Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

kan se det så här: Om det nånsin är rätt att folda TT där så:

 

1. öppnar du för få händer

2. Vilket leder till att du måste vika mycket mot omslag eftersom du har en ganska stark HD där.

 

 

om du istället öppnar ett mer normalt antal händer så måste FI resteala bredare och du måste försvara genom allinpush...

 

Sen har väl bubblan mindre betydelse då alla pengar finns där uppe och du borde ställa bredare pga av att han kanske är rädd för bubblan

 

:-P

 

EDIT: Nu känns det som att du öppnar brett (utnyttja stacken på bubblan känner du ju till) men sen inte försvarar dig speciellt bra, vilket gör dig till ett våldtäktsoffer för en någorlunda bra/aggresiv i pos spelare...

 

Men jag öppnar mig inte brett ? är konservativ än i detta läge med min stack. Fortfarande kvar i TAG.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska suga på karamellen, men du har nog rätt. Bubblan borde vara meningslös ja i en sån här turre...

 

En sak bara, det e väl jag som trebettar? Jag raise (1) han reraise (2) jag rrai (3). Eller e det jag som inte har koll på begreppen?

 

Najs svar mannen, ty ty

 

/SK

 

preflop så är blindarna första betet:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen hade 14bb kvar efter min ställ. Jag har bara visat nötter. Om han hade ställt mig mot min första raisa hade jag tyckt det va ok.

 

/SK

 

Så gick mina tankebanor innan också, men random turneringsspelare hänger inte med i hur motståndarna spelar så det där med att "jag har bara visat nötter" har jag slutat med...(Är inte heller bitter för att åkt ut som 73:a på mansion idag efter att inte ha spelat en hand på en timme och få syn av A7o):evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är jag största tomten... Låg bra till i euro daily 50 med 95 pers kvar, 60 itm. Halvbluffar bort halva stacken, loosar resten på tiltdåligt spel.

 

Herregud vad jag skäms... Medvind hade jag oxå...

 

Går ba i mansion, får klonka där istället, men vafaan, måste ju lria bra då...

 

/SK

 

EDIT: My bad, inte 60 itm, va ju i mansion ju...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis samma sak idag som sist vi var på samma bord i en turre. Just efter du åker ut blir jag all-in med KK och förlorar såklart mot AQo;p

 

Har varit omöjligt att vinna senaste veckan på ongame tycker jag..:evil:

 

 

Har varit motigt, men i denna får jag helt skylla mig själv. Trist att du drogs ut igen... :(

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motriggen håller i sig i sng-andet. 6a i första och bubbla i andra, e typ ute ur tredje. Nöjd med mitt spel dock, har lirat stabilt och gillar alla moves.

 

/SK

 

Min knapp push med KJ möter KQ, AJ möter AT som klonkar ATx på flopp (ai pf). AQ möter AK. Sådär har det varit hela tiden...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...