Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

Wajn vare utlovat och här kommer det:

 

 

Seat 1: zamel ($1,480 in chips)

Seat 2: Arnold Babar ($1,500 in chips)

Seat 3: big cat199 ($1,500 in chips)

Seat 4: Ragnash ($1,480 in chips)

Seat 5: rvs14 ($1,500 in chips)

Seat 6: jocel1 ($1,480 in chips)

Seat 7: Alertje ($1,500 in chips)

Seat 8: boulish ($1,500 in chips)

Seat 9: ducond2D ($1,910 in chips)

Seat 10: cadde40 ($1,150 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

zamel posts blind ($10), Arnold Babar posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

big cat199 folds, Ragnash folds, rvs14 folds, jocel1 folds, Alertje folds, boulish folds, ducond2D bets $60, cadde40 calls $60, zamel calls $50, Arnold Babar bets $200, ducond2D folds, cadde40 calls $160, zamel folds.

 

FLOP [board cards: 5 of Spades,10 of Spades,10 of Clubs ]

Arnold Babar checks, cadde40 checks.

 

TURN [board cards: 5 of Spades,10 of Spades,10 of Clubs,3 of Clubs ]

Arnold Babar bets $300, cadde40 bets $600, Arnold Babar calls $300.

 

RIVER [board cards: 5 of Spades,10 of Spades,10 of Clubs,3 of Clubs,4 of Diamonds ]

Arnold Babar checks, cadde40 bets $330 and is all-in, Arnold Babar calls $330.

 

SHOWDOWN

cadde40 shows [ 10 of Diamonds,Jack of Diamonds ]

Arnold Babar shows [ Ace of Clubs,Ace of Diamonds ]

cadde40 wins $2,420.

 

 

Man förstår ju varför FI har -17% på +3K spelade...

 

Tur att det finns snälla fiskar som hjälper till...

 

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-66957281-25

played at "Limerick" for USD TC from 2008-05-05 05:29 until 2008-05-05 05:30

 

 

 

Seat 1: zamel ($1,680 in chips)

Seat 2: Arnold Babar ($650 in chips)

Seat 3: big cat199 ($1,580 in chips)

Seat 4: Ragnash ($860 in chips)

Seat 6: jocel1 ($422 in chips)

Seat 7: Alertje ($2,535 in chips)

Seat 8: boulish ($1,198 in chips)

Seat 9: ducond2D ($1,750 in chips)

Seat 10: cadde40 ($4,325 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

jocel1 posts blind ($50), Alertje posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

boulish folds, ducond2D folds, cadde40 calls $100, zamel folds, Arnold Babar bets $650 and is all-in, big cat199 calls $650, Ragnash folds, jocel1 folds, Alertje folds, cadde40 calls $550.

 

FLOP [board cards: 3 of Spades,King of Diamonds,5 of Spades ]

cadde40 checks, big cat199 checks.

 

TURN [board cards: 3 of Spades,King of Diamonds,5 of Spades,3 of Diamonds ]

cadde40 checks, big cat199 checks.

 

RIVER [board cards: 3 of Spades,King of Diamonds,5 of Spades,3 of Diamonds,7 of Diamonds ]

cadde40 checks, big cat199 checks.

 

SHOWDOWN

cadde40 shows [ 2 of Hearts,2 of Clubs ]

Arnold Babar shows [ 9 of Spades,9 of Clubs ]

big cat199 mucks cards [ Ace of Clubs,9 of Diamonds ]

Arnold Babar wins $2,100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men d va väl faaan va segt det var att få igång fyra bord! :-(

Brukar du lira 4 bord åt taget eller? och vad är det som gör just 4? :-)

 

Tänkte på en annan sak också, har lirat en del poker fram tills förra månaden då jag tappat suget. brukade oftast bara lira sng's och turrar...Något knep för att inte tappa suget? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar att syna pre i sånna här lägen:

 

 

Seat 1: zamel ($1,229 in chips)

Seat 2: Arnold Babar ($4,646 in chips)

Seat 3: big cat199 ($3,545 in chips)

Seat 4: Ragnash ($2,880 in chips)

Seat 7: Alertje ($2,700 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

zamel posts blind ($100), Arnold Babar posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

big cat199 bets $400, Ragnash folds, Alertje folds, zamel folds, Arnold Babar calls $200.

