Gå till innehåll

Flickproblem-hjälp!


adde_snoppskalle

Recommended Posts

Ok. Träffade en tjej på en fest och hon följde med hem. Innan hon for hem kom vi överens om att träffas nästa dag. En timma innan vi ska ses får jag ett samtal från henne där hon säger att hon inte kan. Hon klarar inte av att träffa killar när hon är nykter.

 

Jag försöker peppa henne litegrann, men lägger ner då jag märker att hon verkligen inte vill. Frågar om det är hennes sätt att säga att hon inte är intresserad, men hon bedyrar att hon vill träffa mig, hon klarar det bara inte.

 

Någon vecka senare ringer hon och vi pratar litegrann. Till sist frågar hon om vi ska hitta på nåt i helgen, och det tyckte jag lät som en bra idé. Samma sak nu, hon avbokar en timma innan vi ska ses. Samma motivering som förut.

 

Vi pratar lite då och då i några veckor, och jag får veta lite mer om henne. Frågar återigen om hon vill verkligen vill träffa mig, och hon säger att jo det vill hon. Vi kommer överens om att hon ska ta intiativ till träff när hon känner sig mogen.

 

Nu för några dagar sen så föreslog hon att vi ska se på film helgen som kommer. Så det ska vi göra.

 

Nu till mina frågor: Har någon annan haft liknande problem? Det jag funderar över är om det är såhär mycket tjafs innan vi ens är tillsammans, hur blir det då senare?

 

Till saken hör det att hon förut varit lite av en madrass, och blivit utnyttjad av ganska många killar (när hon har varit onykter). Tror det är en bidragande orsak till varför hon agerar som hon gör. Men hur ska jag lägga upp det? Vill både visa att jag inte bara är intresserad av sex, men vill ju också att något ska hända. Hon är väldigt blyg av sig, så förtroliga samtal är inte heller att tänka på. Inte ännu iaf.

 

Några tips på hur man ska agera under filmen? Har ingen som helst erfarenhet av såna här tjejer. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ni är rätt unga båda två va (eller så får jag bara för mig det pga din beskrivning i kombination med ditt nick)? Hon låter ganska osäker så vänta ut henne lite grann och ge henne tid att vara nojig och orolig utan att göra en stor sak av det, så kommer hon nog märka med tiden att du är en jättego kille och slappna av. Vad tror du om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 20, hon är 17. Så jo vi är väl ganska unga. Och angående mitt nick: För sex år sen rakade jag skalle, vilket fick min skalle att likna ett ollon, enligt mina kompisar. Därav smeknamnet, som har hängt med ända sen dess

 

grejen är att det inte funkar att vänta ut henne. Vi träffas aldrig annars, därför måste vi bestämma träff. Så om jag väntar ut henne så kommer dte bara att rinna ut i sanden känns det som

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kanske inte haka upp mig allt för mycket på henne. Hon är säkert trevlig och söt och allt det, det vore fint om det blev nåt osv osv.

Men...förutsättningarna verkar inte allt för bäst.

 

Tänk inte så mycket på helgen, blir det av så blir det av, annars...gå vidare.

 

Och hon är nog inte tjafsig, hon har bara problem av okänd magnitud. Inte så mycket du kan göra åt, och säkert ingenting hon har lätt att hantera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kanske inte haka upp mig allt för mycket på henne. Hon är säkert trevlig och söt och allt det, det vore fint om det blev nåt osv osv.

Men...förutsättningarna verkar inte allt för bäst.

 

Tänk inte så mycket på helgen, blir det av så blir det av, annars...gå vidare.

 

Och hon är nog inte tjafsig, hon har bara problem av okänd magnitud. Inte så mycket du kan göra åt, och säkert ingenting hon har lätt att hantera.

 

Nä jag vet själv att oddsen för att det ska kunna bli något inte är alltför bra. Hon är fruktansvärt vacker, trevlig och allt det där:-D

 

Skulle det vara någon annan så skulle jag droppa det, låta det vara. Men nu har hon någonting visst i sig som gör att det inte bara är att släppa henne.

 

Bror min säger att jag dras til flickor där jag ska spela rollen av räddaren i nöden, börjar fundera om han inte har rätt. Hon är inte den första konstiga tjej jag har träffat:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behandla henne som en kompis, var ärlig och pressa inte på sexbiten. Om du gör det och visar att du faktist är intresserad av att känna henne som person kan du säkert stärka hennes självkänsla.

 

Skulle nog vara en rätt god gärning.

