Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fan oxå. Nu ska man få höra det hela helgen. Att hon va tvungen att klonka en rebuy på SvS ikväll.

 

Va fan...?! Har de börjat med rebuys på SvS? Trodde inte att "Vislårossförbröstetochsertillattingenblirspelberoende AB" skulle börja med sådana turrar!

Hur är spelet i dessa? Lika slaskigt som i de vanliga 100-500 turneringarna?

Blev btw ordentligt påsatt igår kväll på 500turren... Kortkall i 30 minuter och tittar ner på AA. Har ungefär startstack. Raisar 4BB och får svar. Flopp 2-4-5. Bettar pot, mongot synar. Turn 6. Inget flushdrag. Går ai och får syn. Killen vänder upp 93o och det är gonatt... Vem fan synar en fyrbet med 93o i en 500turre??!! Only @ SvS...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många kassar har man fått släpa på.

 

Hur gick det för Doc i MTTn då? Å inte kom du fram å hälsade :-(

 

Själv lirade jag i 3½ timme och slutade med att Lokan och taxina blev betalda. Var upp på dryga 1400+ men losa en pott när jag satte stegen på turn men med två färgdrag varav det ena satt på river.

Var för övrigt väldigt kall hela tiden i princip. TT i utg en gång där det kom trefärg varav en T på flopp. Jag fick syna på beten och blev lite feg på turn så checka bakom och betade sen på river när det kom en T till utan att få syn.

En sak kan man dock säga, att höja 3-5BB pre gjorde man för värde för man visste att man skulle få 3-5 syn varenda gång.

Något som jag var väldigt nöjd med var att mina läsningar satt klockrent. Gjorde några läggningar som jag var väldit nöjd med.

Svärsonen lirade fem händer och losade sen hela inköpet med AA mot bordets dåvarande donator som satte sin 5outare på rivern efter att degen åkt in på turn. Andra gången som jag har en svärson med mig och bägge har gått hem efter 5 händer, jag tror inte jag e nått bra sällskap för dom :rolleyes:.

 

Nu blir det ryggläge för att senare gå ut och käka en god bit mat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för att jag inte dök upp och hälsade, men såg ingen i pokerrummet med kravatt, röd nejlika osv... :-)

 

Skämt åsido, jag var killen som klonkade hem MTT:n 8-) så du kanske känner igen mig nästa gång istället även om jag inte vet vem du är. Jag kände en slags "lätt mental utmattning" efter turren, så jag hade inget direkt sug efter mer poker då varvid jag helt enkelt gick hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för att jag inte dök upp och hälsade, men såg ingen i pokerrummet med kravatt, röd nejlika osv... :-)

 

Skämt åsido, jag var killen som klonkade hem MTT:n 8-) så du kanske känner igen mig nästa gång istället även om jag inte vet vem du är. Jag kände en slags "lätt mental utmattning" efter turren, så jag hade inget direkt sug efter mer poker då varvid jag helt enkelt gick hem.

 

 

Du satt alltså till höger om dealern när ni lirade HU? Grattis till den klonken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är spelet i dessa? Lika slaskigt som i de vanliga 100-500 turneringarna?...

 

Slaskigare än slaskigt sa frugan. Men å anda sidan fick man betalt för bra händer sa hon oxå.

 

 

En syndares bekännelse :rolleyes:

 

 

I Söndags gick det upp för mig. Det som många andra kanske redan för länge sedan har förstått. 49 vårar har gått och inte fan har man fattat vad som händer? I god tro och med en hustru som aldrig klagat så har man liksom bara ångat på. Det ena efter det andra har gått åt. Ju större desto bättre och ju oftare ju bättre har ju varit ledorden.

 

Men sent ska syndaren vakna och nu ska han med svett, tårar och blod få kämpa för att det som han under lång tid byggt upp ska rivas ner till grunden. En uppoffring? Egentligen inte.

 

Hela projektet tog sin början igår morse och kommer inte att avslutas förrän allt är återställt till det ursprungliga. 132 ska bli 85. Och vi pratar om kilon mina vänner och ovänner. 132 jävla feta kilon slog vågen i när jag klev upp på den i söndags. Jag som när jag som mest vältränade hade en matchvikt på 78 kg, och som under tiden som tränare var på just 85 kg sträcket. Svällt upp som en djävla jäst bulle. Men nu är det slut.

 

Igår las kosten om och det blir mycket grönt som kaninerna äter (hoppas man får va kanin även på andra sätt :-D ). Slut med riktiga såser bestående av grädde och smör. Slut på feta gratänger och drypande fritering. Slut på kvällsölen och in med limevattnet. Rent kött och kryddad fisk tillsammans med sånt där kaninfoder. Slut på godispåsen till Tvn och in med morötterna. Läsk och saft ersätts med limevatten eller liknande. Cola är inte att tänka på ens en gång. Pizza kan man ju drömma om, eller gå förbi Pizzerian bara för för att lukta.

