Hap Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Därför att det är en potthöjning du vill göra. Som spelat bjuder du in båda spelarna till potten. Om du alltid höjer till 3x knappens bet i de här situationerna tycker jag du ska omvärdera det. En höjning med $8 är inte mer än 2/3 pott och du bjuder in motspelarna billigt när du är ur pos mot knappen. Men om tanken är att inducera ställ från shortstacken och vill kunna isolera om SB synar kanske det är ok. Nu höjer jag ju faktiskt med $10 till $12. Alltså precis ett potbet, men eftersom SB synade borde jag ha raisat till ungefär $16. Det brukar jag nog göra (raise x3 + x1 för varje call), vet inte riktigt varför jag inte tänkte på det här. Det var nog för att button hade sån liten stack och jag inte brydde mig om att spela ur position mot en stack när jag ändå blir committed. Dessutom skulle jag ha position på SB om han callade. Om du cb:ar 80% av flopparna är den här träffen rätt bra att lägga till de 20% du inte cb:ar imo. Det ser inte skumt ut. Du vill ta dig till showdown och du tål ingen action, vilket oftast innebär att en passiv linje är bäst. Nja, cb:ar du alltid monster och ofta luft och checkar halvstarka händer/dåliga drag, får du en rätt bra balans. Du har nog rätt. Det finns lägen där jag borde checka mer på flopparna, men ibland stirrar jag mig blind på PO stats och vad riktlinjerna för CB% ska vara. Jag måste nog tänka till lite mer innan jag betar även om jag har en bra hand - om det är så att jag inte vill spela en jättestor pott. (Fast det ville jag ju nästan i det här läget på en sådan flop. Hade nog synat en vanlig raise men hans all in känns lite äcklig.) Citera
Sansrom Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Nu höjer jag ju faktiskt med $10 till $12. Alltså precis ett potbet, men eftersom SB synade borde jag ha raisat till ungefär $16. Det brukar jag nog göra (raise x3 + x1 för varje call), vet inte riktigt varför jag inte tänkte på det här. Det var nog för att button hade sån liten stack och jag inte brydde mig om att spela ur position mot en stack när jag ändå blir committed. Dessutom skulle jag ha position på SB om han callade. Grejen med den där formeln är att det blir ungefär pott av det, det är därför den är så bra. Din höjning räknas nämligen efter att du synat. Du synar alltså $2, potten blir på $12, och en potthöjning blir till $16. Du har nog rätt. Det finns lägen där jag borde checka mer på flopparna, men ibland stirrar jag mig blind på PO stats och vad riktlinjerna för CB% ska vara. Jag måste nog tänka till lite mer innan jag betar även om jag har en bra hand - om det är så att jag inte vill spela en jättestor pott. Det där med att stirra sig blind på stats är jag riktigt bra på också. Det är en av anledningarna till att jag har slutat använda PO, jag spelade för mycket på siffrorna, framför allt vad gällde fi:s image. (Fast det ville jag ju nästan i det här läget på en sådan flop. Hade nog synat en vanlig raise men hans all in känns lite äcklig.) Tja, men å andra sidan gör hans överbet i allmänhet drag ännu troligare, så jag tror jag slänger för en standardhöjning här också. Synar nog nästan hellre all-in. Det är ju det här som gör det så tråkigt att beta på floppen. Citera
Hap Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 14/2 = +$168 Bankrulle $7891 Citera
Hap Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Lirade ungefär en 45 minuter och plussade skapligt trots att jag förlorade med AA när jag riverade ett ess på brädan 6542A och självklart måste betala av potbet av 34o. 15/2 = +$199 BR: $8090 Idag blev jag uppringd av en kille från ett spelföretag som frågade om jag var intresserad av att jobba som Game Master i Dublin. Hade glömt bort att jag hade mitt CV kvar på Monster! Varför kan jag inte få stanna kvar i Stockholm och jobba som GM? Känns najs att neka till utomlandsjobb med bra betalt hursomhelst. Citera
