Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej, här kommer förra veckans resultat...

 

Spelade 28st under vecka 17, ITM 39% (4-1-6), ROI 20%, netto +$124

 

Totalt har jag sedan stejkstarten den 6 april spelat 85 st FR $22 SnG, ITM 37% (14-7-11+16 bubblor), ROI 21%, netto +$390. Har en average finish på 4.43. max ITM-streak på 4 och max OOTM-streak på 7. Profit/real hour ligger på $13.72. Spelat alldeles för få för att dra några slutsatser av dessa stats men så här ser det ut just nu iallafall...

 

Ja, så är läget typ... :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, här kommer förra veckans resultat...

 

Spelade 28st under vecka 17, ITM 39% (4-1-6), ROI 20%, netto +$124

 

Totalt har jag sedan stejkstarten den 6 april spelat 85 st FR $22 SnG, ITM 37% (14-7-11+16 bubblor), ROI 21%, netto +$390. Har en average finish på 4.43. max ITM-streak på 4 och max OOTM-streak på 7. Profit/real hour ligger på $13.72. Spelat alldeles för få för att dra några slutsatser av dessa stats men så här ser det ut just nu iallafall...

 

Ja, så är läget typ... :-D

 

Sjukt stabilt ju! :shock: Så jävla gött att du hittat lite rimligare nivåer och att lite rimliga pengar börjar strömma in :) WP!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njaaaa...sjukt stabilt vet jag inte men det går bra hittills iallafall. Har myyyycket att täta till än så länge!

 

Siktar på att hyffsat snart kunna börka casha ut veckovis eftersom vi behöver lite extra $ i kassan. Har nåt bonusen på $300 (som ska delas med stejkaren) den 5 juni, får se hur det blir efter det. Det är ju klart skönt att gå och lägga sig efter att ha plussat typ 5-600 kr i stället för 150 kr som det var för några månader sedan. Jag spelade ju dessutom $1.2 för ett halvår sedan. Var ju inga jättesummor man plussade då på en kväll... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Max Cady!

 

Ville bara säga att jag sett på dina SNG Filmer och det har hjälpt mig väldigt mycket, känner mig väldigt säker i mitt spel nu efter att ha sett en del! samt har jag hittat en del plus på sista tiden!

 

Tack!

 

Kul att du gillar mina filmer! Tycker dock att du ska ta det som sägs och görs med en nypa salt. Jag är ingen SnG-star direkt och mycket i filmerna är helt enkelt fel. Rekomenderar Krippas videos som är oerhört bra och lärorika!

 

Men max 28st på en vecka?

 

Öka samplet liiiiite iaf :)

 

:lol: 28 lir på en vecka e ju mycket för mig ju! Du vet två kids och heltidsstudier ger liksom inte utrymme för några hela-natten-grindar. Ska dock försöka köra fyra bord åt gången lite oftare, borde åtminstone komma upp i typ 30/vecka som default. Men det vore ju najs att hinna lira som fan då många SnG's=många $!

 

I kväll blir det förresten lite lir. Siktar på att komma igång senast 20:30 och kör väl fram till typ 23-23:30 som vanligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min mening kan jag lika gärna spela med öppna kort här. Så uppenbart är det att jag har AA! Att jag ändå spelar så beror på att jag baserat på FI's tidigare spel vet att de kommer syna. Att de pushar blev en fin bonus... :-)

 

 

Seat 1: dominicus17 ($1,440 in chips)

Seat 4: xblade56 ($4,310 in chips)

Seat 5: kgabesz178 ($2,585 in chips)

Seat 6: zshiroda ($2,400 in chips)

Seat 7: wing10 ($1,135 in chips)

Seat 9: tiotguy02 ($1,245 in chips)

Seat 10: Arnold Babar ($1,885 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

dominicus17 posts blind ($15), xblade56 posts blind ($30).

 

PRE-FLOP

kgabesz178 calls $30, zshiroda bets $200, wing10 calls $200, tiotguy02 folds, Arnold Babar bets $500, dominicus17 folds, xblade56 folds, kgabesz178 folds, zshiroda bets $700, wing10 bets $935 and is all-in, Arnold Babar bets $1,385 and is all-in, zshiroda calls $985.