 

Idag startades även del två i projektet. 06.30 var man på gymmet och körde 45 minuters cykling. 3 gånger i veckan ska det bli till att börja med. Idag brann det 205 kalorier på 1,5 mils trampande. Tidigare som tränare så kunde jag de där kaloritabellerna utantill men kommer inte ihåg dem nu, men har för mig att 205 är om inte kanon så iaf okey för att vara första gången.

 

Har även satt upp en tabell i arbetsrummet framför datorn där målet ska va nått i slutet av februari nästa år. På den tabellen finns vissa delmål uppsatta och vid varje sånt finns någon typ av belöning. Det va frugan som satte upp den och jag föreslog att belöningen skulle va att jag fick ..... ja ni förstår. Då tittade hon storögt på mig och sa: - Ja det kan du ha som slutmål! :-(. Men å andra sidan blir det i så fall två gånger på ett år och der är ju nytt rekord, så det får väl duga :mrgreen:.

Ett delmål ska vara nått den 23 december och om det är uppnått så får jag äta dopp i grytan (vilket jag inte skulle överleva en jul utan) på julafton. Det första delmålet är att jag ska komma i kostymen till dotras bröllop. Det är en utmaning av högsta klass.

 

Så mina vänner och ovänner. Nu har ni en ny deal att beta på. Oddsen skulle jag nog sätta till: Klarar 1,5 och klarar inte 2,5. Där någonstans är nog rimmligt.

 

Kommer att ge er små uppdateringar om hur det hela fortlöper här i db med jämna mellanrum. Den första kommer här:

 

Jag är skithungrig!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slaskigare än slaskigt sa frugan. Men å anda sidan fick man betalt för bra händer sa hon oxå.

 

 

En syndares bekännelse :rolleyes:

 

 

I Söndags gick det upp för mig. Det som många andra kanske redan för länge sedan har förstått. 49 vårar har gått och inte fan har man fattat vad som händer? I god tro och med en hustru som aldrig klagat så har man liksom bara ångat på. Det ena efter det andra har gått åt. Ju större desto bättre och ju oftare ju bättre har ju varit ledorden.

 

Men sent ska syndaren vakna och nu ska han med svett, tårar och blod få kämpa för att det som han under lång tid byggt upp ska rivas ner till grunden. En uppoffring? Egentligen inte.

 

Hela projektet tog sin början igår morse och kommer inte att avslutas förrän allt är återställt till det ursprungliga. 132 ska bli 85. Och vi pratar om kilon mina vänner och ovänner. 132 jävla feta kilon slog vågen i när jag klev upp på den i söndags. Jag som när jag som mest vältränade hade en matchvikt på 78 kg, och som under tiden som tränare var på just 85 kg sträcket. Svällt upp som en djävla jäst bulle. Men nu är det slut.

 

Igår las kosten om och det blir mycket grönt som kaninerna äter (hoppas man får va kanin även på andra sätt :-D ). Slut med riktiga såser bestående av grädde och smör. Slut på feta gratänger och drypande fritering. Slut på kvällsölen och in med limevattnet. Rent kött och kryddad fisk tillsammans med sånt där kaninfoder. Slut på godispåsen till Tvn och in med morötterna. Läsk och saft ersätts med limevatten eller liknande. Cola är inte att tänka på ens en gång. Pizza kan man ju drömma om, eller gå förbi Pizzerian bara för för att lukta.

 

Idag startades även del två i projektet. 06.30 var man på gymmet och körde 45 minuters cykling. 3 gånger i veckan ska det bli till att börja med. Idag brann det 205 kalorier på 1,5 mils trampande. Tidigare som tränare så kunde jag de där kaloritabellerna utantill men kommer inte ihåg dem nu, men har för mig att 205 är om inte kanon så iaf okey för att vara första gången.

 

Har även satt upp en tabell i arbetsrummet framför datorn där målet ska va nått i slutet av februari nästa år. På den tabellen finns vissa delmål uppsatta och vid varje sånt finns någon typ av belöning. Det va frugan som satte upp den och jag föreslog att belöningen skulle va att jag fick ..... ja ni förstår. Då tittade hon storögt på mig och sa: - Ja det kan du ha som slutmål! :-(. Men å andra sidan blir det i så fall två gånger på ett år och der är ju nytt rekord, så det får väl duga :mrgreen:.

Ett delmål ska vara nått den 23 december och om det är uppnått så får jag äta dopp i grytan (vilket jag inte skulle överleva en jul utan) på julafton. Det första delmålet är att jag ska komma i kostymen till dotras bröllop. Det är en utmaning av högsta klass.

