Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sry, friends. Har haft "häcken full" så att säga. Sitter i Helsingborg fortfarande och lär inte komma hem före fredag i bästa fall. Men man får väl se det ur den goda synvinkeln. Hann ju färja över sundet idag och skulle som plåster på såren köpa några plattor. Och till min stora otur så va det "Tillbud" på både Whiskeyn och ölen. :mrgreen:. 5 plattor Mariestad (120 st 33cl burkar) 450 sek, lessen jag blev :roll:. Dessutom så kosta Bowmoren hela 249 sek för en liter. Kände mig tvungen 8-) att köpa 2 stycken då. Mkt otur har man ;-). Att sedan dessutom så här utan någon downswing plussa 50$ på Paradis spädde ju på "misären".

 

Igår lirade jag knappt alls då jag kom till hotellet vid 20.30 och va tvungen att käka lite oxå. Blev bara lite NL-skola och plussa väl lite totalt. Däremot ikväll tänkte jag ta ett pass. Tyvärr kan man bara lira två bord åt gången på den här bärbara. Liten skärm alltså.

 

Frågan är hur man bäst ska förvalta de där 50$ på Paradis. Någon som vet något om motståndet på FL eller SNG. Eller ska man casha ut dom direkt och flytta dem till PS? Eller sattsa allt på en enda MTT med schyssta prispengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och backa va precis va jag gjorde. Lirade FL och hade en sån där kväll när det nästan bara kom skitkort och de gånger man fick en hand så blev man utdragen eller som vid nått tillfälle losa man med QQ vs KK och KK vs AA. Och den gången man fick en hand och träffa så fick man dela potten. Backa nästan 500 sek till slut.

 

Lira dessutom några SnG och där va man ITM i två av 5 (1-1-0) så totlat blev backet "bara" 250 sek ungefär.

 

Nu blir det bingen för man ska ju upp i morgon å jobba. Ha det så hörs vi i morgon kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johoja, degen hade kommit in på Paradis. men nu vet jag varför man inte ska lira där. prova en SnG 22$. På ca 25 min fick jag inte ett kort över 10. Inte några connected, och när de va sutied så va det typ 72, 93 etc. Var ju tvungen att börja stjäla lite blinds. Till slut va man tvungen att ställa med 9Ts. Och fick syn av TJo. Som tur va kom två 9 och hjälpte en. Sen fick man i SB AKs och då ställde knappen (jag +900 ca) så jag ställde med och BB la sig. Fi hade 77 men det enda som hände va att Fi träffa set på river. Så va man shortstackad igen. Stal blindsen nån gång men till slut var jag tvungen att chansa med 4BB i stacken tog jag syn med QJs mot en som ställde för andra gången i rad i tidig pos. AQo och gonatt för även om det dök upp två spader på flopp så kom inget mer av värde sen. Men som sagt, så mkt skitkort i så många händer i rad har jag aldrig sett förut. En bra anledning till att INTE spela på Paradise. Ska dock investera/donera återstående 28$ på nån MTT ikväll tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara få visa denna hand. Inte för att jag losa utan bara för att

 

 

 

***** Hand 337835643 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (FL) - den 30 maj 2007 22:11:04

Erik 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: TheCoach1 (285.70)

Plats 2: Busby (193.67)

Plats 3: Nogianto (428.82)

Plats 4: dNus (485.36)

Plats 5: KVANTJOAN (279.00)

Plats 6: runan (215.90)

Plats 7: energi (68.75)

Plats 8: Ängeln17 (464.92)

Plats 9: pega (385.10)

Plats 10: Bulletnut (132.85)

Ängeln17 lägg LM 2.50

pega lägg SM 5.00

** Giv **

 

Ängeln17 [:Kd::As: ]

 