 

Om man bara är ute efter sex hela tiden finns risken att livet börjar kännas lite kallt efter ett tag IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena adde har faktiskt själv varit i en sådan start på relationen, vilket ledde till att vi nu är sambos.

 

En tjej som har varit med om mycket måste man ge utrymme, när jag i början träffade min tjej var hon väldigt distanserad. Men jag hade tålamod och lät henne ta allt i hennes takt. Visst ringde jag i början och så och pratade med henne samt skickade sms men jag lät henne veta att vi träffades under hennes premisser. Om du verkligen känner att detta är tjej som du vill satsa på så måste du låta henne få veta att hon kan lita på dig, detta uppnår du genom att spela efter hennes regler. Med tiden kommer hon säkert att ge med sig och bli mer öppen på förslag som även kommer från dig. Hon skulle säkert uppskatta små saker som du gör för henne, tex om ni ska titta på film hemma hos dig att du bara lägger fram en filt som hon kan använda osv.

 

Min sambo har flera gånger sagt att hon i början av vårat förhållande verkligen ville släppa mig närmare henne känslomässigt men att det var något som tog emot. Hon sa också att den trygghet som jag fick henne att känna och den tid jag gav henne för att känslomässigt släppa loss var de punkter som gjorde att hon ville vara med mig.

 

Lycka till i helgen, och som sagt låt det ta den tid det tar kan mycket väl vara värt det även fast att ni är unga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att klargöra bara. Jag är inte ute efter att ligga med henne på en gång. Vet egentligen inte själv vad jag är ute efter, förutom att det blir lyckat förstås. Vad som menas med en lyckad träff är dock en öppen fråga

 

Tjena adde har faktiskt själv varit i en sådan start på relationen, vilket ledde till att vi nu är sambos.

 

En tjej som har varit med om mycket måste man ge utrymme, när jag i början träffade min tjej var hon väldigt distanserad. Men jag hade tålamod och lät henne ta allt i hennes takt. Visst ringde jag i början och så och pratade med henne samt skickade sms men jag lät henne veta att vi träffades under hennes premisser. Om du verkligen känner att detta är tjej som du vill satsa på så måste du låta henne få veta att hon kan lita på dig, detta uppnår du genom att spela efter hennes regler. Med tiden kommer hon säkert att ge med sig och bli mer öppen på förslag som även kommer från dig. Hon skulle säkert uppskatta små saker som du gör för henne, tex om ni ska titta på film hemma hos dig att du bara lägger fram en filt som hon kan använda osv.

 

Min sambo har flera gånger sagt att hon i början av vårat förhållande verkligen ville släppa mig närmare henne känslomässigt men att det var något som tog emot. Hon sa också att den trygghet som jag fick henne att känna och den tid jag gav henne för att känslomässigt släppa loss var de punkter som gjorde att hon ville vara med mig.

 

Lycka till i helgen, och som sagt låt det ta den tid det tar kan mycket väl vara värt det även fast att ni är unga.

 

Skönt att det finns andra som kan hjälpa en. tack!:-D

 

Så det bästa jag kan göra är att låta henne ta intiativ? exempelvis, jag kysser inte henne, hon kysser mig? Problemet, som jag ser det, är att hon bor en bit bort. 4 mil närmare bestämt. Detta gör det svårt att träffas. Vi kommer aldrig att träffas sådär i förbifarten och ta en fika bara. Ska vi träffas så måste vi planera det. Det är där det spricker. Ska jag låta henne ta intiativet till träffarna så kommer det inte bli någonting, eftersom att hon är såpass velig och osäker som hon är. Nu var det visserligen hon som tog intiativet till träffen denna gång, men det känns som att det var en engångsföreteelse. Men det där kommer väl visa sig när vi har träffats. Har börjat inse att det hur jag ska spela korten efter vi har träffats nästa helg som jag behöver hjälp med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En timma innan vi ska ses får jag ett samtal från henne där hon säger att hon inte kan.

 

Samma sak nu, hon avbokar en timma innan vi ska ses. Samma motivering som förut.

Vid det här laget hade jag sagt åt henne att jag inte vill träffa henne som hon håller på och försökt hitta någon vettig tjej istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga. Är du verkligen intresserad av att lära känna henne som en person?

 

Vet inte om det stämmer, men i rätt många fall lurar man sig själv att man bryr sig om någon bara för att man vill ligga*. Är det så blir det jävligt frustrerande att engagera sig i hennes drama och det sen inte blir något. Rätt upplagt för bittra känslor från båda håll om du vill ha någon att ligga med och hon vill ha en nallebjörn.