 

FLOP [board cards: 5 of Clubs,10 of Hearts,King of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: 5 of Clubs,10 of Hearts,King of Hearts,Ace of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 5 of Clubs,10 of Hearts,King of Hearts,Ace of Diamonds,3 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

Arnold Babar shows [ Ace of Spades,Ace of Clubs ]

zshiroda shows [ King of Diamonds,Ace of Hearts ]

wing10 shows [ 9 of Diamonds,7 of Diamonds ]

Arnold Babar wins $1,500, Arnold Babar wins $3,480.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-(

 

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-66542508-20

played at "Tsumeb" for USD TC from 2008-04-29 13:43 until 2008-04-29 13:44

 

 

 

Seat 1: mimamo2lyon ($1,200 in chips)

Seat 2: pokergod.eu ($1,620 in chips)

Seat 4: Arnold Babar ($1,530 in chips)

Seat 5: BananaJo18 ($1,420 in chips)

Seat 7: swingdoc1 ($1,250 in chips)

Seat 8: lilonstitch ($1,250 in chips)

Seat 9: stevestunt ($2,375 in chips)

Seat 10: zsvalbor123 ($4,355 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

pokergod.eu posts blind ($25), Arnold Babar posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

BananaJo18 folds, swingdoc1 folds, lilonstitch folds, stevestunt folds, zsvalbor123 folds, mimamo2lyon folds, pokergod.eu bets $100, Arnold Babar bets $400, pokergod.eu bets $1,495 and is all-in, Arnold Babar calls $1,080 and is all-in.

 

FLOP [board cards: 8 of Spades,7 of Diamonds,9 of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: 8 of Spades,7 of Diamonds,9 of Hearts,6 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 8 of Spades,7 of Diamonds,9 of Hearts,6 of Diamonds,5 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

pokergod.eu shows [ 10 of Clubs,10 of Hearts ]

Arnold Babar shows [ King of Diamonds,King of Spades ]

pokergod.eu wins $90, pokergod.eu wins $3,060.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du gillar mina filmer! Tycker dock att du ska ta det som sägs och görs med en nypa salt. Jag är ingen SnG-star direkt och mycket i filmerna är helt enkelt fel. Rekomenderar Krippas videos som är oerhört bra och lärorika!

 

Jo har sett nån utav dom, och då tyckte jag ni va rätt likvärdiga? kanske har fel:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt...

 

 

Seat 2: pits s1 ($4,246 in chips)

Seat 5: Arnold Babar ($6,896 in chips)

Seat 10: Kandyhand ($3,858 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Kandyhand posts blind ($200), pits s1 posts blind ($400).

 

PRE-FLOP

Arnold Babar bets $900, Kandyhand bets $3,658 and is all-in, pits s1 folds, Arnold Babar calls $2,958.

 

FLOP [board cards: 9 of Hearts,6 of Clubs,6 of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: 9 of Hearts,6 of Clubs,6 of Diamonds,9 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: 9 of Hearts,6 of Clubs,6 of Diamonds,9 of Clubs,King of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

Kandyhand shows [ Ace of Spades,10 of Spades ]

Arnold Babar shows [ 4 of Spades,4 of Clubs ]

Kandyhand wins $8,116.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va fan? Summorna stämmer ju inte? Enligt mitt Excelark har jag plussat $572 sen jag påbörjade stejken. Enligt summan på kontot på Redkings har jag bara plussat $494?Det stämde innan jag började spela i kväll och nu felar det $78 vilket är precis vad man plussar om man vinner? Ser ju ut som att jag inte fått pröjs för en vinst? Fattar ingenting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va fan är detta?! Kollar i tournament browsern på Redkings och där står det att en av de jag spelat och vunnit var en $100+10 PLAYMONEY! Vafan dom finns ju inte ens i samma lobby ju! Och även om de fanns i samma lobby, hur fan skulle jag se fel på $20+2 och $100+10?! Dom måste ju fått nåt tokknas på Redkings... :evil:

 

Edit: ser i SnGWiz att idnummrena på de jag spelat i kväll börjar med samma fyra första siffror, ÄVEN den som påstås vara playmoney! Näe, d MÅSTE vara fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va fan är detta?! Kollar i tournament browsern på Redkings och där står det att en av de jag spelat och vunnit var en $100+10 PLAYMONEY! Vafan dom finns ju inte ens i samma lobby ju! Och även om de fanns i samma lobby, hur fan skulle jag se fel på $20+2 och $100+10?! Dom måste ju fått nåt tokknas på Redkings... :evil:

 

Stämmer saldot?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du gillar mina filmer! Tycker dock att du ska ta det som sägs och görs med en nypa salt. Jag är ingen SnG-star direkt och mycket i filmerna är helt enkelt fel. Rekomenderar Krippas videos som är oerhört bra och lärorika!

 

 

 

Vadå ingen SnG-star? Jämför med dom som ligger i toppen på 10-seater på sharkscope. Dom har mycket sämre ROI än dej. Spelar iofs på betydligt högre nivå, men det spelar ingen roll. Med tanke på att man får syn så ofta när man trycker på så ökar ju variansen och man kan nog "omöjligt" hålla en högre ROI än 25% över en längre tid ens på $22-nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar men SK:s videos?

Har letat på pf samt googlat, det enda med intresse jag kan hitta av SK är detta:

 

"Postat av: SoderKrippa

 

Koka röda linser med buljong. Stek gul lök i en annan kastrull. Slå av vattnet från linserna, i med dem och en burk creme fraich och en burk krossade tomater i lök-kastrullen.