 

FLOP [board cards: 7 of Hearts,8 of Clubs,8 of Diamonds ]

Arnold Babar checks, big cat199 bets $200, Arnold Babar bets $600, big cat199 folds.

 

TURN [board cards: 7 of Hearts,8 of Clubs,8 of Diamonds ]

Arnold Babar wins $1,700.

 

 

Hade 44...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men åhhhhh!

 

 

Seat 1: Arnold Babar ($3,940 in chips)

Seat 3: kipakin69 ($792 in chips)

Seat 4: 23wchiri ($3,495 in chips)

Seat 5: JokkeJuel ($4,043 in chips)

Seat 8: valdano27 ($1,490 in chips)

Seat 10: Ryan 7777 ($1,240 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

23wchiri posts blind ($100), JokkeJuel posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

valdano27 folds, Ryan 7777 folds, Arnold Babar bets $400, kipakin69 folds, 23wchiri folds, JokkeJuel calls $200.

 

FLOP [board cards: Jack of Hearts,Jack of Clubs,10 of Diamonds ]

JokkeJuel checks, Arnold Babar bets $400, JokkeJuel calls $400.

 

TURN [board cards: Jack of Hearts,Jack of Clubs,10 of Diamonds,7 of Spades ]

JokkeJuel checks, Arnold Babar bets $700, JokkeJuel bets $1,400, Arnold Babar calls $700.

 

RIVER [board cards: Jack of Hearts,Jack of Clubs,10 of Diamonds,7 of Spades,King of Clubs ]

JokkeJuel bets $1,843 and is all-in, Arnold Babar calls $1,740 and is all-in.

 

SHOWDOWN

JokkeJuel shows [ Ace of Hearts,Jack of Diamonds ]

Arnold Babar shows [ Jack of Spades,Queen of Spades ]

JokkeJuel wins $103, JokkeJuel wins $7,980.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va fan gör chippien här!

 

 

Seat 2: Arnold Babar ($3,996 in chips)

Seat 3: big cat199 ($2,645 in chips)

Seat 4: Ragnash ($2,160 in chips)

Seat 7: Alertje ($6,199 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

big cat199 posts blind ($150), Ragnash posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

Alertje bets $900, Arnold Babar folds, big cat199 folds, Ragnash bets $1,860 and is all-in, Alertje calls $1,260.

 

FLOP [board cards: 7 of Spades,Ace of Clubs,King of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: 7 of Spades,Ace of Clubs,King of Clubs,8 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 7 of Spades,Ace of Clubs,King of Clubs,8 of Spades,6 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

Ragnash shows [ Ace of Hearts,Ace of Spades ]

Alertje shows [ 2 of Hearts,2 of Diamonds ]

Ragnash wins $4,470.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va faaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!

 

Nu torska jag HU igen! Först träffar jag toppar och betar ut. FI pushar, jag synar och FI rivrar stegen. Lite senare träffar jag toppar igen på floppen 67K och betar pott, FI pushar och jag synar. Givetvis har FI träffat tvåparet på floppen. Sista handen pushar jag med A5 som kort, FI synar med Qx och floppar trissen. APA!!!

 

Fyra spelade, en tvåa och resten skit. Lite minus alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar du lira 4 bord åt taget eller? och vad är det som gör just 4? :-)

 

Tänkte på en annan sak också, har lirat en del poker fram tills förra månaden då jag tappat suget. brukade oftast bara lira sng's och turrar...Något knep för att inte tappa suget? :-D

 

Japp, kör fyra bord. Anledningen är att jag tycker det är för rörigt med fler bord helt enkelt.

 

Nix, inga knep...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag railade dig lite igår som du kanske sett? Jag tror mig ha sett en lucka som du lätt kan stänga igen! Det har ganska mycket med detta att göra! :roll:

 

JA! SÅNT vill man höra! Om du syftar på att jag synar tight så vet jag om det. När det går/gått som bäst för mig så har jag en väldigt tight syn-hd och en ganska bred raise-hd. Får höras mer om det där, det luktar $! :mrgreen:

 

 

Edit: Ja jag såg när jag stängde ner att du railat. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör till saken att chippien kunnat styra rätt mycket på borden, snott ganska mycket blinds och så. Måste vara bättre att fortsätta med det än att ta en vad han VET är en coinflip där?