*** Bet Runda 1 ***

Bulletnut Lägg

TheCoach1 Lägg

Busby Syna 5.00

Nogianto Lägg

KVANTJOAN Lägg

runan Lägg

energi Höj till 10.00

Ängeln17 Höj till 15.00

pega Syna 15.00

Busby Syna 15.00

energi Syna 15.00

*** Flop(Board): *** : [:9h::Kh::4d:]

*** Bet Runda 2 ***

Ängeln17 Passa

pega Passa

Busby Satsa 5.00

energi Höj till 10.00

Ängeln17 Höj till 15.00

pega Syna 15.00

Busby Syna 15.00

energi Syna 15.00

*** Turn(Board): *** : [:9h::Kh::4d::Jh:]

*** Bet Runda 3 ***

Ängeln17 Passa

pega Passa

Busby Passa

energi Satsa 10.00

Ängeln17 Syna 10.00

pega Höj till 20.00

Busby Lägg

energi Syna 20.00

Ängeln17 Lägg

*** River(Board): *** : [:9h::Kh::4d::Jh::Qd:]

*** Bet Runda 4 ***

pega Passa

energi Satsa 10.00

pega Syna 10.00

*** Showdown *** : Rake: 4.75 Totalpott: 185.25

TheCoach1 Lägger mig Vinst: 0.00

Busby Lägger mig Vinst: 0.00

Nogianto Lägger mig Vinst: 0.00

dNus Högsta kort nia Vinst: 0.00

KVANTJOAN Lägger mig Vinst: 0.00

runan Lägger mig Vinst: 0.00

energi [:Th::5s:] Stege med högsta kort kung Vinst: 185.25

Ängeln17 Lägger mig Vinst: 0.00

pega Lägger mig Vinst: 0.00

 

Visst va det bra spelat av honom. Att han visste hela tiden att han skulle få stege med tian var ju så helt otroligt bra av honom att veta :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAhaja, ber om ursäkt att jag inte varit speciellt aktiv här i DB under veckan. Men trodde att jag skulle vara i Helsingborg en natt. Det blev fyra :shock:. Jaja, så kan det gå ibland. Nu äntligen hemma och kan ägna mig åt lite poker på allvar.

 

Avslutningen på maj månads resultat var ju inte i paritet med de första 14 dagarna men å andra sidan tog resan upp en vecka i princip. Dessuton har jag inte varit så aktiv vid borden denna vecka heller utan jobbet har tagit mkt koncentration. Dock hunnit med att lira lite och mest CG då man inte behöver vara fullt så koncentrerad som när man lirar SnG.

 

Månadsresultatet kom dock upp över planerat mål , trots att jag inte lira tillräckligt många SnG. Däremot så flöt det in lite deg i några MTT och på CG.

Drygt sek +11k blev slutresultatet. Ni kan i mitt första inlägg (se länk http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/28274-aengeln-bygger-br-barnbarna-och-sin-pensionering-20090430-a-66.html#post579087) se resultatet mer nerbrutet och även några diagram över månaden. För många som lever på pokern är nog inte 11k något bra resultat, men jag är stennöjd med det. Cancerfonden fick knappt 4k och barnbarnen fick dela på 2k. Ängelns BR ökade med resterande del, men som sagt allt finns specat i första inlägget.

 

Ikväll blir det nån MTT och lite CG. Kanske även om jag får lust några SnG. Tills nästa gång. Må bra och ha roligt. Ett gott skratt förlänger livet. Jag skrattar ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorå, dags för bingen nu. Ska ju till farsgubben i morgon. La mest tid på en MTT 110 sek på SvS. Låg topp 3-4 när jag losa fyra raka slantsinglingar, AK vs 77, TT vs 99, och AQs vs AJ. Sen va man botten 10. Lyckades ändå ta mig ITM och knep en 21:sta plats. Fantastiska + 45 sek.

 

Lira lite CH FL 5/10 med. Guuuuuuuud så trött jag börjar bli på fiskarna som ta mig fn synar med vad som, bara det är ett klätt eller om de har hålpipa. Tyvärr är det svårt att få igång 10/20 FR just nu på SvS. Men ska inte klaga för mkt + 122 sek totalt på CG ändå ikväll där. Trots att jag börja med att backa 188 sek mot utdragningarna på första bordet. Bytte sen till två andra och då gick det bättre.

 

Lira även 3 SnG. ITM i en (1-0-0) och en bubbla med 99 på knappen och ställ med 8 BB i stack. Syna av SB med 8BB som hade AA. Bara blanka kort på bordet sen va man ju något short så, adjö. Men + 170 sek där med gör ju att kvällen inte va helt bortkastad.

 

Dagsresultat: + 336 sek

Bankrulle: 27494 sek.

 

Vandringen mot nästa sek 10k har börjat.

