Gå till innehåll

Flickproblem-hjälp!


adde_snoppskalle

Recommended Posts

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Detta borde ju vara kriminellt.
Det är jättemånga förhållanden som enbart sker i väntan på något bättre. För övrigt skrev jag inget om att det var för att knulla lite.

 

Och för övrigt, hur kan du veta hur lätt eller svårt det är för Adde att få en tjej?
Aldrig sagt något om det, du behöver öva lite på läsförmågan tror jag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jättemånga förhållanden som enbart sker i väntan på något bättre. För övrigt skrev jag inget om att det var för att knulla lite.

 

Aldrig sagt något om det, du behöver öva lite på läsförmågan tror jag.

 

Egentligen spelar det ingen större roll om det är för att man vill hålla någon i handen, ha sällskap att ta med till parmiddagar eller knulla, felet ligger i att låtsas tycka om någon mer än man egenligen gör ett tag för att sedan lämna den vind för våg så fort man hittar något mer intressant.

Jo du skrev ju faktiskt att eftersom det är svårt att hitta en tjej så skulle han satsa på denna tills han hittade något bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej du!

 

Har ett litet tillägg till de relevanta inläggen ovan. Försök få daten på en plats och i en omgivning där hon känner sig trygg. Du skriver att ni skall se på film, men inte närmare om ni menar bio eller hemma hos någon. Är det hemma så kanske ni kan vara hemma hos henne? Eller hos någon gemensam kompis med fler människor? Bio är annars iofs ganska avslappnat men i mitt tycke värdelöst som date. Man kan ju inte snacka på bion. Hon bor en bit från dig, kanske du kan åka till henne istället för tvärt om? Kanske detta känns bättre för henne?

 

Jo vi ska se film. Jag skulle egentligen helst ha gjort något annat, typ bowling eller pulka i skidbacken:-) För att bryta isen. Men hon kom dock med önskemål om filmkväll med mys, och det har jag ju absolut ingenting emot. Enda nackdelen är att det med lite otur gärna kan bli lite stelt...

 

Jag har själv frågat om hon skulle känna sig mer komfortabel om vi var hos henne. Det skulle det inte iaf. Det skulle jag dock inte heller vilja, då hon (enligt henne) har väldigt nyfikna föräldrar och småsyskon som kan ställa till problem.

 

Så det blir min lägenhet. Eftersom det är jag som kommer ta intiativen till allt så känns det enklast också. Mycket enklare att vara gentleman hemma hos sig själv än hos någon annan.

 

Jag tänkte först också på att man kan ta det med några kompisar, då en av mina absolut bästa vänner är tillsammans med en av hennes absolut bästa vänner. Det känns dock lite fel det också. Känns enklast att vara ensam med henne.

 

Men du, kom ihåg, KK förhållanden slutar alltid med att nån blir väldigt sårad. Fråga mig och alla andra här som säkert har erfarenhet. Om det är vad hon är ute efter - folda om du inte är beredd att gå all-in och ta konsekvenserna om du åker ut.

 

 

KK är inget alternativ för mig. Då är jag hellre singel helt och fullt. Så om det visar sig att det är vad hon är ute efter, så kommer jag kasta korten på en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du gillar henne ska du satsa och se vad som händer tycker jag. Jag instämmer med det som redan sagts om att ta det lugnt och låta henne ta initiativ och så vidare.

Det är alltid skönt att känna sig ompysslad. Praktiskt tips på hur man kan få någon som är på besök att känna sig ompysslad:

Du kan bädda på soffan/golvet till dig och erbjuda henne din säng. Hur ni faktiskt sover ären annan femma men det är alltid skönt att känna att man har ett val.

Koka te/kaffe och köpa godis. Säg åt henne att lämna disken till dig.

Konversera och komma ihåg vad hon säger.

Fråga om hon sitter bra och erbjuda kuddar och filtar.

 

Bra ideér. Får väl se till att planera litegrann så man har filtar och annat nödvändigt inom räckhåll. Funderar även på att ställa mig och göra chokladbollssmet. Tidigare erfarenheter visar att det kan vara ganska romantiskt att dela en skål med chokladbolls smet:-D

 

Funderar på den här sexgrejen. Om hon tar initiativ till sex, vad ska jag göra? Det känns ju som att det mest logiska vore att neka, och säga att jag tycker vi kan vänta ett tag, men finns det några nackdelar att neka i den situationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adde, du gör ditt liv mycket sämre än det kunnat vara genom att bara acceptera en viss sorts förhållande.

