Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dags att summera dagen dårå. Ett uppdaterat SvS med bl.a. fyrfärgskortlek och några lite andra mindre användbara grejer. Tyvärr inga justerbara bord inte.

 

Har lirat 13 SnG varav 2 på 220 sek nivå. Otroligt nog fick man tillbaka motflytet igår till meflyt idag. 8 ITM (3-3-2) en av ettorna va i 220:ian.

 

I satteliten gick det åt helvete. Åkte med JJ mot KK. Har nog aldrig varit så kortdöd i inledningen av en MTT förut.

 

Okey då, här är the resaults from the Swedish pokersite:

 

Dagsresultat: + 1650 sek Heja cancerfonden +720 sek so far denna vecka.

 

Bankrulle 30129 sek.

 

Nattinatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att summera dagen dårå. Ett uppdaterat SvS med bl.a. fyrfärgskortlek och några lite andra mindre användbara grejer. Tyvärr inga justerbara bord inte.

 

Har lirat 13 SnG varav 2 på 220 sek nivå. Otroligt nog fick man tillbaka motflytet igår till meflyt idag. 8 ITM (3-3-2) en av ettorna va i 220:ian.

 

I satteliten gick det åt helvete. Åkte med JJ mot KK. Har nog aldrig varit så kortdöd i inledningen av en MTT förut.

 

Okey då, här är the resaults from the Swedish pokersite:

 

Dagsresultat: + 1650 sek Heja cancerfonden +720 sek so far denna vecka.

 

Bankrulle 30129 sek.

 

Nattinatt.

 

WP!

Nog är det lite roligt att se procentsatserna vid all-in situationerna också?:-)

BTW, jag upplevde det som att de gjort något med HH, gick bra mycket fortare att ladda upp sidan med HH, dock är det samma sugiga format fortfarande men e ju positivt att man inte ska behöva vänta 3 min bara på att sidan ska ladda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WP!

Nog är det lite roligt att se procentsatserna vid all-in situationerna också?:-)

BTW, jag upplevde det som att de gjort något med HH, gick bra mycket fortare att ladda upp sidan med HH, dock är det samma sugiga format fortfarande men e ju positivt att man inte ska behöva vänta 3 min bara på att sidan ska ladda.

 

Procenten är väl inte bra. Då lär sig ju fisken varför han inte ska syna me sin 3 outare :cry:. Bättre han får va i tron att fn vilka bra kort jag har :mrgreen:.

Men å andra sida är pjocenten alltid viktig, Helge :lol:.

 

Däremot så har du nog rätt i att HH gick mycket snabbare att ladda upp. Reflekterade inte över det förrän du skrev det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ja. Idag jobbar man bara till ett. Dag före röd dag som söndag fast det är fredag i övermorgon, tror jag, eller hur det va. Vete fn hur det funkar, men jag går hem ett iaf.

 

-Tänkte att då hinner man med en väldans massa SnG idag. +$$$$$$$, älskling.

- Nähä, inte det älskling. Jaha, fyller dotter nr 2 år idag. Klart jag inte glömt bort det :oops:. Vad har vi köpt?

- Va ja just det. Det kommer jag väl ihåg :roll:. Jorå, jag hämtar den på vägen hem från jobbet.

 

Så utspann sig en mindre konversation i det Ängelska hemmet i morse. Tror inte man hamna på pluskontot efter det. Så en massa SnG och + $$$$$$ blir det väl inte. Mer typ - sek,-sek,-sek. Fattar inte att man alltid losar alla coinflips där hemma.

 

Nu måste jag arbeta i mitt anletes svett. Ha en bra dag ni som kan njuta av solen, våren och lättklädda damer på stan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ja. Idag jobbar man bara till ett. Dag före röd dag som söndag fast det är fredag i övermorgon, tror jag, eller hur det va. Vete fn hur det funkar, men jag går hem ett iaf.

 

-Tänkte att då hinner man med en väldans massa SnG idag. +$$$$$$$, älskling.

