Gå till innehåll

"Poker-IQ-test"


Gyre

Recommended Posts

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett riktigt IQ-test ska vara uppbyggt så att den mäter intelligensen, inte hur bra kunskaper man har. Det betyder att om man tar ett test exemelvis vid 20 års ålder och sedan vid 40 års ålder så ska man vara lika bra bägge gångerna (möjligen med en liten minskning pga att hjärnan blir lite svampigare med åren).

 

Det här testet däremot innehåller frågor som huvudsakligen har med erfarenhet att göra. Om man gör testet efter att ha spelat 10.000 händer och sedan gör om det efter att ha spelat 100.000 händer bör man få betydligt bättre resultat andra gången (om nu inte hjärnan blivit svampigare av allt pokerspel).

 

---

 

Sedan verkar det som om den utförliga analysen man får är direkt tagen från en vanlig IQ-test och så har de bytt ut några meningar här och där så att det stämmer med pokertestet. Känns lite krystat det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt att jag fick så hög score när många hålkort fattades så att jag fick gissa. Sämst fick jag på turneringsbiten och snabbheten att göra testet.

 

Poker IQ Score

Your Poker IQ Score of 134 shows how able your mind is in general. Anyone with a Poker IQ Score this high is considered to be gifted. This score is better than 95.22% of all persons taking this test. Virtually all occupations can be comprehended with a Poker IQ this high. You should be able to handle almost all academic challenges.

 

En liten rolig del av testet: Your Betting Patterns score of 95% is exceptionally higher than your average percentile score.This score is better than 99.87% of all persons taking this test.

 

Tydligen så kan jag läsa bettingsmönstret i teorin. Nu gäller det bara att lyckas i praktiken också :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker IQ Score

Your Poker IQ Score of 134 shows how able your mind is in general. Anyone with a Poker IQ Score this high is considered to be gifted. This score is better than 95.22% of all persons taking this test. Virtually all occupations can be comprehended with a Poker IQ this high. You should be able to handle almost all academic challenges.

Alltså... om de hade velat göra ett seriöst Poker-IQ-test, varför saxa bedömningarna från ett vanligt IQ-test?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
118.. konstiga frågor.. såom att det fanns med möjliheten till fold med A9an, när foldar man den där?

 

Om du menar sista frågan så är det väl alla dagar i veckan? Visserligen saknades infon om Teddy åt upp sin kaka, men det hade ju inte varit så filmiskt om han inte haft två ess där. (Visst är det väl poker-IQ att ha memorerat Rounders?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

109, sämst på donkaments och speed, tydligen kan jag inte lira höga pockets heller. Allround rätt dålig mao. =) Min tjej sitter och kör testet nu, ska se vad hon får, hon har ställt några frågor, vad är limpa och vad är sb? lol, får ju aldrig hörs slutet på det här om hon får högre än jag!

 

EDIT: Helena klonka in 76, puh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...