Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

Du räknar fel där Krippa på BR. 30% av bolånet är avdragsgillt, vilket minskar ditt exempel med 3000 i månaden. Sen är din ränteberäkning i absolut högsta ligan. bankerna kalkylerar med framtida räntor betydligt beskedligare än så. Framförallt om du kan gå in med en mille så har du ju inget som är nära topplån på lägenheten! Detta gör att 6% är alldeles för högt imo.

Därtill ska du också lägga in den värdeökning som lägenheten får under den tid du bor där... För att ta exemplet mig så har jag väl tjänat 5 tusen i månaden efter vinstskatt om jag skulle sälja den nu (netto alltså...)

 

Edit: Alltså, jag menar bara att man inte bara ska utesluta BR för att man tycker det är mycket pengar i köpeskilling. Inget annat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du räknar fel där Krippa på BR. 30% av bolånet är avdragsgillt, vilket minskar ditt exempel med 3000 i månaden. Sen är din ränteberäkning i absolut högsta ligan. bankerna kalkylerar med framtida räntor betydligt beskedligare än så. Framförallt om du kan gå in med en mille så har du ju inget som är nära topplån på lägenheten! Detta gör att 6% är alldeles för högt imo.

Därtill ska du också lägga in den värdeökning som lägenheten får under den tid du bor där... För att ta exemplet mig så har jag väl tjänat 5 tusen i månaden efter vinstskatt om jag skulle sälja den nu (netto alltså...)

 

Edit: Alltså, jag menar bara att man inte bara ska utesluta BR för att man tycker det är mycket pengar i köpeskilling. Inget annat :)

 

Det avdragsgilla har du rätt i, men det blir ändå dyrare i månadskostnad. Visst, värdeökningen i all ära, men bostad är inget jag orkar spekulera i direkt :)

 

Å vadå, 6% är väl inte helt uppåt väggarna om man ser det över en 15-20 årsperiod?

 

Aja, just nu känns HR nötigare, mtp att vi faktiskt har rätt fint utgångsläge.

 

Tack för input :)

 

Grind är nu igångsatt. Hoppas kunna trycka en 20-25 lir ikväll iaf. GL TO ME!!!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just mail:

 

En ursäkt från Betfair Poker

 

Hej Kristoffer

 

Vi vill be om ursäkt för de problem med Betfair Poker som du har upplevt under de senaste dagarna. Som du säkert redan har lagt märke till så har vi beslutat att återgå till vår tidigare version av mjukvaran. Vi bedömde att det var det bästa alternativet för att garantera våra kunder stabilitet. Vi kommer att fortsätta att lägga full prioritet på att utreda grunden till vad som har orsakat dessa problem och vi kommer att inte uppgradera mjukvaran igen förrens vi känner oss 100% säker på att vi har löst problemet.

 

Vi är fullt medvetna om att vi inte har erbjudit våra spelare den service ni är van vid från Betfair Poker och som ni förtjänar. Därför vill vi be om ursäkt till er alla och bekräfta att vi kommer att fortsätta satsa stora resurser på att förbättra vår klient och dess stabilitet. Vi har tillsatt mer resurser och satsar hårdare än vi någonsin tidigare har gjort på att utveckla vår mjukvara men vänligen ha överseende ifall vi inte alltid lyckas helt och hållet vid första tillfälle.

 

En liten gest för att be om ursäkt!

 

$20,000 APOLOGY FREEROLL klockan 20.00 GMT, XXXXXXXXXXXXX:

 

Eftersom vi vet att du var en av de spelare som spelade vid de tillfällen som pokersidan gick ned vill vi bjuda in dig till att spela i en exklusiv $20k frirulle. Vänligen se detta e-mail som en bekräftelse på din inbjudan. Frirullen kommer att öppna för registrering i lobbyn på torsdag den 14:e feb klockan 20:00 GMT.

Vi hoppas att du accepterar vår ursäkt och trots bakslagen under denna vecka så är vi fortsatt 100% fokuserade på att leverera ett pokerrum som vi alla kan vara stolt över.

 

Team Betfair Sweden

 

 

 

Faktiskt rätt snyggt jobbat BF...

 

/SK

 

EDIT: Vet inte om jag får posta när den går...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men så äckligt. Loosade sista HUn mot megamuppen. Han synade sig AI för 13bb med 67 mot min 55 som jag pushade. Så vidrigt att han hittar 50% på det spelet. Självklart hittar han 7an på turn och vi får lika stackar. Sen börjar setup-rejset. Jag toppar, han bättre kicker i tre potter. Vidrigt usel lirare som får betalt. BAAAH!

 

Inköpt i två 75or och en 100ing nu och då ligger rullen på $1611. inte så skoj. Snälla låt mig bara få lite vind i seglen nurå!!!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu krippa!

Jag slutar nog på rekordplus idag, har SJUKT bra rulle nu.

 

Skönt.

 

Jag sitter å får knappt igång nå lir. Apjobbigt när man vill hämta tillbax. Fick till slut igång en 75a här. Hoppas att jag kan minska mitt back lite iaf.

 

EDIT med en gång. Jag bustade i första handen. AA, jag höjer 5bb pre, får en syn. Flopp 245 regnbåge. FI check, jag dryg halvpott. Turn J, FI check jag 3/4 pottar. River T jag ställ, FI synar med 36 för floppad nöt...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyss lirat mitt nog i särklass sämsta SNG-lir någonsin. Jag blev personlig med en kille och tappade min fina chip lead när vi var 4 kvar, han var CL2a. Helt onödigt. Sen var jag ultravek på semibubblan osv osv osv. HEEEEELT VÄRDELÖS för att tala klarspråk.

 

Hur det gick? Jag vann såklart... Utdragsmarathon i hela jvla sngn till min fördel. Fick jag välja så skulle jag hellre se att de kom lite mer jämnt fördelat över spelen... hm...

 

Aja, det var riktigt skönt iaf. Ligger bara en 100ing back och är då inköpt i en 100ing. Gjorde just ett apuselt spel där nyss och tappade till 60% av startstack, så det ska nog kunna bli klonk i denna med ;)

 

Vafaan, ska inte lira poker på semitilt+trött...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du övergett mig?

 

Nej nej mannen! Som vanligt så muppade jag mig igår igen. Var ju en frirulle i ntpc såg jag... :(

 

Har varit totalfokus på sng här en vecka, eftersom jag känner mig rättså ringrostig. I promise mannen, we're going to Tallin :D Skulle det vara så att nån börjar hota oss så sätter sig SuperKrippa (nej, inte SuparKrippa) och plockar en 3-4 satelliter, no worries ;)

 

Btw, fika på måndag? Jag behöver fikasällskap när jag ska ut och valla barnvagn. Fler som vill haka kanske?

 

Löv /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...