Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Svårt att säga, men att endast spela JJ+, AK första tre nivåerna känns alldeles för tajt imo. Måste ju höja händer som AJs, 99 osv, åtminstone från sena pos.

edit: Grattis till dottern!

• Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Svårt att säga, men att endast spela JJ+, AK första tre nivåerna känns alldeles för tajt imo. Måste ju höja händer som AJs, 99 osv, åtminstone från sena pos.

edit: Grattis till dottern!

Hmmm...för tight säger du...jag som trodde att man spelar de tre första nivåerna ungefär lika som vid regs? Hmmm...vi får se hur det går...

Tack! :-)

Postad

Så, blev tio spelade i kväll, tre regs och sju turbos. I regsen kom jag 3:a, 3:a och 9:a. I turbosarna kom jag 1:a, 3:a, 4:a*3, 5:a och 6:a. Jävligt surt att bubbla i tre lir :-(. Gjorde det med AQ vs AK, QT vs T8 och A9 vs QJ. Nettot stannade på $0 men det var kl att testa torbos! :-) Kollade alla tio SnG'sen i SnGWiz och det var inte jättemycket felspelade händer, några stycken bara. Blirnog till att köra lite tubosar framöver, var kul ju! :-)

Postad

God morgon!

Måste bara berätta om en otrevlig missklick jag gjorde i går.

Blinds 400/800, 5 pers kvar

UTG 200 fold

UTG+1 4975 fold

Knappen 6520 push

Hero 2075 med A7 call (:roll: )

BB med 430 kvar i stacken efter att ha postat BB fold

FI sitter på KK och jag träffar såklart inget A, troligen ganska kostsam missklick... :-(

Postad

Nu har farbror Cady tänkt. Det jag har tänkt på är att det är fan va många turbos man hinner lira på en kväll jämfört med regulars. Eftersom många lir=mycket bonus så kanske det är turbos som är nöten trots allt? Känns som att det borde vara lite lättare att lira turbos också då det mest är preflop beslut som gäller. Man verkar kunna komma långt bara genom att vara tight under de 3-4 första nivåerna för att sen hitta pushlägen, typ. Om jag skulle gå över till att enbart köra turbos skulle jag under hösten troligen hinna lira någonstans mellan 250-300 lir/månad vilket ger en schysst bonus. Vet inte alls vad man kan förvänta sig för ROI men säg att jag fixar att hålla 10% (rimligt? Har nämligen ingen aning... :roll: ) så blir det ju en hacka varje månad utöver bonusen. Det är dock lite jag behöver jobba på när det gäller turboliret:

• INTE missa atc-pushar! Är för feg ibland som det är nu trots att jag vet att jag borde pusha.

• Hitta en stabil push/syn-hd som funkar vid turbos, nu är jag nog för tight.

• Bli bättre på att spela stackar och position.

Ja, det är säkert massor med fler grejer. Nån som har nåt tips på nån bra tråd om turbostrategi? Måste kolla om det går att få rullande bonus på sajten jag lirar nu annars blir det till att byta igen när nuvarande bonus är clearad. Är förresten ca 150-160 $22or till som behövs för att cleara den....

Postad

I kväll blir det lite turbo-SnG's hade jag tänkt. Ligger efter lite med liret så jag får försöka lira på lite framöver. Dessvärre har min ena axel pajat så jag håller tummarna för att det inte ska göra alltför ont. Har preppat den med Voltaren Gel så det borde funka. :-) Kvällens plan är att hålla sex bord igång hela kvällen för att stänga ner datorn vid 23-tiden. Noel har en tendens att vakna innan fan har fått på sig tofflorna så jag pallar inte lira senare...

Nu kör vi! ;-)

Postad

Sådär ja, axeln funkade och det blev 27 st turbo-$22or spelade med ett netto på ynka +$6. :-( Kom bara ITM ca 30% men väl där gick det bra, fyra vinster, två andra platser och två tredje platser. Men det va sjukt va utdragen jag blev i kväll! :evil: Förlorade ett helt gäng 70/30-lägen i viktiga lägen. Man blir ju fan galen på sånt! Utöver detta var det fan inte många coinflips jag vann, här kommer två sura händer:

Seat 1: Rockykev ($740 in chips)

Seat 2: Namikiska ($1,815 in chips)

Seat 3: jbal1 ($1,630 in chips)

Seat 4: Mr.Eule ($1,450 in chips)

Seat 5: A.Babar ($1,455 in chips)

Seat 6: gigi30olt ($1,355 in chips)

Seat 7: Michelle87x ($1,405 in chips)

Seat 8: BIPACTIOK ($1,425 in chips)

Seat 10: kakkukkk ($3,725 in chips)

ANTES/BLINDS

jbal1 posts blind ($50), Mr.Eule posts blind ($100).

