Gå till innehåll

Martinspoker - Biffberra får sin resa!


Biffberra

Recommended Posts

Jag tycker den här tråden hackar lite för mycket på MartinsPoker. De skrev själva på wsop.info och här att det var deras leverantör som gjort fel och att de försöker hjälpa kunden genom att lösa problemet med nätverket.

 

Från wsop.info:

Andreas,

 

Please do not tell any lies. We are trying to help you by pushing the network to compensate you. Frankly, I am not going to try to get you further compensation if you continue with your false stories. 1) We have never told you that it was because there was not enough players that you did not get your EPT package. We told you from the beginning that there was a mistake and we would look into it. 2) You were never registered for the tournament, registration is not even open yet. 3) We have never told you that you were to leave for Monte Carlo the 28th of March.

 

Sincerely,

 

Claus Nielsen

President

Martinspoker.com

 

Jag tycker iaf att Biff ska ge dem lite tid att lösa detta, ge dem en deadline någon gång nästa vecka (typ kanske fre kl 12) innan du springer till pressen. Detta kom ju upp till diskussion i går eftermiddag när kanske en del gått från jobbet. Ge åtminstone MP/B2B chansen att sätta sig in i fallet och se till så att ärendet sköts rätt.

 

Frågan är väl snarast OM det stämmer att han registrerade sig till en turnering med en plats garanterad, spelade och vann den. OM så var fallet så ska han ha priset. Sen får Martinspoker skylla på vem de vill. Så vitt som jag kan utläsa så har MP erkännt att det spelats en satellit med en garanterad plats av misstag i deras klient. Vems ska du lösa problemet anser ni? Det är i alla fall inte spelaren som borde straffas.

 

Jag har själv hoppat in i en satellit med grymt övervärde på Paradise Poker en gång (1/50 platser med 8 anmälda). De hade dock en friskrivning i lobbyn där de stoppade satelliten om det blev för få anmälda och betalade tillbaka inköpet. Så blev fallet där och jag accepterar naturligtvis det. Att spela färdigt en satellit med en garanterad plats, vinna den och sedan få 4 inköp som "kompensation" är ett hån mot sina kunder/spelare.

 

Om jag gjorde så mot mina kunder (obs annan bransch) så skulle jag inte har några kvar. Tänk er situationen att du ska köpa en mobiltelefon som är värd 6000 kr till ett superbilligt pris, säg 199 kr. När du betalat dina pengar i kassan så får du istället nått billigt skit med motiveringen att vi hade så lite kunder i butiken idag. Poängen är att man ska stoppa erbjudandet eller ändra priset INNAN turneringen spelas. Det är INTE fair att komma i efterhand och ändra priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 453
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker den här tråden hackar lite för mycket på MartinsPoker.

 

 

Nej, det kan man inte säga. Det är mkt välförtjänt kritik.

 

De har redan klantat till det rejält och varumärket är ordentligt nedsvärtat vilket kan ta mkt lång tid att åtgärda. Standard är att sköta sådana här misstag internt och inte låta kunden ta smällen och framförallt inte skylla på leverantören! Jag är inte imponerad av de som är satta att sköta denna fråga hos Martinspoker för sämre personer kan det knappast finnas på respektive positioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det kan man inte säga. Det är mkt välförtjänt kritik.

 

JA, om det är som trådskaparen säger ja. MEN om man hängt med ett tag så har man sett liknande fall tidigare. Fall där forumfolk börjat lyncha en pokersajt och skrikit bojkott. Sedan har det i vissa fall kommit fram att trådskaparen försökt blåsa pokersajten (ja jag har sett bevis på det även om de inte lagts ut publikt) och plötsligt så går alla emot trådskaparen och hyllar pokersajten (minns exempelvis: http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=15669 ).

 

Därav anledningen till att jag tycker att man ska vänta med att gå till pressen, bojkott etc. Ge dem en snar deadline när man vill ha ett slutgilltigt besked.

 

Att skapa denna tråd 17:25 igår när många slutat jobbet och hota med att gå till pressen på morgonen därefter ger ju inte ens MP eller B2B chansen att diskutera ärendet sinsemellan eller för den delen MP chansen att verkligen kolla upp så att de inte gått ut med info att det skulle vara en guarantee. Ge MP/B2B chansen att se var felet ligger om det föreligger och därefter kan ersättningen fixas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaren från Martinspoker visar att trådskaparen faktiskt har rätt

1. Han har reggat sig (dvs ett avtal har kommit till stånd).

2. Avtalet har inneburit att han mot en viss summa har fått spela en turnering med en garanterad tripp till MC som första pris.

