Gå till innehåll

Martinspoker - Biffberra får sin resa!


Biffberra

Recommended Posts

  • Svars 453
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan inte ni Martinspokerspelare organisera er lite? Det hade varit väldigt roligt att se om man lyckades samla ihop 100 spelare som skickade ett mail var "Please inform me when XXXX have been paid, so that I can continue to play on your site. E-mail me at: xx@xx.com"

 

Som tidigare nämnts, står det garanterat så står det garanterat!

 

jag är väldigt tacksam för allt ni skriver, trodde inte mina ögon när jag hade fått ett mail där det stod att allt var ett misstag, att någon hade skivit fel.

en garanterad plats är en garanterad plats.

 

i detta fall handlar det om riktigt mycket pengar, iallafall för min del.

 

jag är erbjuden 800euro, men har vunnit en resa värd 11000euro.

 

helt sjukt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent ut sagt FÖRJÄVLIGT!

Har turneringen spelats kan de inte bara ta bort priset i turneringen.

 

Det folk borde göra är egentligen att skicka ett mail till martinspoker ungefär med innehållet

"Hade tänkt börjat spela på Martinspoker men läste lite på diverse forum och man blir ärligt talat rädd för er verksamhet då ni tydligen struntar i kunder" eller något liknande.

 

De som jobbat med kundsupport är det som en skrev tidigare.

"Kunden har ALLTID rätt"

 

Stå på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde annonsören mer eller mindre var tvungen att skriftligt ange alla förbehåll (varan slut på lager, tryckfel i annons, etc) enligt marknadsföringslagen (i Sverige). Men det bör väl ändå snarare ses som ett kontraktsbrott eftersom den drabbade accepterat villkoren (att till en viss kostnad tävla om ett garanterat värde), köpt detta men inte fått det utlovade. Alltså, vår drabbade har inte läst annonsen, tagit sig till turneringslobbyn och där fått besked att det är inställt. Han har betalat, spelat och vunnit ett garanterat pris!

 

Märkligt att en sajt annonserar och genomför en guarantee utan något som helst skyddsnät för egen del. Men det är ju just övervärden (i detta fall våldsamt stort) som de flesta letar efter; tänk om alla sajter börjar backa på den garanterade prissumman, vilket syfte tjänar de då?

 

 

övervärdet på poker sm:et var riktigt stort, men dom på nordicbet höll iallafall vad dom lovat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist historia. Dessutom förvånande att Martinspoker inte har bättre rutiner för sånt här, om det bara blir 4 deltagare i en sån här turnering (=extremt övervärde) borde man rimligtvis ha annullerat turneringen innan den startade. Åtminstone vissa andra sajter brukar ha en minimi-gräns även på "guarantee"-turneringar. Att försöka ändra prislistan och ta bort garantin strax innan turneringen ska starta känns som upplagt att misslyckats...

 

800e i kompensation låter, för övrigt, som ett dåligt skämt. Han ska ha platsen eller åtminstone en vettig kompensation. Att Martinspoker sedan skyller på "nätverket", och hävdar att de inte kan agera utan att det ligger på B2B är löjligt och oproffsigt. Han är kund hos MP och ska ha ersättningen från dem, sedan får de och B2B reda ut hur skuldfördelningen ska bli i efterhand.

 

Blir intressant att följa hur Martinspoker agerar.

 

dom tog bort prislistan två dagar efter turneringen var klar.

 

jag var anmäld till turneringen monte carlo finalen live 11000euro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halva vägen var, ett EPT-säte till Deauville kanske är en lösning (som dessutom är skattefritt vilket inte Monte Carlo är)?

 

aldrig att jag går halva vägen jag har vunnit en plats i ept finalen i monte carlo, för mig finns det bara en lösning.

 

jag tycker inte det är mer en rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey, i'm writing this in english as I'm norwegian so it might be more easy.

 

Sorry to hear about this but sad to say that this doesn't suprise me from Martinspoker.

 

I played their 50k freeroll in September and came in 6th place and won a soccer trip to London to see Chelsea vs Aston Villa, or so I tought. Then after a couple a days I get an email saying I didn't play the right freeroll torunement and have to forfeit the prize (there was one freeroll for new customers and one for exsisting). When I proved that I infact played the right one they turned around and said I didnt play enough vip points to qualify (you had to play 750 vip points in 15 days leading up to the tournement and then buy-in for 750 points). They claimed I had only played 650 points even tough I had exacty 2 points in my account when I deposited money there, played the vip points and bought into the freeroll for 750 points while still having a few points left. So anyway they didn't care, the regular customer support guy (who didnt have a clue) sent my case over to the guy who responded here in this thread (Claus Nielsen) who sent me an email saying he would look into it and I never heard back from him again (even after sending him a couple of more emails, great customer support too).

 

The value of my prize was nothing like yours and I'm just glad I didnt finish higher in the freeroll (first place was WPT Championchip package, 2-3 was EPT packages) but it goes to show that your taking a risk when playing tournements with advertised prizes at Martinspoker and I will certeinly never play there (or at their sister site Sensepoker) again and neither will my friends.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm...