PRE-FLOP

A.Babar bets $250, gigi30olt folds, Michelle87x folds, BIPACTIOK folds, kakkukkk folds, Rockykev bets $740 and is all-in, Namikiska folds, jbal1 folds, Mr.Eule folds, A.Babar calls $490.

FLOP [board cards: Ace of Diamonds,2 of Clubs,5 of Hearts ]

TURN [board cards: Ace of Diamonds,2 of Clubs,5 of Hearts,10 of Diamonds ]

RIVER [board cards: Ace of Diamonds,2 of Clubs,5 of Hearts,10 of Diamonds,Queen of Spades ]

SHOWDOWN

Rockykev shows [ King of Hearts,Jack of Spades ]

A.Babar shows [ Queen of Hearts,Queen of Clubs ]

Rockykev wins $1,630.

MÅSTE ju syna där och vips...så är halva stacken borta... :-(

Seat 1: elvisnut ($3,660 in chips)

Seat 7: holy dick ($3,090 in chips)

Seat 8: wrednyM ($1,860 in chips)

Seat 9: A.Babar ($1,535 in chips)

Seat 10: TheShorty86 ($4,855 in chips)

ANTES/BLINDS

TheShorty86 posts blind ($200), elvisnut posts blind ($400).

PRE-FLOP

holy dick folds, wrednyM bets $1,860 and is all-in, A.Babar calls $1,535 and is all-in, TheShorty86 folds, elvisnut folds.

FLOP [board cards: 8 of Hearts,3 of Spades,8 of Diamonds ]

TURN [board cards: 8 of Hearts,3 of Spades,8 of Diamonds,7 of Clubs ]

RIVER [board cards: 8 of Hearts,3 of Spades,8 of Diamonds,7 of Clubs,5 of Diamonds ]

SHOWDOWN

wrednyM shows [ Ace of Spades,8 of Spades ]

A.Babar shows [ 10 of Hearts,10 of Diamonds ]

wrednyM wins $325, wrednyM wins $3,670.

Just ja, bubblade bara i två stycken i kväll. Skönt...det är inte så kul att göra det. :-) Ska kolla SnGWiz i morrn om jag hinner. Kände att jag spelade lite stressat och chansade alltför mycket alltför tidigt i turrarna. Iofs så åkte jag ut i ett gäng sura händer:

A8 vs 88

QQ vs KJ

88 (8 på flop) och FI rivrar färgen med sina AA

KK vs 88

Ja...inte kul men thats poker som ni vet... ;-)

Postad

Morsning!

Stoppade in alla de turbos jag spelat hittills (41st) i Hagbards och ser då att jag endast ligger på en ROI på ynka 4% men att $/h är helt okej (med mina mått mätt) på ca $9/h. När det gäller placeringarna har jag flest vinster och bubblor med 17% på båda medan jag har 5% andraplatser och 7% tredjeplatser. Går ganska bra ITM med andra ord men det ser ju ut som att jag bubblar en hel del. Vore ju bra att minska lite på bubblandet... :roll:

Har nu 127 st $22or kvar att spela tills bonusen är clearad och har precis mailat för att kolla om jag kan få en ny likadan bonus när jag är klar med den nuvarande. Får se vad de säger men det vore ju skönt att inte behöva byta sajt. Kommer rejka ungefär $500/månad under hösten (om jag fortsätter med turbos) så att spela utan bonus blir det inte tal om som ni kanske förstår.

Har funderat på gårdagens spel och även kollat lite i SnGWiz. Jag tycker att jag chansat för mycket för tidigt i turrarna vilket jag är osäker på om det är rätt eller fel? I regs är ju prio att bevara stack genom att undvika risksituationer men i turbos behöver man (väl?) bygga lite mer. Det borde väl vara värde i att ta en chans att dubbla för att på så sätt slippa hamna i push-mode alltför tidigt i turrarna. Hmmm...som ni hör så har jag inte full koll på turbostartegi vilket syns på den ynkliga ROIen... :lol:

Postad
Tyckte du spelade riktigt konstigt gällande A9 handen. Han till höger om dig dubbelcheckar och du checkar även, hade jag vart dig hade jag försökt steala potten och raisat på flopp/turn.

Vilken A9-hand pratar du om?

Postad

Okej, det var inte helt lätt att gissa att det var en hand ur en video du pratade om. ;-) Har ingen aning om hur jag spelade, om det var bra eller dåligt. Är hur som helst säker på att jag är en betydligt bättre spelare nu än när videon spelades in...