 

Så mina vänner och ovänner. Nu har ni en ny deal att beta på. Oddsen skulle jag nog sätta till: Klarar 1,5 och klarar inte 2,5. Där någonstans är nog rimmligt.

 

Kommer att ge er små uppdateringar om hur det hela fortlöper här i db med jämna mellanrum. Den första kommer här:

 

Jag är skithungrig!!!

Att sätta upp höga mål tror jag är bra. Om dina är FÖR höga vet bara du själv. Men, att från en dag till nästa gå från lyxiga såser till kaninfoderdieten tycker jag är för drastiskt. Min folosofi är att det är bättre att "fasa" ut de dåliga vanorna. Men när du köper din godispåse till helgen, istället för godis för 40 kr så köper du lösgodis för 10 kr. Istället för 3 slever med sås blir det en halv slev... osv. Ett bra trick är också att före varje måltid äta en banan/ett äpple eller liknande och dricka ett stort glas vatten. Då orkar du mindre mat också.

Jag drog igång min träning för "Beach 2009" för 2 veckor sedan.

Good Luck!

/Nicke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slaskigare än slaskigt sa frugan. Men å anda sidan fick man betalt för bra händer sa hon oxå.

 

 

En syndares bekännelse :rolleyes:

 

 

I Söndags gick det upp för mig. Det som många andra kanske redan för länge sedan har förstått. 49 vårar har gått och inte fan har man fattat vad som händer? I god tro och med en hustru som aldrig klagat så har man liksom bara ångat på. Det ena efter det andra har gått åt. Ju större desto bättre och ju oftare ju bättre har ju varit ledorden.

 

Men sent ska syndaren vakna och nu ska han med svett, tårar och blod få kämpa för att det som han under lång tid byggt upp ska rivas ner till grunden. En uppoffring? Egentligen inte.

 

Hela projektet tog sin början igår morse och kommer inte att avslutas förrän allt är återställt till det ursprungliga. 132 ska bli 85. Och vi pratar om kilon mina vänner och ovänner. 132 jävla feta kilon slog vågen i när jag klev upp på den i söndags. Jag som när jag som mest vältränade hade en matchvikt på 78 kg, och som under tiden som tränare var på just 85 kg sträcket. Svällt upp som en djävla jäst bulle. Men nu är det slut.

 

Igår las kosten om och det blir mycket grönt som kaninerna äter (hoppas man får va kanin även på andra sätt :-D ). Slut med riktiga såser bestående av grädde och smör. Slut på feta gratänger och drypande fritering. Slut på kvällsölen och in med limevattnet. Rent kött och kryddad fisk tillsammans med sånt där kaninfoder. Slut på godispåsen till Tvn och in med morötterna. Läsk och saft ersätts med limevatten eller liknande. Cola är inte att tänka på ens en gång. Pizza kan man ju drömma om, eller gå förbi Pizzerian bara för för att lukta.

 

Idag startades även del två i projektet. 06.30 var man på gymmet och körde 45 minuters cykling. 3 gånger i veckan ska det bli till att börja med. Idag brann det 205 kalorier på 1,5 mils trampande. Tidigare som tränare så kunde jag de där kaloritabellerna utantill men kommer inte ihåg dem nu, men har för mig att 205 är om inte kanon så iaf okey för att vara första gången.

 

Har även satt upp en tabell i arbetsrummet framför datorn där målet ska va nått i slutet av februari nästa år. På den tabellen finns vissa delmål uppsatta och vid varje sånt finns någon typ av belöning. Det va frugan som satte upp den och jag föreslog att belöningen skulle va att jag fick ..... ja ni förstår. Då tittade hon storögt på mig och sa: - Ja det kan du ha som slutmål! :-(. Men å andra sidan blir det i så fall två gånger på ett år och der är ju nytt rekord, så det får väl duga :mrgreen:.

Ett delmål ska vara nått den 23 december och om det är uppnått så får jag äta dopp i grytan (vilket jag inte skulle överleva en jul utan) på julafton. Det första delmålet är att jag ska komma i kostymen till dotras bröllop. Det är en utmaning av högsta klass.

 

Så mina vänner och ovänner. Nu har ni en ny deal att beta på. Oddsen skulle jag nog sätta till: Klarar 1,5 och klarar inte 2,5. Där någonstans är nog rimmligt.

 

Kommer att ge er små uppdateringar om hur det hela fortlöper här i db med jämna mellanrum. Den första kommer här:

 

Jag är skithungrig!!!