 

Nu natti natt. Vi hörs i morgon kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, lite konstig fotbollsmatch. Synd bara att den blev avbruten. När det stog 0-3 lämna SvS 100x på Dansk vinst och tror det va 50x på oavgjort. Så jag lira 20 sek på varje. Hade suttit fint om Sverige losat. Som tröst alltså.

 

Lirar en MTT just nu. Och alla ni som förspråkar raise till 3xBB och säger att det har samma effekt som 4-5xBB, kasta er väggen. Höjde det i UTG+1 med QQ fick 5 syner :shock: . Varav en med J3s som träffa kåken på flopp. Bara så ni vet det om SvS. De va ju suited. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några händer senare händer detta och fisken gör en inte lessen :lol:

 

***** Hand 340933598 *****

15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 juni 2007 22:53:58

Texas (Vanlig /Turnering )

Plats 1: tmb (1520.00)

Plats 2: Ängeln17 (1480.00)

Plats 3: steely_123 (1465.00)

Plats 4: flax5 (2145.00)

Plats 5: ostberlin (3005.00)

Plats 6: ray55 (1350.00)

Plats 7: @uffe@ (1410.00)

Plats 8: Dronten (1440.00)

Plats 9: then (1245.00)

Plats 10: Huggli (1350.00)

tmb lägg LM 15.00

Ängeln17 lägg SM 30.00

** Giv **

 

Ängeln17 [:Kd::Ks:]

 

*** Bet Runda 1 ***

steely_123 Lägg

flax5 Lägg

ostberlin Höj till 180.00

ray55 Höj till 330.00

@uffe@ Lägg

Dronten Lägg

then Lägg

Huggli Lägg

tmb Lägg

Ängeln17 All-in 1480.00

ostberlin Syna 1480.00

ray55 Lägg

*** Flop(Board): *** : [:7d::9h::6d: ]

*** Turn(Board): *** : [:7d::9h::6d::7c:]

*** River(Board): *** : [:7d::9h::6d::7c::Qd:]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3305.00

tmb Lägger mig Vinst: 0.00

Ängeln17 [:Kd::Ks:] Två par, kungar och sjuor Vinst: 3305.00

steely_123 Lägger mig Vinst: 0.00

flax5 Lägger mig Vinst: 0.00

ostberlin [:Td::Th: ] Två par, tior och sjuor Vinst: 0.00

ray55 Lägger mig Vinst: 0.00

@uffe@ Lägger mig Vinst: 0.00

Dronten Lägger mig Vinst: 0.00

then Lägger mig Vinst: 0.00

Huggli Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, hade lite problem när fisken syna igen lite senare med nått skit när jag ställde med AT i SB. Självklart var det Fis tur att träffa och då blev jag short faktiskt. Men med diciplin vid alla kalla kort och några bra moves så fick jag till slut dubblaupp och igen. Så rann det på till finalbordet.

Väl där så va jag chip 2 med 10000 mindre än CL men 10000 mer än nr3 upp. Fisken hade tagit sig dit oxå. Fick min hämnd när jag i SB ställde med AJ och sin vana trogen syna Fisken med KQ. A på flopp och resten blnkt. Då va man CL. Sen när vi va 8 kvar så completa CL i SB mot mig i BB. Q4 hade jag. Q43 på flopp jag checka Fi beta 1BB jag höjde till 3BB Fi höjde till 6BB jag pusha Fi syna och vände upp 33 för set. Så var man från chip 2 ute som 8. 513 sek för besväret fick man.

Har inte bestämt om jag tycker det va dåligt av mig att inte kunna släppa 2paret men va fn det va ju topparet och chansen att bli megachippi fanns ju där. trodde inte Fi satt på PP då han bara completa pre. Aja, bara att gå och dö och lira en ny i morgon.

 

Lira lite CG oxå. Där hade man verkligen meflyt idag. Utdragen typ 7x på river så totalt back där 235 sek idag.

 

6 SnG lirade ITM i 2 (1-1-0) så plus 140 sek där. Ingen bra dag alltså.

 

Dagsresultat: +345 sek

Bankrulle: 27839

 

Nu natti natt. I morgon (eller idag) är en ny dag och då ska jag hjälpa ena dotter med lite saker. Vi höres.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, idag har man inte haft flytet med sig MTT inte. I tre st har jag blivit utdragen av färg på river när jag haft toppar plus öppet stegdrag (i alla tre alltså). Då räknar jag inte frirullen på FT för där blev jag med utdragen av färg på river. Idag är det ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLLLLLLLSSSSSSSKKKKKKKKKA river.