 

Om du inte skulle umgås med en kille i samma läge så är det nog bäst att du inser att det mest är för sexet som du vill träffa henne och är klar med det eller träffar någon annan. Och det är en hyfsad del av orsaken där också.

 

Över huvud taget ska det vara en tjej med rätt speciella egenskaper för att det ska vara någon poäng med att engegera sig i en sån här situation eftersom en förälskälse går över rätt fort om man låter den vara. Mao, finns antagligen mindre besvärliga personer att engagera sig i.

 

Personligen så kommer jag bara på ungefär två tjejer som jag någonsin umgås med där "vilja ligga med" inte är en stor del av orsaken att jag alls träffar dem.

 

Men nu har hon någonting visst i sig som gör att det inte bara är att släppa henne.
Njae du, det ligger nog i ditt huvud.

 

Lista hennes egenskaper på ett papper istället för saker som bara kommer av dina känslor. Tror knappast att hon kommer vara särskilt ovanlig eller speciell, eftersom väldigt få av oss är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort är på ovanligt cyniskt humör denna morgon. Anti-klonk i natt eller? :D

 

Självklart skall du om du vill engagera dig i det här. Att hon inte vill träffa dig pga att hon har dålig självkänsla gör det lite jobbigare. Du får helt enkelt ge henne mer tid och känna sig duktig och värdefull. Självkänslan är bara en del av ens personlighet, och bara för att den just i det här fallet verkar ha fått en törn betyder inte att du måste släppa henne för det.

 

Sedan är det ju i ärlighetens namn inte så stor grej. Tjejen är ovan vid att vara själv med en kille, och trots att hon vill träffa dig blir hon nervös och osäker. Big deal! Det är knappast någon grov personlighetsstörning, och alla har rätt att vara rädda och osäkra ibland. När jag lyssnar på vissa av svaren låter det som om hon borde klä sig i tajt tröja med knäppen på ryggen. En nervös och osäker 17årig tjej är inte något ovanligt :)

 

Om du inte skulle umgås med en kille i samma läge så är det nog bäst att du inser att det mest är för sexet som du vill träffa henne och är klar med det eller träffar någon annan. Och det är en hyfsad del av orsaken där också.

Så du kan inte ha djupare känslor till en tjej utan att det har med sex att göra? Visst har du en poäng ang. att om den stora orsaken till att han vill träffa tjejen är för att ligga med henne så blir det jobbigt om hon nu är ute efter något annat. Å andra sidan brukar det vara ganska krångligt att avgöra sådant utan att träffa personen först.

 

Lista hennes egenskaper på ett papper istället för saker som bara kommer av dina känslor. Tror knappast att hon kommer vara särskilt ovanlig eller speciell, eftersom väldigt få av oss är det.

Intressant metod. Innebär detta att du anser att det som kommer av dina känslor och som är svårdefinierbart är mindre värda än rationella argument? Dvs om du smular sönder alla känslor och "hittar" orsaken bakom känslorna så är vi alla egentligen ganka lika? Är det inte okej att ha känslor och lita på dom? Om han nu känner att han tycker om tjejen och vill träffa henne, räcker inte detta? Måste han hitta en rationell anledning som går att formulera utan att känsloran blandas in för att det skall vara meningsfullt?

 

Och Adde, först och främst, du modig som faktiskt ställer denna frågan på ett forum. Trots allt verkar du själv vara lite osäker på hur du skall hantera situationen! Bra! :) Sedan tror jag faktiskt att du skall slappna av lite, inte förstora situationen utan bara se vad som händer. Du behöver inte motivera eller försvara varför du vill träffa tjejen igen inför de som svarat att du skall dumpa henne. Känner du att du vill du träffa henne så räcker det :)

 

Så luta dig tillbaka o slappna av ikväll. Kolla på filmen, snacka o käka popcorn. Thats it! Det är inget giftemål för fasen, ni skall bara kolla på film!

 

Lycka till ikväll!

 

//Mjonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort är på ovanligt cyniskt humör denna morgon. Anti-klonk i natt eller? :D

 

Självklart skall du om du vill engagera dig i det här. Att hon inte vill träffa dig pga att hon har dålig självkänsla gör det lite jobbigare. Du får helt enkelt ge henne mer tid och känna sig duktig och värdefull. Självkänslan är bara en del av ens personlighet, och bara för att den just i det här fallet verkar ha fått en törn betyder inte att du måste släppa henne för det.

