Gå till innehåll

NLT 400$ QQ Djupa stackar


Recommended Posts

Har spelat ett tag vid bordet och märkt att Fi kan trebeta med ganska många händer, i det här läget skulle jag gissa: 99+AA, AK och AQ. Fi är väldigt aggressiv och bluffar en del. Fi är ganska duktig och absolut ingen maniac.

 

 

***** Hand History for Game 5612879650 *****

$400 NL Texas Hold'em - Wednesday, January 24, 20:32:29 ET 2007

Table Jackpot #1304640 (Real Money)

Total number of players : 6

Seat 3: KoekjeNB ( $383 )

Seat 4: shadoe86 ( $1120.30 )

SB: slimthing ( $167.35 )

Seat 2: penan1 ( $840.30 )

Button: poplovok99 ( $392 )

BB: doyle_777 ( $400 )

 

** Dealing down cards **

Dealt to penan1 [ :Qd::Qs: ]

 

penan1 raises [$14]

KoekjeNB folds.

shadoe86 raises [$42]

poplovok99 folds.

slimthing folds.

doyle_777 folds.

penan1 calls [$28]

 

Borde jag slå tillbaks preflop, eller bara syna?

 

Pot: 90$

 

** Dealing Flop ** [ :7s:, :Jc:, :8h: ]

penan1 checks.

shadoe86 bets [$72]

penan1 raises [$144]

shadoe86 calls [$72]

 

Pot: 378$

 

Jag minicheckraisar nästintill aldrig, eftersom jag oftast tycker det är ett fiskigt spel. Men här ansåg jag att det kunde var ett bra spel för att få information så billigt som möjligt. Fi borde ju lägga allt förrutom AA, KK, QQ och JJ eller?

 

Vilken väg bör jag ta här beta ut, checksyn, checkraisa kraftigt, eller nuvarande väg? Skulle jag checksyna är jag ganska säker på att Fi skulle skjuta igen på turn även med AK, AQ, 99 och TT och då får jag svårt att syna. Skulle han skjuta riv också blir det väldigt jobbigt mtp stackdjupen, vill inte spela om 210bb med QQ utan set ur pos.

 

** Dealing Turn ** [ :5h: ]

penan1 checks.

shadoe86 bets [$224]

penan1 folds.

 

Jag tycker det är en självklar läggning här.

 

Fi:s hand finns nedan i vit text.

 

shadoe86 shows [ Ah, Kd ]high card Ace.

The time at which hand ended:Jan 24 2007 20:33 ET

shadoe86 wins $598.50 from the main pot with high card, Ace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop skulle jag nog bara syna med QQ. Minichecksraisen betyder för det mesta (efter mina erfearenheter) i det läget antingen att du träffat brädan eller att du har typ 99 eller TT. Eftersom du bara minicheckraisar får fi 1:4.25 här och nu plus eventuellt en hel del implicit. Att syna med AK-AQ är inte jättekonstigt därför. Man får inte glömma möjligheten till en runner runner stege samt möjligheten att bluffa ut dig eftersom du uppvisar påtaglig svaghet. När du sedan checkar turn så är det nästan självklart att fi betar för att trycka ut dig.

 

Jag tycker att du mot en, som du säger, aggresiv fi självklart ska check-raisa floppen. Men ingen minivariant som ger en lös fi goda odds för syn. Får du syn på en rejäl höjning vet du var du har fi och kan lägga med gott samvete senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu rä ju inte jag något proffs. men varför skulle han lägga alla händer förutom

 

"Jag minicheckraisar nästintill aldrig, eftersom jag oftast tycker det är ett fiskigt spel. Men här ansåg jag att det kunde var ett bra spel för att få information så billigt som möjligt. Fi borde ju lägga allt förrutom AA, KK, QQ och JJ eller?"

 

du gör miniomslag för att få ut information , vilken information fick du ut ? att han sitter på nöten ? att han har TJ att han har AK ? att han har AA,KK ?

 

om jag får miniomslag på den floppen så synar jag med minsta träff jag synar med hålpipa jag synar med backdoor flush.

 

jag fattar inte alls varför du foldar ditt överpar när han betar ut efter 5:an kommer? ska han ha AA,KK? JJ?

 

om du spelar QQ och synar hans omslag pf gör du inte det just för att få denna flopp och syna ner honom ?

om inte så varför slår du inte om rejält pf isf. eller skjuter rejält på turn ?

