Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

First of all, kul att du gjort en video :)

 

Har en massa kommentarer såklart...

 

* Ditt resonemang i inledningen om att du limpar in med 88-TT är jag inte alls med på. Dessa händer limpar du ju till 99% för setvärde antar jag och då kan du ju lika gärna limpa 22-77 oxå.

 

04:35: Completa JTo i SB level 1.

 

~13:10: T9 i BB, du bettar 70 på floppen in i en 90-pott, vilket är ok. Däremot turn, vad tänker du när du bettar 60 in i potten som är 230...Känns helkonstigt. Är det ett blockbet eller vad är tanken? Jag hade checkat turn btw. Förresten, både check och bet på flopp är okey tror jag.

 

23:20: AKs i BB. Pushen känns lite overkill imo. Din position suger iofs men jag spelar hellre upp till ~200.

 

27:15: zomg 44 i SB vs UTG-raise på level 2 är jättesyn. Du får helt okey odds att träffa set och mtp att det är en UTG-raise så kommer du ofta kunna stacka honom om du träffar. Att knappen synar är bara bra eftersom du får ännu bättre odds. Spela handen enbart för setvärde.

 

~28:45: KTo i MP, du säger att du skulle kunna tänka dig att höja till 3BB. Jag säger instafold :)

 

35:05: A2o UTG, fold plz. Tur att BB är hjärnskadad dock.

 

37:20: A5s först in från SB. BB har ~10BB. Push plz. Sen har jag inte en aning om vad du gör på river i den handen. Du har ju massa SD-värde men du kommer aldrig få syn av en sämre hand. Jättecheck.

 

40:08: T9o först in från SB med ~15BB. Fold plz.

 

* Resonemanget om att completa från SB är helrätt. Dock främst på tidiga levels och helst med en eller flera spelare som redan limpat.

 

44:09: KTo i BB vs miniraise från knappen. Fold eller push pf, jag gillar fold. På floppen tycker jag nog det är rätt att leda ut. Har han en K kommer han förmodligen pusha ändå och jag tror inte han C-bettar särskilt ofta utan träff.

 

46:10: TT först in från SB med ~16BB. Push känns lite overkill tror jag, hmm, jag gillar nog en mindre raise bättre med en så stark hand.

 

46:25: KJo på knappen vs UTG-raise. Visserligen är det 4-handat men tycker verkligen inte om din syn pf. Fold eller push. Handen efter har du QTo UTG med ~15BB, känns som att du är lite för djup för att pusha.

 

~57.45: T4o först in från SB är nog på gränsen till ATC-push. Iofs så verkar BB synglad så fold e nog ok.

 

1:00:08: KTo på knappen, jättepush, särskilt med anten.

 

1:00:06: Med en stack på ~7BB kan du verkligen inte standardraise till 2.5BB med en hand som K9s, faktiskt inte med någon hand alls. Pusha istället.

 

1:00:51: Pusha K7o istället för att syna. Även fold är > syn. Limpen med KK handen efter tycker jag inte heller om. SB har ju varit rätt aggro mot dina standardhöjningar, säg t500 istället och hoppas på att han pushar.

 

1:02:22: Folda J9s UTG plz särskilt mtp att BB är jättekort. Tycker verkligen inte om detta, om storstacken vid bordet kan spela så kommer han pusha väldigt brett mot dig här och de suger.

 

1:06:35: Klart du måste ställa med KK där, synar är dåligt.

 

----------

 

Bra video!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Najs med alla kommentarer consp! Inga spel jag e toknöjd med, som sagt, men det blir mer att diskutera kring då :). Hinner inte kommentera kommentarerna nu, men vad gäller limpa pp så e det inte bara setvärde för 88-TT. Setvärde om potten blir mångvägs, spelbar mot få FI även med lite motstånd om floppen är låg.

 

Tar resten sen :D

 

Ska fundera massor nu över alla comments. ty ty again...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najs med alla kommentarer consp! Inga spel jag e toknöjd med, som sagt, men det blir mer att diskutera kring då :). Hinner inte kommentera kommentarerna nu, men vad gäller limpa pp så e det inte bara setvärde för 88-TT. Setvärde om potten blir mångvägs, spelbar mot få FI även med lite motstånd om floppen är låg.

 

Tar resten sen :D

 

Ska fundera massor nu över alla comments. ty ty again...

 

/SK

 

Ok då är jag med och då är det såklart en annan sak :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig e det faktiskt lite tvärtom. Har många limpat innan mig så raisar jag med AK. Det är i tidig eller mittposition som limpar om typ alla foldat till mig. Att limpa AK och få en 5+vägspott är inget jag eftersträvar :) Så det beror givetvis lite på situation, som alltid i poker :)

 

/SK

 

Bra synpunkt. Mitt resonemang för att limpa med i flervägspott är ungefär som ditt resonemang angående låga kontra medel PP.