3. Efter att turneringen har avslutats och personen vunnit så väljer Martinspoker att inte fullfölja avtalet.

4. Ett avtalsbrott har kommit till stånd.

5. Finns det undantag som kan friskriva Martinspoker?

6. Martinspoker hävdar att det är leverantören av tjänst som har gjort fel, vilket kan vara ett undantag om det inte gick att förutse.

7. Eftersom turneringen legat framme i lobbyn en längre tid och det där stått att det varit en garanterat turnering och den har till och med startat och slutförts under de tidigare givna premisserna så har självklart Martinspoker haft full möjlighet att förutse felet och därmed hindra dess uppkomst. (eller övervakar de inte sitt eget nät?).

8. Eftersom Martinspoker gjort fel och det gick att förutse felet, så skall Biffberra hållas skadeslös.

9. Martinspoker får kräva kompensation från sin leverantör (dock gäller andra regler mellan i en b2b relation och i en b2c relation).

10. Fram till detta har skett, så skall Martispoker skämmas och ni som spelar där skall bojkotta det och drevet skall tvinga Martin själv att göra följe med sin vän Fusk-Ken ut ur pokerns finrum. (IMO)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, detta problem ska inte ens behöva komma ut i ett forum. MP har helt sig själva att skylla.

Det är ju bara att erkänna att man gjort en miss och garantera kunden ett säte precis som det stog i turneringen. Tycker inte det finns några belägg flr att maila kunden och babbla om att nätverket gjort en miss och man ska försöka reda ut det. Betala pengarna ur egen kassa, iaf så länge. Sen får väl MP och b2b sköta ärenden som dom vill internet men kunden som spelat en turnering i god tro ska ju för fan inte bli satt på heta stolen medan bolagens jurister brottas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaren från Martinspoker visar att trådskaparen faktiskt har rätt

1. Han har reggat sig (dvs ett avtal har kommit till stånd).

2. Avtalet har inneburit att han mot en viss summa har fått spela en turnering med en garanterad tripp till MC som första pris.

3. Efter att turneringen har avslutats och personen vunnit så väljer Martinspoker att inte fullfölja avtalet.

4. Ett avtalsbrott har kommit till stånd.

5. Finns det undantag som kan friskriva Martinspoker?

6. Martinspoker hävdar att det är leverantören av tjänst som har gjort fel, vilket kan vara ett undantag om det inte gick att förutse.

7. Eftersom turneringen legat framme i lobbyn en längre tid och det där stått att det varit en garanterat turnering och den har till och med startat och slutförts under de tidigare givna premisserna så har självklart Martinspoker haft full möjlighet att förutse felet och därmed hindra dess uppkomst. (eller övervakar de inte sitt eget nät?).

8. Eftersom Martinspoker gjort fel och det gick att förutse felet, så skall Biffberra hållas skadeslös.

9. Martinspoker får kräva kompensation från sin leverantör (dock gäller andra regler mellan i en b2b relation och i en b2c relation).

10. Fram till detta har skett, så skall Martispoker skämmas och ni som spelar där skall bojkotta det och drevet skall tvinga Martin själv att göra följe med sin vän Fusk-Ken ut ur pokerns finrum. (IMO)

 

 

Bra sammanfattning!

 

Case closed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag blir mest upprörd över är hur VD:n (Claus Nielsen) tar hand om detta. Hans svar innehåller en hel del arrogans och han verkar inte förstå det fundamentala med kundvård. Även om kunder i vissa avseenden har fel måste man alltid hålla god min och förstå att ens agerande som VD speglar hur företaget uppfattas av omvärlden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas,

 

I fully understand that you are upset at the situation. I just want to let you know that we at Martinspoker had nothing to do with the mistake. That was done by the network we are on. We ordered the tournament without a guarantee and the network mistakenly put up the tournament with the guarantee.

... I understand that this is not the same compensation as you had expected, but that is all we can do unless the network agrees to give you further compensation.

 

Claus Nielsen

President

Martinspoker.com

 

Det är det här svaret från MP som stör mig.