- Nähä, inte det älskling. Jaha, fyller dotter nr 2 år idag. Klart jag inte glömt bort det :oops:. Vad har vi köpt?

- Va ja just det. Det kommer jag väl ihåg :roll:. Jorå, jag hämtar den på vägen hem från jobbet.

 

Så utspann sig en mindre konversation i det Ängelska hemmet i morse. Tror inte man hamna på pluskontot efter det. Så en massa SnG och + $$$$$$ blir det väl inte. Mer typ - sek,-sek,-sek. Fattar inte att man alltid losar alla coinflips där hemma.

Nu måste jag arbeta i mitt anletes svett. Ha en bra dag ni som kan njuta av solen, våren och lättklädda damer på stan.

 

Har du coinflips hemma?! :shock: Jag har alltid 60/40-lägen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Tänkte att då hinner man med en väldans massa SnG idag. +$$$$$$$, älskling.

- Nähä, inte det älskling. Jaha, fyller dotter nr 2 år idag. Klart jag inte glömt bort det :oops:. Vad har vi köpt?

- Va ja just det. Det kommer jag väl ihåg :roll:. Jorå, jag hämtar den på vägen hem från jobbet.

 

En bra semibluff må jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man inte fick lira hemma så va man ju tvungen att dra några SnG här på jobbet. Funka helt ok mellan telefonsamtalen. Lirat 3 ITM i 2 (1-1-0). Bra avkastning till cancerfonden.

 

Jag skrev ju tidigt i dagboken om min syn på HD för random spelaren på SvS SnG. Funderar på att uppgradera den. Ja, inte till snävare utan vidare :shock: vilket jag då inte trodde va möjligt. Men idag har jag sett syner (inte såna man får på lördagskvällar alltså) som jag inte tror att mitt 3-åriga barnbarn ens skulle hitta.

Va sägs om att syna sig AI med 64s, eller den här: Raise, reraise, push, syn allin med 6Joff. Den är fn är ganska modig, eller machosistiskt (reservation för felstavning där) lagd.

 

Hej å hå. Straxt får man gå hem. Eller gå och gå, skulle bli lite jobbigt att knalla de fem milen hem. Tror jag tar bilen även idag.

 

Jaha som ni märker har jag ingen arbetslust (har dock annan lust :twisted:) så just nu sitter jag bara och fördriver tiden utan att göra nått vettigt. Ska nog hämta en kopp kaffe till de sista 15 minuterna. Man vill ju inte gärna somna på jobbet. Förresten, har ni alla röstat i mustaschkampen, där går ju pengarna till forskningen om prostatacancer. Kan va bra när man behöver det. Rösta på Fylking han blir så lessen om han inte vinner.

Nä nu får det vara bra. Vi hörs väl ikväll hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjolahoppsan i lingonskogen.

 

Gubben har fått några innanför västen och då ska man inte lira poker. Men det sket jag i. Åsså gick det som det gick. ++++++++++++ sek :mrgreen:. Ska nog prova detta fler gånger. Men de uppskattar inte alltid när man e pratsam vid borden.

 

Lira en 110 på SvS och tjöta lite och kalla nån fisk som syna min push med J9o när jag floppat nötfärgen. Sen blev de lite irriterade vid bordet så när jag blev utdragen av J7s mot min KK så kom det spm ett brev på posten. - Looooser, från fler håll. Fatta noll. AJg ville ju ha in degen preflopp. Fi va ju shorty och jag hade 3x så många marker. Sedan synar jag en annan AI med AKs på handen och FI hade 66 som stog, då sa dom - Rätt åt dig som synar med såna skitkort. Vet du inte att AK bara är två pappersbitar. Hahahaha. :cry: :cry:. Då blev jag lessen och stoppa in skiten när jag fick AA varpå jag fick 4 syn och blev utdragen av 45s. - Adjö looooser, sa nån då. Gud va jag var lessen då. :mrgreen: :mrgreen:.

 

Nä, inte då. Vet ju att jag slår fiskarna 8 av 10 gånger. Så, som jag skrev i chatten då: - Keep on calling fishermen.