 

Vad skrev Martinspokercom i det andra inlägget som han har raderat?

 

Det enda jag hittar är detta inlägg från eloge38:

"In your post which you just deleted you said that he wasn't even registered. How can one play a tournament that one isn't registered for?"

 

Borde väl inte vara något problem att ta fram vad som skrevs där? Tror han gjorde bort sig.

 

Sen läser man runnerrunners inlägg. Det här kan verkligen bli spännande.

 

 

Popcornen är framme, låt såpan fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm...

 

Vad skrev Martinspokercom i det andra inlägget som han har raderat?

 

Det enda jag hittar är detta inlägg från eloge38:

"In your post which you just deleted you said that he wasn't even registered. How can one play a tournament that one isn't registered for?"

 

Borde väl inte vara något problem att ta fram vad som skrevs där? Tror han gjorde bort sig.

 

Sen läser man runnerrunners inlägg. Det här kan verkligen bli spännande.

 

 

Popcornen är framme, låt såpan fortsätta.

 

 

Tror det inlägget var ett missförstånd. Trådskaparen har aldrig varit registrerad/inskriven i EPT MC dock har han tydligen stått med på listan av spelare som skall få åka dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker den här tråden hackar lite för mycket på MartinsPoker. De skrev själva på wsop.info och här att det var deras leverantör som gjort fel och att de försöker hjälpa kunden genom att lösa problemet med nätverket.

 

Från wsop.info:

Andreas,

 

Please do not tell any lies. We are trying to help you by pushing the network to compensate you. Frankly, I am not going to try to get you further compensation if you continue with your false stories. 1) We have never told you that it was because there was not enough players that you did not get your EPT package. We told you from the beginning that there was a mistake and we would look into it. 2) You were never registered for the tournament, registration is not even open yet. 3) We have never told you that you were to leave for Monte Carlo the 28th of March.

 

Sincerely,

 

Claus Nielsen

President

Martinspoker.com

 

Jag tycker iaf att Biff ska ge dem lite tid att lösa detta, ge dem en deadline någon gång nästa vecka (typ kanske fre kl 12) innan du springer till pressen. Detta kom ju upp till diskussion i går eftermiddag när kanske en del gått från jobbet. Ge åtminstone MP/B2B chansen att sätta sig in i fallet och se till så att ärendet sköts rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer faktiskt.

 

Enligt lagboken måste ett erbjudande vara riktat till en enskild individ för att vara bindande vilket man inte kan påstå att reklam i tv, radio och tidningar är.

 

Dessa erjubanden kan ses som lockelser och är EJ bindande.

 

Ja, men det är ju INNAN det finns en accepthandling (i det här fallet deltagande i satelliten).Därefter handlar det inte längre om lockelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt vad dom måste förlora på det här! Jag är med på att bojkotta hela B2B.. om man är flera som bojkottar dom så förlorar dom sinna 1200$ per dag till dom skärper sig.. //grymt missnöjd

Jag kvalade till aussie millions och jag skulle bli galen om jag inte fick åka!!

Ps hoppas du får resan till slut!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow!

 

Vissa företag är tydligen helt ute och cyklar när det gäller kundvård och PR. Ett normalt företag tar naturligtvis hand om det här misstaget internt och biter ihop utåt och betalar 11K till Biffberra.

 

Badwillen som generaras om en sådan här sak rullar på och sprider sig har ju ett bra mkt större värde än 11K men de kanske har färdiga kalkyler för sådant här.

 

Börjar inte det här bli vanligare nuförtiden har för mig att jag läst flera sådana här historier på sistone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey, i'm writing this in english as I'm norwegian so it might be more easy.

 

Sorry to hear about this but sad to say that this doesn't suprise me from Martinspoker.

 

I played their 50k freeroll in September and came in 6th place and won a soccer trip to London to see Chelsea vs Aston Villa, or so I tought. Then after a couple a days I get an email saying I didn't play the right freeroll torunement and have to forfeit the prize (there was one freeroll for new customers and one for exsisting). When I proved that I infact played the right one they turned around and said I didnt play enough vip points to qualify (you had to play 750 vip points in 15 days leading up to the tournement and then buy-in for 750 points). They claimed I had only played 650 points even tough I had exacty 2 points in my account when I deposited money there, played the vip points and bought into the freeroll for 750 points while still having a few points left. So anyway they didn't care, the regular customer support guy (who didnt have a clue) sent my case over to the guy who responded here in this thread (Claus Nielsen) who sent me an email saying he would look into it and I never heard back from him again (even after sending him a couple of more emails, great customer support too).

 

The value of my prize was nothing like yours and I'm just glad I didnt finish higher in the freeroll (first place was WPT Championchip package, 2-3 was EPT packages) but it goes to show that your taking a risk when playing tournements with advertised prizes at Martinspoker and I will certeinly never play there (or at their sister site Sensepoker) again and neither will my friends.

 

Wow igen!

 

Kontakta Sverker Olofsson ni som är drabbade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...