Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Helt rätt gjort. Läste i en annan tråd om detta med AK. Om du KÄNNER att du leder; Syna då för fan! Det känns som att en AK är en riktig "magkänslohand". Säger magen "Ja", syna, och vice verca.

 

Well, jag känner ju inte direkt att jag leder, eftersom han heller aldrig skulle göra så med AQ-. Så det är pp eller samma hand jag möter 99ggr av 100 mot den FI. Antar att det är ett EV0-spel.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, jag känner ju inte direkt att jag leder, eftersom han heller aldrig skulle göra så med AQ-. Så det är pp eller samma hand jag möter 99ggr av 100 mot den FI. Antar att det är ett EV0-spel.

 

/SK

 

Mmm, mycket svårt. Brukar dock dega in såsen och hoppas på det bästa i dessa situationer. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör ni i denna sitsen?

 

Jag har AK utg, första blindsperioden.

 

Jag raisar 90% av gångerna här, men mixar upp det med en limp någon gång ibland med intentionen att återhöja eller pusha.

 

FI1 är en aggro regular som älskar att squeeza och höja mycket på de tidigare nivåerna. Han sitter UTG+2 och slår som vanligt upp till en standardhöjning på 4bb.

 

FI2 är en tokstabil grinder och sitter på knapp. Han ställer in!

 

Vad göra?

 

Jag resonerade som så, att jag VET att han inte har AA/KK och synade därför.

 

/SK

 

Tycker att det är som sagt, i stort sett ett EV0 spel, har svårt att se att något beslut ska vara särskilt mycket bättre än det andra. Tror man att UTG+2 kommer syna och på så vis ha chans att hamna i trevägspott mot två lägre par så är ju synen solklar. Bästa situationen är väl att man är uppe mot QQ och JJ eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör ni i denna sitsen?

 

Jag har AK utg, första blindsperioden.

 

Jag raisar 90% av gångerna här, men mixar upp det med en limp någon gång ibland med intentionen att återhöja eller pusha.

 

FI1 är en aggro regular som älskar att squeeza och höja mycket på de tidigare nivåerna. Han sitter UTG+2 och slår som vanligt upp till en standardhöjning på 4bb.

 

FI2 är en tokstabil grinder och sitter på knapp. Han ställer in!

 

Vad göra?

 

Jag resonerade som så, att jag VET att han inte har AA/KK och synade därför.

 

/SK

Limp-raise-push alltså och 7.5BB i overlay om ni blir två?

 

Vem av dem har inte AA/KK och varför? Pusharen gissar jag. Har du fel i readen är det ju en kostsam syn, och har du rätt tjänar du inte så mycket, om alls något. Den lilla, lilla risken för en trevägspott är skitdyr.

 

Jag säger fold, mer några levlar upp måste man ju ta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limp-raise-push alltså och 7.5BB i overlay om ni blir två?

 

Vem av dem har inte AA/KK och varför? Pusharen gissar jag. Har du fel i readen är det ju en kostsam syn, och har du rätt tjänar du inte så mycket, om alls något. Den lilla, lilla risken för en trevägspott är skitdyr.

 

Jag säger fold, mer några levlar upp måste man ju ta den.

 

Pusharn har inte AA/KK nej. Jag känner honom dessutom och tror att min read kan betraktas som stark. UTG+2-limparn kan ju förstås ha lite vad som helst, men honom skulle jag pusha mot alla dagar i veckan om jag fick chansen i det läget.

 

Jag har tror fortfarande att det är ett typ EV0-spel, MEN om det viktar åt något håll så är det åt minussidan, vilket gör att jag kanske borde vika här.

 

Men säg att jag raisat till 90, fått syn av UTG+2 och samma kille pushar? Vad sägs?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det här standardvik... Hatar den sortens varians, och dessutom ligger du ju oftast under här väl?

 

Ligger under ca 5% oftast ja. Å i fallet då jag limpar så är det nog standardvik. Även vid raise av mig så är det rätt lite investerat och lutar nog åt vik då oxå imo efter lite fundering.

 

Tack herr stabil :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad pushar han med då, AK,QQ? JJ? Knappast AQ, eller hur? Tokstabil, var det.

 

I vilket fall som helst ligger vi ett par procent bakom hans range och behöver en hel del extrapengar i potten för att ta en syn. 3*90+45= 315 och vi riskerar 1500. 1:1.21 om UTG+2 foldar. Rimligtvis en chipEV-syn i så fall. ICM ger fold som jag ser det. Risken för trevägspott bidrar.

 

Med det är nära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade nyss din SH turbo 2-video. Tycker du spelar för weak tight. Du limpar rätt mycket från sb , på första nivån skulle jag limpa lite allt möjligt som är i samma färg eller har stegmöjligheter. Men redan på andra nivån är startstacken bara 33 bb och då får man tighta till det. Att spela ur position suger.

 

Här är några kommentarer på en del händer (har inte läst vad andra skrivit).

 

TT mot UTG raise känns som en push om inte Volmie är tightast i stan. Push eller fold, att syna och vika på flop är allt för vekt. Vad sätter du honom på för händer?

 

AJ i blindbattle med Volmie. Vad tror du han har för hand här? Inte mycket av hans range kan ha träffat den floppen, gör ett rejält contbett (och syna push) eller ställ in keramiken direkt. Om han trappat dig med ett högt par är det bara att göra en note och gå vidare.

 

QJ i bb (9:20 in i filmen) du säger att du skulle synat minraise av Volmie. Push är mycket bättre. Du kan inte låta folk minraisa din bb hela tiden, att pusha över dom är den bästa medecinen. Att ta en flop är passivt och nåt Volmie mycket hellre ser dig göra än att du pushar.

 

64s limp från sb @ 75/150 med 795 i stacken känns inte som nåt höjdarspel, du limpar bort ~10% av din stack med en skräphand. Som spelat hade jag nog ställt på flopp och gråtit om nån synat.

 

KQs i nästa hand mot utg push ser småklurig ut. Men som du sa så måste han ha en rätt vid range här om han inte är en riktig åsna. Bra syn.

 

K5s mot Bladelews sb limp kan du pusha och plocka 400 marker preflop, inte helt fel.

 

Samtidigt på nedre bordet viker du K5s från co+1 med 6bb, kanske är -ev att pusha den men du kan inte folda bort hela stacken heller.

 

HU mot Bladelew foldar du T9o med 1525 stack. 72o borde vara +ev i det läget. ... 32o också...

 

Hoppas att jag hade nåt vettigt att komma med och att du börjar äga dom här turneringarna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna, det mesta är åtgärdat :) Orkar inte kolla igenom och besvara varje kommentar eftersom jag inte spelar sh turbosarna så längre. Håller inte riktigt med ang "limpa allt möjligt" ens på första leveln, men i övrigt är vi överens. :)

 

Ska försöka spela in en video i nästa vecka, och kommentarer på den är mer än välkomna, om du orkar kolla en till! :)

 

Kanske hittar lite grind ikväll. Rätt trött, men vill få in 15-20 spel iaf.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...