 

Däremot har det gått bra i SnG 15 spelade och ITM i 7 (4-2-1) gav ett skapligt netto. I cg har det gått så där på SvS. Plus iofs men bara lite. Men det gick riktigt bra på PS istället och plussa närmare 100$ där. Men de räknas inte i rullen.

 

Dagsresultat: +958 sek

Bankrulle: 28797 sek

 

Nu blir det bingen och i morgon ska man arbeta igen. Ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det nästan bara CG. Lira tre SnG och ITM i två. CG gick i princip +-0. Hann med MTT oxå men där var det iskallt. Hade behövt vantar för så kalla va korten. Dagens resultat va lysande mao. I morgon blir det mer spel då jag slutar vid ett och frugan är på tjejresa nånstans. Då kanske man kan lägga upp lite händer här oxå.

 

Dagsresultat: +39 sek

Bankrulle: 28836

 

Nu till sängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorå, det e stabilt så det räcker. Stabilt negativt resultat. :mrgreen:

 

Närå plussar ganska bra i låglimitträsket. Men ska idag koncentrera mig på SnG under em. Sen ikväll får vi se om det blir mer CG. Tyvärr så är det svårt att få igång 10/20 och 15/30 FR limitbord på SvS så det blir oftast 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket kanonjobb man har. Varför vänta till em med å grinda lite SnG när man får betalt av en arbetsgivare för att sitta och lira :lol:. Omöjligt att backa då.

 

Arbetstid: 3 timmar

ROI: 100 %

Skatt: 47% (jaja, ska inte klaga så länge de tillför sjukvården mina skattepengar)

Vinst so far idag: 53%

 

SnG: 10 st

ITM: 5 st (3-1-1)

ROI: 82%

 

Dagsresultat so far: +900 sek

 

Dessutom va jag ju tvungen att spela på fm då jag måste åka med dotter till elD i em. Hon ska på kontroll efter ingreppet förra veckan. Allt e ok är bara en rutinkontroll men hon ville gärna att pappsen ska följa med.

 

Ikväll (ja eller runt fyratiden) får man dessutom besök av barnbarn från K-holm. Då ska vi gå och kolla tågen, käka glass och sedan till McDonkan. Det blir fest det :lol:.

 

Funderar på att fixa till lite festlig mat till tanten kommer hem ikväll. Några förslag? En halvblodig självdö oxfilé med sallad kanske? Eller lite SON. Eller bara en flaska rötjut av billigare sort och en hink att kräkas i? Räkor, vitt vin och en solnedgång på balkongen är kanske inte helt fel heller. Alla förslag mottages tacksamt före 13.00.

 

Kom förresten på precis att vi nog fn har bröllopsdag nu i början av juni. Man kanske skulle kolla upp det så man inte blir satt i frysen. Är rätt säkar på att den INTE varit, tror jag :roll:. För jag hade nog märkt det.

 

Jaja, nu blir det till att jobba och kanske lira lite CG oxå.

 

Lite visdomsord tills nästa gång vi hörs:

Att ta medicin är inte roligt, men att ha roligt är en bra medicin :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det snart dags att gå hem då. Jorå, lira lite CG på SvS FL 5/10 SH. Dryga ut rullen med lite mera deg, så det va väl bra då.

 

So far

 

Dagsresultat: + 1033 sek

 

Åsså en sak till:

Ensamheten är ett bra ställe att besöka, men ett dåligt ställe att stanna på.

 

Ha en bra eftermiddag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barnbarn är lite försenade. kommer straxt innan fem så lite till hinner man nog lira.

 

va me dotter hos elD. Det hade gått bra och nu skulle det börja strålas lite. Inget onormalt enligt honom.

Har oxå funderat lite under em. Och har ändrat i vinstfördelningen i min första post angående hur jag ska fördela månadsvinsterna.

Kommer, så länge min dotter strålas, att skänka 10 % av månadsresultatet till cancerforskningen. Hur läng detta kommer att ske vet jag inte men det får ta den tid det tar. Villkoren i första inläggget är nu ändrade. http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/28274-aengeln-bygger-br-barnbarna-och-sin-pensionering-20090430-a-67.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...