Hap Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Dagens klurigaste: Fi var en riktig baddare till fisk! Varför raisar jag inte mer? Jag undrar om jag inte skulle fått betalt med en all in på river. Om inte så kunde jag i alla fall raisat mer på turn för att kunna beta större på river. Stack sizes: CO: $397.65 Hero: $373.05 Pre-flop: (6 players) Hero is BB with UTG calls, UTG+1 folds, CO raises to $4, Button folds, SB calls, Hero calls, UTG calls. Flop: ($16, 4 players) SB checks, Hero bets $8, UTG folds, CO calls, SB folds. Turn: ($32, 2 players) Hero checks, CO bets $26, Hero raises to $52, CO calls. River: ($136, 2 players) Hero bets $66, CO calls. Results: Final pot: $268 Hero shows Ah 4d CO mucks. Citera
Hap Postad 16 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2007 Dagens va????? No Limit Holdem Ring game Blinds: $1.50/$3 4 players Stack sizes: UTG: $538.72 Button: $389.63 Hero: $622.00 BB: $187.24 Pre-flop: (4 players) Hero is SB with 2 folds, Hero raises to $8, BB calls. Flop: ($17.5, 2 players) Hero bets $15, BB calls. Turn: ($47.5, 2 players) Hero bets $35, BB calls. River: ($117.5, 2 players) Hero bets $75, BB raises all-in $130.74, Hero calls. Results: Final pot: $378.98 BB shows 4s Jh Citera
Hap Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2007 Länge sen sist. Har plussat rejält sen senast, med undantag för igår och idag. Måste skriva av mig lite. Hade egentligen tänkt sluta med dagbok, men ibland är tilten så övermäktig att man måste prata av sig. De senaste två dagarna har allt gått åt helvete. Jag har fått alla mina stora händer crackade av steg- och färgdrag. Alldeles för många. Jag spelade dåligt senaste timmen nu. Trött och lite tiltad. Dåligt.. Var ett tag bara back 1½ inköp totalt på två dagar, men lyckades hitta tilten och det dåliga spelet för att backa ytterliggare 2 inköp. Är nästan 4 inköp back på en nivå jag precis har rulle för. Är egentligen inte sugen på att hoppa ned i nivå eftersom jag märker att jag alltid har bäst hand när pengarna åker in. Det är väl bara att vänta på att fittan uppe i himlen börjar tycka synd om mig. Det tröstar lite att läsa om folk som backar mer än 5 inköp, men det är inte så många på forumet förutom Dawwe, och han vinner ju tillbaks 10 inköp dagen efter ändå... Dags att gå och lägga sig och "sova som en bebis" som Jack Strauss sa när han torskade en rejäl summa pengar: Sova en timme, gråta en timme, sova en timme, gråta en timme.... Citera
checkamat Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 4 inköp back på två dagar? det låter riktigt hårt, tur att jag inte är i dina kläder Citera
Hap Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2007 4 inköp back på två dagar?det låter riktigt hårt, tur att jag inte är i dina kläder Back över 5 inköp nu. Det är drygt 10 inköp på min vanliga nivå. Citera
Gyre Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Gå ner i nivå och jobba tillbaks lite självförtroende, du skrev i någon tråd att du måde dåligt av att ha torskat 1.6k, då är inte psyket redo för NL400 riktigt än. Citera