Smaka av så ordentligt som du har lust med/hinner/e sugen på - typ lite citron, salt, peppar, nån ört och lite socker! Koka pasta samtidigt som du gör såsen. Går ganska fort och röda linser mättar utan kött.

Har du lite mer tid så är det givetvis smarrigt med finhackad fänkol i oxå :)

2007-aug-31 @ 22:06 "

 

Låter gott iofs :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå ingen SnG-star? Jämför med dom som ligger i toppen på 10-seater på sharkscope. Dom har mycket sämre ROI än dej. Spelar iofs på betydligt högre nivå, men det spelar ingen roll. Med tanke på att man får syn så ofta när man trycker på så ökar ju variansen och man kan nog "omöjligt" hålla en högre ROI än 25% över en längre tid ens på $22-nivån.

 

Ens ROI minskar definitivt ju högre nivåer man spelar på! Du kan därför inte jämföra en spelare på $22 med till exempel en spelare på $109.

 

Att säga någonting om hur bra eller dålig jag är baserat på de få SnGs jag spelat på $22-nivån är också helt omöjligt (se nedan!). Pratat en hel del med Krippa om det här med att stirra sig blind på ROIen. Han anser att det är bättre att titta på hur mycket $ man tjänar per spelad timme, ja...timlönen alltså. Titta mycket på ROIen förut men har alltmer börjat skita i den och som Krippa titta på timlönen istället, det är ju hur mycket man faktiskt tjänar som är intressant!

 

Från Sit and Go Planet:

 

Back in 2005 some of the SNG Pros from 2+2 did a review of 100,000 SNGs at various buy-in levels and came up with the following chart of Sit N Go ROI expectations for winning players.

 

11s - 25% ROI

 

20s - 20% ROI

 

33s - 16% ROI

 

55s - 13% ROI

 

109s - 10% ROI

 

215s - 7% ROI

 

In the years since this survey was published a lot of changes have taken place. These include the US legislation which has taken many purely recreational players from the game, the growth of training sites such as PxF / Cardrunners and SNG Icons, and the availability and common use of poker software tools.

 

 

The common consensus is that these numbers have been reduced and that today’s chart should look like this:

 

11s - 20% ROI

 

20s - 15% ROI

 

33s - 10% ROI

 

55s - 8% ROI

 

109s - 7% ROI

 

215s - 6% ROI

 

The chart below shows the statistical likelihood of a given sample of SNGs being a true indication of your ROI.

 

100 games: ~23%

 

300 games: ~40%

 

1000 games: ~66%

 

2000 games: ~82%

 

Visst, jag ligger på en högre ROI än genomsnittet i båda ovanstående tabellerna. Men som du ser så är sannolikheten för att den ROI jag ligger på nu är den "sanna" endast ca 23%...

 

Var hittar men SK:s videos?

Har letat på pf samt googlat, det enda med intresse jag kan hitta av SK är detta:

 

"Postat av: SoderKrippa

 

Koka röda linser med buljong. Stek gul lök i en annan kastrull. Slå av vattnet från linserna, i med dem och en burk creme fraich och en burk krossade tomater i lök-kastrullen.

Smaka av så ordentligt som du har lust med/hinner/e sugen på - typ lite citron, salt, peppar, nån ört och lite socker! Koka pasta samtidigt som du gör såsen. Går ganska fort och röda linser mättar utan kött.

Har du lite mer tid så är det givetvis smarrigt med finhackad fänkol i oxå :)

2007-aug-31 @ 22:06 "

 

Låter gott iofs :roll:

 

Här hittar du Krippas videos...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått nån klarhet i mysteriet ännu? Ongame var ju lite sisådär igår kan man väl säga...

 

Apropå Krippas matlagning, så är han en jävla fena i köket, sådeså! ;)

 

Angående "mysteriet" så verkar det som att jag spelat och vunnit en playmoney-SnG. :-) Har scoopat ett antal spelare vid bordet och ingen av dessa är realmoney-spelare. Dett stryker ju så att säga faktumet att det VAR ett playmoneybord! MEN, grejen är den att jag VET att jag inte reggat mig av misstag till ett playmoneybord. För det första är ju dessa i en annan lobby, för det andra så är det ju som jag skrivit tidigare svårt att se fel på $20+2 och $110+10. Har komit fram till att denna playmoney-SnG var den första av alla jag spelade igår. Jag skulle alltså ha reggat mig för den, bytt lobby för att regga mig för tre till? Inte så troligt då jag reggade mig för de två första samtidigt, de låg under varandra i lobbyn. Det verkar inte som att jag fått betal med riktiga $ för den men det är ju inihelvete irriterande och man blir ju lite orolig för att det ska hända igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...