Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo, brukar ju vara så, men i det här fallet har samma mönster upprepats två gånger på två månader. Första gången lät jag bli att bli förbannade utan påpekade bara att man som vd kanske bör diskutera saker med respektive avdelningschef innan man tar belut som påverkar arbetssituationer.

Sen går den idioten och gör samma sak igen i nästa fråga. Då gick jag i taket. Avskyr nya chefer som ignorerar sin personal och enbart ska visa sig handlingskraftiga inför styrelser. Att man sen i efterhand dessutom inte förstår varför jag som försäljningschef reagerar gör inte saken bättre. Känner att det här kommer inte att fungera om han ska ha den inställningen att - jag är VD och jag bestämmer vad jag vill. Iofs är det rätt men det utesluter inte att man tar med sina medarbetare i processen om man vill att de ska prestera något bra.

 

Jaja, nu ska jag jobba, ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja, ytterligare en minusdag då. Tror det beror på att jag är ofocuserad. Känner att problemen på jobbet tar mkt focus å energi. Kanske tar ett uppehåll några dar. Vi får se.

 

BTW; skulle ta ut degen från Paradise men är ju tvungen att fixa ett netteller först. Så lira en liten MTT där och blev 17 av 230. Blev några dollarers där då.

 

Dagsresultat -69 sek

 

Bankrulle 31437 sek.

 

Gäller att hålla ner förlusterna de dåliga dagarna :mrgreen:.

 

Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde låte bli. Så djvla dåligt att det inte är sant.Lirar säkert inte toppenpoker just nu, men hade ju världens meflyt på FL cashgame ikväll :roll:.

 

En snabb uppräkning ger detta:

 

Floppat 2par 5x. Utdragen av runner runner högre tvåpar 4x. !x losat mot högre tvåpar på flopp.

Floppat set 1x. Utdragen av runner runner färg 1x.

Floppat stege 1x. Utdragen av runner runner färg 1x.

AAx2. Utdragen på river 2x av 2par.

KKx1. Utdragen av set på river 1x.

QQx2. Torsk mot floppat 2par 1x, 95off :shock:. Vann en gång :shock: :shock: :shock:

JJx2. Losat mot Ax 2x.

Har säker missat någon men det bjuder jag på. Kostar på att lira CG med mitt meflyt.

 

Själv har jag floppat färg- och öppet stegdrag samtidigt (15 outs från floppen), minst 7x. Inte satt ett enda.

 

Spelat 2MTT (en sattelit) och gick rätt bra i 110 sek. Ramla in i en fälla? Var 37 kvar och 30 ITM. Satt i BB med KTs och roundfold till SB som raisar 4xBB. Funderade ett tag och kom fram till att han troligen bluffade för att stjäla då jag både varvet innan och det innan det, lagt mig i BB mot raise 4xBB från CO respektive Knappen. Så jag ställde. Han funderade väl i ca 5 sek innan han syna med AA.

Floppen kommer Q4T, litet hopp tändes.

Turn kommer K, yes, äntligen lite meflyt.

River kommer 4, meflytet fortsatte.

 

Har inte bestämt mig för om det var en bra move att pusha i BB med KTs mot en raise från SB. Hade han höjt 2-3 ggr hade jag foldat firekt. Nu kan man säga att han lura skiten ur mig. På fotbollsspråk så finta han mig så till den milda grad att jag va uppe på läktarn för att köpa en korv med bröd.

 

Nu ska jag gå och hoppa från högsta mattkanten och se om jag kan slå mig. ha det.

 

Dagsresultat: -1975 sek

 

Bankrulle: 29462 sek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojo, SvS fortsätter att vara riggat. Spelat en MTT och hade säkert 10-15 PP men träffa inte ett set. Däremot när jag fick KK och AA så fick man ju syn av 33 och 55 som självklart träffa settet. Slutade med att jag ställde med KQ och fick syn av AK. Träffa Q på floppen men SvS tycker ju att alla bräder ska innehålla ett A, så det la de upp på river. Blev inte förvånad. Måste dock säga att jag är bra nöjd med mitt spel till trots. Att inte få en spelbar hand i 40 minuter och ändå nästan nå ITM.

 

BTW; snart är man en tanlös gammal gubbe ;-). va hos tandläkaren idag.

- Du har starka fina tänder utan hål, men ......... sa hon.

