Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

Motivationshöjande åtgärd: Plockar ut 1k till och har bara 2k i rullen. Blir $50+4 sng-grind upp till 3k igen. Måste hitta ett stabilt och vinnande sng-lir igen, utan utdragningar dessutom :)

 

Känner att jag förvisso lirat vinnande poker, men med för mycket utsug, men ändå långt ifrån mitt A-game. Därför gör jag såhär. Ändamålet med liret denna termin är att plocka ut pengar, inte bygga rulle, så nu tar jag ut 1k och har de "säkrade". Förhoppnigsvis hittar jag tillbaks till bra spel igen oxå.

 

Ha d /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker du ser det för kortsiktigt! Du har spelat superbra hittills, men hamnat i dalar mellan varven. Du vill inte minska ner spelet, utan korta ner swingsen. Du har ju t ex högre ROI på 100 och känner att du har minst lika mycket edge där ju, så varför inte fortsätta? Så här vinner du mindre på längre tid ju :(

Swingsen beror ju på att du skottat en del, både uppåt och neråt. jag skulle fortsätta lira 50-100 hälften hälften som du gjort och undantagsfall 200-ingar (eller förresten, det är ju så jag lirar ;)) Från 2000 är det föga sannolikt att du gular "rullen".

Kämpa på, hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ser det för kortsiktigt! Du har spelat superbra hittills, men hamnat i dalar mellan varven. Du vill inte minska ner spelet, utan korta ner swingsen. Du har ju t ex högre ROI på 100 och känner att du har minst lika mycket edge där ju, så varför inte fortsätta? Så här vinner du mindre på längre tid ju :(

Swingsen beror ju på att du skottat en del, både uppåt och neråt. jag skulle fortsätta lira 50-100 hälften hälften som du gjort och undantagsfall 200-ingar (eller förresten, det är ju så jag lirar ;)) Från 2000 är det föga sannolikt att du gular "rullen".

Kämpa på, hörs!

 

Du har en poäng, men jag tror nog ändå att jag kanske har större edge på $50 än på $100. Att blanda de två kan nog vara en bra strategi. Två åt gången, en 100 och en 50 kan nog vara en nötlösning. Tack för input!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en jävla skola här i danmark som heter bögballe tycker de passar jävligt fint. skön kväll på t he rock me mö öl o whiskey kola men kommer hem o får se sån här skit. hatar ändå allt just nu så jävlar va de späder på det. vassego för säkert änu ett fylleinlägg i din dagbok. du är nice (ej bögigt) men pokern är antifin. en pistol sitter alltid fint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker ut i första handen på finalbordet. Har suttit å kämpat i typ fyra timmar för en hundring, klart man ska bli bad beatad ur oxå...

 

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?sRoundReference=T4%2d53566747%2d286

 

Fan va pissigt, lirade riktigt riktigt stabilt. Var nere på 5k och jobbade upp mig till 22k utan att visa en enda hand. Fick bara skit, så det va tur det...

 

God, eller nä, skitjävla natt /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en jävla skola här i danmark som heter bögballe tycker de passar jävligt fint. skön kväll på t he rock me mö öl o whiskey kola men kommer hem o får se sån här skit. hatar ändå allt just nu så jävlar va de späder på det. vassego för säkert änu ett fylleinlägg i din dagbok. du är nice (ej bögigt) men pokern är antifin. en pistol sitter alltid fint

 

lol nötinlägg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e så jävla stört i de mtts jag lirar. Känner mig tokigt stabil och kommer långt nästan varje gång, men riggen hittar alltid på nå skit så jag plussar typ 40 dollar...

 

Som idag, Låg 11a av sista 61, 60 itm-platser, och hittar KK på knappen. Hamnar allin mot bb som kanske ligger på plats 40. Han har TT. Jävla mongo... Jag raise, han reraise jag ställer honom och han synar sig ai med TT. Mupp.

 

Klart han floppar set...

 

Vann 1k igår som tur va, då rullen halkat väldigt långt ner. Ska hålla upp lite till med sng-grind, sen får jag ta upp det igen.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha hur ska man nånsin kunna folda TT i ett btn/bb war i en tour, lär knappast ha varit djupt heller om jag känner ongame rätt.

 

visst att du klagar på otur men på hans spel WTF ?

 

Killen hade 14bb kvar efter min ställ. Jag har bara visat nötter. Om han hade ställt mig mot min första raisa hade jag tyckt det va ok.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan se det så här: Om det nånsin är rätt att folda TT där så:

 

1. öppnar du för få händer

2. Vilket leder till att du måste vika mycket mot omslag eftersom du har en ganska stark HD där.

 

 

om du istället öppnar ett mer normalt antal händer så måste FI resteala bredare och du måste försvara genom allinpush...

 

Sen har väl bubblan mindre betydelse då alla pengar finns där uppe och du borde ställa bredare pga av att han kanske är rädd för bubblan

 

:-P

 

EDIT: Nu känns det som att du öppnar brett (utnyttja stacken på bubblan känner du ju till) men sen inte försvarar dig speciellt bra, vilket gör dig till ett våldtäktsoffer för en någorlunda bra/aggresiv i pos spelare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...