Fakta 1: Claus Nielsen erkänner att det har skett ett misstag och att det har spelats en turnering med garanterat pris.

Fakta 2: Claus slår fast att Martinspoker INTE tänker kompensera vinnaren av turneringen med mer än de 800 Euro som han fått.

 

I och med detta inlägg påstår de att Martinspoker INTE har något ansvar för eventuella fel som uppstår vid spel med deras klient.

 

Det är för oss spelare helt ointressant att de anser B2B vara ansvariga för detta utan de har enligt mig en form av "kontrakt" med en spelare då denne registrerar sig till en av deras turneringar. OM de vill friskriva sig så måste det framgå av några villkor som spelaren accepterat, t.ex. genom att det i turneringslobbyn finns en klausul som säger att priset bara är garanterat om vissa villkor uppfylls.

 

Jag kan hålla med Martinspoker att B2B varit klantiga om de satt upp en felaktig turnering, men det är i så fall ändå något mellan MP och B2B. Jag undviker själv pokersiter som jag anser vara för små då den här typen av saker är för dyra för dem att lösa själva.

 

Jämför gärna mot om Poker-SM Online på NodicBet. Ponera att det var 500 spelare som inte kunde registrera sig i tid pga krångel med klienten. Att NordicBet då skulle dra av 500 inköp från den garanterade prispotten och skylla på Prima vore ju bara en skandal.

 

Övervärden i turneringar finns och lockar spelare men ansvaret för att uppfylla utlovade priser är inte nätverkets. Om det finns en tvist om det så är det mellan i detta fall Martinspoker och B2B, inte mellan Martinspoker och spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det otroliga, som ingen nämnt tidigare eller, är ju att de 800e i kompensation är ju inget annat än den totala buy-in som de fyra personerna som spelade månadsfinalen satsade. Man kan ju säga att biffberra har spelat en hyggligt dyr SH Sng, det är ju resultatet iaf även om det inte var intentionen.

 

Pay up!

 

*edit* Santa Bege hade visst en poäng :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga, som ingen nämnt tidigare eller, är ju att de 800e i kompensation är ju inget annat än den totala buy-in som de fyra personerna som spelade månadsfinalen satsade. Man kan ju säga att biffberra har spelat en hyggligt dyr SH Sng, det är ju resultatet iaf även om det inte var intentionen.

 

Pay up!

 

"Roliga" känns som fel ord. Kanske "otroliga" funkar bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker den här tråden hackar lite för mycket på MartinsPoker. De skrev själva på wsop.info och här att det var deras leverantör som gjort fel och att de försöker hjälpa kunden genom att lösa problemet med nätverket.

 

Från wsop.info:

Andreas,

 

Please do not tell any lies. We are trying to help you by pushing the network to compensate you. Frankly, I am not going to try to get you further compensation if you continue with your false stories. 1) We have never told you that it was because there was not enough players that you did not get your EPT package. We told you from the beginning that there was a mistake and we would look into it. 2) You were never registered for the tournament, registration is not even open yet. 3) We have never told you that you were to leave for Monte Carlo the 28th of March.

 

Sincerely,

 

Claus Nielsen

President

Martinspoker.com

 

Jag tycker iaf att Biff ska ge dem lite tid att lösa detta, ge dem en deadline någon gång nästa vecka (typ kanske fre kl 12) innan du springer till pressen. Detta kom ju upp till diskussion i går eftermiddag när kanske en del gått från jobbet. Ge åtminstone MP/B2B chansen att sätta sig in i fallet och se till så att ärendet sköts rätt.

 

Känner mig lite lost här. Vad i det hela är "false stories"? Hur kan man spela och vinna en turnering som man aldrig varit anmäld i? Spelades inte turneringen? Var det aldrig annonserat som garantiturneringen (Månadsfinal Monte Carlo, 200e freezout)? Förstod det tidigare av Claus inlägg här som att garantiturneringen spelats, men att själva garanting hade varit ett "misstag" och beklagar det inträffade. Nu låter det annorlunda.

 

Martinspoker behöver ytterligare förklara sig om de ska få bort skitstövelstämpeln.

 

Klart att Biff agerar och postar om det här, om det gått till som han skrev i första inlägget. Vad hade hänt annars?

