Gå till innehåll

Recommended Posts

FI har 28/11 stats över 100 händer. Ända jag vet om honom

 

$400 NL Texas Hold'em

(No DP) (Real Money)

 

Seat 8 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: ( $448.60 )

Seat 2:FI ( $374.60 )

Seat 3: ( $475.20 )

Seat 4: ( $357.80 )

Seat 7: ( $398.75 )

Seat 9: ( $380.50 )

Seat 5: HERO ( $447.85 )

Seat 8: ( $441.30 )

Seat 10: ( $78 )

 

Seat 9 posts small blind [$2].

Seat 10 posts big blind [$4].

 

Dealt to HERO [ Ac As ]

folds.

FI calls [$4]

folds.

folds.

HERO raises [$20]

folds.

folds.

folds.

folds.

FI calls [$16]

** Dealing Flop ** [ 2c, 8d, 5d ]

 

FI bets [$28]

HERO raises [$90]

FI raises [$152]

HERO ?

 

Enkelt lägg eller hur spelar jag vidare på bästa sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kommer hata ett 3-bet kan det ju vara en idé att inte slå om på floppen kanske?

 

Om vi inte slår om med AA på den här floppen, vilka händer ska vi då slå om med? Det är långsökt att man blir trebettad tillräckligt ofta för att man ska kunna ge upp värdet med att raisa när man har en av de absolut bästa händerna i sin HD. Slå om flopp, om han inte trebettar kan vi checka bakom de flesta turns och på river syna eventuella bets. Checkas det till oss har vi en enkel värdebet.

 

I exemplet måste nog fold ligga närmast till hand, främst eftersom att han är mentalt handikappad om han spelar ett naket par sådär. I annat fall så ligger du ju knappt före eller ljusår efter. Just det här spelet luktar dessutom väldigt mycket fiskigt spelat set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi inte slår om med AA på den här floppen, vilka händer ska vi då slå om med? Det är långsökt att man blir trebettad tillräckligt ofta för att man ska kunna ge upp värdet med att raisa när man har en av de absolut bästa händerna i sin HD.

 

Rent kort: eftersom en bra spelare ALDRIG kommer donka med en sämre hand som bara kallsynar ett omslag. Han donkar luft, bra drag (som han vill ha in allting på floppen med) eller stål. Mot en sån HD, hur lyckat är det att slå om? Tror du en bra spelare skulle donka typ JJ, syna ett omslag, check/checka turn och syna ett VB UI på river så är du in for a suprise. Det här är ganska basic faktiskt.

 

För övrigt sa jag inte att vi inte SKULLE slå om, men att slå om för att stå som ett ufo när det 3-bettas är kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent kort: eftersom en bra spelare ALDRIG kommer donka med en sämre hand som bara kallsynar ett omslag. Han donkar luft, bra drag (som han vill ha in allting på floppen med) eller stål. Mot en sån HD, hur lyckat är det att slå om? Tror du en bra spelare skulle donka typ JJ, syna ett omslag, check/checka turn och syna ett VB UI på river så är du in for a suprise. Det här är ganska basic faktiskt.

 

För övrigt sa jag inte att vi inte SKULLE slå om, men att slå om för att stå som ett ufo när det 3-bettas är kallt.

 

Ja, resonemanget där hänger jag helt med på. Mot en erkänt duktig spelare så kan det nog vara bättre att inte slå om.

 

Dock känns det ganska kallt att förutsätta att Fi spelar så pass korrekt poker att din tes stämmer fullt ut. Jag spelar iofs två nivåer under detta, men där går det knappast utesluta att Fi donkar och sen går in i passive-mode med en hand likt 8x eller 99-JJ. Billigaste sättet att ta sig till showdown, liksom. Även om det knappast är något av de bästa.

 

Det stora problemet är väl dock att ingen av de andra linjerna som går att ta känns så våldsamt attraktiva heller. Om vi inte slår om på floppen så kan vi väl knappast göra det på turn eller river heller, right? Turn committar oss och om det finns något kvar att höja med på river så är det ändå ganska kallt att göra det.

 

Isf blir väl den föreslagna linjen att syna alla kort som inte fyller något drag, och allt som oftast lägga sig när något scarecard faller. Och ofta är vi väl slagna redan från början i vilket fall. Jämför man det med att folda rakt av, vilket nog skulle kunna ge plats i VM-finalen i weakness, så kan det väl ändå inte vara mer än ett marginellt bättre spel?

 

Jag menar, definierar vi inte vår hand ganska starkt genom att bara syna bakom på varje gata? Slå om kan vi väl göra med typ 55+ samt AJ+, medan vi bara kallsynar med intention att inte höja något mer i handen med QQ+. Jag tror inte det är omöjligt att en sämre spelare kan få för sig att kolla upp oss med en hand sämre än vår. Men jao, jag kanske helt och hållet underskattar motståndet också.

 

Mina funderingar är förmodligen LAG-skadade eftersom jag är sådan (och kan nog helt förkastas om Hero spelar nitty), men det vore iaf kul med lite konstruktiva åsikter innan jag blir sågad helt och hållet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...