Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej igen Max Cady!

 

Jag undrar bara om du fortfarande har samma struktur på ditt spel som du har i dina filmer som du spelat in från stars?:)

 

Hmmm....

 

Alltså, jag spelade in den första videon för ganska länge sen och den sista (senaste?) FR var nog inte igår direkt heller så jag vet faktiskt inte. Kan tänka mig att det är lite annorlunda numer pga att blindsperoderna är kortare på Ongame, spelarna är lösare på Ongame och det faktum att jag (förhoppningsvis!) utvecklats sen jag spelade in videosarna. MEN, jag har definitivt kvar grunden i mitt spel under tidiga nivåer. Är väldigt tight och pasiv då, vill inte ta några chansningar tidigt. Det är inte då man vinner en SnG, det är i slutet... :-)

 

 

Eftersom det inte blir något lir förrän troligen söndag kväll så tänkte jag bjuda på en klassisk låt som jag druckit mååånga folköl till och hoppat runt hemma hos nån polare som hade FF. Ladys and gentlemen, I give you...

 

Det måsta vara tidernas coolaste dans som gör i refrängen! :-D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm....

 

Alltså, jag spelade in den första videon för ganska länge sen och den sista (senaste?) FR var nog inte igår direkt heller så jag vet faktiskt inte. Kan tänka mig att det är lite annorlunda numer pga att blindsperoderna är kortare på Ongame, spelarna är lösare på Ongame och det faktum att jag (förhoppningsvis!) utvecklats sen jag spelade in videosarna. MEN, jag har definitivt kvar grunden i mitt spel under tidiga nivåer. Är väldigt tight och pasiv då, vill inte ta några chansningar tidigt. Det är inte då man vinner en SnG, det är i slutet... :-)

 

 

Du är inte sugen på att spela in nån ny film? eftersom du säger att det var ett tag sen, samt att jag är väldigt sugen på att se hur din strategi ser ut idag;-) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som får Status Quo och annan "gubbstadionrock"vibbar?!? Detta fast de antagligen var tuffast i världen 1984...:roll:

 

Hahahaah! Det var en del punk på den tiden, Asta Kask, De lyckliga kompisarna, Total Egon, KSMB mfl. Och nej, Toy Dolls e väl inte jätte hippa 2008. De var iofs inte det då heller, lite antihjältar liksom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte sugen på att spela in nån ny film? eftersom du säger att det var ett tag sen, samt att jag är väldigt sugen på att se hur din strategi ser ut idag;-) ?

 

Hmmm....jag vet inte riktigt. Det tar ju en del fokus från spelet när man samtidigt sitter och kommenterar det man gör. Är nog i en period nu när jag inte vill riskera att spela sämre pga att jag spelar in en video. Men man vet ju aldrig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm....jag vet inte riktigt. Det tar ju en del fokus från spelet när man samtidigt sitter och kommenterar det man gör. Är nog i en period nu när jag inte vill riskera att spela sämre pga att jag spelar in en video. Men man vet ju aldrig...

 

Jag förstår, jag får sitta hemma och hoppas istället då:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det sant? Själv tycker jag att Ongame är det lättaste jag har stött på. Man kanske skulle testa fler nätverk. Några tips? :)

 

Äsch, jag vet inte. Såklart finns det ingen Ongamerigg, men jag körde med typ 15 inköp och turbo så de normala svängingarna tog lite hårt på psyket:-) Plus att jag hade en liten djävel som stavas S-K-A-N-K-E som hetsade till skottning och dyra mtt. Hade nog kunnat plussa om jag haft lite bättre moneymanagement.

Svenska Spel brukar sällan svika mig så jag satte in 10 inköp, har dock inte spelat så mycket, det är ju vår ute för fan!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Blattan! Blir nästan lite generad faktiskt :oops: Jag är dock pokerpessimist (när det gäller mitt eget spel) och vågar därför inte bortse från eventuell medrigg som orsak till mitt spel på Ongame so far. Jag har aldrig sagt att jag är bra på SnGs och det lär nog fröja ett par tusen gejms till jag säger det. Jag är bara en average snubbe som tycker det är kul med SnGs...

 

Måste dock säga att jag blir oerhört glad när folk säger att jag är duktig, har en bra dagbok och att jag är ödmjuk. Tack som fan!!!

 

 

Bara att sträcka på sig och suga i sig. Tjatade ju på dig om Ongame en månad innan du tog klivet. Vissta att du skulle äga skiten:-)

Keep it going!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI floppar hyffsat här...