 

Jo men "felet" han gör är ju inte synen, utan raisen isf. Hur ska han kunna hitta viket där? Problemet med att höja till 900 där på en BB som bara har drygt 2k, är ju att man comittar sig så fruktansvärt. Och oftast är ju detta en coin, och även när det inte är det är det ju nästan så han har odds för det, och räknar man ICM på det så antar jag att det är positivt ändå?!?

 

Detta är en del av luckan som jag tyckt mig se. Gäller bubblan, semibubbla och ITM.

Kolla djupen hos de andra i förhållande till dig, blindsen och framförallt till de andra. Att bara höja 2BB och sen vika mot push är kallt imo. Att raisa 3BB och vika mot 6BB är ännu kallare imo. Här gäller det att hitta balansen. Är man chippie måste man utnyttja det och exploatera de andra (framförallt chiptrean och oftast chiptvåan, lite beroende på stackdjup).

 

Här finns massor att tjäna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men "felet" han gör är ju inte synen, utan raisen isf. Hur ska han kunna hitta viket där? Problemet med att höja till 900 där på en BB som bara har drygt 2k, är ju att man comittar sig så fruktansvärt. Och oftast är ju detta en coin, och även när det inte är det är det ju nästan så han har odds för det, och räknar man ICM på det så antar jag att det är positivt ändå?!?

 

Detta är en del av luckan som jag tyckt mig se. Gäller bubblan, semibubbla och ITM.

Kolla djupen hos de andra i förhållande till dig, blindsen och framförallt till de andra. Att bara höja 2BB och sen vika mot push är kallt imo. Att raisa 3BB och vika mot 6BB är ännu kallare imo. Här gäller det att hitta balansen. Är man chippie måste man utnyttja det och exploatera de andra (framförallt chiptrean och oftast chiptvåan, lite beroende på stackdjup).

 

Här finns massor att tjäna!

 

 

Hmmmm...fattar vad du menar. Måste säga att detta är en aspekt av spelet som jag väldigt sällan (:oops: ) tänker på. Du har ju helt rätt angående 22-handen utifrån detta resonemang!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur bubbelspelet spelas generellt på 20-borden, men jag har svårt att se att de är mer synbenägna där mot pushar från chippien än på högre nivåer. Möjligtvis något, men de bord jag railade igår var inte direkt jätteaktiva. Snarare att de verkade shitscared att bubbla!

 

Här ser jag ett jättevärde för dig att börja exploatera mycket hårdare! Jag satt t o m och blev lite småförbannad på chippisarna som gjorde precis som du beskrev ovan, gång efter annan. Även du slarvade här en del imo... Här tappar man massor av värde!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan nu blev jag sugen på 10 seat igen också :( Känslat att man bullyat sönder en bubbla totalt är svårt att slå. När men sen donerar lite till dem kortaste för att ha bubblan kvar lite längre är också en rush i sig.

 

Håller med, det är fan en svårslagen känsla. Helst ska nån vara sitout i det läget, och att man får med sig honom ITM ;) Sann glädje = skadeglädje :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en del av luckan som jag tyckt mig se. Gäller bubblan, semibubbla och ITM.

Kolla djupen hos de andra i förhållande till dig, blindsen och framförallt till de andra. Att bara höja 2BB och sen vika mot push är kallt imo. Att raisa 3BB och vika mot 6BB är ännu kallare imo. Här gäller det att hitta balansen. Är man chippie måste man utnyttja det och exploatera de andra (framförallt chiptrean och oftast chiptvåan, lite beroende på stackdjup).

 

Här finns massor att tjäna!

 

Här ser jag ett jättevärde för dig att börja exploatera mycket hårdare! Jag satt t o m och blev lite småförbannad på chippisarna som gjorde precis som du beskrev ovan, gång efter annan. Även du slarvade här en del imo... Här tappar man massor av värde!

 

Shit det är så bra med så här konkreta tips på hur jag kan förbättra mitt spel! Jag är ju liksom inte nöjd med att det gått bra hittills. Jag vill att det ALLTID ska gå bra och gärna lite bättre än hittills... :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pung...

 

 

Seat 1: Arnold Babar ($1,285 in chips)

Seat 5: JKem ($3,975 in chips)

Seat 6: 10Of12 ($2,520 in chips)

Seat 9: Valouetnat ($3,070 in chips)

Seat 10: lilu63 ($4,150 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Arnold Babar posts blind ($75), JKem posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

10Of12 folds, Valouetnat folds, lilu63 folds, Arnold Babar bets $1,210 and is all-in, JKem calls $1,135.