 

Sedan är det ju i ärlighetens namn inte så stor grej. Tjejen är ovan vid att vara själv med en kille, och trots att hon vill träffa dig blir hon nervös och osäker. Big deal! Det är knappast någon grov personlighetsstörning, och alla har rätt att vara rädda och osäkra ibland. När jag lyssnar på vissa av svaren låter det som om hon borde klä sig i tajt tröja med knäppen på ryggen. En nervös och osäker 17årig tjej är inte något ovanligt :)

 

 

Så du kan inte ha djupare känslor till en tjej utan att det har med sex att göra? Visst har du en poäng ang. att om den stora orsaken till att han vill träffa tjejen är för att ligga med henne så blir det jobbigt om hon nu är ute efter något annat. Å andra sidan brukar det vara ganska krångligt att avgöra sådant utan att träffa personen först.

 

 

Intressant metod. Innebär detta att du anser att det som kommer av dina känslor och som är svårdefinierbart är mindre värda än rationella argument? Dvs om du smular sönder alla känslor och "hittar" orsaken bakom känslorna så är vi alla egentligen ganka lika? Är det inte okej att ha känslor och lita på dom? Om han nu känner att han tycker om tjejen och vill träffa henne, räcker inte detta? Måste han hitta en rationell anledning som går att formulera utan att känsloran blandas in för att det skall vara meningsfullt?

 

Och Adde, först och främst, du modig som faktiskt ställer denna frågan på ett forum. Trots allt verkar du själv vara lite osäker på hur du skall hantera situationen! Bra! :) Sedan tror jag faktiskt att du skall slappna av lite, inte förstora situationen utan bara se vad som händer. Du behöver inte motivera eller försvara varför du vill träffa tjejen igen inför de som svarat att du skall dumpa henne. Känner du att du vill du träffa henne så räcker det :)

 

Så luta dig tillbaka o slappna av ikväll. Kolla på filmen, snacka o käka popcorn. Thats it! Det är inget giftemål för fasen, ni skall bara kolla på film!

 

Lycka till ikväll!

 

//Mjonasson

 

 

Klart man ska se förhållanden på ett rationellt sett såsom allting annat, känslor kan man ju utveckla till de flesta brudar man tycker är attraktiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort är på ovanligt cyniskt humör denna morgon. Anti-klonk i natt eller? :D

Nä, plussa 10k eller nåt.

 

Sedan är det ju i ärlighetens namn inte så stor grej.

Det vet vi inte. Kan vara psykfall eller bara smånervös tjej. Möjligt att jag gjorde lite väl negativa antaganden. Men jag anser absolut att man ska vara väldigt försiktig med att engagera sig i människor med kraftiga humörsvängningar och känslomässig problematik.

 

Så du kan inte ha djupare känslor till en tjej utan att det har med sex att göra?

Nope.

 

Möjligt att det kommer hända, men om jag är ärlig med mig själv är det så gott som alltid huvudanledningen att jag umgås med tjejer. Skulle tro att det är rätt typiskt för åtminstone män i 20-års åldern.

 

Intressant metod. Innebär detta att du anser att det som kommer av dina känslor och som är svårdefinierbart är mindre värda än rationella argument?

Jag menar att hans känslor inte ger en bra bild av henne eftersom han i princip är stenhög när han försöker avgöra det. Är man kär så aktiveras ungefär samma kretsar i hjärnan som när man går på exempelvis kokain. Det är alltså inte ett tillstånd då man någorlunda objektivt känslomässigt kan avgöra om ett förhållande är en bra idé. Förälskelser är känslolivets crack.

 

Visst, det är att gå saker och ting jävligt långt i förskott men om han redan nu måste krångla en massa så är det en poäng med att försöka avgöra om det är värt besväret.

 

Han måste självklart inte hitta någon annan anledning, men i det här fallet finns det ju en viss risk att tjejen är labil. Och givet att han kan få ihop det med andra tjejer så behövs det då någon kompenserande anledning för att väga upp hennes labilitet eftersom det är rätt lätt att både bli kär och bli av med en förälskelse. Om hon faktiskt har riktig problematik och inte har några andra egenskaper som han värderar högt så bör han sluta umgås med henne.

 

Och jag håller med om att det är bra att inte förstora upp saker och slappna av. Den stora potentiella nedsidan jag ser här är att en småcrazy tjej kan göra det väldigt svårt att göra det.

 

Fwiw så är inledningsfasen på relationer relativt lågkostnad, så att kolla på film och sånt några gånger är ju egentligen inget problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...