Gå till innehåll

Martinspoker - Biffberra får sin resa!


Biffberra

Recommended Posts

  • Svars 453
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Allt som skrivs i annonser, reklam osv. har företaget aldrig skyldighet att hålla. En bilfirma kan t.ex. skriva att dom ger en bil till deras 1000:e kund gratis, och sen bryta det pga "tryckfel". Så informationen på wsop.info är nog svårt att hänvisa till. Men står det i deras klient att det var en plats garanterad så kan dom ta sina klausuler och skit och köra upp i #!'"&%. För när man registrerar sig till en turnering ingår man ett avtal med dom och "Pacta sund servanda" - Avtal ska hållas.

 

Fattar inte hur dom ens vågar göra så här. Detta kommer ju spridas som en löpeld och dom kommer torska bra mycket mer än 10200 euro på dålig publicitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska väl inte köra med hot direkt i olika forum utan att tala om för de att det kommer att bli så om de inte är tillmötesgående.

 

Sedan om de inte tror dig får du börja beta av de olika pokerforumen som finns.

 

Jag hoppas för din skull att MartinsPoker tar sig i kragen och löser detta.

 

Är Martin fortfarande ägare eller bara ett namn och rakad skalle för saiten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte hur dom ens vågar göra så här. Detta kommer ju spridas som en löpeld och dom kommer torska bra mycket mer än 10200 euro på dålig publicitet.

 

Det här är tyvärr vanligt i vår smutsiga pokerbransch. Liknande scenarior uppkommer på massvis andra sajter och därefter ser man vilken reaktion det skapar. Skapas ingen reaktion annat än mailledes med den drabbade kunden så har vi en support-loop som drar ut på tiden och till slut tröttnar kunden.

 

Skapas en debatt på internetforum så måste pokersajten börja värdera situationen med vilken badwill det skapar.

 

Trist dock det är Martinspoker eftersom jag normalt räknar de till de seriösa och väl supporterande sajterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt dålig stil.

Tycker alla ska bojkotta sajten i protest så dom förlorar mångdubbelt på det.

Finns massa andra klienter inom nätverket att spela på.

 

Jag kommer hädanefter iaf aldrig använda martins.

Såvida dom inte gör enda rätta och ger dig resan även fall dom står för kostnaderna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt dålig stil.

Tycker alla ska bojkotta sajten i protest så dom förlorar mångdubbelt på det.

Finns massa andra klienter inom nätverket att spela på.

 

Jag kommer hädanefter iaf aldrig använda martins.

Såvida dom inte gör enda rätta och ger dig resan även fall dom står för kostnaderna!

 

Agree!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väldigt säker på att det där inte stämmer.

 

Det stämmer faktiskt.

 

Enligt lagboken måste ett erbjudande vara riktat till en enskild individ för att vara bindande vilket man inte kan påstå att reklam i tv, radio och tidningar är.

 

Dessa erjubanden kan ses som lockelser och är EJ bindande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gissning på vad som har hänt: Vill minnas att jag läst att martinspoker garanterade ett säte i den första månadsfinalen, och såvitt jag har förstått rätt så var detta inte den första. Följer ju då det troliga scenariot att det [random] underhuggarpuckot på B2B som la upp turneringen gjorde ett grovt tankefel och la upp samma månadsfinal som förra gången, dvs med ett garanterat säte, vilket inte var martinspokers avsikt.

 

Självklart bör tredjepart hållas skadefri! Om ni vill se konsekvenserna av att skita på kunderna, vänligen kika på hur Pokerroom hanterade sina kunder efter en garantiturnering 15e december.

 

Pay up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför snacket om remklamen på wsop.info eller var det var?

den går ju som sagts gå runt, men står det garanterad plats i lobbyn så ska det vara så,.

 

jag är helt på bojkotten, inte en hand på MP innan du fått din resa eller en fullgod kompensation,

och får du inte det så tycker jag helt klart att du ska gå ut i media med detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt totalt osant att dom skyller på andra och vägrar att stå för vad det står.