Dessa djvla men. Visade sig att jag har början till tandlossning. :shock: Kul i jul. Alla gaddar borta vid 50. Kommer att se ut som värsta NHL-proffset, tänkte jag. Nu visade det sig att det finns behandling och i första hand hos tandhygenisten så där en 20-30x. Med start omedelbart. Minst en gång i veckan till att börja med. Efter dessa gånger så görs en kontroll och om det inte är bra så blir det specialklinik, huva vad dollares de kommer att vilja ha.

Funderar på att göra lös puré av all mat istället. Blir ju billigare så :mrgreen:.

 

Nu ska jag donera lite mer pengar till fiskarna. blir lite SnG och nån mer MTT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska sluta spela poker. Iaf MTT. Inte ett drag sätter man. Man spelar bra stabil poker men åker ut mot konstiga syner av roliga fiskar. I sista MTTn floppa man både öppet steg och färgdrag och topparet men inte satt det inte. Losa halva stacken. Synen på flopp va väl inget att säga om då jag hade 6x i pottodds. Men så klart så träffa en av fiskarna sitt tvåpar på river, 84o. Sedan spelar man stabilt arbetar upp sig till straxt under medel.

KK i utg raisar 3xBB och får en syn och en reraise. Då ställer jag in då jag sett reraisaren göra så med Ax tidigare flera gånger. En lägger sig men reraisaren som e storstack vid bordet synar givetvis med AJo. Vad kommer på floppen tror ni. Just det AJ förståss. Dessutom hatar jag SvS HH då den inte lägger in den handen man bustar på. Så därför får man skriva en sån här roman.

 

BTW; man kan besegra sjukdom, dåligt väder och kärleksproblem. Men det går inte att besegra riggen på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas ni inte har studsmattor & grejjer då :-D

 

Se upp med studsmattor, var på sjukhuset igår med lilla grabben för bruten arm. Det skulle ta ca 1h att operera, men tog 2,5h då var man nervös att något gått på tok. Men allt gick bra, så nu är man hemma igen, men usch va jobbigt det var att se honom ha så ont.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att allt gick bra med junior. Kul att möta dig btw, på Paradise NL FR. Skulle ju egentligen avsluta kontot där men har ju inte fixat Neteller än så jag tänkte jag lirar upp skiten. Först en SnG $22 som jag kom tvåa i, +38 $, sen lira jag som sagt NL FR + 43$. Schysst site :lol:.

 

SvS däremot, nä vände under kvällen faktiskt. Lirade 9 SnG, ITM i 5 (2-2-1). Även CG FL gick plus. Inte så mkt men ändå. Det ända som inte gått är MTTna. Fattar inte att man ska bli utdragen i ett. Men men, det släpper där med snart.

 

Just det ja. Inte nog med att man ska bli tandlös, har åkt på nått jvla exem i ena armhålan som nu dessutom blivit infekterat. Liksom droppar en gröngul sörja ur ett hål där. Tror inte det ska va så :roll:. Dessutom luktar det som gammal ..... :oops:, måste nog gå till elD med det me. Verkar som om det aldrig ska ta slut.

 

Dagsresultat: +808 sek

Bankrulle: 30270 sek

 

Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se upp med studsmattor, var på sjukhuset igår med lilla grabben för bruten arm. Det skulle ta ca 1h att operera, men tog 2,5h då var man nervös att något gått på tok. Men allt gick bra, så nu är man hemma igen, men usch va jobbigt det var att se honom ha så ont.

 

Ojojoj, inte kul! Hoppas det är bättre med grabben nu. Hörde nåt om att arm- och benbrotten bland barn ökad drastiskt sen det blev populärt med de där stora studsmattorna. Sambons syskonbarn har precis fått en så jag väntar bara på att nån av tvillingarna ska behöva besöka akuten. Emellertid ska det tydligen vara grymt bra motion och kaloribrännande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojoj, inte kul! Hoppas det är bättre med grabben nu. Hörde nåt om att arm- och benbrotten bland barn ökad drastiskt sen det blev populärt med de där stora studsmattorna. Sambons syskonbarn har precis fått en så jag väntar bara på att nån av tvillingarna ska behöva besöka akuten. Emellertid ska det tydligen vara grymt bra motion och kaloribrännande!

