Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi är ett tight, multitablande äckel som sitter och spelar 8 bord 15/7. Tror aldrig jag har sett honom out of line post-flop. Han borde se mig som aggro, har 3-betat en del, och hyfsat lös. Har aldrig sett honom 4-betta en hand what so ever. Vet inte om push preflop är bättre?

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

Hero $258

UTG+1 täcker

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with :Ah::Ac:

UTG folds, UTG+1 raises to $8, Hero raises to $24, 3 folds, UTG+1 raises to $58, Hero calls.

Flop: :4d::5c::Ks: ($119, 2 players)

UTG+1 bets $100, Hero ?????

Postad

Eftersom han trebetar dig prefloop så har han troligtvis AA eller KK. AK är lite långsökt tycker jag. Med den borde han syna din raise och se floopen innan han bestämmer sig för hur hårt han vill köra.

Sen tycker jag som du själv skriver att du skall trycka all-in pre. Han betar och du raisar och han reraisar. Chansen är stor att du här får han all-in pre och det är ju det bästa du kan få med AA då du är favorit mot alla händer utom just AA. Foldar han så har du säkrat dig själv en hyfsad pott med AA.

Som spelat nu tycker jag du får ställa och betala av ifall han har KK. Alla andra händer i princip slår du ju. Du borde ju vinna den handen mer än varannan gång och du har faktist två outs att dra om. Inte mycket men lägg till möjligheten att han faktiskt har AK eller tillochmed QQ så tror jag det är EV+.

När jag använder Pokerstove och sätter honom på QQ, KK, AA och AK så ger den dig 77%. Tar jag bort QQ så ger den dig 61% så ja det är en all-in.

Postad
Fi är ett tight, multitablande äckel som sitter och spelar 8 bord 15/7. [...] Han borde se mig som aggro, har 3-betat en del, och hyfsat lös. Har aldrig sett honom 4-betta en hand what so ever.

Eeeh, jätteenkel push pre? En sån där nit har ju aldrig annat än KK+ eller som SÄMST QQ där, av vilka han typ inte släpper nån mot en shove om han uppfattar dig som lös pre.

Postad
Eeeh, jätteenkel push pre? En sån där nit har ju aldrig annat än KK+ eller som SÄMST QQ där, av vilka han typ inte släpper nån mot en shove om han uppfattar dig som lös pre.

Hmm, håller med i efterhand nu, men jag tror han släpper QQ pre faktiskt. Anledningen att jag inte pushade var nog att det inte hade 4-bettats någon gång vid bordet, så jag tänkte väl att jag tappar värde mot typ QQ-KK, AK om jag pushar. Sedan är det nog tveksamt om jag skulle pusha någon annan hand mot honom pre. Tankegångarna var väl att det kändes bättre att slänga in degen på flopen, aja.

Eftersom han trebetar dig prefloop så har han troligtvis AA eller KK. AK är lite långsökt tycker jag. Med den borde han syna din raise och se floopen innan han bestämmer sig för hur hårt han vill köra.

Sen tycker jag som du själv skriver att du skall trycka all-in pre. Han betar och du raisar och han reraisar. Chansen är stor att du här får han all-in pre och det är ju det bästa du kan få med AA då du är favorit mot alla händer utom just AA. Foldar han så har du säkrat dig själv en hyfsad pott med AA.

Som spelat nu tycker jag du får ställa och betala av ifall han har KK. Alla andra händer i princip slår du ju. Du borde ju vinna den handen mer än varannan gång och du har faktist två outs att dra om. Inte mycket men lägg till möjligheten att han faktiskt har AK eller tillochmed QQ så tror jag det är EV+.

När jag använder Pokerstove och sätter honom på QQ, KK, AA och AK så ger den dig 77%. Tar jag bort QQ så ger den dig 61% så ja det är en all-in.

Han fyrbettar pre. Men jag håller med om det mesta du säger. Som sagt var mina tankar att han foldar del av sin HD om jag pushar pre, men jag var väl trött eller nåt. :) Däremot vill jag inte syna och "betala av KK om han har det". Däremot foldade jag floppen, hade som bäst split där tror jag. Aja, push pre nästa gång då... Men floppen vill jag nog fortfarande inte syna.

Postad

Om han är snortight så har han KK eller AA och då är det ju en fold. Men eftersom du tror han uppfattar dig som Loose Agressive kan han ju ha fyrbetat dig med AK eller till och med QQ och en Tight Agressive spelare vill ju försöka sno potten på floopen om han träffar eller inte. Och det är ju inte otroligt att han har just AK för om han spelat AK hårt innan floop så kommer ju inte släppa när han träffar TPTK mot en LAG motståndare.

Nåväl det finns ju alltid nya potter så det är ingen katastrof att flolda mot honom här även om det nog ibland är bästa handen.

Postad

När jag nu läser handen igen så blir jag mer säker på att han har AK. För om han nu hade KK och träffade trissen och han uppfattar dig som agresiv så borde han ju checka och låta dig beta ut. Chansen är ju stor att du betar med nästan vad som helst samt om du nu har AA så kommer han ju vinna massor om han låter dig ta kommandot.

Tycker inte hans spel känns riktigt som KK men det kan ju vara ett trick från hans sida oxå.