 

Egentligen spelar det ingen större roll om det är för att man vill hålla någon i handen, ha sällskap att ta med till parmiddagar eller knulla, felet ligger i att låtsas tycka om någon mer än man egenligen gör ett tag för att sedan lämna den vind för våg så fort man hittar något mer intressant.

Du har väldigt naiv syn på mänskliga förhållanden.

 

Plus att världen skulle vara ett mycket sämre ställe om folk bara inledde förhållanden med partners de trodde var långsiktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adde, du gör ditt liv mycket sämre än det kunnat vara genom att bara acceptera en viss sorts förhållande.

 

Mm sant, men jag är kanske lite old fashion. Jag vill hellre ha någon att älska med, än någon att knulla med.

 

Visst skulle jag kunna nöja mig med att ha henne som KK, men det är ju inte det jag är ute efter. Då glömmer jag hellre henne, drar mig bort för att slicka mina sår och ger mig ut på marknaden igen.

 

KK passar inte mig helt enkelt.

 

Allt detta är dock hypotetiskt då hon inte nämnt någonting om KK överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm sant, men jag är kanske lite old fashion. Jag vill hellre ha någon att älska med, än någon att knulla med.

Det ena utesluter verkligen inte det andra och relationer kan utvecklas. Plus att det normalt sett är roligare att ha någon att knulla med än att inte ha någon att knulla med. Funkar alldeles utmärkt att ha en kärleksfull relation fast man inte är tillsammans "på riktigt".

 

KK passar inte mig helt enkelt.

Du är 20, hur kan du så väl veta vad som passar dig?

 

Allt detta är dock hypotetiskt då hon inte nämnt någonting om KK överhuvudtaget.

Nä, du går nog saker och ting lite i förväg. Som sagt, ha inte så mycket idéer om du kan. Utgå bara från att det är filmtittning som gäller så kan du ha alternativen öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag lite osäker på hur du definierar "älska med" och "knulla med", men det ena utesluter ju nödvändigtvis inte det andra.

 

Som du säger, det ena behöver ju inte utesluta det andra, men detta är ungefär vad jag menar:

 

Älska med: Du ligger med någon du tycker om. Mycket kyssar, smek, inte så hetsigt. Mycket mys.

 

Knulla med: Detta är vad du gör när du raggat upp en tjej på ett party, hon följer med hem och du tar henne stenhårt bakifrån. Sen är det tack och hej.

 

Därmed inte sagt att du inte kan knulla med din flickvän:-D

 

Förstår du skillnaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knulla med: Detta är vad du gör när du raggat upp en tjej på ett party, hon följer med hem och du tar henne stenhårt bakifrån. Sen är det tack och hej.
Jag fattar inte varför du vill ha mediokert, okreativt sex bara för att du inte är med din flickvän. Finns liksom ingen anledning att inte göra det bästa av situationen. Men then again så fattar jag inte varför folk openlimpar i limit heller.

 

Mitt bästa sex har varit med tjejer jag inte haft särskilt nära relation med. Det är inte särskilt ovanligt heller, eftersom det kan vara väldigt mycket enklare att släppa hämningar och öppna upp med personer man inte behöver umgås med varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ena utesluter verkligen inte det andra och relationer kan utvecklas. Plus att det normalt sett är roligare att ha någon att knulla med än att inte ha någon att knulla med. Funkar alldeles utmärkt att ha en kärleksfull relation fast man inte är tillsammans "på riktigt".

 

Om jag säger det såhär då: Jag vill ha någon som jag kan presentera med orden "Det här är min flickvän".

 

 

Du är 20, hur kan du så väl veta vad som passar dig?

Ja hmm...Hur kan du veta vad som passar mig och inte passar mig?

 

Det är ju inte så att detta är första tjejen man träffar. Självklart har man erfarenheter. Sen ska vi inte glömma bort att jag faktiskt känner vad jag vill och inte vill

 

-Adde, vill du städa hela huset, och skura spisen? Adde känner då direkt att; Nej, det vill jag inte.

 

-Adde, vill du hänga med på krogen och parta litegrann? Jag bjuder. Adde känner då: Ja, självklart vill jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför du vill ha mediokert, okreativt sex bara för att du inte är med din flickvän. Finns liksom ingen anledning att inte göra det bästa av situationen. Men then again så fattar jag inte varför folk openlimpar i limit heller.