 

Förresten så avsluta jag med en 220 SnG ikväll. Där mötte jag en som hette Anubis och tror han nickar samma här på PF. Är inte helt klar på det, men tror det iaf. Edit: vann den förresten :lol:.

 

Är ju tvungen att visa den här:

 

<a href=2001712204923082116_rs.jpg' alt='2001712

 

Nog skrutet för idag. Nu ska jag nyktra till och i morgon ska man jobba. Inte där utan hos dottern. Ska sätta ihop och upp ett par hyllor/vitrinskåp hon fick idag. Så här kommer resultatet för idag:

 

16/5 + 920 sek

Bankrulle: sek 31049

Avsatt till cancerfonden: sek 1640

 

Nu e det natti natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det skulle va glädjande men det kommer automatiskt när man har någon närstående som drabbas.

 

Hudjävlarsallaskitigaförbannadesjuhelvetes kval. Vakna i morse och trodde kattfan hade gjort sin morgontoalett i min mun. :evil:.

Kom sen på att vi inte ens har nån katt. Ska ALDRIG mer drick så många Whiskey. Tror vi knäppte 4 flaskor på 3 igår. Ujujuj, får man betala för idag.

Skulle satt upp vitrinskåp och hyllor idag. Men va fn när inte golvet är still utan bara snurrar så går det inte. Svårt att behöva hålla fast sig i väggen och samtidígt borra.

 

Äähh, gonatt, ska lägga min iegen till världen slutar snurra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, eftersom det inte blev någon poker igår så får man försöka ta igen det idag då. Hittills har jag hunnit med 5st sen jag kom till jobbet. ITM 2 (0-2-0) vilket ger ett fantasktiskt plus på 50 sek.

 

Har ett möte nu vid ett och sen är det hemgång och då blir det lira av. Kom på att jag ju måste spela in nästa veckas SnG´s till på söndag kväll för vi är ju på DisneyLand med barnbarnet måndag - fredag.

 

Frugan är inte glad efter gårdagens "lilla" behov av återhämtning. Får nog åka förbi blomsterkiosken på hemvägen. En bunt rosor ska väl fixa till lite myspys ikväll. Kanske en flaska rötjut med. Förresten skiter nog i den :roll:. Ingen bra idé. Får bli lite rekor som 08:an sa.

 

Då så. Vi hörs lite senare. Ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jajamensan. 2 till lirade och OOTM i bägge.

1. Utdragen i den ena med QQ av 7Js med runner runnerstege efter allin preflopp.

2. I den andra losar jag med floppat nötsett (KK), trodde jag ja. Brädan KA7 med färgdrag och eftersom FI (storstacken i BB) inte reraisat min höjning på 3XBB preflopp utan bara synat, men däremot C/R mig på flopp så stoppa jag in allt jag hade i tron om AK(inte trolig)/AQ/77/tvåpar eller färgdrag eller möjligen A med skitkicker. Blev liiiite förvånad när han vände upp AA. :cry: kanske inte skulle stoppat in allt utan bara synat?

 

Sen har jag även gått igenom PT och mitt FLspel. Har upptäckt några saker på knappt 500 händer.

 

Mest vinstgivande händer:

1. 22 med floppat set i sen pos. (4x)

2. 88 med floppat set i mellanpos (3x) och i sen pos utan set (2x)

 

Mest förlorande händer:

1. AK i sen pos 5x (Tenderar att spela dem även utan träff och fiskfan har alltid träffat lägsta/mellanparet på floppen eller några gånger Fi fått tvåpar när jag träffat A eller K)

2. QQ (5x) Två ggr mot AA, en gång mot AK(träff river) en gång mot KK och en gång mot 55 som floppa settet.

 

Tilläggas kan att QQ och AK har jag aldrig vunnit med. Fundrerar på låta dessa ingå i sk muckarkort preflopp :mrgreen:.

