Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej hopp! Det var några dagar sedan jag lirade nu och det lär dröja några till. I morrn packar jag in Maria och Noel (Julia ska till Grekland med sin mamma och lillebror) och tar bilen norrut till svärföräldrarna i Hudiksvall. Ska bli skönt att komma bort ett tag från stan faktiskt. När vi kommer hem är det bara tre veckor kvar till beräknat bebisdatum som är den 22 juli. Noel stannade ju kvar i magen två veckor över tiden men vad jag förstått så brukar barn nummer två oftast komma tidigare än 1:an. Skulle kunna bli bebis om två veckor alltså. :-(:-D Jag vet att det är rätt konstigt men jag har fan inte hunnit fatta riktigt än att vi om bara några veckor kommer vara en familj på fem pers! Helt galet! Våra stora bekymmer jst nu är hur vi ska få plats i lägenheten, vad vi ska köpa för vagn samt vad pyret ska heta. Vi vet inte vilken sort det blir så vi helgarderar oss med både kill och tjejnamn. Har jag förresten sagt att Noel gick under arbetsnamnet Texas när han låg i magen? Den här gången har vi inget arbetsnamn men vi kanske borde skaffa ett? Chicago eller Omaha kanske? :-)

 

På jobbfronten är det intet nytt. Har sökt två jobb på Brå, ett inom Polisen och ett inom Försvaret. Det enda jag hört något om är det inom Försvaret där jag via mail fått veta att jag är kvar efter första gallringen. Håller tummarna för att jag hänger kvar ett tag till och att jag hör nåt från de andra jobben också.

 

Nä, nu ska jag packa lite och kolla när Spanien spöar Italien. ;-)

 

Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till examen mannen. Bra jobbat//civ.ing :-)

 

Tnx!

 

 

Morsning alla!

 

Då är man tebax i kungliga hufvudstaden igen dåra. Var jävligt skönt att vila upp sig i Glada hudik en vecka, tyvärr så sög vädret hästballe så det blev mest softande inomhus. Hade tänkt att kanske köra lite SnG's på svärfars dator men då den hade hårdvara från 1800-talet vågade jag inte prova faktiskt. Så jävla jobbigt när det hänger sig och håller på.

 

Nu är det lite mer än 3 veckor till beräknat bebisdatum så vi måste sätta fart att fixa en del. Skruva ihop spjälsäng, åka till Ikea, möblera om i sovrummet samt kolla på barnvagn står på veckans schema. Utöver detta måste jag söka jobb, skriva en handlingsplan och visa upp denna på arbetsförmedlingen senast på fredag. Har inte hört nåt om jobb, dom jävlarna på Brå, Polisen och Försvaret vill tydligen inte ha mig...

 

Spel ska det bli, frågan är bara när? Ska försöka klämma in nån session här och där i den mån det går under veckan. Kommer givetvis wajna ordentligt här i dagboken. :-)

 

Avslutar med att säga viva espana! S Å JÄ V L A rättvisst att dom vann EM. Klart bästa och roligaste laget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det lite mer än 3 veckor till beräknat bebisdatum så vi måste sätta fart att fixa en del. Skruva ihop spjälsäng, åka till Ikea, möblera om i sovrummet samt kolla på barnvagn står på veckans schema.
Du är iskall som vågar vänta så nära BF. Tänk om den skulle haft lite bråttom?

 

Utöver detta måste jag söka jobb, skriva en handlingsplan och visa upp denna på arbetsförmedlingen senast på fredag. Har inte hört nåt om jobb, dom jävlarna på Brå, Polisen och Försvaret vill tydligen inte ha mig...
Sånna där ställen brukar ha månadslånga handläggningstider. Varför inte ringa och kolla tidsschemat?

Förresten, snacka om bad beat för dom om dom dissar dig?

 

Spel ska det bli, frågan är bara när? Ska försöka klämma in nån session här och där i den mån det går under veckan. Kommer givetvis wajna ordentligt här i dagboken. :-)
Riktiga dagböcker är 90% wajn och 10% poker.