 

Se till att riva upp en jävla storm om detta, kontakta defenitivt tidningar och liknande om dom inte hållar vad dom lovat från början oavsett vems fel det är.

 

Detta ska kosta dom en jävla massa i både dålig publicitet och i pengar dom annars skulle ha tjänat på att folk spelade.

 

Jag hoppas verkligen att alla som ser denna tråd spridet det vidare till andra forum och att ni som spelar där tar ut era pengar så att dom eventuellt konkar om dom inte fullgör åtagandet (vilket ju inte är helt säkert att dom gör tyvärr eftersom inte tillräckligt många kommer sluta spela hos dom oavsett hur detta slutar. folk har ju tyvärr den inställningen att "detta händer ju inte mig"). Jag betvivlar starkt att dom skulle ha nog cash för att betala alla spelare om tillräckligt många cashade ut på en och samma gång.

 

Om man som spelare råkar göra fel vid ett bord så får man stå för det utan pardon så varför skulle en pokersite komma undan med att ett fel begåtts ?

 

Hel idiotiskt!

 

Ge dom inte en chans att slinka iväg från detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer faktiskt.

 

Enligt lagboken måste ett erbjudande vara riktat till en enskild individ för att vara bindande vilket man inte kan påstå att reklam i tv, radio och tidningar är.

 

Dessa erjubanden kan ses som lockelser och är EJ bindande.

 

Pratar ni avtalslagen? Det låter som JIK I-resonemang.

Det finns en marknadsföringslag också tillexempel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer faktiskt.

 

Enligt lagboken måste ett erbjudande vara riktat till en enskild individ för att vara bindande vilket man inte kan påstå att reklam i tv, radio och tidningar är.

 

Dessa erjubanden kan ses som lockelser och är EJ bindande.

 

Vill minnas att det ska vara en sluten grupp och alltså inte en enskild individ. D.v.s. sånt om annonseras i TV eller dagspress är inte bindande. Däremot är annonser i medlemstidningar och liknande det.

 

Mitt minne av det här dock inte glasklart, så jag kan ha fel.

 

Nu spelar det väl sannolikt ändå ingen roll då du lär få svårt att driva nåt juridiskt mot en pokersida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt som skrivs i annonser, reklam osv. har företaget aldrig skyldighet att hålla. En bilfirma kan t.ex. skriva att dom ger en bil till deras 1000:e kund gratis, och sen bryta det pga "tryckfel". Så informationen på wsop.info är nog svårt att hänvisa till. Men står det i deras klient att det var en plats garanterad så kan dom ta sina klausuler och skit och köra upp i #!'"&%. För när man registrerar sig till en turnering ingår man ett avtal med dom och "Pacta sund servanda" - Avtal ska hållas.

 

Fattar inte hur dom ens vågar göra så här. Detta kommer ju spridas som en löpeld och dom kommer torska bra mycket mer än 10200 euro på dålig publicitet.

 

dom har en skyldighet, i det här fallet mot en 3:e part som spelar turneringen i "God tro" som det kallas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer faktiskt.

 

Enligt lagboken måste ett erbjudande vara riktat till en enskild individ för att vara bindande vilket man inte kan påstå att reklam i tv, radio och tidningar är.

 

Du har rätt i vad du säger, men frågan gällde att företaget aldrig behöver ansvara för vad de säger i reklam. Ett företag kan inte säga vad som helst;

 

Marknadsföringslagen

6 § En näringsidkare får vid marknadsföringen inte använda påståenden eller andra framställningar som är vilseledande i fråga om näringsidkarens egen eller någon annan näringsidkares näringsverksamhet.

Detta gäller särskilt framställningar som avser

1. produktens art, mängd, kvalitet och andra egenskaper,

 

Detta gäller naturligtvis inte i det här fallet då det troligen rör sig om en felskrivning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...