Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU

SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

• Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59

Recommended Posts

Det är precis de lägen med 66 där vi CBar mot check som jag tycker att det ofta blir en stor pott man förlorar eller en superliten som man vinner.

Q9-raisen kan vara fel, mycket möjligt. Anledningen till att jag höjer är ju inte bara att jag "tycker" att CL2 ska vara vek där, utan oxå för att han har visat tecken på att vilja ta kommandot över bubbelspelet med två st pott-rejsar. Jag vill helt enkelt markera att han ska hejda sig. Däremot så kanske raisens storlek inte är den bästa. Pott eller 3bb ser inte lika vekt ut. Hm här vore det najs å få in lite ny input.

/SK

Ännu värre då imo! Om han vill ta kommandot över bubblan, så slår han väl asofta om precis sådär? Som utfallet blir nu sitter man ännu värre på det nu, både i marker och i status. Kanske går att justera med sizen, men jag vet inte. Visst, vore kul att höra andra linjer på handen. Kanske ska posta den i hemliga forumet 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har varit en raise UTG eller UTG+1 som raisat och du väljer att syna i mellan position. Men förstår nu varför du gjorde det. Bra förklarat och det låter mycket rimligt :-)

När ni väl kommer ner till 4-5 handed så borde det väl vara att man spelar sitt pocket, 66,77+. specielt när det är semi bubbla/bubblan som gäller. Såg dig lägga 88 utg vid 4 handed, inte det lite tight ändå?

Please. Vilken video och tidpunkt? 4handad när vi börjar med 6handat behöver ju inte vara jättesent...

/SK

Länk till kommentar

Kollar på din första SH turbo film nu.

KQ: Du kryssar i fold när det är foldat till dig, jag skulle höjt här.

99: 50 till för att syna, du ska minst syna här för setvärde och även för par i 9or värde, höja funkar också men kanske inte din stil ;)

44: Du kryssar i fold på knappen, att höja med 44 är inte en steal, det är värdehöjning.

AQ: Självklar höjning, du pushar och det är OK men eftersom du har position så funkar det med en mindre höjning också.

QJ ruter: Jättestandard push på floppen. Tycker synen preflop är bra också (jämfört med all in), även fast du först tänker höja men sen synar ;-) gör så jag med ibland.

När ni är HU på det nedre bordet och du höjer med 10 5 till 550 är bra spelat eftersom du är tight, otur bara att han hade en hand. verkar som att du blev lite avskräckt för att höja med skräp efter den handen...

Rent generellt så tycker jag du ska spela lösare, kanske borde sluta kryssa i i förväg vad du ska göra? och varför höjer du hellre på SB än på knappen? Ta inte illa upp men Full ring passar din nuvarande spelstil bättre.

Länk till kommentar

Det stämmer helt säkert att jag fortfarande har för mycket FR-spel i mig eftersom jag precis växlat över, och det är det som jag hoppas att jag ska kunna förändra ganska fort.

Per:

99-handen håller jag med om numera. Det finns absolut värde i att spela den förutom setvärde.

KQ är en hand som jag tyckte var värdelös att spela i FR reg, men i SH turbo så kanske man ska börja höja med dem även på tidiga nivåer först in. Vad säger ni andra som har en spelstil som liknar min? Vrakman?

44 Höja för värde, hm... 44 spelar vi på tidiga nivåer enbart för setvärde imo. Att då bygga pott pre känns onödigt. Lite att vinna, mycket att förlora typ - ofta i dessa situationer imo...

HU så tycker jag ofta att FI är överaggro och därför är atc-höjningar på knappen rätt onödigt tycker jag. Med höga blinds så känns det bättre att vänta på Ax och K9+ samt alla par och vara aggro med dem istället för att tappa marker på raise/fold. Givetvis börjar vi pusha atc innan vi glider ner till för stort underläge...

Tack för input! Jag har en del att jobba på i Sh turbo, nu jävlar! ;)

/SK

Länk till kommentar

utan övrig info - push!

Bra, my move. Killen hade set tyvärr, men utan ruter EDIT: den va lite rolig;). Jag drog inte ut dock...

Lirar 2-4 bord.

Bubblade just en 75a. Har lirat länge å väl på bubblan och jag hittar TT på knappen. Pushar och andra shortyn som sitter på BB hittar såklart QQ som står :( Orka... Vann en 75a innan dock, men ligger 200 back för dagen. Har börjat öppna upp spelet lite mer och känner att jag hittat tillbaks till det självförtroende som jag hade i spelet i början. Hoppas jag har lite medvind nu ett par set så jag kan jobba upp lite slack i rullen oxå.

/SK

Länk till kommentar

Lol, kvällen slutade even steven sånär som på ett par dollar :) Aja, snart släpper det. Hittade mycket bättre spel sista 5-6 gejmsen, vilket kändes bra.