 

Fortsatt är det oproffsigt att skylla allt på nätverket och därtill också försöka framstå good-guy, genom att säga att man pushar nätverket att kompensera. Han degraderar sin verksamhet till ett liveget småhandlar-skin under en feodalherre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varsågod, 120 sidors läsning! Efterdyningarna på pokerroms forum blev än värre där pokerrom till slut bannade en playmod på 10 år!

 

http://www.pokerroom.com/pokah/forum/index.php?action=message&threadID=187790

 

Orka hotlinka liksom :)

 

/TF

 

Det som glädjer mig är att Pokerroom till slut gjorde rätt för sig!

Tänk om Martinspoker kunde göra det också...

 

About the PokerRoom X-mas tourney

 

Jan 3, 2007. Post 1 Ladies and gentlemen, please put down your pitchforks and torches for a moment and hear me out.

 

Looking back at the response we have had since running the Christmas Tournament, we felt it was necessary to provide our players with a resolution and an explanation to the situation we have encountered.

 

On December 16th, PokerRoom.com held a tournament advertising a flat screen HDTV valued at $2,000 and other prizes including PokerRoom.com merchandise. All promotional information given out to players stated the above information; players were able to view this in the promo section, through e-mails, and on the registration page.

 

Surely we would have mentioned it in our marketing if we had planned for the tourney to have a $19,000 added cash bonus? If we deliberately wanted to "lure" people in with that cash, as some posters have suggested, shouldn't we at least have mentioned that sum in our ads?

 

The fact is that on the day of the tournament, a software glitch caused the information in our game client to change to read that this tournament was a $19,000 guaranteed tournament, though all other promotional and tournament info pages still stated that the tournament’s first prize was a flat screen HDTV valued at $2,000.

 

After the tournament, our staff discovered the error and attempted to correct it by removing the sum that wasn’t supposed to be there. At the time it must have seemed like the natural thing to do, just like they would have added the same sum if it instead had been missing from the prize pool.

 

We do realize that there are downsides to this solution, and have since reconsidered. We have paid these players in full as of today January 3 and have taken the necessary steps to prevent a situation like this from happening in the future. We would like to sincerely apologize to our affected players for the inconvenience this has caused them.

 

Personally speaking, however, I must say that I'm a little disappointed to see so many being eager to jump on the bandwagon of hate, without first investigating the facts or background of the situation. It seems that some people just want to read the things that support their already formed picture of "the big, bad corporation ripping off the little guy". But things aren't always that black and white in reality.

 

Over the almost 8 years that we have run PokerRoom.com we have made mistakes, a lot of mistakes even. But I can honestly say that we have never deliberately ripped off any of our customers.

 

Sincerely,

Oskar Hornell

Founder of PokerRoom.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker den här tråden hackar lite för mycket på MartinsPoker. De skrev själva på wsop.info och här att det var deras leverantör som gjort fel och att de försöker hjälpa kunden genom att lösa problemet med nätverket.

 

Är du delägare i Martins Poker? Självklart ska dom få mer tid på sig att reda ut detta men det är helt rätt att sätta press på dom när deras högsta tomte faktiskt erkänner misstaget i mailet men skyller ifrån sig på en samarbetspartner som dom jobbar väldigt nära med.

 

Dom har gjort ett misstag och ska göra rätt för sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du delägare i Martins Poker?

Lugn nu broder. :D

Ser du inte vem det är som klippt in vad MP sagt på wsop.info och sökte upp vad de skrev 26 nov?

 

Skulle jag göra det med intressen i MP?

 

Jag har absolut inget intresse i något pokerbolag utan tycker bara att rätt ska vara rätt. Framförallt för forumets medlemar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey, i'm writing this in english as I'm norwegian so it might be more easy.

 

Sorry to hear about this but sad to say that this doesn't suprise me from Martinspoker.

 

I played their 50k freeroll in September and came in 6th place and won a soccer trip to London to see Chelsea vs Aston Villa, or so I tought. Then after a couple a days I get an email saying I didn't play the right freeroll torunement and have to forfeit the prize (there was one freeroll for new customers and one for exsisting). When I proved that I infact played the right one they turned around and said I didnt play enough vip points to qualify (you had to play 750 vip points in 15 days leading up to the tournement and then buy-in for 750 points). They claimed I had only played 650 points even tough I had exacty 2 points in my account when I deposited money there, played the vip points and bought into the freeroll for 750 points while still having a few points left. So anyway they didn't care, the regular customer support guy (who didnt have a clue) sent my case over to the guy who responded here in this thread (Claus Nielsen) who sent me an email saying he would look into it and I never heard back from him again (even after sending him a couple of more emails, great customer support too).