Hap Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2007 Tilt på att neildewhursts pokerkonverterare verkar nere. Gå ner i nivå och jobba tillbaks lite självförtroende, du skrev i någon tråd att du måde dåligt av att ha torskat 1.6k, då är inte psyket redo för NL400 riktigt än. Hmm jag mådde skitkasst ett tag, men jag har alltid haft svagt psyke, och jag bryr mig inte så mkt om antal inköp utan hur mycket pengar jag förlorat. $1,6k - "Shit, 10 000 kr! Det är nästan en månadslön efter skatt!". Det är dumt som fan och jag försöker bättra mig. Började må bättre när jag kollade lite PO statistik och såg att jag ändå var +-0 den senaste veckan. Och för februari kommer följande statistik: Februari: Antal händer: 20714 (Mål: 25k) CG: +$1686 Bonus: +$900 Rakeback: +$805. BR: $9709 (Mål: 12k. Var riktigt nära tills dippen.) Usch vad liten min BR känns plötsligt, har ju knappt rulle för NL300. Life is a rollercoaster, baby? Citera
Hap Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2007 Dagens hand: ** Game ID 1234773208 starting - 2007-03-01 12:39:55 ** Mucianus [Hold em] (1.50|3.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Hero sitting in seat 1 with $731.29 - Olembe sitting in seat 4 with $462.45 Olembe posted the small blind - $1.50 Tandfeen1 posted the big blind - $3.00 ** Dealing card to Hero: Hero raised - $11.00 Porcupine74 folded SandUnit folded Olembe called - $11.00 Tandfeen1 folded ** Dealing the flop: , , Olembe checked Hero bet - $18.00 Olembe called - $18.00 ** Dealing the turn: Olembe checked Hero bet - $41.00 Olembe called - $41.00 ** Dealing the river: Olembe checked Hero bet - $35.00 Olembe called - $35.00 Hero shows: Olembe mucks: Hero wins $211.00 from the main pot End of game 1234773208 Hur är mitt värdebet på river? Jag foldar mot en shove. Orka hur passivt han spelade handen. Citera
Hap Postad 2 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2007 Gått bra Mars än så länge. Försöker se på Januari som någonting positivt och lägger dippen bakom mig för att fokusera på den här månaden. Ligger +$845 än så länge i Mars med en 13BB/100 över 1200 händer. Yippie. ** Game ID 1236955671 starting - 2007-03-02 13:20:02 ** Bennet [Hold em] (1.50|3.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Miche83 sitting in seat 3 with $80.09 - Hero sitting in seat 5 with $354.50 [Dealer] Hero posted the small blind - $1.50 Miche83 posted the big blind - $3.00 ** Dealing card to Hero: , Hero raised - $9.50 Miche83 raised - $42.00 Hero went all-in - $346.50 Miche83 went all-in - $41.09 ** Dealing the flop: , , ** Dealing the turn: ** Dealing the river: Miche83 shows: , Hero shows: , Hero wins $165.18 from the main pot Lätt all-in HU vs smallstack? Citera
Hap Postad 2 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2007 Japp, wp. Du är den enda som skriver i min dagbok. När ska du starta din egen? ** Game ID 1236970624 starting - 2007-03-02 13:33:09 ** Injuquaq [Hold em] (1.50|3.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Hero sitting in seat 1 with $291.00 - vespirtine sitting in seat 4 with $47.00 - spar-dame sitting in seat 5 with $194.84 Hero posted the small blind - $1.50 Challe50 posted the big blind - $3.00 vespirtine posted to play - $3.00 ** Dealing card to Hero: miYka-eL folded vespirtine checked spar-dame called - $3.00 wrIen folded Hero called - $3.00 Challe50 checked ** Dealing the flop: Hero bet - $9.00 Challe50 folded vespirtine called - $9.00 spar-dame raised - $48.00 Hero ? Har knappt några stats på spar-dame men han verkar vara ganska fiskig. Ingen av dem har fullt inköp så vad tycks om en push här? Citera
Hap Postad 4 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2007 LOL Donkaments. Donerade precis $20 till Children Inc (http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=9345800&page=0&fpart=all&vc=1 för er som inte vet vad jag talar om). Har GodEl, skänker 100 kr till Rädda Barnen varje månad och försöker alltid köpa ekologiska produkter. Det känns bra. Jag blir så glad av att se att folk faktiskt har ett hjärta! Barry Greenstein är min hjälte! Pokerforum borde också anordna välgörenhet på något sätt. Ni som lirar NL200 och uppåt har råd att skänka en slant till behövande, det tar bara några minuter! Det är en sak att tycka synd om folk, det är en annan sak att göra någonting åt det. Citera