Gnatt /SK

EDIT: Äh två sista får det blir ;) Svärmor och Marias syster kommer från Finland imorrn bitti runt sjusnåret, så allför trött vill man ju inte va...

Länk till kommentar

Såja, vann en 100ing. Bustade en 75a rätt kallt dock, men skit samma. Hittade plusset idag då, riktigt skönt. Dryga +$200 känns ok med tanke på hur det startade.

NU ska jag verkligen sova, svärmor kommer snart ;)

GNATT! /SK

Perkele. 6:30 kommer båten till Stadsgårdskajen. Är väl knappt krypavstånd till dig? Knappast du behöver mer sovtid än två timmar för att fixa dagen?!
Länk till kommentar

Perkele. 6:30 kommer båten till Stadsgårdskajen. Är väl knappt krypavstånd till dig? Knappast du behöver mer sovtid än två timmar för att fixa dagen?!

Hehe, helt sant. Utan sömn funkar ju oxå, men blir inte så skoj då. :D

Fick faktiskt hela 7 timmars sömn, vilket är mer än på länge så det är inte synd om mig. :) Inge grind på dan idag I guess, men ikväll ska vi försöka avverka en 20-25 gejms iaf.

/SK

Länk till kommentar

Håller med olyckan efter att också kollat film 2. Har ett flertal exempel där jag tycker det är för tajt och okonsekvent.

Jag börjar med T-T handen, som jag definitivt vill spela där. Finns många floppar du gillar! Eftersom blindsen ökar så dramatiskt så sätter du dig i ett mycket värre läge lite senare med KQ som jag tycker är knepig. Där utsätter du dig ju definitivt för en flip för turren. Därför tror jag T-T är bättre att spela än att vika. Skillnaden till JJ är ju inte direkt enorm, vilken du säger att du är beredd att spela om stack för :)

10.05 A2 vik mot limp, kanske okej, men funkar nog att pusha också. Men helt okej att vika

11.20 QQ openpush, okej, men jag blandar och ger där beroende på vad jag tror de har för read på mig

13.10 K-Q som nämnts ovan, riktigt tveksam imo...

14.20 9-8 på SB trehandat vik, lätt push för mig

14.30 Q-J på knapp 3-handat, spelar du samma raise som i video 1, om jag är fi pushar jag tillbaka dig jätteofta här, som du också säger att irene gör. Jag gillar inte den typen av spel, vad säger olyckan om det?

16.20 7-5 knapp viker med 600 bakom, hör att du är missnöjd efter spelet, men sluta fylla i i förhand. Varför gör du det med bara 2 bord förresten? Klart du ställer ATC här annars?!?

17.40 K-5, jag synar nog hans riverbet där.

19.05 T-9 på BB, du knackar´men jag hör att du även där inte skulle gjort så...

19.25 T-9 SB HU, jättepush imo, 7BB först in med en helt decent hand.

Edit:

Kände mig bara tvungen att rätta till...

http://tyda.se/search?w=r%C3%A4ttvisa&s=867547#sense-867547

Länk till kommentar

Har kollat mina filmer på nytt och håller helt och fullt med om att jag är FÖR tajt! Jag spelar egentligen PRECIS likadant som om det var ett FR reg-bord - illa... Igår så tog jag verkligen till mig av era kommentarer, öppnade upp spelet betydligt och orkar 3betta mer mot aggrosnubbar/snubbor.

Jag TROR att jag börjar hitta en rätt skön balans nu. ska lira ett par dagar, och ska sen spela in ett par videos igen.

Ang. multitabling så ska jag absolut försöka lira åtminstone 4 bord, men just när jag lirade in videorna så hade jag gått så kasst ett tag att jag helt ville kunna fokusera på de lir jag hade igång. Kom ihåg att jag typ skott-bygger rulle nu, och vill spela optimalt i de lir jag lirar eftersom jag inte klarar allt för stora swings just nu även om det spelet skulle vara mer optimalt...

/SK

Länk till kommentar

Jag kan inte SH-SnG alls men jag tänkte faktiskt också på att du spelade ganska tight och FR-likt... :roll:

Som sagt, jag kan inte SH men funderar på den här:

Bubbla, 50/100 och snart blindshöjning har jag för mig?

Hero: 630 med 53o UTG

SB: 2942 efter att ha postat SB

BB: 2278 efter att ha postat BB

Som du säger är du tokkörd här med tanke på hur kort du är. Men är det helt soklart att vika den skithand du får? Jag menar om bara en FI synar (tror vi att båda synar om du pushar?) så har du kanske (eller troligen) ett 40/60 läge som är lika bra att ta med tanke på hur kort du är? Jag har INGEN ANING, bara spekulerar hej vilt här! Tala o för mig vilken fisk jag är!!! I efterhand så var det ju smart att vika med tanke på handen efter... :mrgreen:

Länk till kommentar

Jag kan inte SH-SnG alls men jag tänkte faktiskt också på att du spelade ganska tight och FR-likt... :roll:

Som sagt, jag kan inte SH men funderar på den här:

Bubbla, 50/100 och snart blindshöjning har jag för mig?