 

Avslutar med att säga viva espana! S Å JÄ V L A rättvisst att dom vann EM. Klart bästa och roligaste laget!
Enda laget som var obesegrade i hela turneringen. Vem var det som senast slog Spanien? Sverige va? Råsunda i kvalet? ... Sveriges prestation var kanske inte så dålig iaf. Råkar man hamna i samma grupp som regerande mästarna, nya mästarna och dom som kom 3'a... ja då är det inte lätt. Lagerbäck kan få en chans till, men efter VM i S.A. kommer Svennis att ta över. VM-Guld 2014!!!! ;-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite lir i kväll till slut. Borde kanske låtit bli med tanke på att jag kom OOTM i alla. Spelade tre $22or och två $33or så nettot blev -$132... :-(

 

Åkte bland annat ut i de här händerna:

 

Seat 2: RabbitK ($1,110 in chips)

Seat 3: FrozenJack ($2,230 in chips)

Seat 4: A.Babar ($1,585 in chips)

Seat 7: Playouts ($1,805 in chips)

Seat 8: ItsSoSick ($1,455 in chips)

Seat 9: mandrake71 ($2,835 in chips)

Seat 10: pokerfismo ($3,980 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Playouts posts blind ($25), ItsSoSick posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

mandrake71 calls $50, pokerfismo folds, RabbitK folds, FrozenJack folds, A.Babar bets $200, Playouts folds, ItsSoSick folds, mandrake71 calls $150.

 

FLOP [board cards: 4 of Spades,9 of Spades,5 of Clubs ]

mandrake71 checks, A.Babar bets $350, mandrake71 calls $350.

 

TURN [board cards: 4 of Spades,9 of Spades,5 of Clubs,7 of Spades ]

mandrake71 checks, A.Babar bets $1,035 and is all-in, mandrake71 calls $1,035.

 

RIVER [board cards: 4 of Spades,9 of Spades,5 of Clubs,7 of Spades,10 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

A.Babar shows [ King of Hearts,King of Clubs ]

mandrake71 shows [ 9 of Clubs,9 of Hearts ]

mandrake71 wins $3,245.

 

 

Seat 1: J79B ($1,240 in chips)

Seat 2: pokerfismo ($3,240 in chips)

Seat 3: alexbla ($1,490 in chips)

Seat 4: A.Babar ($1,605 in chips)

Seat 5: Playouts ($3,470 in chips)

Seat 8: Ug07pwn ($3,190 in chips)

Seat 9: stbg67 ($765 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

alexbla posts blind ($75), A.Babar posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Playouts bets $300, Ug07pwn folds, stbg67 folds, J79B folds, pokerfismo folds, alexbla folds, A.Babar bets $1,455 and is all-in, Playouts calls $1,305.

 

FLOP [board cards: Ace of Hearts,8 of Spades,Jack of Spades ]

 

 

TURN [board cards: Ace of Hearts,8 of Spades,Jack of Spades,5 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: Ace of Hearts,8 of Spades,Jack of Spades,5 of Hearts,8 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

A.Babar shows [ 6 of Hearts,6 of Spades ]

Playouts shows [ King of Clubs,Ace of Spades ]

Playouts wins $3,285.

 

 

Den första handen är ju inte mycket att göra. Så jävla surt att det hela tiden är i $33orna jag åker på sånna här pisshänder!

 

I andra handen är det samma situation som jag åker på gång på gång på gång på gång. Spelar jag helt galet eller? Arsle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Seat 1: J79B ($1,240 in chips)

Seat 2: pokerfismo ($3,240 in chips)

Seat 3: alexbla ($1,490 in chips)

Seat 4: A.Babar ($1,605 in chips)

Seat 5: Playouts ($3,470 in chips)

Seat 8: Ug07pwn ($3,190 in chips)

Seat 9: stbg67 ($765 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

alexbla posts blind ($75), A.Babar posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Playouts bets $300, Ug07pwn folds, stbg67 folds, J79B folds, pokerfismo folds, alexbla folds, A.Babar bets $1,455 and is all-in, Playouts calls $1,305.

 

FLOP [board cards: Ace of Hearts,8 of Spades,Jack of Spades ]

 

 

TURN [board cards: Ace of Hearts,8 of Spades,Jack of Spades,5 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: Ace of Hearts,8 of Spades,Jack of Spades,5 of Hearts,8 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

A.Babar shows [ 6 of Hearts,6 of Spades ]

Playouts shows [ King of Clubs,Ace of Spades ]

Playouts wins $3,285.

