Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

Har tänkt på det där. Är väl lite lättare på sätt och viss med turbos, mindre postflopspel och därmed färre jobbiga beslut. Mer push/fold-poker, typ. ROIen är ju oftast lägre (eller?) när man spelar turbos, så hur tror du (och ni andra) att detta påverkar nettoresultatet? Alltså, turbo=fler spel men lägre ROI...

Ruskigt intressant fråga faktiskt. Finns nån tråd om det just nu. Själv väljer jag turbo för att jag alltid lirat det och gillar pushbot spelet, plus att jag kan lira upp till 12 bord samtidigt på ongame och då måste turbo vara mer ev+ än reg på ongame. Sen finns det så många faktorer att räkna in:

 

Variansen?

Spelarna?

nivån?

 

Tror att på under $100 nivån är det def värde på turbosarna över det brukara det vara mycket regs. Dock så är det högst personligt och du som håller på att bygga långsiktigt kanske regulars är bäst, sen att man scoopar in sina bonusar på halva tiden skulle inte skada antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har tänkt på det där. Är väl lite lättare på sätt och viss med turbos, mindre postflopspel och därmed färre jobbiga beslut. Mer push/fold-poker, typ. ROIen är ju oftast lägre (eller?) när man spelar turbos, så hur tror du (och ni andra) att detta påverkar nettoresultatet? Alltså, turbo=fler spel men lägre ROI...

 

Vet inte om jag tänker fel men är blir väl inte lägre ROI bara för att du kör turbos? Visst, variansen är givetvis lite större men ser du ur ett långsiktigt perspektiv så bör väl ROIn bli densamma (om man själv och fis nu behärskar spelet lika bra som i regs, vilket nog inte alltid är fallet). Egentligen har ju ROIn ingen som helst roll utan det väsentliga är $/h, så även om du nu skulle ha sämre ROI på turbos, så lär $/h bli högre mtp att du får in fler i timman samt att du kanske kan spela fler samtidigt då det är lite mer push/fold-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag tänker fel men är blir väl inte lägre ROI bara för att du kör turbos? Visst, variansen är givetvis lite större men ser du ur ett långsiktigt perspektiv så bör väl ROIn bli densamma (om man själv och fis nu behärskar spelet lika bra som i regs, vilket nog inte alltid är fallet). Egentligen har ju ROIn ingen som helst roll utan det väsentliga är $/h, så även om du nu skulle ha sämre ROI på turbos, så lär $/h bli högre mtp att du får in fler i timman samt att du kanske kan spela fler samtidigt då det är lite mer push/fold-spel.

 

Jo ROI blir lägre (generellt sett). Om vi tar den bästa spelaren på Stars $33-nivå 10 min perioder. Vi kallar honom för Phil Ivey och hans spelstil, pokerkunskaper och förmåga att anpassa sig till blindshöjningarna gör att han är absolut bäst på Stars. Om vi säger att Stars även skulle ha sng med 1min perioder och att samma Phil Ivey skulle vara absolut bäst även där. Är det då inte fullt rimligt att tro att hans ROI skulle vara lägre där? Korten kommer ju avgöra mycket mer, precis som att du skulle ha betydligt större chans att vinna en HU vs Phil Ivey med 1 min perioder jämfört med en med 1 timmes perioder. Phils ROI skulle alltså gå ner.

 

Lika rimligt är det att en spelare som behärskar 10 min perioder lika bra som 5 min perioder, får en lägre ROI när han spelar 5 min perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är det den 25 juli och tre dagar efter beräknat förlossingsdatum. Det är bra segt att gå och vänta på att storkfan ska dyka upp nån gång. När Noel skulle födas behagade ju storken inte komma självmant utan vi fick tvinga hit honom, det vill säga att förlossningen blev igångsatt. I onsdags kväll trodde vi att förlossningen hade satt igång. Slemproppen gick (jag som trott att det var mig hon menade när hon sa slempropp! :shock: ) och Maria hade 1-minutsvärkar med ca 10 minuters mellanrum under totalt 5-6 timmar. Vi ringde förlossningen och försatte mina päron (dvs barnvakterna) i standby-läge. Oerhört frustrerande att vi fick avblåsa standby-läget när värkarna avtog. Jag tror storkjäveln skämtar aprillo med oss! :evil: Jaja, man får se det positiva. Det är definitivt inte mer än 1½ vecka kvar tills Mr Cady är trebarnsafarsa! :mrgreen:

 

Eftersom läget är som det är och Maria haft lite ont på kvällarna så har det inte blvit något lir. Min plan är ju att köra minst 30 st $22or/vecka vilket innebär att jag behöver köra 19 st till den här veckan. Får se om det kanske funkar att köra i kväll.

 

I går var vi på mina pärons landställe som ligger mellan Kungsängen och Bro, jävligt najs med grillning och fika! Blev en del bebisprat eftersom min yngsta brorsa och hans sambo (fru den 22 augusti!) ska ha en kotte i januari. Jag börjar ju få lite graviditets/bebis/barn-rutin nu så jag tror att jag har lite koll iallafall. :-)

 

Idag blir det en sväng med Maria och Noel till Aspuddsparken. Kaniner, ankor, getter, grisar och skitbilligt fika, kan man begära mer?! Men det är ju så in i helvet varmt... :lol:

 

So long boys! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kväll blev det spel även om det bara blev en kort session. Känner att jag måste komma i säng hyffsat tidigt nu på kvällarna. Vill ju inte gå på knäna av trötthet när det blir dags att åka till Södra BB...

