Gå till innehåll

Skatt på Stars?


Poperick

Recommended Posts

  • Svars 190
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Hur funkar det om man cashar ut via neteller?

 

allvarligt talat, är det någon här som någonsin skattat för en nätpokervinst?

 

Och vad är oddsen för att bli bustad om man väljer att inte deklarera?

 

 

Ja det finns de som skattat för pokervinster - det finns även de som inte skattat för dem och åkt dit:

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1047217.ab

 

 

PS Huruvuda personen i fråga skall betala skatt eller ej är ej avgjort. NordicBet ändrade nyligen sin ToS så det framgår att pokern numera går via Cypern så svpofs poker-SM bör därmed vara skattefritt. Fallet det skrivs om är på intet sätt angjort slutligen - skall bli intressant och se vad som slutresultatet blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Har hört att Pokerstars rapporterar svenska spelare till skatteverket..

 

Tycker det låter sjukt men, är det så?

 

Tacksam för svar från Pokerstars!

 

Hej,

 

Jag ber om ursäkt för det sena svaret.

 

PokerStars lämnar inte ut någon information till skatteverket vid uttag.

 

Om man gör ett uttag till sitt bankkonto kan det dock hända att din bank rapportererar transaktionen vidare, beroende på summa* och vilken bank du har.

 

Notera att om vi skulle få en domstolsorder gällande ett särskilt fall *kan* vi behöva lämna ut uppgifter.

 

Se vår sekretesspolicy för mer information:

 

http://www.pokerstars.com/sv/poker/room/privacy/

 

Jag hoppas att detta stillar er oro.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

 

* >150.000 SEK har jag för mig att den summan är, men jag är inte banktjänsteman, så jag lämnar detta öppet för andra att diskutera. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och varför skulle en pokerspelare inte behöva betala skatt?

Om en pokerspelare väljer att på alla sätt försöka undvika skatt, är de beredda att casha när de drabbas av en olycka och behöver opereras, eller casha om blindtarmen behöver plockas ut.

 

Bankerna lämnar ut information för transaktioner över ett visst värde, det måste de enligt lagen göra, allt för att hindra att parasiter försöker undvika att betala skatt. Helt rätt om pokersiterna gör det också.

 

 

Känns helt underbart när man ser nån flinande pokerhaj sätta flinet i halsen när de upptaxeras eller får skatta för en pokervinst i wsop eller när de får skatta för sponsring från en pokersajt. EV+ för skattmasen kan man säga att jaga pokerhajar. Förresten jäkligt tveksamt att ha prop players live, när alla skulle bli helgalna om man online visste vilka som de facto får betalt för att ta mindre erfarna spelares pengar.

 

Förresten ha så himla kul vid pokerborden, se till att välja rätt site så ni slipper skatten och kan slippa den helt lagligt, istället för att smita undan, och sen vet ni att sajterna betalar stora pengar till spelare för att sätta sig vid pokerborden, pengar som tas direkt från de mindre erfarna spelare.

Finns flera forum där man listar s.k. prop players, bara att se till att undvika dem, för att få bättre och ärligare spel när alla spelar med sin egen rulle och inte har p****t eller e****t, eller B*******r i ryggen och skinnar de andra spelarna antingen genom rakeback, hemliga utbetalningar och prop spel.

 

Enligt min mening finns det bara en reko pokersite och den spelar jag på, utan rakeback, utan bonus, utan skumma bonusregler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och varför skulle en pokerspelare inte behöva betala skatt?

Om en pokerspelare väljer att på alla sätt försöka undvika skatt, är de beredda att casha när de drabbas av en olycka och behöver opereras, eller casha om blindtarmen behöver plockas ut.

 

Bankerna lämnar ut information för transaktioner över ett visst värde, det måste de enligt lagen göra, allt för att hindra att parasiter försöker undvika att betala skatt. Helt rätt om pokersiterna gör det också.

 

 

Känns helt underbart när man ser nån flinande pokerhaj sätta flinet i halsen när de upptaxeras eller får skatta för en pokervinst i wsop eller när de får skatta för sponsring från en pokersajt. EV+ för skattmasen kan man säga att jaga pokerhajar. Förresten jäkligt tveksamt att ha prop players live, när alla skulle bli helgalna om man online visste vilka som de facto får betalt för att ta mindre erfarna spelares pengar.

 

Förresten ha så himla kul vid pokerborden, se till att välja rätt site så ni slipper skatten och kan slippa den helt lagligt, istället för att smita undan, och sen vet ni att sajterna betalar stora pengar till spelare för att sätta sig vid pokerborden, pengar som tas direkt från de mindre erfarna spelare.

Finns flera forum där man listar s.k. prop players, bara att se till att undvika dem, för att få bättre och ärligare spel när alla spelar med sin egen rulle och inte har p****t eller e****t, eller B*******r i ryggen och skinnar de andra spelarna antingen genom rakeback, hemliga utbetalningar och prop spel.

 

Enligt min mening finns det bara en reko pokersite och den spelar jag på, utan rakeback, utan bonus, utan skumma bonusregler.

 

Hej AAisking,

 

PokerStars använder inga prop eller house players. Du kommer aldrig att spela för riktiga pengar mot någon som är anställd av PokerStars; bara mot andra spelare såsom dig själv.

 

Om du vill utveckla varför du inte tycker att PokerStars är en reko sajt så svarar vi gärna.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJ!! Där trampades det visst på en öm tå tror jag. Kan i mitt inlägg inte se en enda gång att jag nämner pokerstars. Men jag tycker det är mycket tveksamt med de sajter som försöker locka spelare med att en rad proffs sitter och spelar vid borden.