 

 

I andra handen är det samma situation som jag åker på gång på gång på gång på gång. Spelar jag helt galet eller? Arsle...

 

SnGWiz säger push med 66+, AT+ så helt galet var det ju inte. Frustrerande att hela tiden åka ut på samma sätt bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blocket är ju bra galet! Kl 19:57 lägger annonsören ut en annons på en Phil and Ted-barnvagn, 20 minuter senare ser Max Cady annonsen och bestämmer sig för att köpa den inom loppet av max 3 minuter, ringer till säljaren och pang...hon har satt ut annons och sålt för 5900 kr på mindre än en halvtimme! Galet! Måste nog spela lite senare för att kunna pröjsa vagnen i morrn när vi hämtar den. Nä visst ja, jag backar ju bara, får hitta på nåt annat. Knark någon? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först kvällens sedvanliga wajn:

 

 

Hand 1

Seat 1: A.Babar ($1,290 in chips)

Seat 4: Hiltrud1 ($950 in chips)

Seat 5: harainer ($2,802 in chips)

Seat 6: pIaying4fun ($1,910 in chips)

Seat 7: haeusi6 ($565 in chips)

Seat 8: _NZi_ ($1,475 in chips)

Seat 9: kassu7 ($3,538 in chips)

Seat 10: AshjanA1 ($2,470 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

AshjanA1 posts blind ($50), A.Babar posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

Hiltrud1 folds, harainer calls $100, pIaying4fun folds, haeusi6 folds, _NZi_ calls $100, kassu7 folds, AshjanA1 calls $50, A.Babar checks.

 

FLOP [board cards: 5 of Diamonds,8 of Clubs,2 of Clubs ]

AshjanA1 bets $100, A.Babar bets $1,190 and is all-in, harainer folds, _NZi_ bets $1,375 and is all-in, AshjanA1 folds.

 

TURN [board cards: 5 of Diamonds,8 of Clubs,2 of Clubs,9 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 5 of Diamonds,8 of Clubs,2 of Clubs,9 of Hearts,4 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

_NZi_ shows [ 8 of Spades,8 of Hearts ]

A.Babar shows [ 3 of Clubs,King of Clubs ]

_NZi_ wins $185, _NZi_ wins $2,880.

 

 

Hand 2

Seat 1: brakonyer ($2,490 in chips)

Seat 2: olek2000 ($1,815 in chips)

Seat 3: ActionPeter8 ($1,205 in chips)

Seat 4: Jeme17 ($5,480 in chips)

Seat 5: A.Babar ($1,280 in chips)

Seat 6: Rus_Rocket ($1,885 in chips)

Seat 7: setupkid187 ($845 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

olek2000 posts blind ($75), ActionPeter8 posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Jeme17 folds, A.Babar bets $1,280 and is all-in, Rus_Rocket folds, setupkid187 folds, brakonyer folds, olek2000 calls $1,205, ActionPeter8 folds.

 

FLOP [board cards: 7 of Clubs,8 of Diamonds,Jack of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 7 of Clubs,8 of Diamonds,Jack of Spades,King of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 7 of Clubs,8 of Diamonds,Jack of Spades,King of Hearts,9 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

A.Babar shows [ Jack of Hearts,Ace of Clubs ]

olek2000 shows [ 10 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

olek2000 wins $2,710.

 

 

 

Hand 3

Seat 2: KlerKroi111 ($2,057 in chips)

Seat 3: ThomasKr ($1,605 in chips)

Seat 4: Samppa12 ($2,578 in chips)

Seat 5: Jopoksi ($1,832 in chips)

Seat 6: pIaying4fun ($1,190 in chips)

Seat 8: A.Babar ($2,793 in chips)

Seat 10: traderoli ($2,945 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

A.Babar posts blind ($75), traderoli posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

KlerKroi111 folds, ThomasKr folds, Samppa12 bets $400, Jopoksi folds, pIaying4fun folds, A.Babar bets $2,718 and is all-in, traderoli folds, Samppa12 calls $2,178 and is all-in.

 

FLOP [board cards: Queen of Clubs,9 of Spades,8 of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: Queen of Clubs,9 of Spades,8 of Hearts,Queen of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: Queen of Clubs,9 of Spades,8 of Hearts,Queen of Hearts,7 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

A.Babar shows [ Jack of Clubs,Jack of Diamonds ]

Samppa12 shows [ Queen of Spades,King of Hearts ]

A.Babar wins $215, Samppa12 wins $5,306.

