Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vet inte om detta är rätt forum, men upptäckte idag en ny pokersida, ska vara en youtube sida men istället så ska det bara vara poker, PokerTube.com.

Ser ut som om det kan bli en trevligt sida.

Postad

Ja får de upp lite tuffish och liknande och ha intressant redaktionellt material kan det bli finfint.

De sprang omkring på EPT Köpenhamn i pokertube t-shirtar, tiltande att inte hitta något om det på google då.

Postad

De sprang omkring på EPT Köpenhamn i pokertube t-shirtar, tiltande att inte hitta något om det på google då.

Haha, varför frågade du inte bara vad som var på G? Saknar dock Iremark-intervjun vi bokade in i Kph... gjordes den i Stockholm kanske?

Postad
Ja får de upp lite tuffish och liknande och ha intressant redaktionellt material kan det bli finfint.

Jasså, mm googlade dem också och hittade inget men men hoppas dem lyckas göra något bra av det

Postad
Haha, varför frågade du inte bara vad som var på G? Saknar dock Iremark-intervjun vi bokade in i Kph... gjordes den i Stockholm kanske?

Jag hade viktigare saker för mig, som att fotografera pokerkändisar åt dig ;-)

Postad
Jag hade viktigare saker för mig, som att fotografera pokerkändisar åt dig ;-)

Äh, det var en bild på Parmaskinkan jag behövde. Poker.se owes me bra mycket mer än det får man nog konstatera... ;)

Postad
Men snälla,placerar ni skorna hemma efter tumstock med eller,vad fan har accenten med innehållet i intervjun att göra ???

Snudd på överpedantiskt beteende detta.

Det är lite grann som att ha en cementblandare som granne på biografen, synd på innehållet liksom, men det går inte att komma ifrån att man stör sig.

Nu har jag inte kikat på berörda intervjuer, utan uttalar mig mer allmänt om uttal.

Postad
Alltså seriöst, ni stör er på att Birgitta pratar Oxfordengelska och inte bräkig amerikanska?

Tror att folk stör sig mer på svengelskan än något annat.

Jag förstår om de vill vara internationella men det ger ett lite oproffsigare intryck om engelskan inte riktigt flyter.

Postad
Tyckte hon skötte sig bra! Lite accent har vi väl alla :-)

Eller hur, spela in er själva på band så ska vi se vem som skrattar sist :D. Jag förstår vad ni menar att ni tycker det är jobbigt men jag kan inte dela era känslor.. inga problem för mig här :)

Postad
Hennes engelska är helt klart over genomsnittet. Knivens engelska är ju sämre i så fall. Dessutom vågar hon ställa ”rätt” frågor vilket hon som sagt gör på god utrikiska.

Om hennes Engelska är över genomsnittet så är det något fel, du menar att vi Svenskar läser Engelska från 3:an till 9:an och sedan oftast något år till på gymnasiet utan att kunna tala korrekt Engelska?

Det är inte brytningen enkom jag stör mig på. Jag stör mig på saker som "Ehhhhhmmmm.... So is there alot of cheating in....ehhhhmmm...the poker...ehhmmm.... market?

Jag menar? :D

Jag vill inte på något sätt klanka ner på henne egentligen, det jag stör mig på är att så mång tycks vara av uppfattningen av att hon talar helt okej Engelska vilket hon ej gör.

Postad
Om hennes Engelska är över genomsnittet så är det något fel, du menar att vi Svenskar läser Engelska från 3:an till 9:an och sedan oftast något år till på gymnasiet utan att kunna tala korrekt Engelska?

Haha, ja definitivt! Har du ens varit utomlands och hört genomsnitts-svensken försöka förklara att han vill hyra en bil?

Svenskar är bättre på engelska än många andra europeer men det betyder inte att de som regel talar bra engelska.

Postad

Bra intervjuer!

Ett tips kan vara Engelska A (20p) och B (20p) på Sthlms universitet, grymt roligt, slappt och nyttigt!

Man får välja inriktning med sitt uttal etc. Lärarna var (är?) svinbra. Nu läste jag där back in -99 och -00, men jag kan tänka mig att de flesta är kvar.

Nu kan jag speaka engelska, nästan like a native.

OT:

Full like a kastrull

Swenska tjej

The vind is vänding
  • 2 weeks later...
Postad

Vill bara posta ett litet tack till dem som har överseende med att min engelska inte är perfekt.

Jag hade en massa ångest över min ringrostiga engelska när vi satte igång, men lät mig övertalas att det faktiskt inte var den folk intresserade sig för när de gick ut på nätet för att lyssna på pokerintervjuer...ett tag kändes det som att detta var en grav felbedömning!

Jobbar nu på att brusha upp engelskan, som det heter. Är själv en inbiten ordmärkare så jag måste dessvärre uttrycka en viss förståelse för viljan att hacka också...

(Och du, Stackbrat....engelska stavas FAKTISKT inte med versal på svenska. ;) )