Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade varit välkommet med en liten rapport om livet i allmänhet och Änglafrun i synnerhet. Pokern oxå för den delen. Hoppas allt är bra med er?

 

Hade egentligen inte tänkt skriva här förrän slaget, kriget och hela djävla kampen är vunnen, men okey då. Här är en lite kort uppdatering.

 

Vi tar det enda viktiga först då. Efter att hon har genomgått fyra olika kemoterp....äh, giftkurer så är nu den första perioden över. Ni som varit med om detta vet att det är som att åka berg å dalbana samtidigt som flygande koppar. Det går upp, det går runt och det går ner så fort att man knappt hinner med. Men, och här kommer det viktiga, man vet att det ska göra det för att på andra sidan mörkret finns ljuset och då får det snurra eller gunga hur mkt det vill, man skiter fullständigt i det.

Självklart så mår hon pest efter att ha legat inne och fått behandling men det har tagit ett par tre dagar så brukar hon må bättre. De där som säger sig kunna sånt här, och som kallar sig överläkare, säger att det fungerar och att det går åt rätt håll, men fan vet om man kan lita på det. Ibland undrar jag om inte de med automatik hasplar ur sig sånt.

Själv går jag på samtalsterapi två gånger i månaden. En gång med henne och en gång själv. Utan det skulle det inte fungera. Men kontentan av all denna text är att hon lär må bättre och att det är på väg åt rätt håll. Och vi vann första perioden men det återstår två.

 

Sen det som,liksom inte är så viktigt just nu. Jag lirar enbart på låga nivåer, 1,5/1, 1/2 NL, 5/10, 10/20 FL och SnG 22-110 och MTT 0-220. I cg funkar det ok. plussar en del. I SnG är det som vanligt, man vinner mer än man förlorar, även om man ibland blir utdragen av konstiga händer.

I MTT och SnG hade jag en lite halvtung period när jag losa 32 raka 50-50 (eller mer i min favör) efter det att degen åkt in. Men det har avtagit så nu vinner jag en och annan sån med. Har även börjat lira HU-SnG och det är ju rätt kul. Fortfarande på låga nivåer. Har hunnit med att vinna två mindre MTTs och även hittat några finalbord därutöver.

 

Men den stora grejen i mitt pokerliv är faktiskt LAGPOKER. Vi har varit några som lirat lite till och från på den nya klienten som har öppnat. Man kan lugnt säga att det ger en ny dimension till pokern.

- Helt plötsligt är du inte ensam i ditt beslut utan du kan fråga dina medspelare (som ser dina kort) i lite tuffare beslut.

- Du behöver inte gå allin om du är short för du kanske kan få påfyllning från dina lagkamrater. Laget innehar markerna, inte spelarna.

- Man kan byta bord om man tycker att någon spelare skulle passa bättre än någon annan på något bord.

- I HU-matcher kan man ta bort marker från en spelare för att låta honom spela allin-poker om man uppfattar att motståndaren inte gillar sånt.

 

Det var bara några positiva saker med lagpoker kontra singelpoker. I pokerns egotrippade värld så skapar lagpoker en helt ny känsla - Vi-känslan. Prova själva ska ni få se.

 

Tills vi hörs igen, tänk på att man lever bara en gång, men det innbär inte att man kan slarva bort det man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var roligt att höra från dig igen - har saknat dina pm och dina inlägg i dagboken. Jag hoppas verkligen det fortsätter på rätt spår och att hon blir frisk snart, jag vet hur jobbigt detta är för er båda. Trots er frånvaro här på pf på sista tiden så ska ni veta att jag - tillsammans med många fler - ofta tänker på er! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör en väldig god sak som skänker pengar till cancerfonden, det gör jag också! Och det tycker jag alla borde göra.

Har själv förlorat många nära till mig i cancer, så jag vet ungefär hur det känns.

Hoppas ni får det bra och klarar er igenom detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

***** Hand 653873148 *****

750.00/1500.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 april 2008 23:16:24

Texas (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Carla84 (11648.00)

Plats 2: SSTS (19350.00)

Plats 3: Jolton73!! (17510.00)

Plats 4: Ängeln17 (7423.00)

Plats 5: Mr.Foster (16000.00)

Plats 6: king_crull (13020.00)

Plats 7: Maxo (8157.00)

Plats 8: rosjon (3502.00)

Plats 9: Jannez (5880.00)

Maxo lägg LM 750.00

rosjon lägg SM 1500.00

** Giv **

Carla84 [N/A, N/A]

SSTS [N/A, N/A]

Jolton73!! [N/A, N/A]

Ängeln17 [N/A, N/A]

Mr.Foster [N/A, N/A]

king_crull [N/A, N/A]

Maxo [N/A, N/A]

rosjon [2r, Kh]