 

 

Hand 4

Seat 6: Loloboss30 ($5,890 in chips)

Seat 7: JayEye x ($6,965 in chips)

Seat 10: A.Babar ($2,145 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

JayEye x posts blind ($100), A.Babar posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

Loloboss30 bets $500, JayEye x folds, A.Babar bets $1,945 and is all-in, Loloboss30 calls $1,645.

 

FLOP [board cards: Jack of Hearts,6 of Hearts,Ace of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: Jack of Hearts,6 of Hearts,Ace of Hearts,10 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: Jack of Hearts,6 of Hearts,Ace of Hearts,10 of Diamonds,8 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

A.Babar shows [ 7 of Clubs,7 of Spades ]

Loloboss30 shows [ King of Hearts,Jack of Diamonds ]

Loloboss30 wins $4,390.

 

 

Hand 5

Seat 2: Laitiin ($3,485 in chips)

Seat 3: A.Babar ($5,137 in chips)

Seat 4: knotten6 ($1,475 in chips)

Seat 6: _Rabz_ ($3,903 in chips)

Seat 10: Mc_Dusel ($1,000 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Laitiin posts blind ($75), A.Babar posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

knotten6 folds, _Rabz_ folds, Mc_Dusel folds, Laitiin calls $75, A.Babar bets $300, Laitiin calls $300.

 

FLOP [board cards: 7 of Clubs,5 of Clubs,Ace of Spades ]

Laitiin bets $450, A.Babar bets $1,350, Laitiin bets $1,800, A.Babar bets $3,337 and is all-in, Laitiin calls $785 and is all-in.

 

TURN [board cards: 7 of Clubs,5 of Clubs,Ace of Spades,2 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 7 of Clubs,5 of Clubs,Ace of Spades,2 of Spades,9 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

A.Babar shows [ Ace of Hearts,King of Clubs ]

Laitiin shows [ 5 of Spades,5 of Diamonds ]

A.Babar wins $1,652, Laitiin wins $6,970.

 

 

Hand 6

Seat 2: Laitiin ($6,143 in chips)

Seat 3: A.Babar ($3,204 in chips)

Seat 6: _Rabz_ ($4,628 in chips)

Seat 10: Mc_Dusel ($1,025 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Laitiin posts blind ($100), A.Babar posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

_Rabz_ folds, Mc_Dusel folds, Laitiin calls $100, A.Babar checks.

 

FLOP [board cards: 6 of Clubs,6 of Hearts,8 of Hearts ]

Laitiin checks, A.Babar bets $600, Laitiin bets $1,400, A.Babar calls $800.

 

TURN [board cards: 6 of Clubs,6 of Hearts,8 of Hearts,5 of Diamonds ]

Laitiin bets $1,600, A.Babar bets $1,604 and is all-in, Laitiin calls $4.

 

RIVER [board cards: 6 of Clubs,6 of Hearts,8 of Hearts,5 of Diamonds,10 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

A.Babar shows [ King of Clubs,6 of Spades ]

Laitiin shows [ 6 of Diamonds,Ace of Hearts ]

Laitiin wins $6,408.

 

 

Och nu resultaten...

 

Åtta spelade, två $33or (7:a och 8:a), och sex $22or (1:a, 1:a, 3:a, 4:a, 4:a och 7:a), netto +$42...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå Max!

 

Du har väl spelat en del 22or nu? Hur ser resultatet ut för 22or och 33or?

Själv började jag med lite mer seriös sng-grind i slutet på april, men jag väl ändå haft en övervikt av MTTs (cirka 80/20 fördelning). Nu har jag för någon dag sedan startade upp att svänga de siffrorna till 80/20 fördelning sng/MTT.

Sng har gått så pass bra att den här rockaden av siffrorna kommer inverka positivt för mitt månadsresultat.

