Gå till innehåll

NLT400 - Vilken hand har jag? och riverbeslut?


Recommended Posts

Slaskigt NL400. Jag mini-raisar i princip allt i sen pos. Fi är minst lika slaskig som mig. Jag spelar loose-aggressive medans Fi är mer loose-passive.

 

Stage #552624936: Holdem No Limit $2 - 2007-01-22 14:13:23 (ET)

Table: ELMIRA AVE (Real Money) Seat #1 is the dealer

Seat 1 - HOP1DEVIL ($122.80 in chips)

Seat 2 - XPURELUCKY ($355.90 in chips)

Seat 3 - LOUSY_DRUNK ($279.50 in chips)

Seat 4 - PURELUCK_ ($76.95 in chips)

Seat 5 - SYNODIC ($409.10 in chips)

Seat 6 - EVIL TURTLE ($320.10 in chips)

XPURELUCKY - Posts small blind $1

LOUSY_DRUNK - Posts big blind $2

*** POCKET CARDS ***

Dealt to EVIL TURTLE [:Yy::Ag: ]

PURELUCK_ - Folds

SYNODIC - Folds

EVIL TURTLE - Raises $4 to $4

HOP1DEVIL - Folds

XPURELUCKY - Calls $3

LOUSY_DRUNK - Folds

*** FLOP *** [:Tg::8s::4s: ]

XPURELUCKY - Checks

EVIL TURTLE - Bets $6

XPURELUCKY - Raises $18 to $18

EVIL TURTLE - Calls $12

*** TURN *** [:Tg::8s::4s: ] [:4b: ]

XPURELUCKY - Checks

EVIL TURTLE - Bets $32

XPURELUCKY - Raises $64 to $64

EVIL TURTLE - Calls $32

*** RIVER *** [:Tg::8s::4s::4b: ] [:7g: ]

XPURELUCKY - Checks

EVIL TURTLE - Bets $125

XPURELUCKY - All-In(Raise) $269.90 to $269.90

Potten är på = 420$ Och det kostar mig 144,9$ till för att syna.

 

Vilken hand har jag?

 

Vad bör jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl något hjältespel som gick hem du vill visa upp, förmodar jag. Finns ingen hand som passar med det spelet.

 

Definitivt inte något hjältespel.

 

Vilka händer synar jag med på floppen? Checkraise igen på turn (ja då vet jag att han inte sitter på steg/färgdrag)

 

Exakt vilket kort har jag till :Ag:? Måste ju vara rätt uppenbart? Om inte så är väl det bara ett gott betyg..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definitivt inte något hjältespel.

 

Vilka händer synar jag med på floppen? Checkraise igen på turn (ja då vet jag att han inte sitter på steg/färgdrag)

 

Exakt vilket kort har jag till :Ag:? Måste ju vara rätt uppenbart? Om inte så är väl det bara ett gott betyg..

 

Det beror väl för fan på vad du har! Spelar du A3 så här så du e du ju helt ohjälplig.

 

1. Miniraise suger - gör det inte.

 

2. Har du något annat än A4 så är river bedrövligt spelad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte jag skulle vara lite orginell och pröva ett nytt grepp men det uppskattades föga av er andra ;)

 

Borde kanske ha tillagt att jag har haft kommandot i de tidigare duster jag haft med denne spelare men efterssom han är lös-passiv så skrämmer mina höjningar ofta bort honom från potten.

 

Dags för upplösningen:

 

Preflop

Sen pos och :Ag: på hand raisar för att stjäla blindsen och i drömscenariot träffa bra och dubbla upp (att stacka mina motspelare är iaf mitt huvudsakliga mål vid pokerbordet) Vilka sidokort ger mig en hand som jag kan få nötterna med mer än andra sidokort? Med min miniraise, vill jag med den bygga upp potten innan floppen eller hålla den nere i hopp om att träffa?

 

Flop

Continue-betar på floppen och blir raisad. Vilka händer foldar jag? Vilka händer synar jag med där? Vilka reraisar jag med?

 

Har ni svarat på mina tidigare frågor borde ni inte ha så många kort kvar att gissa mellan.

 

Turn

Varför ger jag inte honom ett gratiskort? Vill jag skrämma bort honom ur potten här eller vill jag committa honom?

 

River

Mjölkbet eller inte från min sida?

 

Fi ställer (inte helt enligt planerna). Ajajaj. Är jag uppe mot 88, TT eller leder jag? Stegdrag som blir stege på river är uteslutet efterssom han raisar på både flop och turn. Om han har kåken varför synade han inte turn för att lura med mig?

Hursomhelst så är hans allin på river inte enligt planerna men efterssom jag är committad vid potten så måste jag syna.

 

XPURELUCKY - Shows [:Ab::Ts:] (Two Pair, tens and fours)

EVIL TURTLE - Shows [:4g::Ag:] (Three of a kind, fours)

 

Grattis till er som gissade rätt!

 

Å ni som tycker jag är kass: Ni vet vilket nick jag har å vilken site jag spelar på.. Kom och ta för er.. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt kosntigt spela av fi, särskilt på river.

 

River synen var ju inte särskilt svår dock...

 

Tycker du spela handen ganska vettigt under omständigheterna, var mest FIs spel som var konstigt.

 

 

Varför skulle FI checkraisa allin på river med set? Visst risken finns ju men känns som du är fett commited att syna där. Om inte annat för möjligheten att han bluffar, han kan ju knappast sätta dig på en starkare hand än max JJ-AA.

 

Beroende på vad du känner är rätt iom er inbördes historik så kanske det kan vara bättre att valuebetta lite mindre på river, men om ni har något "privat" krig och du har bluffat ut honom förut känns det som ett vettigt river bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...