Hero: 630 med 53o UTG

SB: 2942 efter att ha postat SB

BB: 2278 efter att ha postat BB

Som du säger är du tokkörd här med tanke på hur kort du är. Men är det helt soklart att vika den skithand du får? Jag menar om bara en FI synar (tror vi att båda synar om du pushar?) så har du kanske (eller troligen) ett 40/60 läge som är lika bra att ta med tanke på hur kort du är? Jag har INGEN ANING, bara spekulerar hej vilt här! Tala o för mig vilken fisk jag är!!! I efterhand så var det ju smart att vika med tanke på handen efter... :mrgreen:

Med sämre än averagehand måste det vara bättre att vika och pusha alla händer på bb istället tror jag. Risken att jag möter 2 FI är nog inte mycket större om jag pushar på knappen än om jag synar ai på BB... Iofs så har både sb och bb sin blind att försvara, men min hand är så sicko usel så att jag nog lutar åt att vänta iaf...

/SK

Länk till kommentar

Har just sett en av dina SH-turbo videos. Jag måste säga att videon var informativ, men också rolig. Kul med någon som svär lite och visar lite känslor. Kul också med att hota katten med utebliven kattmat och han inte slutade störa. =)

Jag är tyvärr för novis på SNG för att kunna komma med några synpunkter på själva spelet.

Med vänlig hälsning

VanMassenhoven

Länk till kommentar

Här e mina kommentarer på film 1. E inte så mkt, har dock lagt till lite då jag har spelat en del med de du spelar med. Överlag tycker jag det ser bra ut, även om ditt kortsnitt e ungefär lika kul som mitt.

2:53 (Övre bordet) Du håller på att raisa AJs, men ändrar dig sen och limpar... Jag tror att du måste raisa här, speciellt som IreneBingo som sitter till vänster om dig inte spelar tillbaka utan en riktig hand. JNewman synar brett men du bör leda mot mycket va det han synar med då han faktiskt oftast slår tillbaka med bättre händer än din.

4:32 Du drar blindsen och missar 100/200 med 25 ante innan 200/400

5:35 (övre bordet) DU har AQ och pushar. Bli inte förvånad över JNewnmans syn, han spelar ofta så ;) Jag tycker pushen är helt ok med AQ, dock skulle jag kanske inte gjort den med tanke på just JN bakom synar väldigt brett och lätt kan hitta syn med KJ eller annat som du inte är så stor favorit mot.

08:10 (övre bordet) Jag tycker du måste raisa A7 här, trots JNewnmans synglada mode. Tror du leder mot det mesta han synar med. Skulle raisat 150. Ytterligare en anledning att göra detta är att denna spelare spelar väldigt passivt efter floppen. Har han något bettar/raisar han, annars checkar han ner.

8:32 (övre bordet) Med AT tycker jag du bör ta en stabb iaf, visst att han kan bluffreraisa dig, men att inte försöka ens känns för vekt. Jag hade bettat runt 100 iaf...

10:59 (övre bordet) Känns som du inte kan önska dig en mkt bättre flop med QJs. Du bör spela precis som du gör, speciellt som MK2 visat aggrotendenser och minraisat din blind vid flera tillfällen. Hans CB behöver inte betyda något.

31:46 Du tar syn OOP med T7o, gillar jag inte. Mot denna kille känns push/fold som enda rätta

32:31 Du foldar med öppet stegdrag när han minibettar. Värt en syn iaf tycker jag då jag tror du har implicita odds för det...

*edit* Många tycker du spelar vekt i kommentarerna. JAg tror en anledning är att det är svårt att hitta så mycket synande galningar som på Betfair. Du minskar din FE rejält jämfört med "normalt" spel mot en avg motståndare här...

Länk till kommentar

Tack Illvilja!!

Bra det där om blindsen, att det efter 100/200 kommer 100/200 ante 25. SJUKT BRA! :D

I övrigt håller jag med, förutom i AQ-handen. Varför skulle det vara dåligt att JN synar ai med KJ? Hellre det än att han synar raise och jag missar floppen. Då vad göra? Jag har inte riktigt koll på blindsen just nu, men har för mig att om jag skulle std-raisat så skulle jag lämna typ 9bb bakom. Ska kolla upp det bättre sen. Hellre att jag pushar med dålig FE hos JN-fisken, än att hamna i knivigt läge själv med usel stack.

Många andra som tycker att rejs e bättre än push med AQ? Att JN synar brett kan väl iaf inte vara ett argument MOT push?!

/SK

Länk till kommentar