 

Att sätta upp höga mål tror jag är bra. Om dina är FÖR höga vet bara du själv. Men, att från en dag till nästa gå från lyxiga såser till kaninfoderdieten tycker jag är för drastiskt. Min folosofi är att det är bättre att "fasa" ut de dåliga vanorna. Men när du köper din godispåse till helgen, istället för godis för 40 kr så köper du lösgodis för 10 kr. Istället för 3 slever med sås blir det en halv slev... osv. Ett bra trick är också att före varje måltid äta en banan/ett äpple eller liknande och dricka ett stort glas vatten. Då orkar du mindre mat också.

Jag drog igång min träning för "Beach 2009" för 2 veckor sedan.

Good Luck!

/Nicke

 

Kul att höra att ni är måna om er, har precis börjat med en hård deffning/diet som är ganska extrem, väger runt 84kg på 182cm så är inte på något vis "tjock" utan gör det för min egen självkänslas skull, när den inte är bra så mår inte jag bra!

 

Tycker ditt upplägg med delmål är kanon Cyntax, för det kan bli din längsta vinter du upplever!!

 

Lycka till båda två, ska bli kul att raila 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sätta upp höga mål tror jag är bra. Om dina är FÖR höga vet bara du själv. Men, att från en dag till nästa gå från lyxiga såser till kaninfoderdieten tycker jag är för drastiskt. Min folosofi är att det är bättre att "fasa" ut de dåliga vanorna. Men när du köper din godispåse till helgen, istället för godis för 40 kr så köper du lösgodis för 10 kr. Istället för 3 slever med sås blir det en halv slev... osv. Ett bra trick är också att före varje måltid äta en banan/ett äpple eller liknande och dricka ett stort glas vatten. Då orkar du mindre mat också.

Jag drog igång min träning för "Beach 2009" för 2 veckor sedan.

Good Luck!

/Nicke

 

Det där är väldigt personligt IMO. Nu tänker jag på rökning men det är väl lite samma sits. Vissa slutar röka steg för steg och andra slutar pang bom. Beror nog lite på hur ens psyke är utformat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

132 jävla feta kilon slog vågen i när jag klev upp på den i söndags

 

Va!? :shock: Du postade ju bilder förut när ni var i Rom (eller var det nu var...) och då såg du definitivt inte ut att väga några 132 kilon! Jaja, med din målmedvetenhet och supersupport från frugan så blir det ingen match för dig! Lycka till och hälsa frugan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sätta upp höga mål tror jag är bra. Om dina är FÖR höga vet bara du själv. Men, att från en dag till nästa gå från lyxiga såser till kaninfoderdieten tycker jag är för drastiskt.

 

Jag drog igång min träning för "Beach 2009" för 2 veckor sedan.

Good Luck!

/Nicke

 

Att långsamt trappa ner passar inte mig. Jag vet att jag skule fuska då. Det passar mig bättre med " all or nothing". Precis som när jag slutade röka.

 

47 uns (ounce) låter väl mer hanterbart...

 

Men du vet att jag håller på dig. Kämpa!

 

TY.

 

 

Lycka till båda två, ska bli kul att raila 8-)

 

TY

 

Det där är väldigt personligt IMO. Nu tänker jag på rökning men det är väl lite samma sits. Vissa slutar röka steg för steg och andra slutar pang bom. Beror nog lite på hur ens psyke är utformat.

 

Precis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle var kul om du kunde ta ett kort nu när du börjar och uppdatera under tiden med likadana kort, för att se skillnaden.

typ ett sliskigt profilkort på kulan :-P

 

Hmmm, ska du ha det till att skrämma barnen med sen eller? Typ; -Ät nu upp din mat för annars kommer den här farbrorn och sätter sig på dig. :mrgreen:

 

Va!? :shock: Du postade ju bilder förut när ni var i Rom (eller var det nu var...) och då såg du definitivt inte ut att väga några 132 kilon! Jaja, med din målmedvetenhet och supersupport från frugan så blir det ingen match för dig! Lycka till och hälsa frugan!

 

En bild säger allt, eller inte riktigt. Ser ju till att bli fotad i rätt pose. TY.

 

47 kilo låter rätt så mkt. Men jag är övertygad om att det kommer gå bra. Se det som 7.4 stones istället så känns det inte lika mkt :D

 

Rätt mkt? Det va ett understatement. Det är mer än en tredjedel av min totalvikt ;-). Men 7,4 låter bättre helt klart. TY.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lögnares bekännelse

 

Jag ber om ursäkt för att jag för er bakom ljuset. Det är inte 47 utan 37. Såg idag när jag kom hem att vågfan stog på ca 10 kg utan att något va på den.

Så de är nog de snabbaste borttagna 10 kg jag känner till :rolleyes:. Men målet är kvar och så även tidpunken.

 

 

Och på allmän (iaf hajens) begäran kommer här så bilden att skrämma små barn med.

 

2065558360103383768S425x425Q85.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...