 

FLOP [board cards: Jack of Diamonds,3 of Hearts,7 of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: Jack of Diamonds,3 of Hearts,7 of Diamonds,8 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: Jack of Diamonds,3 of Hearts,7 of Diamonds,8 of Diamonds,Ace of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

Arnold Babar shows [ 7 of Hearts,3 of Spades ]

JKem shows [ Ace of Diamonds,Queen of Diamonds ]

JKem wins $2,570.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket jävla pass! Har fan aldrig varit med om så mycket sjuka utdragningar! FI som synar med crap och floppar stegar etc etc...

 

På nåt underligt vis lyckades jag ändå plussa rätt fint idag trots minuspasset i förmiddags.

 

Dagen som gått:

 

Har spelat 10 st totalt idag, ITM 50% (1-2-2) och netto på +$80. Det rullar på alltså trots sjuka utdragningar. Jävligt surt bara att jag vinner så lite HU helt plötsligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket jävla pass! Har fan aldrig varit med om så mycket sjuka utdragningar! FI som synar med crap och floppar stegar etc etc...

 

På nåt underligt vis lyckades jag ändå plussa rätt fint idag trots minuspasset i förmiddags.

 

Dagen som gått:

 

Har spelat 10 st totalt idag, ITM 50% (1-2-2) och netto på +$80. Det rullar på alltså trots sjuka utdragningar. Jävligt surt bara att jag vinner så lite HU helt plötsligt...

 

Verkar ändå gå rätt hyffsat för dig.

 

 

Jag har testat din SNG strategi nu i en och en halv vecka. Till en början gick allt hur bra som helst, plussade 120$ på några dagar, Men nu har riggen på stars slagit till, och de är inte bara lite. Utdragen med Top set mot runner runner färg, samma sak med stegar, AA mot 55 och sånna händer där jag är stor favorit. Så nu är i princip hela rullen borta. Vet inte varför jag kommer hit och gnäller, Men jag undrar bara om du har känt av nått sånt på stars? När du lirade där förr alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland är poker jävligt frustrerande, så är det bara. Man blir utdragen av sämre händer, synad av fiskar som borde foldat, AA förlorar mot 55, FI sätter sitt fyrtal mot ens egen kåk (vilket hände idag! :-() osv. Jag vet om allt det där men har väääldigt svårt att hantera det ändå. :lol:

 

På Stars är det lite bättre spelare tycker jag och i regel lite tightare spel. Downswings förekommer nog oavsett var du spelar. För egen del kan jag säga att jag aldrig mer kommer spela med mindre än 40 inköp i rullen. Tycker det behövs minst så många inköp för att man fortfarande ska kunna spela avslappnat när swingsen kommer.

 

Kämpa på bara så vänder det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland är poker jävligt frustrerande, så är det bara. Man blir utdragen av sämre händer, synad av fiskar som borde foldat, AA förlorar mot 55, FI sätter sitt fyrtal mot ens egen kåk (vilket hände idag! :-() osv. Jag vet om allt det där men har väääldigt svårt att hantera det ändå. :lol:

 

På Stars är det lite bättre spelare tycker jag och i regel lite tightare spel. Downswings förekommer nog oavsett var du spelar. För egen del kan jag säga att jag aldrig mer kommer spela med mindre än 40 inköp i rullen. Tycker det behövs minst så många inköp för att man fortfarande ska kunna spela avslappnat när swingsen kommer.

 

Kämpa på bara så vänder det!

 

Mmm... Jag åkte på en av dom värsta i min "karriär" igår. Floppade mellanset med 55 fick in degen mot en som hade träffat toppar, Q med QJ off på hand. Turn Q, river Q. Det var dessutom på bubblan. Riktigt surt, hade väl 97-98% när jag dunkade in. Han gjorde alltså troligen sitt livs sämsta syn, men nog kom belöningen för det :D

Själv kör jag minst 100 inköp för att kunna känna mej riktigt trygg, har som regel att ha 120 inköp på en nivå jag ska klättra upp till så att man har lite att känna efter med :)... Har hänt att jag har haft perioder med 25 inköp back och då är det bra att ha rejäl back up :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...