 

 

Seat 2: EMBLA_ ($4,550 in chips)

Seat 3: Arnold Babar ($2,284 in chips)

Seat 4: just fold 99 ($3,461 in chips)

Seat 5: nahojok1 ($530 in chips)

Seat 6: CrqcK ($1,410 in chips)

Seat 7: Pocketgun ($2,765 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Pocketgun posts blind ($75), EMBLA_ posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Arnold Babar bets $400, just fold 99 folds, nahojok1 bets $530 and is all-in, CrqcK folds, Pocketgun folds, EMBLA_ folds, Arnold Babar calls $130.

 

FLOP [board cards: Queen of Clubs,King of Clubs,Jack of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: Queen of Clubs,King of Clubs,Jack of Clubs,2 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: Queen of Clubs,King of Clubs,Jack of Clubs,2 of Spades,6 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

nahojok1 shows [ Ace of Clubs,10 of Clubs ]

Arnold Babar shows [ 6 of Hearts,6 of Clubs ]

nahojok1 wins $1,285.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla arsel! Ledde fett stort HU idag igen. Först hamnar vi AI med A4 vs QQ, flop A och river Q så klart! Lite senare och AI igen kJ vs A9, flop J9X och givetvis kommer en 9:a på river! Torskade slutligen med KJ va A7. Fan också! Det va precis likadant HU igår. om man har typ 12K, hur fan kan man torska då? D e ju fan sinnes...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon kära dagboksläsare!

 

Blev en bra kväll igår som synes av resultaten ovan. Kan dock inte låta bli att vara liiite bitter när jag torskade två HU med en jävla massa oflyt. Hade ju vart helt galet med bara första platser! Men men, man kan inte råda över korten, bara över sina marker. Åkte tex på en fin hand HU när jag satte kåken och FI träffa fyrtalet, då var det inga glada miner hemma hos familjen Babar...

 

Eftersom jag nu spelat en månad med stejk på Ongames $22or så tänkte jag redovisa lite resultat för den tid som gått.

 

Jag har hunnit spela 110 st $22or, kommit ITM 40% (18-12-14), har just nu en ROI på 27% och en nettovinst på $660. Man kan sammanfatta spelet med att det gått jäääävligt bra hittills helt enkelt! :-)

 

För att nå bonusen på $312.50 (vilet är en fjärdedel av den totalt möjliga bonusen för perioden) måste jag spela ytterligare 140 $22or innan 5 juni. Då det är fyra och en halv vecka dit innebär detta att jag måste spela lite fler varje vecka än vad jag gjort hittills. Jag ska försöka att spela 30 SnG's/vecka under de kommande fyra veckorna och sedan spela de kvarvarande 20 mellan 2 juni-5 juni. Får se hur det går men jag ska göra mitt bästa...

 

Jag funderar lite över var jag ska ta vägen när jag clearat den bonus jag håller på med. Den enda vettiga bonus jag hittills hittat är en 8x på Tower där jag nog skulle hinna spela ihop åtminstone $250 i bonus. Det sugiga är att Tower liksom Redkings inte är skattefritt vilket känns sådär faktiskt. Om nån har tips på nån bra bonus på en skattefri Ongamesite så hojta till!

 

Nu blir det lite uppsatsfix fram till lunch då det troligen blir lite "wajn and dine"... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wajn vare utlovat och här kommer det:

 

 

Seat 1: zamel ($1,480 in chips)

Seat 2: Arnold Babar ($1,500 in chips)

Seat 3: big cat199 ($1,500 in chips)

Seat 4: Ragnash ($1,480 in chips)

Seat 5: rvs14 ($1,500 in chips)

Seat 6: jocel1 ($1,480 in chips)

Seat 7: Alertje ($1,500 in chips)

Seat 8: boulish ($1,500 in chips)

Seat 9: ducond2D ($1,910 in chips)

Seat 10: cadde40 ($1,150 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

zamel posts blind ($10), Arnold Babar posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

big cat199 folds, Ragnash folds, rvs14 folds, jocel1 folds, Alertje folds, boulish folds, ducond2D bets $60, cadde40 calls $60, zamel calls $50, Arnold Babar bets $200, ducond2D folds, cadde40 calls $160, zamel folds.

 

FLOP [board cards: 5 of Spades,10 of Spades,10 of Clubs ]

Arnold Babar checks, cadde40 checks.

 

TURN [board cards: 5 of Spades,10 of Spades,10 of Clubs,3 of Clubs ]

Arnold Babar bets $300, cadde40 bets $600, Arnold Babar calls $300.

 

RIVER [board cards: 5 of Spades,10 of Spades,10 of Clubs,3 of Clubs,4 of Diamonds ]

Arnold Babar checks, cadde40 bets $330 and is all-in, Arnold Babar calls $330.

 

SHOWDOWN

cadde40 shows [ 10 of Diamonds,Jack of Diamonds ]

Arnold Babar shows [ Ace of Clubs,Ace of Diamonds ]

cadde40 wins $2,420.

 

 

Man förstår ju varför FI har -17% på +3K spelade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...