 

The value of my prize was nothing like yours and I'm just glad I didnt finish higher in the freeroll (first place was WPT Championchip package, 2-3 was EPT packages) but it goes to show that your taking a risk when playing tournements with advertised prizes at Martinspoker and I will certeinly never play there (or at their sister site Sensepoker) again and neither will my friends.

 

 

Sensepoker has nothing to do with Martinspoker, you must mean Staffpoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm...

 

Vad skrev Martinspokercom i det andra inlägget som han har raderat?

 

Det enda jag hittar är detta inlägg från eloge38:

"In your post which you just deleted you said that he wasn't even registered. How can one play a tournament that one isn't registered for?"

 

Borde väl inte vara något problem att ta fram vad som skrevs där? Tror han gjorde bort sig.

 

Sen läser man runnerrunners inlägg. Det här kan verkligen bli spännande.

 

 

Popcornen är framme, låt såpan fortsätta.

 

där är hela texten jag fick av claus:

 

''''''''''''Andreas,

 

Please do not tell any lies. We are trying to help you by pushing the network to compensate you. Frankly, I am not going to try to get you further compensation if you continue with your false stories. 1) We have never told you that iyt was because there was not enough players that you did not get your EPT package. We told you from the beginning that there was a mistake and we would look into it. 2) You were never registered for the tournament, registration is not even open yet. 3) We have never told you that you were to leave for Monte Carlo the 28th of March.

 

Sincerely,

 

Claus Nielsen

President

Martinspoker.com''''''''''

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är väl snarast OM det stämmer att han registrerade sig till en turnering med en plats garanterad, spelade och vann den. OM så var fallet så ska han ha priset. Sen får Martinspoker skylla på vem de vill. Så vitt som jag kan utläsa så har MP erkännt att det spelats en satellit med en garanterad plats av misstag i deras klient. Vems ska du lösa problemet anser ni? Det är i alla fall inte spelaren som borde straffas.

 

Jag har själv hoppat in i en satellit med grymt övervärde på Paradise Poker en gång (1/50 platser med 8 anmälda). De hade dock en friskrivning i lobbyn där de stoppade satelliten om det blev för få anmälda och betalade tillbaka inköpet. Så blev fallet där och jag accepterar naturligtvis det. Att spela färdigt en satellit med en garanterad plats, vinna den och sedan få 4 inköp som "kompensation" är ett hån mot sina kunder/spelare.

 

Om jag gjorde så mot mina kunder (obs annan bransch) så skulle jag inte har några kvar. Tänk er situationen att du ska köpa en mobiltelefon som är värd 6000 kr till ett superbilligt pris, säg 199 kr. När du betalat dina pengar i kassan så får du istället nått billigt skit med motiveringen att vi hade så lite kunder i butiken idag. Poängen är att man ska stoppa erbjudandet eller ändra priset INNAN turneringen spelas. Det är INTE fair att komma i efterhand och ändra priset.

 

det jag tycker är sjukt är att dom tagit bort turneringen jag spelade i söndags. varför ta bort en turnering som är completed???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag inte hålla mig längre. Den otroliga inkompetens som verkar finnas hos Martinspoker är ju hårresande. Hur kan de tro att det skall hjälpa dem att skylla på B2B? Förhållandet mellan A och B ska knappast påverkas av förhållandet mellan B och C. Martinspoker betalar vinnaren den RÄTTA vinsten och får sedan utöva vanlig hederlig regressrätt mot B2B, svårare än så är det inte.

Om jag anmäler mig till en turnering, spelar den och åker ut, tror vi då att Martinspoker skulle godta ett påstående att min sambo har anmält sig och spelat med mitt konto och att jag därför vill ha tillbaka pengarna? Knappast. "Ta det med sambo, det är inte vårt problem" tror jag snarare de skulle svara.

För övrigt verkar Martinspoker kunna lära en hel del av Pokerroom som faktiskt betalade ut pengarna till spelarna till slut (se post ovan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...