Postad
Okej, det var inte helt lätt att gissa att det var en hand ur en video du pratade om. ;-) Har ingen aning om hur jag spelade, om det var bra eller dåligt. Är hur som helst säker på att jag är en betydligt bättre spelare nu än när videon spelades in...

Om jag inte minns fel raisade du preflop med A9 och killen till höger om dig callade, du träffade inte flopp och han till höger checkade, det gjorde även du och ni båda checkade även på turn och sen bettade han och du la dig. Enligt mig kunde du mycket väl stulit potten på floppen men det är ingen fara, bara påpekade =D

Postad
Om jag inte minns fel raisade du preflop med A9 och killen till höger om dig callade, du träffade inte flopp och han till höger checkade, det gjorde även du och ni båda checkade även på turn och sen bettade han och du la dig. Enligt mig kunde du mycket väl stulit potten på floppen men det är ingen fara, bara påpekade =D

Ja det är mycket möjligt att det var vekt spelat men som sagt, videon är ju inte purfärsk direkt...

Postad

Sjuk jävla arselkväll som slutade med -$78 efter 29 spelade $22or. Så här har det sett ut HELA JÄVLA KVÄLLEN!

Seat 1: A.Babar ($9,439 in chips)

Seat 7: 8dogballs8 ($5,561 in chips)

ANTES/BLINDS

A.Babar posts blind ($500), 8dogballs8 posts blind ($1,000).

PRE-FLOP

A.Babar bets $8,939 and is all-in, 8dogballs8 calls $4,561 and is all-in.

FLOP [board cards: 10 of Spades,2 of Diamonds,Ace of Clubs ]

TURN [board cards: 10 of Spades,2 of Diamonds,Ace of Clubs,Queen of Hearts ]

RIVER [board cards: 10 of Spades,2 of Diamonds,Ace of Clubs,Queen of Hearts,6 of Spades ]

SHOWDOWN

A.Babar shows [ King of Diamonds,King of Clubs ]

8dogballs8 shows [ 4 of Hearts,Ace of Hearts ]

A.Babar wins $3,878, 8dogballs8 wins $11,122.

Seat 1: Delpierrot10 ($1,798 in chips)

Seat 2: hallgrimur1 ($1,427 in chips)

Seat 3: senna2000 ($1,635 in chips)

Seat 4: Vrotmne-nogi ($4,010 in chips)

Seat 5: taleb78 ($745 in chips)

Seat 6: G_Rihmakallo ($2,645 in chips)

Seat 9: A.Babar ($2,740 in chips)

ANTES/BLINDS

Vrotmne-nogi posts blind ($100), taleb78 posts blind ($200).

PRE-FLOP

G_Rihmakallo folds, A.Babar bets $500, Delpierrot10 folds, hallgrimur1 folds, senna2000 folds, Vrotmne-nogi folds, taleb78 bets $545 and is all-in, A.Babar calls $245.

FLOP [board cards: 6 of Spades,8 of Spades,9 of Clubs ]

TURN [board cards: 6 of Spades,8 of Spades,9 of Clubs,5 of Clubs ]

RIVER [board cards: 6 of Spades,8 of Spades,9 of Clubs,5 of Clubs,Queen of Hearts ]

SHOWDOWN

taleb78 shows [ Jack of Hearts,Queen of Clubs ]

A.Babar shows [ Jack of Diamonds,Ace of Hearts ]

taleb78 wins $1,590.

Seat 4: Vrotmne-nogi ($4,845 in chips)

Seat 5: taleb78 ($579 in chips)

Seat 9: A.Babar ($9,576 in chips)

ANTES/BLINDS

Vrotmne-nogi posts blind ($600).

PRE-FLOP

taleb78 calls $579 and is all-in, A.Babar bets $1,200, Vrotmne-nogi folds.

FLOP [board cards: 3 of Spades,9 of Spades,2 of Hearts ]

TURN [board cards: 3 of Spades,9 of Spades,2 of Hearts,4 of Hearts ]

RIVER [board cards: 3 of Spades,9 of Spades,2 of Hearts,4 of Hearts,9 of Clubs ]

SHOWDOWN

A.Babar shows [ Queen of Clubs,Queen of Diamonds ]

taleb78 shows [ 9 of Hearts,King of Diamonds ]

A.Babar wins $642, taleb78 wins $1,737.

Man blir ju fan galen!!! Att jag bubblade i fyra stycken gör ju inte saken bättre... :evil:

Edit: Just ja, skrev inte att jag (åter igen...) kom ITM i endast 27% vilket givetvis är på tok för dåligt! Placeringarna blev tre förstaplatser, tre andraplatser och två tredjeplatser...