 

I en flervägs limpar jag för "monsterträff" medan jag tycker att handen står sig bra mot en FI och höjer alltså först in för att isolera mig med en FI.

 

Limpar jag i 5 vägspott känns det enkelt att släppa vid missad flopp.

 

Skall testa din approach lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra synpunkt. Mitt resonemang för att limpa med i flervägspott är ungefär som ditt resonemang angående låga kontra medel PP.

 

I en flervägs limpar jag för "monsterträff" medan jag tycker att handen står sig bra mot en FI och höjer alltså först in för att isolera mig med en FI.

 

Limpar jag i 5 vägspott känns det enkelt att släppa vid missad flopp.

 

Skall testa din approach lite.

 

Ok, jag förstår hur du tänker, men håller inte riktigt med :) Med pp så är en träff alltid en "monsterträff", vilket inte är fallet med AK. Säg att ni e sex pers i potten och floppen kommer A3J i två färger. Jag älskar inte att spela AK med en sån flopp, trots att jag nästan har fått en så bra flopp som jag kunnat hoppas på. Förstår du vad jag menar? :roll:

 

Skulle ju avslöja min ålder oxå, glömde det ;) Inga gissningar heller - cowards! :D

 

24 fyllda, så vet ni.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag förstår hur du tänker, men håller inte riktigt med :) Med pp så är en träff alltid en "monsterträff", vilket inte är fallet med AK. Säg att ni e sex pers i potten och floppen kommer A3J i två färger. Jag älskar inte att spela AK med en sån flopp, trots att jag nästan har fått en så bra flopp som jag kunnat hoppas på. Förstår du vad jag menar? :roll:

 

Japp, jag förstår och köper ditt resonemang. Dock, säg att du istället raisar när 5 limpat och får bort två limpare och samma flopp kommer så känns det också lite jobbigt. AK är svårspelat tidigt i SnG:roll:

Sen är det ju som du säger ganska så situationsberoende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag förstår och köper ditt resonemang. Dock, säg att du istället raisar när 5 limpat och får bort två limpare och samma flopp kommer så känns det också lite jobbigt. AK är svårspelat tidigt i SnG:roll:

Sen är det ju som du säger ganska så situationsberoende.

 

Svårspelad å svårspelad, jag skulle snarare säga riskfylld. Har man väl bestämt sig för hur man hanterar olika situationer med AK så är det ju inte längre "svårspelat", om du förstår vad jag menar. För mig är det som så:

 

1. Limp med AK då jag vet/tror att det blir en fåvägspott. Vid träff, pottkontroll och "hänga kvar"-spel.

 

2. Raise med AK då många har limpat innan mig då jag sitter i mitt/sen position. Vid syn så spelar jag AK hårt vid träff. Floppen ovan känns inte alls jobbig för mig i detta läge, eftersom beslutet är ganska lättfattat - jag trycker förmodligen. Visst kan nån donk ha synat en 4xbb-raise med AJ, men i längden så är denna floppen till min fördel.

 

Så att: För mig är det relativt lättfattade beslut med AK, MEN det är inte alltid man vinner :)

 

ALLT DETTA GÄLLER FÖRSTÅS TIDIGA NIVÅER, VILKET VI PRATAR OM!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt spelat in en video till nu på morgonen. Det är ett par intressanta situationer, vilket gör att jag väljer att lägga upp även den. Jag har i dessa spel försökt smalna av min HD lite till, efter att kanske släppt upp lite för mycket sista veckan (och i förra videon), och tycker att det gav resultat.

 

Fattar om ni inte orkar ladda hem mer just nu, men den ligger i första inlägget om ni blir sugna.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar andra filmen nu.

Vill se en rasie på ca 5 bb med JJ efter 10 min.

88 efter, större raise lr check.

A9 raisen på lvl 3, ser inget fel med den. Iof kanske inte den självklaraste raisen.

A9 33 min, skulle pushat där.

AK 44 min, ge mig 4bb istället för 3.

Hinnter inte kommentera mer nu såd et avr deet hela.

Tycker för övrigt att du spelar mycket stabil poker:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar andra filmen nu.

Vill se en rasie på ca 5 bb med JJ efter 10 min. Håller med, som jag sa i videon :)

88 efter, större raise lr check.Menar du på andra bordet? Jag limpar ju...

A9 raisen på lvl 3, ser inget fel med den. Iof kanske inte den självklaraste raisen.Långt ifrån självklar, men jag gör den som sagt sällan, men ändå ibland...