 

Svågern köpte en med skyddsnät, då gjorde vi så här :lol:,

nu känns det mer som :oops:

 

Ängeln du fick en fin pott med KQ ruter mot triss AA. Jag satt mest och slaskade, det känns som det är ganska vekt på Paradise. Minsta bet och dom lägger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ängeln du fick en fin pott med KQ ruter mot triss AA. Jag satt mest och slaskade, det känns som det är ganska vekt på Paradise. Minsta bet och dom lägger sig.

 

Jepp, den va go. Men han får väl lära sig att skydda sin hand bättre. Han gav ju rätt odds för syn hela vägen. Men jag går å andra sidan bara i skolan än va det gäller NL så vad vet jag.

 

Uppfattar nog motståndet på den låga nivån som ytterligt synvilligt om man träffar och betar ut bara de har har nått litet par eller nått. Däremot så läggs mkt händer preflopp vid raise, det håller jag med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara tvungen att visa upp.

 

 

***** Hand 352698047 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 juni 2007 21:52:11

Adam 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Tarden (155.00)

Plats 2: Ängeln17 (138.50)

Plats 3: clueless58 (188.42)

Plats 4: öbs (45.30)

Plats 5: afrodite3 (125.65)

Plats 6: summit (295.55)

Plats 7: Slashdot (206.32)

Plats 8: Too-rye-ay (120.90)

Plats 9: imout (97.00)

Plats 10: lazerblade (212.60)

Tarden lägg LM 0.50

Ängeln17 lägg SM 1.00

** Giv **

 

Ängeln17 [:5s::6s: ]

 

*** Bet Runda 1 ***

clueless58 Lägg

öbs Syna 1.00

afrodite3 Lägg

summit Lägg

Slashdot Lägg

Too-rye-ay Syna 1.00

imout Höj till 3.00

lazerblade Lägg

Tarden Lägg

Ängeln17 Syna 3.00

öbs Lägg

Too-rye-ay Syna 3.00

*** Flop(Board): *** : [:As::3s::4s: ]

*** Bet Runda 2 ***

Ängeln17 Passa

Too-rye-ay Passa

imout Passa

*** Turn(Board): *** : [:As::3s::4s::2s: ]

*** Bet Runda 3 ***

Ängeln17 Passa

Too-rye-ay Satsa 3.00

imout Lägg

Ängeln17 Höj till 113.00

Too-rye-ay Lägg

*** Showdown *** : Rake: 0.40 Totalpott: 16.10

Tarden Lägger mig Vinst: 0.00

Ängeln17 Vinner potten Vinst: 32.20

 

Troligen beta jag lite hårt men hade hoppats på att han hade Knugen. Har inte riktigt lärt mig än. Ny termin börjar väl i augusti. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här på SvS va inte lika kul :cry:. Och ja jag vet att jag skulle höjt preflopp och sen vetat att jag var slagen på turn och river. Tänkte va smart å slowspela :oops:.

 

 

***** Hand 352711421 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 juni 2007 22:02:22

Adam 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Tarden (161.35)

Plats 2: Ängeln17 (147.10)

Plats 3: clueless58 (198.02)

Plats 4: öbs (42.50)

Plats 5: afrodite3 (130.75)

Plats 6: summit (306.65)

Plats 7: Slashdot (180.82)

Plats 8: Too-rye-ay (108.40)

Plats 9: imout (92.50)

Plats 10: lazerblade (212.45)

lazerblade lägg LM 0.50

Tarden lägg SM 1.00

** Giv **

 

Ängeln17 [Kr, Ek]

 

