserve

 

Det som lyfter fram den extra ordinära smaken i varmrätten blir?

Eftersom vi valt två rätter väljer vi ett vin som med fördel kan drickas till bägge rätterna: Ett Italienskt rövin Bronzone Belguardo, fylligt men ändå väldigt lent. Dominerar varken fisksmaken eller hjortsmaken utan framhäver dessa lite mer.

 

Och som grädde på moset något som väl avväger efterrätten?

Tar vi ett tyskt lite sötare som lyfter smaken av pannacottan: Ruppertsberger Linsenbusch Weissburgunder Trockenbeerenauslese

 

Och till kaffet får man?

Whiskey förståss: Macallan 18years kanske kan smaka.

 

 

Så blev det godkännt? (Hoppas jag stavat vinerna rätt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...