 

Mina reflektioner av sng-spelet (någon nivå över din): Det finns en hel del spelare som behärskar spelet när de skall pusha i slutet. Även många spelare som har en bra handvärdering i början (de tar inte onödiga risker). Detta blandat med en del sköna fiskar. Jag var lite osäker när jag startade upp om jag skulle vara en vinnade sng-spelare eller om mitt spel skulle vara alltför slaskigt. Sng är ju den pokerformen där floppspelet är minst viktigt, vilket också medför att sng-spelarna är de som är sämst på att spela floppar. Jag tycker att jag har haft mycket nytta av att spelarna i snitt är så pass dålig på att spela floppar, än nackdel av att det är mindre floppspel. Så jag tycker att det finns mycket att vinna på att det är en del vekt spel.

 

Vad anser du rent generellt om sng-spelet och vad anser du är styrkorna hos de bästa spelarna på din nivå? Har du upptäckt några skillnader mellan 22or och 33or? (förutom resultatet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söka jobb på Brå?

Jag har nästan examen i Juridik + jag läst lite ekonomi, företagsekonomi, företagsbeskattning och hela 15 p kriminologi.

"har kunskap om näringslivsförhållanden och den offentliga sektorn" - jag har ju jobbat på tekniska avdelning i kommunhuset och skatteverket.

"har vana att sammanställa och strukturera stora mängder information" - jo, man har ju spelat lite poker och pillat med Excel/PO2 en del.

 

Ska du söka? Ska jag söka? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå Max!

 

Du har väl spelat en del 22or nu? Hur ser resultatet ut för 22or och 33or?

Själv började jag med lite mer seriös sng-grind i slutet på april, men jag väl ändå haft en övervikt av MTTs (cirka 80/20 fördelning). Nu har jag för någon dag sedan startade upp att svänga de siffrorna till 80/20 fördelning sng/MTT.

Sng har gått så pass bra att den här rockaden av siffrorna kommer inverka positivt för mitt månadsresultat.

 

Mina reflektioner av sng-spelet (någon nivå över din): Det finns en hel del spelare som behärskar spelet när de skall pusha i slutet. Även många spelare som har en bra handvärdering i början (de tar inte onödiga risker). Detta blandat med en del sköna fiskar. Jag var lite osäker när jag startade upp om jag skulle vara en vinnade sng-spelare eller om mitt spel skulle vara alltför slaskigt. Sng är ju den pokerformen där floppspelet är minst viktigt, vilket också medför att sng-spelarna är de som är sämst på att spela floppar. Jag tycker att jag har haft mycket nytta av att spelarna i snitt är så pass dålig på att spela floppar, än nackdel av att det är mindre floppspel. Så jag tycker att det finns mycket att vinna på att det är en del vekt spel.

 

Vad anser du rent generellt om sng-spelet och vad anser du är styrkorna hos de bästa spelarna på din nivå? Har du upptäckt några skillnader mellan 22or och 33or? (förutom resultatet)

 

Tja! Har nu spelat sammanlagt 273 stycken $22or, ITM 39% (15%-12%-12%) och 12% 4:e platser, ROI 23%, netto +$1364. När det gäller $33orna har jag spelat sammanlagt spelat 31 stycken. Gällande resultaten på dom nöjer jag mig att säga att jag backar...

 

Styrkan hos de bästa spelarna på min nivå tycker jag är att de är aggressiva, stelar och re-stealar ofta och vet när de ska pusha och inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söka jobb på Brå?

Jag har nästan examen i Juridik + jag läst lite ekonomi, företagsekonomi, företagsbeskattning och hela 15 p kriminologi.

"har kunskap om näringslivsförhållanden och den offentliga sektorn" - jag har ju jobbat på tekniska avdelning i kommunhuset och skatteverket.

"har vana att sammanställa och strukturera stora mängder information" - jo, man har ju spelat lite poker och pillat med Excel/PO2 en del.

 

Ska du söka? Ska jag söka? :-)

 

