Gå till innehåll

Skatt på Stars?


Poperick

Recommended Posts

  • Svars 190
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du ska skatta för alla dina vinster på en skattepliktig site. Detta oberoende av om du tar ut pengarna eller har kvar dem på kontot. Det enda som ändras på grund av storleken är bevismöjligheterna.

Vid belopp över 150 000 (har jag också för mig) måste banken rapportera överföring till skattverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt hur skatteverket kan kolla upp tex vem som vunnit Sunday million? Sitter Bengan på RSV och kollar "location" på dom som ligger högt upp i resultatlistan eller vad?!?! Där kan man ju skriva vad som helst egentligen, och borde göra.

 

Och är det bara att begära ut real name osv på folk från pokerstars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid belopp över 150 000 (har jag också för mig) måste banken rapportera överföring till skattverket.

 

Det är möjligt. Men även alla misstänkta transaktioner skall rapporteras. I det räknas dock inte pokervinster utan mer penningtvätt och annat olagligt. Min poäng är att skatteplikten inte ändras på grund av hur mycket du har vunnit. Däremot så är det väl nästan helt omöjligt för skatteverket att komma på att du har vunnit om det inte rör sig om stora summor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt hur skatteverket kan kolla upp tex vem som vunnit Sunday million? Sitter Bengan på RSV och kollar "location" på dom som ligger högt upp i resultatlistan eller vad?!?! Där kan man ju skriva vad som helst egentligen, och borde göra.

 

Och är det bara att begära ut real name osv på folk från pokerstars?

 

Tror inte att skatteverket kan begära ut namn utan goda grunder för att brott föreligger (det lär krävas ett domstolsbeslut från Sverige för att någon site skall gå med på det, annars lär de mista sin trovärdighet direkt och tappa sanslösa mängder av kunder).

 

Dock brukar det ju komma ut på olika sätt vem som har vunnit en såpass stor turnering. Om jag skulle placera mig högt så skulle jag nog inte vilja chansa utan snällt deklarera vinsten och betala skatten. Annars kan det komma riktigt surt långt, långt senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid belopp över 150 000 (har jag också för mig) måste banken rapportera överföring till skattverket.
Pratar vi alltså 150 000 per överföring då? Är det "lugnt" om man för över säg 100k i månaden, eller typ 30k om dagen? Misstänker att banken skulle bli lite misstänksam på mig dock som allt som oftast ligger på krediten. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ni menar alltså att om jag istället för pokerstars skulle spela på betsson som har sitt huvudkontor på Malta så skulle jag inte behöva skatta

 

Om du spelar på en skattefri site så behöver du inte skatta. Vilka siter som är skattefria är väl inte helt säkert men du bör kolla i stora skattetråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och är det bara att begära ut real name osv på folk från pokerstars?

 

Hej GGAllin,

 

PokerStars lämnar inte ut spelares personliga uppgifter till någon om inte detta krävs för att t.ex. utreda ett brott, och då först efter att vi har emottagit en domstolsorder eller liknande.

 

Se vår sekretesspolicy, närmare bestämt punkterna 3) och 4), för mer information:

 

http://www.pokerstars.com/sv/poker/room/privacy/

 

Med vänliga hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av AAisking

OJ!! Där trampades det visst på en öm tå tror jag.

 

Ursprungligen postat av emilio_15

Nej, men troligtvis din egen hjärna, eftersom du uppenbart är helt dum i huvudet.

 

Normalt skulle jag säga att det där var väldigt omoget, onödigt och löjligt inlägg. Men kan verkligen inte låta bli att skratta åt det! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag vet att detta självklart är "fel" men jag tror att det kan vara ett sätt att minimera risken för att åka på restskatt. Vinn på poker stars, ta ut till neteller sätt in på en "EU poker sajt" sen till neteller igen och slutligen till ditt bank-konto.

 

Vi antar att detta är "mindre vinster" som 1000$ per månad. Skulle skatteverket verkligen gräva så djupt? Det ser ju ändå ut som att pengarna kommer ifrån "EU sajten" om dom nu mot förmodan skulle kräva neteller på dessa uppgifter.

 

Vad tror ni?

 

Chao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att detta självklart är "fel" men jag tror att det kan vara ett sätt att minimera risken för att åka på restskatt. Vinn på poker stars, ta ut till neteller sätt in på en "EU poker sajt" sen till neteller igen och slutligen till ditt bank-konto.

 

Vi antar att detta är "mindre vinster" som 1000$ per månad. Skulle skatteverket verkligen gräva så djupt? Det ser ju ändå ut som att pengarna kommer ifrån "EU sajten" om dom nu mot förmodan skulle kräva neteller på dessa uppgifter.

 

Vad tror ni?

 

Chao!

 

Varför inte direkt från EU-siten till bankkontot, gillar du netellers avgifter så mycket???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan kan man ju alltid fråga sig om skattmasen fått en betydligt större budget än tidigare om man har resurser att ha personal som granskar alla sajter. Undrar hur mycket skattepengar som går åt till det då?

 

De drar in mera pengar än de kostar faktiskt. Skatteverket har avdelning för att komma åt de som försöker undvika skatt och de brukar alltid dra in mycket mera än de kostar i arbetskraft.

 

T.ex. har de hittat ett antal som vunnit pengar i pokertävlingar i USA och fått in en hel del pengar till staten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Ge mig då namnet på en enda EU sajt som har så mycket spelare på 2/4 - 5/10 alla tider på dygnet. Jag kommer då gladeligen att signa upp och ta ut vinsterna från den istället...

 

iPoker..? Inte spelat på Party Poker men dom ligger rätt bra till här: http://www.pokerscout.com/

 

iPoker 3dje störst, Party Poker fjärde störst. Ongame verkar ju ha hyfsad traffik med fast kan som sagt bara tala från personlig erfarnehet vad gäller iPoker.

Sen tror jag det varierar lite beroende på vilket skin om pengarna e skattefria eller inte..

 

I vilket fall, detta var inte annledningen till att jag bumpa tråden, undrar om det är någon mer än jag som hört att Stars kan tänkas bli skattefritt i framtiden (flytt till EU land)? Hörde att dom "hope to have an answer to the EU-tax issue this year" (email från stars).

 

När det ändå verkar finnas en stars forum rep här o allt.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att detta självklart är "fel" men jag tror att det kan vara ett sätt att minimera risken för att åka på restskatt. Vinn på poker stars, ta ut till neteller sätt in på en "EU poker sajt" sen till neteller igen och slutligen till ditt bank-konto.

 

Vi antar att detta är "mindre vinster" som 1000$ per månad. Skulle skatteverket verkligen gräva så djupt? Det ser ju ändå ut som att pengarna kommer ifrån "EU sajten" om dom nu mot förmodan skulle kräva neteller på dessa uppgifter.

 

Vad tror ni?

 

Chao!

 

Är väl i så fall lättare att "tvätta" pengarna via stars-> neteller-> EUsajt-> banken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilket fall, detta var inte annledningen till att jag bumpa tråden, undrar om det är någon mer än jag som hört att Stars kan tänkas bli skattefritt i framtiden (flytt till EU land)? Hörde att dom "hope to have an answer to the EU-tax issue this year" (email från stars).

 

När det ändå verkar finnas en stars forum rep här o allt.. :)

 

Vi har nyligen flyttat hela verksamheten till Isle of Man, kanske var det detta som åsyftades i mailet du fick. Hur detta påverkar beskattning av vinster kan jag dock tyvärr inte svara på.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...