A9 33 min, skulle pushat där.9 pers kvar, jag håller nog fast vid mitt beslut om fold här, men säkert marginellt...

AK 44 min, ge mig 4bb istället för 3.Sant, bra poäng. Här gör jag nog ofta fel.

Hinnter inte kommentera mer nu såd et avr deet hela.

Tycker för övrigt att du spelar mycket stabil poker:-D

 

 

Bra kommentarer, jag tar verkligen till mig det du säger! :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

First of all, kul att du gjort en video :)

 

Har en massa kommentarer såklart...

 

* Ditt resonemang i inledningen om att du limpar in med 88-TT är jag inte alls med på. Dessa händer limpar du ju till 99% för setvärde antar jag och då kan du ju lika gärna limpa 22-77 oxå. Redan utrett :)

 

04:35: Completa JTo i SB level 1. Med så liten pott? Eller just därför kanske? Utveckla gärna...

 

~13:10: T9 i BB, du bettar 70 på floppen in i en 90-pott, vilket är ok. Däremot turn, vad tänker du när du bettar 60 in i potten som är 230...Känns helkonstigt. Är det ett blockbet eller vad är tanken? Jag hade checkat turn btw. Förresten, både check och bet på flopp är okey tror jag. Blockbet e tanken, men i så fall borde jag bettat ut river oxå, lite mer. Men ska nog check/folda. E ju inte så nöjd med den som ni hör i videon :)

 

23:20: AKs i BB. Pushen känns lite overkill imo. Din position suger iofs men jag spelar hellre upp till ~200. Sant, men e lite osäker i detta läget. Bestämmer mig för å köra din strategi i fortsättningen.

 

27:15: zomg 44 i SB vs UTG-raise på level 2 är jättesyn. Du får helt okey odds att träffa set och mtp att det är en UTG-raise så kommer du ofta kunna stacka honom om du träffar. Att knappen synar är bara bra eftersom du får ännu bättre odds. Spela handen enbart för setvärde. Hm, säker? Får ju inte odds för det (vilket inte alltid e relevant i sng iofs). Får betala 33% av vad jag kan vinna (75/225) men har bara ca 12% att träffa. Tänker jag fel?

 

~28:45: KTo i MP, du säger att du skulle kunna tänka dig att höja till 3BB. Jag säger instafold :)Sant :) Ska tajta till mig igen.

 

35:05: A2o UTG, fold plz. Tur att BB är hjärnskadad dock. Sant:oops:

 

37:20: A5s först in från SB. BB har ~10BB. Push plz. Sen har jag inte en aning om vad du gör på river i den handen. Du har ju massa SD-värde men du kommer aldrig få syn av en sämre hand. Jättecheck. Helt sant. Riverbetten skäms jag för som du hör i videon...

 

40:08: T9o först in från SB med ~15BB. Fold plz.Mm...

 

* Resonemanget om att completa från SB är helrätt. Dock främst på tidiga levels och helst med en eller flera spelare som redan limpat.

 

44:09: KTo i BB vs miniraise från knappen. Fold eller push pf, jag gillar fold. På floppen tycker jag nog det är rätt att leda ut. Har han en K kommer han förmodligen pusha ändå och jag tror inte han C-bettar särskilt ofta utan träff. Ska folda...

 

46:10: TT först in från SB med ~16BB. Push känns lite overkill tror jag, hmm, jag gillar nog en mindre raise bättre med en så stark hand. Mm, kanske bör försöka få ut mer ur den...

 

46:25: KJo på knappen vs UTG-raise. Visserligen är det 4-handat men tycker verkligen inte om din syn pf. Fold eller push. Handen efter har du QTo UTG med ~15BB, känns som att du är lite för djup för att pusha. Sant, syn e weak...

 

~57.45: T4o först in från SB är nog på gränsen till ATC-push. Iofs så verkar BB synglad så fold e nog ok.

 

1:00:08: KTo på knappen, jättepush, särskilt med anten. Sant...

 

1:00:06: Med en stack på ~7BB kan du verkligen inte standardraise till 2.5BB med en hand som K9s, faktiskt inte med någon hand alls. Pusha istället. Hehe :oops:

 

1:00:51: Pusha K7o istället för att syna. Även fold är > syn. Limpen med KK handen efter tycker jag inte heller om. SB har ju varit rätt aggro mot dina standardhöjningar, säg t500 istället och hoppas på att han pushar. KK limp tillämpas emellanåt, men sparsamt. Du råkade få se en sån :) Standard e raise

 

1:02:22: Folda J9s UTG plz särskilt mtp att BB är jättekort. Tycker verkligen inte om detta, om storstacken vid bordet kan spela så kommer han pusha väldigt brett mot dig här och de suger. :oops:

 

1:06:35: Klart du måste ställa med KK där, synar är dåligt.