 

jag förstår inte riktigt varför enda HD han ska ha på turn är AA,KK QQ,JJ ?

Men som sagt jag är ju inte speciellt bra på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MTP stackdjup tycker jag checksyn på floppen låter sexigt. Pre är en syn av samma anledning. Med 100BB-stackar i samma läge synar jag pre och CRAI på den där floppen.

 

Som spelat, led turn och folda mot omslag. Problemet med linjen du väljer nu är att du BER honom att reppa stålet och att du foldar när han gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har insett att jag spelade handen fel, jag tycker den är svårspelad därför postade jag den. Med 100BB stackar hade det varit mkt lättare, då hade jag kört på CRAI. Men nu är stackarna drygt det dubbla, vilket gör handen svår ur position.

 

Så om jag nu väljer checksyn på flop, ska jag då checksyna alla blanka gator för hela min stack om det krävs??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag nu väljer att checkraisa flop ordentligt och får syn, bör jag fortfarande leda turn eller ska jag checkfolda vid check/bet? Om jag får syn vid ordentlig checkraise borde väl check/fold ligga närmast eller?
om du checkraisar floppen stort vad ska han syna med då som är sämre än QQ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag nu väljer att checkraisa flop ordentligt och får syn, bör jag fortfarande leda turn eller ska jag checkfolda vid check/bet? Om jag får syn vid ordentlig checkraise borde väl check/fold ligga närmast eller?

 

Det är det som är fördelen med en rejäl c/r på floppen. Nu vet du var du sår i handen och att du troligtvis är slagen. Det finns nog inte så värst många händer som fi återhöjer pre och synar omslag på floppen med. Jag skulle välja check/fold på turn om jag inte hade stenkoll på fi. Vet jag att han är notorisk bluffare växlar jag mellan c/f och c/c. Oftast sväljer jag nog stoltheten och väljer c/f - finns inget värre (jo, kanske några saker) än att betala bluffare när de väl har något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, kom igen, vad är det här "checkraisa flop ORDENTLIGT", och sen ge upp på turn, "för han kan aldrig syna en ordentlig checkraise med nåt sämre". Checkraisa flop här - SÄRSKILT med de här stackdjupen - är ju helt horrible. Med djupa stackar kan jag inte se varför vi nånsin skulle ta en annan linje än syn pre och checksyna den här typen av floppar varje gång. I synnerhet om nu snubben gillar att dumaggra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, kom igen, vad är det här "checkraisa flop ORDENTLIGT", och sen ge upp på turn, "för han kan aldrig syna en ordentlig checkraise med nåt sämre". Checkraisa flop här - SÄRSKILT med de här stackdjupen - är ju helt horrible. Med djupa stackar kan jag inte se varför vi nånsin skulle ta en annan linje än syn pre och checksyna den här typen av floppar varje gång. I synnerhet om nu snubben gillar att dumaggra.

 

Tycker du att vi ska vi fortsätta att checksyna blanka kort på turn och river för hela stacken om så krävs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, kom igen, vad är det här "checkraisa flop ORDENTLIGT", och sen ge upp på turn, "för han kan aldrig syna en ordentlig checkraise med nåt sämre".

Det är klart att han kan syna med sämre händer, men det är också en del jobbiga kort som kan komma på två gator och vi är ur position. Vi vill ju ha potten här och nu. Känns som att det kan bli riktigt jobbigt att checksyna för värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att han kan syna med sämre händer, men det är också en del jobbiga kort som kan komma på två gator och vi är ur position. Vi vill ju ha potten här och nu. Känns som att det kan bli riktigt jobbigt att checksyna för värde.

 

Checksyna är det enda sättet du kan få värde ur den här handen. Man vill väl oftast ha potten så fort som möjligt med marginella händer, men i det här fallet så är det helt enkelt dålig poker att försöka med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till och med jag som aldrig spelar NLCG tycker check-syn måste vara det enda rätta :)

 

(detta måste vara mitt försla inlägg i den här forumdelen, scary)

Tror du att vi som spelar mycket NLCG har nån koll eller? Det mesta som sägs är vilseledande spekulationer, okvalificerade gissningar och skitsnack. Resten är utfyllnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta som sägs är vilseledande spekulationer, okvalificerade gissningar och skitsnack.

 

Så sant, så sant. Så du behöver inte vara orolig Conspiracy, in fact, du skulle kunna slumpa fram ett svar och ändå troligtvis ha större chans än en random postare att komma med ett bra tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...