*** Bet Runda 1 ***

Ängeln17 Syna 1.00

clueless58 Syna 1.00

öbs Syna 1.00

afrodite3 Syna 1.00

summit Syna 1.00

Slashdot Lägg

Too-rye-ay Lägg

imout Höj till 6.00

lazerblade Syna 6.00

Tarden Syna 6.00

Ängeln17 Syna 6.00

clueless58 Lägg

öbs Lägg

afrodite3 Lägg

summit Syna 6.00

*** Flop(Board): *** : [Dh, Es, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

lazerblade Passa

Tarden Passa

Ängeln17 Passa

summit Passa

imout Satsa 26.00

lazerblade Lägg

Tarden Syna 26.00

Ängeln17 Syna 26.00

summit Lägg

*** Turn(Board): *** : [Dh, Es, 4h, 4r]

*** Bet Runda 3 ***

Tarden Passa

Ängeln17 Passa

imout All-in 60.50

Tarden Syna 60.50

Ängeln17 Syna 60.50

*** River(Board): *** : [Dh, Es, 4h, 4r, 9r]

*** Bet Runda 4 ***

Tarden Passa

Ängeln17 Passa

*** Showdown *** : Rake: 7.30 Totalpott: 285.20

Tarden [9s, Ds] Två par, damer och nior Vinst: 0.00

Ängeln17 [Kr, Ek] Två par, ess och fyror Vinst: 0.00

clueless58 Lägger mig Vinst: 0.00

öbs Lägger mig Vinst: 0.00

afrodite3 Lägger mig Vinst: 0.00

summit Lägger mig Vinst: 0.00

Slashdot Lägger mig Vinst: 0.00

Too-rye-ay Lägger mig Vinst: 0.00

imout [Dr, Eh] Två par, ess och damer Vinst: 285.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot så fortsätter fiskarna att förvåna på SvS. I MTTn börja man bli short när vi va ITM och fick KJs på knappen. Först in pusha jag och SB folda, men BB som efter syn hade ca 2000 kvar i marker hade hittat den med A3s. Ingen hjälp av brädan så då va den slut. 45:a och pengarna tillbaka lite drygt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjolahopp. En bra dag vid skärmen.

 

Dagsresultat: +993 sek

Bankrulle: 31263 sek

 

En sak jag inte förstår är att när jag lirar NL CG på SvS så har jag så djvla svårt att vinna. Men på Paradise så plussar jag idag igen +46$ på NL CG. Tycker ju inte jag lirar annorlunda men nått skit är det. Troligen bakom spakarna.

 

Helgen har artat sig till att bli en kanonhelg. Ikväll ringde telefonen nämligen.

- Hallå.

- Hej Farfar.

- Hej du.

- Farfar, får jag sova hos er i morgon?

- Vadådå?

- Vi ska åka till landet och jag vill inte följa med. Jag har fotbollsmatch på söndag morgon.

- Jaha du. Så då kan du inte spela den då?

- Nä.

- Vad säger mamma och pappa om det då?

- Det vet jag inte. Har inte frågat dom.

- Tycker du inte du behöver göra det först?

- Nä, då säger de bara att jag inte får och att ni har så mkt att göra ändå. Så jag tänkte att jag frågar dig först och sen mamma och pappa. Snääääälla farfar. Jag lovar att inte bråka och göra som ni säger.

- Okey, om du får för mamma och pappa. Men då får du lova en sak.

- Ja, vad då?

- Att vi går på stan i morgon och köper nått roligt.

- Okey, ska vi äta på MacDonalds oxå?

- Brukar vi det?

- Ja.

- Då så.

Så nu är det bestämt att jag hämtar grabben vid 09.00 i morgon.. ööhh idagbitti ;-). Sen blire åka av hela helgen. Och toppfotboll att beskåda på söndag morgon. Som sagt, en kanonhelg. Är det alltid i mitt tycke när jag får va med mina barnbarn :-D.

 

Nu sak jag knoppa in. Ha det.

 

PS; Va hos elD idag med armhålan. De skar lite och tömde ut säkert 2 liter var, känndes det som iaf. Sen fick man en salva som ska göra så det onda försvinner. Har tagit på den två gånger men det hjälper inte än iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, den va go. Men han får väl lära sig att skydda sin hand bättre. Han gav ju rätt odds för syn hela vägen. Men jag går å andra sidan bara i skolan än va det gäller NL så vad vet jag.

 

Uppfattar nog motståndet på den låga nivån som ytterligt synvilligt om man träffar och betar ut bara de har har nått litet par eller nått. Däremot så läggs mkt händer preflopp vid raise, det håller jag med om.

 

Hade du pottodds så var det säkert helt rätt. Vad jag förstår så e det ju snarare så att implicita odds kan väga upp bristande pottodds i NL CG, men aldrig att det kan va fel å syna med pottodds. Men det e jag det, och jag går knappt ens i skola vad gäller CG :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så får jag fråga vad är roligast cg eller sng, turnering???? såg att du spelade igår men vi har ej spelat samma bord ännu.

 

fint o få färgstege, men håller med kan vara svårt o veta hur mycket man ska betta för att få syn,

 

hoppas helgen har varit bra med erat barnbarn du verkar vara en jättebra morfar/farfar inte läst vad du är :-D

hur många barnbarn har du???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...