Nix, kommer inte söka men har sökt några andra tjänster vid Brå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mors! Har haft ett dramatiskt dygn. I går eftermiddag var hela familjen Cady och storhandlade på ICA i Sickla när plötsligt fru Cady fick tokont i magen. Storhandlingen avslutades och vi åkte hem. Fru Cady, som sa att det inte var värkar som satt igång (är ca tre veckor tills storken beräknas komma), behövde få vila i lugn och ro så jag slängde snabbt ner saft och bullar i en påse och tog med kidsen ut till lekparken, fru Cady skulle höra av sig om det blev värre. Var ju inte direkt en avslappnad saft och bull-stund i parken direkt. :roll: När vi kom in igen kände sig fru Cady bättre men efter att ha ätit blev hon sämre igen. När Noel somnat vid 20:30 hade hon fortfarande superont och hade sen några timmar tillbaka mått illa och kräkts också. Det magonda började vid 14:30 så vi tyckte att det nog var dags att ringa till sjukan och få ventilera lite. Fru Cady hade hela tiden varit ganska säker på att det inte var bebis på gång men vi ville ju såklart höra med sjukan eftersom värken inte släppte. Beskedet från sjukan blev: kom in till förlossningen! :shock: Blev nåååågot nojjig av detta besked. Ringde mina päron som fick packa övernattningsväskan och ta sig hit för att vara med kidsen medan vi var iväg. Jag snabbpackade en väska (inkluderat kameran :-)) och så fort mina päron dök upp stack vi till sjukan. Fick komma in i ett förlossningsrum direkt där typ alla tester och koller som går att göra gjordes, ultraljud, bebisens hjärtljud, blodtryck, blodprover you name it. Alla tester var bra och de hittade inget fel. På grund av detta fick vi sova kvar över natten, fru Cady i en "vanlig" sjukhussäng och jag i en förlossningssäng. Jag förstår nu varför kvinnor som föder vill ha bedövning, vilken jävla planka! :-) Inte mycket sova i natt då de kom in minst en gång i timmen hela natten för att kolla hur fru Cady och Cady-bebisen mådde. På morgonen kände sig fru Cady bättre och vi fick åka hem efter lunch utan att veta vad som egentligen varit fel. De hittade ju dock inte nåt så vi känner oss iallafall ganska lugna. Eftersom vi sovit skittaskigt på sjukan är kidsen hos mina päron över natten. Kommer bli helt galet skönt med en HEL natts obruten sömn! Det är bra länge sedan! BTW så har vi nog kommit fram till ett tjej och ett killnamn nu, vilka det är väntar jag med att avslöja tills storken kommit då vi vet vilket vi kommer få användning för. ;-)

 

Av förklarliga skäl blev det inget spel igår som jag hade tänkt och nu är jag alldeles för trött. Emellertid kommer jag lira på söndag kväll, får ladda lite tills dess...

 

Just ja, har problem med A-kassan. De vill ha ett intyg på att jag tagit tillbaka mina ansökningar till universitetskurser i höst. Jag har ju inte tagit tillbaka några ansökningar och vill inte göra det heller, vill hålla alla dörrar öppna ju. Jävla svin...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mors pokerskallar!

 

Den har ju blivit lite tråkig den här dagboken så jag tänkte att jag skulle skriva lite än mer bara resultat. Har förresten inte spelat idag och kommer inte göra det heller...

 

Som jag skrivit tidigare så har a-kassan ställt ett ultimatum, skicka in intyg på tillbakadragna ansökningar till universitetskurser i höst eller var utan A-kasseersättning. Jag får alltså ingen a-kassa om jag ens funderar på att plugga i höst.

 

I går fick jag besked om att jag är antagen till kriminologikurser på avancerad nivå i höst, Våldets mening 7.5 hp, Ny nordisk narkotikapolitik 7.5 hp samt Comparative crime control and punishment 7.5 hp. Sedan tidigare vet jag att jag blivit antagen till Social nätverksanalys 7.5 hp vid Sociologiska institutionen, även den på avancerad nivå.

 

Senast den 8 augusti måste jag meddela om jag vill läsa den första kursen, Våldets mening. Detta innebär lite beslutsångest då det börjar dra ihop sig för ett beslut, arbetslös/jobba eller plugga i höst. Ekonomin suger purjo så jag skulle egentligen behöva jobba i höst men jag vill ju verkligen plugga! Dessutom vore det praktiskt med flexibla tider nu i höst när Maria kommer vara mammaledig. Hmmm...jag vet fan inte hur jag ska göra? Jag vill veeeerkligen plugga men som sagt...ekonomin...inte kul. :-( Om jag bestämmer mig för att plugga i höst så innnebär det även att jag inte får någon inkomst alls nu i juli vilket inte är så bra. Näe...jag vet fan inte...