 

Vad är vinsten för hobbyspelaren att Phil Hellmuth, eller Antonius eller någon annan haj sitter vid borden. Men det är å andra sidan inte det värsta, det värsta är ju alla dessa småproffs och spelare som plussat x antal miljoner på poker, drar in feta summor varje månad på rakeback och skumma avtal med sajterna i form av vip-klubbar och liknande. Det är ju också en form av prop players även om de inte får sin rulle av sajten vilket är fallet med de sponsrade proffsen. Upplägget liknar i mångt och mycket ett pyramidspel där enstaka från lägre nivåer tar sig upp men det stora flertalet hålls kvar på hoppet att lyckas ta sig upp. Sen sitter toppen av pyramiden och skimmar spelet på några procent per hand.

 

Jag har personligen inget emot pokerstars, har spelat där själv men av olika skäl nu tagit ut rullen och satt in på en sajt som kör ett rent spel mot pokern. Inga bonusar, ingen rakeback, inga prop players.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inte vad folk har emot rakeback ?

om jag spelar mkt och rakear för säg 5000 dollar varje månad så är det väl inte helt fel att få igen 2500.

 

Sen tycker jag inte det stämmer att sidor som ej har rakeback har lösare spel än andra sidor, snitt potterna på pokerstars tycker inte jag är högre än på sidor som har rakeback.

 

Att spela utan rakeback är ju som att skänka bort massa pengar varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inte vad folk har emot rakeback ?

om jag spelar mkt och rakear för säg 5000 dollar varje månad så är det väl inte helt fel att få igen 2500.

 

Sen tycker jag inte det stämmer att sidor som ej har rakeback har lösare spel än andra sidor, snitt potterna på pokerstars tycker inte jag är högre än på sidor som har rakeback.

 

Att spela utan rakeback är ju som att skänka bort massa pengar varje månad.

 

 

Exakt, men du har ju bara ett perspektiv på det. Du får betalt av sajten, men det är hela företeelsen med rakeback som är fel, de som spelar högre rejkar högre, de får mer betalt av sajten för att spela, dett gör att spelet blir annorlunda, folk sitter och väntar och räknar in sina vips och points för att rejka och bonusa så mycket som möjligt.

Bättre med lägre avgifter, inga bonusar ingen rakeback, självklart, för pokerns bästa. Välj sajter utan rakeback, bonusar och skumma prop players och proffs som får använda flera nicknames när ingen annan får det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJ!! Där trampades det visst på en öm tå tror jag. Kan i mitt inlägg inte se en enda gång att jag nämner pokerstars.

 

Inga ömma tår här. :) Men tråden heter Skatt på Stars och ligger i PokerStars-gruppen, så därför tog jag tillfället i akt att påpeka detta.

 

Gällande proffs: respektive Team PokerStars-spelares användarnamn står på vår sajt (http://www.pokerstars.com/team-pokerstars/) så det är ingen hemlighet vem man spelar mot. Det är fritt fram för var och en att välja att spela eller inte spela på de borden där dessa spelare finns. Vissa tycker helt enkelt att det är en rolig grej att spela mot en känd pokerspelare, på samma sätt som vissa tycker att det hade varit roligt att kicka lite boll med Håkan Mild, även om de kanske inte skulle kunna mäta sig mot honom rent skicklighetsmässigt.

 

Vill också passa på att be om att tråden hålls on-topic (om skatt), men ni är välkomna att starta nya trådar om vi vill fortsätta att diskutera rakeback och/eller sponsrade spelare.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt, men du har ju bara ett perspektiv på det. Du får betalt av sajten, men det är hela företeelsen med rakeback som är fel, de som spelar högre rejkar högre, de får mer betalt av sajten för att spela, dett gör att spelet blir annorlunda, folk sitter och väntar och räknar in sina vips och points för att rejka och bonusa så mycket som möjligt.

Bättre med lägre avgifter, inga bonusar ingen rakeback, självklart, för pokerns bästa. Välj sajter utan rakeback, bonusar och skumma prop players och proffs som får använda flera nicknames när ingen annan får det.

 

 

håller med fullständigt med att det hade varit bättre med lägre rake.

Egentligen rätt sjukt att den kan vara så hög, blir mkt pengar som försvinner med tanke på att händerna går så fort på nätet.

 

Men nu är det som det är och då tycker jag det är bäst att söka sig till sajter som har bra rakeback, om alla gör det så måste de som inte har nån rakeback att kontra med nåt i framtiden.

Förhoppningsvis sänkta avgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag ber om ursäkt för det sena svaret.

 

PokerStars lämnar inte ut någon information till skatteverket vid uttag.

 

Om man gör ett uttag till sitt bankkonto kan det dock hända att din bank rapportererar transaktionen vidare, beroende på summa* och vilken bank du har.

 

Notera att om vi skulle få en domstolsorder gällande ett särskilt fall *kan* vi behöva lämna ut uppgifter.

 

Se vår sekretesspolicy för mer information:

 

http://www.pokerstars.com/sv/poker/room/privacy/

 

Jag hoppas att detta stillar er oro.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

 

* >150.000 SEK har jag för mig att den summan är, men jag är inte banktjänsteman, så jag lämnar detta öppet för andra att diskutera. :)

 

Tack för svaret, bra svarstid ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...