 

Mitt bästa sex har varit med tjejer jag inte haft särskilt nära relation med. Det är inte särskilt ovanligt heller, eftersom det kan vara väldigt mycket enklare att släppa hämningar och öppna upp med personer man inte behöver umgås med varje dag.

 

Det vara bara ett exempel. Jag sa aldrig att jag bara vill ha mediokert, okreativt sex. Det jag skrev var vad det är för skillnad på att älska och knulla enligt mig. Jag älskar inte med en tjej jag inte känner något för, men däremot kan jag knulla med tjejen jag är kär i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säger, det ena behöver ju inte utesluta det andra, men detta är ungefär vad jag menar:

 

Älska med: Du ligger med någon du tycker om. Mycket kyssar, smek, inte så hetsigt. Mycket mys.

 

Knulla med: Detta är vad du gör när du raggat upp en tjej på ett party, hon följer med hem och du tar henne stenhårt bakifrån. Sen är det tack och hej.

 

Därmed inte sagt att du inte kan knulla med din flickvän:-D

 

Förstår du skillnaden?

HAHAHAHA petit-mdr-168.gif

 

Tack för dagens asgarv!! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra ideér. Får väl se till att planera litegrann så man har filtar och annat nödvändigt inom räckhåll. Funderar även på att ställa mig och göra chokladbollssmet. Tidigare erfarenheter visar att det kan vara ganska romantiskt att dela en skål med chokladbolls smet:-D

 

Funderar på den här sexgrejen. Om hon tar initiativ till sex, vad ska jag göra? Det känns ju som att det mest logiska vore att neka, och säga att jag tycker vi kan vänta ett tag, men finns det några nackdelar att neka i den situationen?

Chokladbollssmeten får jag prova någon gång, det har jag inga erfarenheter av. När jag var liten så gick jag runt på stan med en påse chokladbollssmet men mamma tyckte det var dumt eftersom någon kunde tro att jag åt hundbajs.

En nackdel med att neka sex kunde väl vara att hon känner sig oattraktiv? Men om ni nu har sex ska du se till att:

a) vara öm, omtänksam och uppmärksam

b) inte kasta ut henne sen

c) inte försvinna själv och lämna "taxipengar" på nattduksbordet

d) ha ordentligt med frukost hemma, man blir lätt hungrig av fysisk aktivitet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och angående mitt nick: För sex år sen rakade jag skalle, vilket fick min skalle att likna ett ollon, enligt mina kompisar. Därav smeknamnet, som har hängt med ända sen dess

 

Kan inte låta bli att le så fort jag ser forumets bästa nick: adde_snoppskalle. Kommer att tänka på när jag gjorde lumpen och mina tre logementskompisar var de första att raka skallen. De var jättelätta att hitta i en folkmassa, t.ex. i matsalen, bara att hålla utkik efter två ägg och ett ollon. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chokladbollssmeten får jag prova någon gång, det har jag inga erfarenheter av. När jag var liten så gick jag runt på stan med en påse chokladbollssmet men mamma tyckte det var dumt eftersom någon kunde tro att jag åt hundbajs.

En nackdel med att neka sex kunde väl vara att hon känner sig oattraktiv? Men om ni nu har sex ska du se till att:

a) vara öm, omtänksam och uppmärksam

b) inte kasta ut henne sen

c) inte försvinna själv och lämna "taxipengar" på nattduksbordet

d) ha ordentligt med frukost hemma, man blir lätt hungrig av fysisk aktivitet

 

Börjar bli mycket på "att-tänka-på-listan" nu...Men frukosten är bra. Frukost på sängen fungerar ju ganska bra som muta faktiskt:lol: Kan faktiskt inte sjäv tänka mig något skönare än frukost på sängen när man vaknar upp och har spelat bortamatch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ändrade planer. vi ska på en fest på annan ort, en kompis åt mig som fyller 20. Hur ska jag agera? Hon känner ett par av de som är där, och har legat med ett par av killarna där förut. Dessa är väldigt bra kompisar till mig, men har kanske inte alltid behandlat henne så bra. hur ska jag agera?

 

Självklart kommer jag att fokusera på henne först och främst, men detta är kanske sista chansen att träffa de gamla kompisarna också. vi gick på en liten gymnasieskola, dä vi alla bodde på annan ort, och har således knutit ganska starka band. Alla tips och goda råd är varmt välkomna!

 

det kommer att vara ca 60 pers på festen, och vi ska sova över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...