 

----------

 

Bra video!

 

 

 

Sådär, fan vad najs det känns med lite diskussion i min db, som börjar bli intressant :D Tack vare er!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

04:35: Completa JTo i SB level 1. Med så liten pott? Eller just därför kanske? Utveckla gärna...

 

Jag completar jätteofta på första leveln. I princip alla suitade A, alla suitade K, massor med SC och höga unsuited connectors, typ QJ. Det är snorbilligt att limpa med, träffar vi inte jättebra (typ tvåpar eller open ended med bra odds) måste man ju orka släppa, dock.

 

Hm, säker? Får ju inte odds för det (vilket inte alltid e relevant i sng iofs). Får betala 33% av vad jag kan vinna (75/225) men har bara ca 12% att träffa. Tänker jag fel?

 

Jaa, du missar dom implicita oddsen, träffar du så kan nån betala av bra. Jag brukar tjata om att det generellt är ok att spela låga/mellan pp om det kostar max 5% av stacken, och ibland om det kostar lite mer ändå. Viktigt dock att även fi har ok stack (räknar likadant där, att han har lagt max 5% av sin stack pre).

 

Aja, kände för att skriva lite fast jag inte ens sett filmen. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa, du missar dom implicita oddsen, träffar du så kan nån betala av bra. Jag brukar tjata om att det generellt är ok att spela låga/mellan pp om det kostar max 5% av stacken, och ibland om det kostar lite mer ändå. Viktigt dock att även fi har ok stack (räknar likadant där, att han har lagt max 5% av sin stack pre).

 

Har att läsa på här, och få erfarenhet av att tänka i de banorna i spelet. Tack mannen! Däremot så kommer jag inte öppna upp så mycket som du i de tidiga levlarna, de starthänder du beskriver får man ju tillräckligt ofta för att det ska äta upp en hel del av stacken innan man når nivå fyra+. Och med mitt resonemang om att "varje marker e dubbelt värd i SNG", så håller jag mig lite tajtare än du :) Det finns många sätt att spela poker! :) Kommentera gärna detta ni andra oxå.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har att läsa på här, och få erfarenhet av att tänka i de banorna i spelet. Tack mannen! Däremot så kommer jag inte öppna upp så mycket som du i de tidiga levlarna, de starthänder du beskriver får man ju tillräckligt ofta för att det ska äta upp en hel del av stacken innan man når nivå fyra+. Och med mitt resonemang om att "varje marker e dubbelt värd i SNG", så håller jag mig lite tajtare än du :) Det finns många sätt att spela poker! :) Kommentera gärna detta ni andra oxå.

 

/SK

 

 

Fast mitt första stycke handlade ju bara om att completa från sb på första leveln, vilket du inte får chansen att göra särskilt många ggr, så du kommer knappast bli pank på det. Andra stycket handlar endast om låga/mellan pp, vilka du inte blir tilldelad tillräckligt ofta för att bli pank (och så länge du inte investerar mer än 5% av stacken så kan du per definition inte bli pank). :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E av nån anledning skottsugen ikväll, känner att jag lirat riktigt stabilt! Har tagit till mig alla videokommentarer och är mer reflekterande nu än på länge då jag lirar. Ska ta en $215 och två $109or nu. Hittade ITM i tre 109or på raken nyss, tyvärr bara 3a,3a,2a, men ändå ca 300 plus. Tokfokus spel nu, så ska jag hitta ett ok plus idag hoppas jag.

 

Whish me luck! /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra kommentarer, jag tar verkligen till mig det du säger! :)

 

/SK

 

Syftar på när du har 88 direkt efter dyrtalet o minibettar flopp, tycker det är bättre att antingen checka där lr betta mer.

Hoppas i vilket fall som helst på fler videor, nice o grinda till. Får mig skärpt av ngn anldedning haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kollar på din andra film nu och har en liten fundering över en hand.

Det är efter 52 minuter då du sitter på knappen och alla foldar till dig. BB är en duktig, short spelare. Du har A8s och höjer till 500, varpå BB och SB foldar. Jag tycker att en lite mindre raise till t.ex. 300 eller 350 är bättre där. Anledningen är att du även förra gången höjde från knappen och BB kan nog tycka att du stjäler här. Om du då gör en liten mindre höjning kan han tro att du lägger dig vid omslag och därför går med med en sämre hand än vad han gör vid en större raise då det inte finns någon chans att du foldar.

 

Det var bara en liten tanke jag hade. Jag kanske har helt fel och det är möjligt att det inte spelar någon som helst roll vad du gör. Det skulle vara intressant att höra vad du tycker om det resonemanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...