 

Elva spelade $22or varav en turbo för att testa lite, ITM i två, 1:a och 2:a samt tre bubblor (:-() bland annat i turbon. Bubblade med J9 vs KQ, A8 vs K7 och K7 vs A8. Inte mycket att säga om dom, alla var typ ATC-pushar. Åkte även som 10:a med QQ vs AA. Jag raisar till 150 (på 10/20) i hyffsat tidig position och FI ställer i sen position. Släpper inte QQ där och åkte således på smisk i stjärten...

 

Dagens netto blev -$14, får se när nästa pass blir...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni kanske sett i posten ovan så blev det ett minus igår men idag blev det en KLONK!

 

Kl 07:04 i morse föddes vår dotter Maja på Södersjukhuset i Stockholm. Hon var 51.5 cm lång och vägde 3940 gram. Hon hade rätt bråttom ut, ca 1 timme och 20 minuter från att vi kom in. Trots en del strul så mår vi alla efter omständigheterna ganska okej, aströtta men okej...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack tack allihop! Nu är vi hemma från BB jag, Maria och Maja. Första kvällen blir delvis barnfri då Noel och Julia är uthyrda till farmor och farafr tills i morgon då de ska få träffa syrran för första gången.

 

Det var en märklig förlossning på många sätt faktiskt. För det första fick vi inte föda på Södra BB som vi tänkt eftersom det var fullt där, händer enligt vår barmorska ca 2 ggr/år. När Noel skulle födas fick vi inte heller vara där eftersom Maria blev ingångsatt. Det var väl själva fan att man inte ska få föda där man tänkt! :-( Den andra saken som gjorde förlossningen märklig var att Maria var öppen 5 cm när vi kom in och allt kändes helt lugnt. Hon använde profylaxandning vilket funkade skitbra som smärtlindning! Direkt efter att barnmorskan gjort inskrivningsundersökningen behövde Maria gå på toa så vi gick iväg rakt över korridoren. Allt var fortfarande frid och fröjd. Hon satt sig på toan och satt där i nån minut och började sedan skrika "neeej, neeej det känns som den kommer nu!" Jag som läst böcker och gått profylaxkurs mindes att det som pappa är bra att vara lugn och ta in vad mamman säger men samtidigt försöka på ett pedagogiskt sätt tala om att man inte kan åka hem igen även om man som mamma känner så ibland. Eftersom Mria bara var öppen 5 cm (man ska öpnna sig 10 cm innan bebisen kan komma ut) typ 2 minuter tidigare tänkte att det nog bara var så att bebisen tryckte mot tarmen vilket gjorde att det kände obehagligt och gjorde ont. Efter ungefär en kvart på toan fick jag på något sätt med mig Maria in på rummet igen. Barmnorskan och undersköterskan kom in och vi hjälptes åt att få upp Maria på sängen igen. Väl uppe var det två krystvärkar och...plopp, eller ja...inte plopp kanske men ut kom vår dotter! Det är väldigt svårt att med facit i hand hävda att jag hade rätt där inne på toan och Maria fel, Maja var verkligen på väg att födas rakt ner i toastolen! :roll::lol: Hur fan kunde det gå så fort? Att öppna sig 5 cm bruar ju ta åtminstone några timmar ju? Om man är omföderska antar jag att det vid de snabbaste förlossningarna går lite långsammare än en kvart iallafall, galet...

 

När så Maja var född så var det bara moderkakan som skulle ut. Vi väntade....väntade...väntade och väntade. Fyra barnmosrkor och en läkare försökte alla gamla barnmorskeknep de kände till men den satt där den satt. För andra gången i mitt liv fick jag vara med om en förlossning där mamman fick åka iväg för att operera ut moderkakan medan jag fick sitta ensam kvar med den nyfödda. Kan tänkas mysigt att sitta själv med sin lilla bebis men det var det inte nån av gångerna, tvärt om! Första gången det hände mig (när Julia föddes -97) blev det väldigt bråttom så de bara drog iväg med Annika (Julias mamma alltså) utan att knappt säga var dom skulle. Kvar satt jag, med ett hav av blod på golvet utan att veta vad som hände. Den här gånegn var det ite lika akut men jag fick liksom flashbacks från Julias förlossning. Inte alls kul...

 

När Maria kom tillbaka efter 1½ timme fick vi ta det lugnt en stund och fika lite. Ringde våra familjer och skickade SMS till våra kompisar. Efter nån timme fick vi flytta till en BB-avdelning där jag inte fick stanna över natten vilket innebarett väldigt åkande fram och tillbaka. Idag kändes det okej att åka hem.

 

Som ni förstår blir det inget spel på några dagar utan bara familjemys. Kanske spelar framåt onsdag-torsdag eller så. Vi får se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mors! Som trebarnsfarsa har man inte så mycket tid över, inte ens på kvällarna?! Galet! Ska iallafall försöka köra några SnG's i kväll och funderar på att testa några turbos. MEN, jag har ingen riktig koll på hd för de olika blindsnivåerna, nån som kan hjälpa mig lite med det? Jag tror nog att jag utan hjälp kommer vara för tight för mitt eget bästa. Siktar på att typ bara spela JJ-AA, AK under level 1-3 för att bevara stack men sen da? Vilken hd lirar ni med på level 4 och framåt och hur ändras den?

 

Hjälp mig! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...