Ser oxå att jag i vissa lägen framförallt i SB/BB vid raise från CO/knappen kanske är lite för aggro i att försvara mörkarna. Det går att släppa 23s/34s etc där.

 

Nu ere snart lite käk sen blir det mer poker ikväll. Ska nog klämma in en sattelit till SMkvalet på söndag oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här blir det prenumeration på :D

 

Du e hjärligt välkommen.

 

Dagen har inte varit god. Internettet strular igen. Samma sak som förra gången innan de "segmenterade" och uppgraderade. Börjar lessna på att bli nerkopplad nån/några minuter nu och då.

 

Men hur gick det då idag. Iofs inget back men ofantliga 70 sek plus. Lirat 13 SnG och har även provat satteliten till SM, men det gick åt skogen. Så nu ska vi sova för imorgon ska jag till stan och köpa en liten present till min vackra fru. Hon ska förresten in på omlackering i morgon :shock:. Just det. Trodde inte det va sant när hon sa det.

 

- Älskling.

- Ja.

- Jag ska sprutlackera(hon använde inte det ordet) mig i morgon.

- Va :shock:.

- Ja, vi ska ju till Disney på måndag.

- Ja, och?

- Kan ju inte komma dit blek om bena förstår du väl.

- Nä, det förstår jag inte. Va är det för larv.

Tror det hette sunspray eller nått.

 

Sen gick hon å la sig utan ett ord. :roll:. Lite mer minus alltså, därav inköpsresa i morgon på stan ;-).

 

Just det jag. Har gått i skolan med. NL + 120 sek, men det räknas ju inte in i rullen. Men de går till cancerfonden de med. Så då är det så här:

 

Dagsresultat + 70 sek.

Bankrulle 31119 sek

Avsatt till canerfondens 1830 sek

 

Nu så är det natti natt, så hörs vi i morgon...... eller idag va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du e hjärligt välkommen.

 

Dagen har inte varit god. Internettet strular igen. Samma sak som förra gången innan de "segmenterade" och uppgraderade. Börjar lessna på att bli nerkopplad nån/några minuter nu och då.

 

Men hur gick det då idag. Iofs inget back men ofantliga 70 sek plus. Lirat 13 SnG och har även provat satteliten till SM, men det gick åt skogen. Så nu ska vi sova för imorgon ska jag till stan och köpa en liten present till min vackra fru. Hon ska förresten in på omlackering i morgon :shock:. Just det. Trodde inte det va sant när hon sa det.

 

- Älskling.

- Ja.

- Jag ska sprutlackera(hon använde inte det ordet) mig i morgon.

- Va :shock:.

- Ja, vi ska ju till Disney på måndag.

- Ja, och?

- Kan ju inte komma dit blek om bena förstår du väl.

- Nä, det förstår jag inte. Va är det för larv.

Tror det hette sunspray eller nått.

 

Sen gick hon å la sig utan ett ord. :roll:. Lite mer minus alltså, därav inköpsresa i morgon på stan ;-).

 

Just det jag. Har gått i skolan med. NL + 120 sek, men det räknas ju inte in i rullen. Men de går till cancerfonden de med. Så då är det så här:

 

Dagsresultat + 70 sek.

Bankrulle 31119 sek

Avsatt till canerfondens 1830 sek

 

Nu så är det natti natt, så hörs vi i morgon...... eller idag va?

 

 

Jag och mina polare har bestämt att den nya dagen börjar först kl 05:00, vilket innebär att det fortfarande är Fredag.

Funderar på att skriva till Freddan och få denna regeln att gälla hela Sverige 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att det är så dålig med folk på SvS på mornarna. Eller så är det inte det. Vilket som så har jag hunnit med 3 st på morgonkvisten och ITM i 2 (1-1-0). Hade siktat på 6 men alldeles för dålig (på fler sätt ;-)) trafik. Måste ju ner på stan och skaffa EV+poäng här hemma :roll:.

 

Så till i em. Tat lugnt och använd inte hela rullen utan att ha backupp. E så jobbigt att behöva resa sig från toaletten för att hämta ny mitt i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...