Gå till innehåll

UTMANING: Testar "The Ferguson Experiment"


pangela

Recommended Posts

Efter mycket efterforskning och mycket funderingar har jag tänkt och göra ett försök att göra om Chris Fergusons bedrift. Spela upp $1 till $20k. Enligt honom själv ska han gjort det med enbart stenhårda bankrullekrav. Jag ska göra ett försök då jag vill utmana mig själv, då jag har tiden och passionen.

 

Hör Ferguson berätta om vad han gjorde här.

 

Är det någon stor sannolikhet att man klarar av det? Åsikter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har man stenhårda bankrullekrav på $1?

 

Den första $1 får man ju hålla hårt i, men om man väl lyckas få upp den lilla dollarn i $10 så köra man efter detta:

 

Går in med 5% av bankrullen och när man byggt upp så man har 10% av bankrullen på bordet, så lämnar man bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är tillräckligt bra för o fixa detta, så föreslår jag att du sätter in 100 bucks istället.

 

Vill göra det svårt för mig, så därför väljer jag att börja från undersidan av pyramiden. Ska bevisa för mig själv och min familj att det faktiskt är möjligt. Risken för att dom får rätt är väl väligt ihängande, men om jag lyckas med att ta upp den till $1000 är jag rätt nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Proffesionella pokerspelare älskar tre saker; poker, golf och skrönor. Allt en spelare säger bör tas med några grova arbetarnävar salt. Han började säkert med $100 i den s.k. verkligeheten. Har svårt att tro att Jesus satt och grindade nanonivåer dag ut och dag in under en längre tid. Eller så skottade han $1 sng:s. Varför göra sig det bisarra omaket att grinda upp $1 till $100 i stället för att putta in mindre än ett barnbidrag på en gång? För att illustrera en poäng? Skulle inte tro det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Proffesionella pokerspelare älskar tre saker; poker, golf och skrönor. Allt en spelare säger bör tas med några grova arbetarnävar salt. Han började säkert med $100 i den s.k. verkligeheten. Har svårt att tro att Jesus satt och grindade nanonivåer dag ut och dag in under en längre tid. Eller så skottade han $1 sng:s. Varför göra sig det bisarra omaket att grinda upp $1 till $100 i stället för att putta in mindre än ett barnbidrag på en gång? För att illustrera en poäng? Skulle inte tro det.

 

Ja denna historia låter ungefär lika trolig som när Amarillo Slim slog vad om att han kunde slå en mile i golf och efter att nån tagit vadet så gick han till närmaste frusna sjö och slog iväg bollen nästan två kilometer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste om det också och har haft det i tankarna sedan dess. Kanske ska ta och testa det. Ganska spännande utmaningen faktiskt.

 

Funderar på att ta $10 istället och börja på 0.05/0.10 prima.

 

Lycka till du kommer behöva det. Börja på nl10 med 10$ jag slår gärna vad om 100$ att du kommer gula.

Det finns ju 0,04+0,01$ sngs på everest där är det fullt möjligt att bygga från 1$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanonkul initiativ, jag hejar glatt på!

 

Var det inte så att Ferguson gjorde detta på FullTilt för att göra lite reklam för siten, eller? Sen har jag för mig (men har inga belägg) att han fick spela frirullar också när han låg lägst ner. Jag har tidigare letat efter, men inte hittat, något skrivet på nätet om hans klättring.

 

Tycker mig också minnas att han hade någon regel om att han gick bort från ett bord när han hade dubblat upp i NL. Men jag kan ha drömt allt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanonkul initiativ, jag hejar glatt på!

 

Var det inte så att Ferguson gjorde detta på FullTilt för att göra lite reklam för siten, eller? Sen har jag för mig (men har inga belägg) att han fick spela frirullar också när han låg lägst ner. Jag har tidigare letat efter, men inte hittat, något skrivet på nätet om hans klättring.

 

Tycker mig också minnas att han hade någon regel om att han gick bort från ett bord när han hade dubblat upp i NL. Men jag kan ha drömt allt...

 

Vet inte om det var för FT, men han har ju sena egna $1 turneringar där p.g.a. detta. Han säger ju själv att det var ett vad, men jag vet inte till hundra. Frirullar ska väl vara godkännt då det inte påverkar bankrullekraven.

 

Vad han säger på deras podcast så är det att han går in med minimum-buyin eller 5% av rullen, för att sedan lämna bordet när han byggt upp till 10% av rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...