Juggler Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Ja Greenstein är kung. Köp hans bok Ace on the River. Citera
Hap Postad 9 April , 2007 Författare Rapport Postad 9 April , 2007 Okej, är tillbaks efter ett uppehåll på en månad. Det börjar inte stabilt. Är 2600 dollar back på NL400, nästan 7 inköp ungefär. Vet inte riktigt hur det har gått till annat än på oflax. Sån sjuk trist start på min nya pokersatsning. Funderar på att ta ut hela rullen och göra nåt vettigt. Så tänker jag alltid när jag torskat en större del av min BR. Några händer: Inte så mycket att säga här: 51% på flop, 81% på turnen: http://www.pokerhand.org/?982121 Här överspelar jag väl min hand ganska rejält så där får jag väl skylla mig själv: http://www.pokerhand.org/?982182 Check/Call river hade väl varit bättre här: http://www.pokerhand.org/?982191 Orka denna: http://www.pokerhand.org/?982197 Känns som jag spelat vissa händer ganska dåligt när jag ser på dem, samtidigt så är riggen emot mig.. På 2500 händer har jag träffat 4 set. Det känns lite segt... Citera
Hap Postad 9 April , 2007 Författare Rapport Postad 9 April , 2007 Okej. Nu ligger rullen strax över 7k. Var uppe på 11k men har bara förlorat sen dess. Nu blir det NL200 för hela slanten. Känner mig peppad på en fräsch start. Ska radera hela min PO-databas för att slippa se de röda siffrorna på NL400. Hoppas jag får lite mer respons den här gången. Kanske borde spela in lite film, och göra den här dagboken lite intressantare! Anywho.... 9/4 - -2644 dollarz Citera
Hap Postad 10 April , 2007 Författare Rapport Postad 10 April , 2007 10/4 - -1126 dollar på NL200. Vad ska jag säga. Backat 4k (40% av min rulle) på två dagar. Ni förstår nog hur jag mår. Några av dagens händer: Rigg, vad ska han ha?: http://www.pokerhand.org/?984215 Killen har 30 VPIP. Var 100% på att han hade KT eller sämre. http://www.pokerhand.org/?984212 Lyckas inte folda denna: http://www.pokerhand.org/?984213 Citera
Sylwester Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 Fyfan, vet ju hur det känns. Hoppas du hittar rushen snart. Citera
Hap Postad 10 April , 2007 Författare Rapport Postad 10 April , 2007 Fyfan, vet ju hur det känns. Hoppas du hittar rushen snart. Tack för stödet. Men frågan är om det inte är dags att sluta spela poker. 40% av rullen är borta. Jag har väl kanske haft 50% ren och skär otur, men förlorat ytterliggare 50% på att jag synar ned fast jag vet jag är slagen. Men jag är 100% säker på att jag inte har haft nåt flyt. på 4500 händer, två dagar, har jag floppat set 5 gånger. Det känns extremt kallt. Ska man inte träffa ungefär 1/10 floppar? Raderade ju min gamla PO-databas så min statistik är lätt att läsa. Har haft 6 stycken "Three of a Kind" som också innefattar trissar, och har förlorat 600 dollar på de 6 händerna. Set mot drag, triss mot kåk etc. Jag har fortfarande kvar runt 6000 dollar så jag har ju råd att lira NL200 i alla fall. Frågan är om jag har psyket att bära upp en sån här förlust. Igår var jag pepp på att börja spela NL200 igen och se hur fort jag kunde vinna tillbaks det jag förlorat (på ett bra sätt, inte att tilta tillbaks pengarna). Nu känns allt bara hopplöst, efter 6 inköp back på NL200 också. Citera
DrRoland Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 Att du skulle backa var inte svårt att lista ut när jag såg den här tråden http://pokerforum.nu/forum/resultat/34842-tack-foer-idag.html Citera
Recommended Posts