Postad
Sjuk jävla arselkväll som slutade med -$78 efter 29 spelade $22or. Så här har det sett ut HELA JÄVLA KVÄLLEN!

Man blir ju fan galen!!! Att jag bubblade i fyra stycken gör ju inte saken bättre... :evil:

Edit: Just ja, skrev inte att jag (åter igen...) kom ITM i endast 27% vilket givetvis är på tok för dåligt! Placeringarna blev tre förstaplatser, tre andraplatser och två tredjeplatser...

Du skulle aldrig lyssnat till turbotrollens locktoner, de är som sirener, så jag råder dig att surra dig vid masten ;)

Seriöst så har ju turbo sina fördelar, men omfg vad man kan tilta hårt där... Ingen aning om vad du kan hålla för ROI där, men vad som verkar klart är att du nog måste öppna upp lite mer runt bubblan/semibubblan. Strukturen skiljer sig ju rätt hårt från regs. GL anyway! :-D

Postad
Du skulle aldrig lyssnat till turbotrollens locktoner, de är som sirener, så jag råder dig att surra dig vid masten ;)

Seriöst så har ju turbo sina fördelar, men omfg vad man kan tilta hårt där... Ingen aning om vad du kan hålla för ROI där, men vad som verkar klart är att du nog måste öppna upp lite mer runt bubblan/semibubblan. Strukturen skiljer sig ju rätt hårt från regs. GL anyway! :-D

Tyvärr är det väl så att om man väl testat turbos och därmed insett hur snabbt man spelar ihop bonusar jämfört med regs så är det svårt att INTE vilja spela turbos! :roll: Angående ROI så tror jag att jag inte kommer/skulle ha i närheten av den ROI jag har på regs. Undrar (hoppas...) det vägs upp av de bonusar jag hinner cleara. Är medveten om att jag spelar lååååååååångt ifrån bra på turbosarna, är troligen åt helvete för tight från början till slut. Får ses/höras nån dag så får du coacha lite. ;-)

Postad
Tyvärr är det väl så att om man väl testat turbos och därmed insett hur snabbt man spelar ihop bonusar jämfört med regs så är det svårt att INTE vilja spela turbos! :roll: Angående ROI så tror jag att jag inte kommer/skulle ha i närheten av den ROI jag har på regs. Undrar (hoppas...) det vägs upp av de bonusar jag hinner cleara. Är medveten om att jag spelar lååååååååångt ifrån bra på turbosarna, är troligen åt helvete för tight från början till slut. Får ses/höras nån dag så får du coacha lite. ;-)

Nu låter du nästan som Skanke :)

Postad

Sjuk, sjuk, sjuk jävla session! :evil: Det var ta mej fan omöjligt att vinna coinflips och inte ens 60/40 räckte för att få vinna nån ynka gång! Eller vad sägs:

66 vs AK - 6:a

77 vs AQ - 10:a

A3 vs KQ - 5:a

A6 vs 33 - 6:a

A5 vs KT - 3:a

AJ vs TT - 8:

Osv, osv...

Är lite stressande att inleda med nio raka OOTM. :lol: Som tur var för både självförtroendet och rullen lyckades jag vinna två, komma tvåa i en och trea i en vilket gav ett netto på -$96. Fyra ITM på 18 spelade är pinsamt men vad fan ska man göra när man aldrig vinner trots att man är favorit preflop?

Nu är iallafall 3/4-delar av bonusen clearad vilket gör att jag har 80 stycken $22or kvar tills jag spelat in hela bonusen. Frågan är om jag ska fortsätta köra turbos (och utgå ifrån att jag har en del oflyt, inte bara är dålig...) eller om jag ska gå tillbaka till regulars? Blir ju lite jobbigare att hinna cleara den bonus som är kvar på ca 3 veckor. Ja...jag vet fan inte...mörker...

Just ja...hur spelar vi här med J4s? Tänker att tryam pushar väääldigt mycket om inte allt här. Att Saddy trycker gör att jag har chans att trippla vilket gör att jag är med i matchen igen i ITM-spelet. Om både jag och tryam torskar hamnar jag ändå på tredjeplats. Så...hur spelar vi här?

Seat 3: SaddyDaddy ($3,270 in chips)

Seat 5: ThomasFCH ($8,725 in chips)

Seat 7: A.Babar ($1,980 in chips)

Seat 10: tryam ($1,025 in chips)

ANTES/BLINDS

ThomasFCH posts blind ($200), A.Babar posts blind ($400).

PRE-FLOP

tryam bets $1,025 and is all-in, SaddyDaddy bets $3,270 and is all-in, ThomasFCH folds, A.Babar ?