 

I kväll blir det lite soffläge och i morgon på dan blir det antagligen ett parkbesök med fikaväskan packad. Maria går in i graviditetsvecka 38 (till beräknat datum räknar man 40 veckor för er som inte vet ;-)) i morgon så hon orkar inte med några jättestrapatser på dagarna. Hon är ju inte slimmad som en sill och smidig som katt direkt. :-)

 

I morrn kväll blir det en bira och lite skitsnack med en annan forumit, på kvällen lir det troligen lite lir. Har pratat med stejkaren om att hålla mig till $22orna efter som jag plussar där och tokbackar på $33orna. Har iofs varit så att jag i huvudsak spelat $22or nu också fass jag egentligen skulle spela $33or. Framöver är det dock okejat med stejkaren... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG vilken kväll! Vann typ 10% av alla coinflips, sick! Spelade tio $22or, ITM 33% (0-0-3), netto -$100. Positivt var dock att jag efter uppdateringen kan köra sex bord utan att datorn hänger sig, klart bra...

 

Så här såg kvällen ut typ...

 

 

Seat 1: A.Babar ($985 in chips)

Seat 3: Ares5544 ($1,290 in chips)

Seat 5: piotre75 ($3,160 in chips)

Seat 6: UareAdonk ($1,125 in chips)

Seat 7: -Nightmunky- ($620 in chips)

Seat 9: chawips ($4,565 in chips)

Seat 10: bwatazik ($3,255 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

UareAdonk posts blind ($50), -Nightmunky- posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

chawips folds, bwatazik bets $355, A.Babar bets $985 and is all-in, Ares5544 folds, piotre75 folds, UareAdonk folds, -Nightmunky- folds, bwatazik calls $630.

 

FLOP [board cards: 5 of Diamonds,7 of Hearts,2 of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 5 of Diamonds,7 of Hearts,2 of Spades,3 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 5 of Diamonds,7 of Hearts,2 of Spades,3 of Diamonds,Jack of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

A.Babar shows [ Queen of Spades,Ace of Diamonds ]

bwatazik shows [ King of Diamonds,Queen of Diamonds ]

bwatazik wins $2,120.

 

 

Seat 6: woudla_one ($5,160 in chips)

Seat 7: fabien arzur ($5,548 in chips)

Seat 9: A.Babar ($4,292 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

woudla_one posts blind ($150), fabien arzur posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

A.Babar bets $600, woudla_one calls $450, fabien arzur calls $300.

 

FLOP [board cards: 2 of Hearts,7 of Clubs,10 of Clubs ]

woudla_one checks, fabien arzur checks, A.Babar bets $3,692 and is all-in, woudla_one folds, fabien arzur calls $3,692.

 

TURN [board cards: 2 of Hearts,7 of Clubs,10 of Clubs,Jack of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 2 of Hearts,7 of Clubs,10 of Clubs,Jack of Spades,7 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

A.Babar shows [ 10 of Hearts,Ace of Spades ]

fabien arzur shows [ 9 of Hearts,7 of Spades ]

fabien arzur wins $9,184.

 

 

Seat 4: _Robin__ ($1,365 in chips)

Seat 5: sebby59 ($1,350 in chips)

Seat 6: Lucker87 ($6,730 in chips)

Seat 7: A.Babar ($1,480 in chips)

Seat 8: Nunufrigo ($1,125 in chips)

Seat 9: YurBadBeat ($1,770 in chips)

Seat 10: vesvello ($1,180 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

vesvello posts blind ($25), _Robin__ posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

sebby59 folds, Lucker87 folds, A.Babar bets $150, Nunufrigo folds, YurBadBeat folds, vesvello folds, _Robin__ bets $875, A.Babar calls $775.

 

FLOP [board cards: 6 of Clubs,9 of Diamonds,King of Hearts ]

_Robin__ bets $440 and is all-in, A.Babar calls $440.

 

TURN [board cards: 6 of Clubs,9 of Diamonds,King of Hearts,10 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 6 of Clubs,9 of Diamonds,King of Hearts,10 of Hearts,Jack of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

_Robin__ shows [ Queen of Diamonds,Queen of Clubs ]

A.Babar shows [ King of Clubs,Ace of Spades ]

_Robin__ wins $2,755.

 

 

Åkte även med 99 vs AJ, AK vs 88, 66 vs A8 och avslutade att åka med AQ vs AA...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...