Jannez [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Jannez Lägg

Carla84 Lägg

SSTS Lägg

Jolton73!! Lägg

Ängeln17 All-in 7423.00

Mr.Foster Lägg

king_crull Lägg

Maxo Lägg

rosjon All-in 3502.00

*** Flop(Board): *** : [6s, Ds, 10k]

*** Turn(Board): *** : [6s, Ds, 10k, Knr]

*** River(Board): *** : [6s, Ds, 10k, Knr, 9s]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 7754.00

Carla84 Lägger mig Vinst: 0.00

SSTS Lägger mig Vinst: 0.00

Jolton73!! Lägger mig Vinst: 0.00

Ängeln17 [10s, Eh] Par i tior Vinst: 0.00

Mr.Foster Lägger mig Vinst: 0.00

king_crull Lägger mig Vinst: 0.00

Maxo Lägger mig Vinst: 0.00

rosjon [2r, Kh] Stege med högsta kort kung Vinst: 7754.00

 

Vad gjorde jag för fel här? :?:

 

//Kermit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns stunder som är bra,

det finns stunder som är bättre.

Det finns stunder då man vill dra,

då man tycker det skulle vara lättare.

Då krävs det en Ängel för att orka,

och en fru som kämpar sig blå

Då kan vi champane flaskan upp korka,

för att fira att vi cancern kunnde slå.

 

 

Häng i.... /S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns stunder som är bra,

det finns stunder som är bättre.

Det finns stunder då man vill dra,

då man tycker det skulle vara lättare.

Då krävs det en Ängel för att orka,

och en fru som kämpar sig blå

Då kan vi champane flaskan upp korka,

för att fira att vi cancern kunnde slå.

 

 

Häng i.... /S

 

:h: :h: I think I know you.

 

 

 

Vad gjorde jag för fel här? :?:

 

//Kermit

 

Du drog ju ut mig :evil:. Klart det va fel. Resten kan du glömma för det va bara va vanligt whine :oops:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känns det som om våren närmar sig. Och jag har för första gången på länge lust att göra saker som jag tidigare tog för självklart. Hur kan det hänga ihop då?

Jo, eftersom hon har påbörjat en ny sån där giftbehandling och på grund av att hon är piggare och mår bättre och att elD faktiskt säger att det ser positivt ut så tror jag för första gången sen det hela började att vi kommer att ro den här båten iland hon och jag. Nu är det inte längre segra eller dö, nu är det bara segra som gäller.

 

Tja ville bara säga det. Ha det allihopa.

 

 

Ja och så förståss. LHC krossar HV om nån nu hade trott nått annat innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

TY. Ja visst e det lustigt att A9s inte kan slå 44 ;-).

 

Men annars så knallar det på bra. Våren är här och det spritter kroppen och man känner sig ung igen. Frugan säger att det bara är magen som krånglar :shock:. Framför allt så går det viktigaste som på räls just nu.

 

Skäms lite för att jag inte skrivit här på länge

 

DET ska du inte göra. Jag är inte heller här så ofta :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känns det som om våren närmar sig. Och jag har för första gången på länge lust att göra saker som jag tidigare tog för självklart. Hur kan det hänga ihop då?

Jo, eftersom hon har påbörjat en ny sån där giftbehandling och på grund av att hon är piggare och mår bättre och att elD faktiskt säger att det ser positivt ut så tror jag för första gången sen det hela började att vi kommer att ro den här båten iland hon och jag. Nu är det inte längre segra eller dö, nu är det bara segra som gäller.

Jag sa ju det:-)

Vi går mot ljusare och varmare tider...känner på mig att det gäller er speciellt:h:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En pinne är alltid mer än ingen alls:-D Snart har vi passerat blåvitt i tabellen, bara (om) målskyttet lossnar.;-)

 

 

Visby har väl inget lag i allsvenskan. Nä tacka vet jag Unga MFF i år...Vi blir jäkliggt farliga med Toivonen, Harbutzi, Safari ,Mehmeti, Molins, Robin Nilsson som unga friska härliga spelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo precis. Eller vid oväntade förluster. Som för IFK ikväll :mrgreen:

Dom får gärna komma i skogen i Ljungskile :-D.

 

Du vet väl att LSK ligger mej allra varmast om hjärtat :-). Helt underbar match med härlig inramning som "amatörerna" vann helt rättvist (kunde blivit mer).

 

För mej är det viktigare att LSK klarar nytt kontrakt än att Blåvitt tar sitt 19:e:shock:!!! SM-guld.

 

Nu får dock Änglarna från Götet gärna vinna alla matcher utom en.

 

Men dom som kommer till Starke Arvids Arena får passa sej. Vi tar er med traktorn :mrgreen:.

 

Kom gärna och hälsa på med Gnaget. Glöm inte att du kan vinna kastruller, stekpannor och ungnsfasta former på parkeringsbiljetten i paus;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...