Gå till innehåll

Martinspoker - Biffberra får sin resa!


Biffberra

Recommended Posts

  • Svars 453
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Biffberra to Monte Carlo

In the end everything worked out for Andreas “Biffberra” Folkessom, who thought he had won a seat to the EPT final in Monte Carlo and 1000 Euro travel allowance. Martin de Knijff and Per Hildebrand from 24hnetwork decided that sending Andreas to Monte Carlo was the right thing to do.

 

“We had no legal obligation to do so, but I am very pleased with the way Martin and Per resolved this situation. It shows that when I decided to work for Martin I made the right decision. Nobody in this business has a bigger heart”, says Claus Nielsen, President of Martinspoker, and continues “I am very disappointed in the way the Swedish poker forums have handled this matter. They allow anything to be written on their sites, and does very little moderating, unlike the way other professional run forums throughout the poker world does. It doesn’t help that the forums are run by people that have interest in competing sites, which they are clearly not able to put aside when it comes to their own forums.”

 

We have just spoken with Andreas and he said that he was looking forward to representing Martinspoker in Monte Carlo. We at Martinspoker are looking forward to Andreas representing our company in Monte Carlo and wish him the best of luck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

“I am very disappointed in the way the Swedish poker forums have handled this matter. They allow anything to be written on their sites, and does very little moderating, unlike the way other professional run forums throughout the poker world does. It doesn’t help that the forums are run by people that have interest in competing sites, which they are clearly not able to put aside when it comes to their own forums.”.

 

LMAO

 

Att de inte ger sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Biffberra to Monte Carlo

In the end every

 

MASSA TEXT...

 

er in Monte Carlo. We at Martinspoker are looking forward to Andreas representing our company in Monte Carlo and wish him the best of luck.

 

Du måste skojja med mig :|

 

Jag eldar hellre upp varenda krona jag har än sätter in dom på den sajten.

Hur kan dom inte erkänna att dom gjort fel o skriva sånhär skit.

Dom gör det bara värre o värre o värre.

 

GAHHH, tur dom inte hade sitt kontor här.

Då jag gått ditt o dom fått smaka på tegelstenar lr nått genom rutorna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I am very disappointed with the President of Martinspoker, Claus Nielsen. He has managed not only to handle this issue in the most unprofessional way but also ruined the reputation of Martinspoker in the eyes of a lot of Swedish players. Not being able to accept a mistake and instead blaming it on other aspects or other companies is just not acceptable. A president of a company should be aware of his or her responsibilities as the companies main representative towards costumers and other companies. Claus has in this matter had a very arrogant and unprofessional tone throughout the discussions. Perhaps Claus Nielsen could get some lectures in PR and management from Martin de Knijff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var bland det j*vligaste jag läst på länge!

 

Texten lyder ju som att de tog sig en funderare och sedan bestämde sig för att skicka honom dit trots att han inte borde ha fått åka. Förvånande nog utelämnar de alla FAKTA om tidsförloppet innan biffen fick sitt pris, dvs deras försök att tysta biffen med först 800e och sedan med 3000e. Men nejdå, nu är det annat ljud i skällan.

 

Och att kasta skit på forumen (pf, wsop, ps, nåt mer?) är ju ett veritabelt självmord. Inte fan kommer man att sätta sin fot där igen efter att man fått reda på att MP inte gillar att man säger sin mening om en situation som kunde hanterats så otroligt mycket bättre av en pr-kunnig person.

 

Inte ofta man steamar men nu var det bra nära.

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax, du vågar aaaaaldrig ;)

 

Kom igen reverse psychology, kom igen!

 

/TF

Du synade min bluff? :)

---

Dear Customer,

Thank you for contacting our Customer Support Service and we apologise for any delay in responding to your enquiry.

Martinspoker top priority is to create an environment that all our players can trust. We do everything to make sure that our games are fair and honest. Martinspoker uses B2B Poker Network’s (http://www.b2bpoker.com) gaming platform which was initially developed by 24hPoker AB. We have worked together with professional poker players for over four years to develop a finely tuned, stable, secure product. Random Card Generator of the platform was analyzed and approved by iTech Labs. You can find the report about Random Card Generator in the attached file.

We always try to help our customers and find the reason why the problem occurs. Please kindly note that if there was some kind of problem problem from our side, then we always investigate such matters, and find solutions for them. We are always looking for ways to improve our service towards our customers.

 

 

If you should require further assistance, please do not hesitate to contact us again.

Best Regards,

Customer Support Service

Martinspoker

 

---

 

 

 

Goddag yxskaft!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lill-Babs har hängt med lite i turerna och skickade mig den här. Hon har försökt att hålla sig till originaltexten så gott det nu går.

 

 

Biffberras sång

Melodi: Den kan ni allihopa.

 

Är du kär i mig ännu, Claus Nielsen?

Har du kvar dina känslor för mig?

Jag går här på webben och väntar

Å' jag har kvar mina känslor för dig

 

Varför skriver du aldrig, Claus Nielsen?

Varför skriver du aldrig till mig?

Vid din utnämning till VD

fick du inte lova att sköta dig?

Men det är femton timmar sen som senast du skrev,

så nu börjar jag vänta på e-brev.

 

Är du kär i mig ännu, Claus Nielsen?

Har du kvar dina känslor för mig?

Jag går här på webben och väntar

Å' jag har mina känslor för dig

 

På pokern så vann jag en turre,

som skulle ge mig lite galej,

men till det fodras pengar Claus Nielsen

Och dom lånade du utav mig

Kanske tveka jag lite,

visste inte du var tjuv

Kanske forumsnacket skulle ta skruv

 

Men du är väl kär i mig ännu, Claus Nielsen?

Har du kvar dina känslor för mig?

Jag går här på webben och väntar

Och jag har mina känslor för dig

 

Att du tog mina stålars,

till din nyårsfest, Claus Nielsen, var inte så bra

För då kan du ju slippa betala

Och jag slipper Monte Carlo som du sa

Men du måste nog lämna tillbaks min madrass,

för där har jag ju både bankbok och pass

 

Är du kär i mig ännu, Claus Nielsen?

Har du kvar dina känslor för mig?

Jag går här på webben och väntar

Och jag har kvar mina känslor för dig

 

Det går rykten på bygden, Claus Nielsen

Att ditt erbjudande ska va bra som fan,

men det där har jag hört femton timmar nu

Och ibland flera gånger om dan

Om jag bara förstod varför e-breven till dig,

på Martinspoker kommer tillbaka till mig

 

För du är väl kär i mig ännu, Claus Nielsen?

Du har väl kvar dina känslor för mig?

Jag går här på webben och väntar

Och jag har mina känslor för dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

“I am very disappointed in the way the Swedish poker forums have handled this matter. They allow anything to be written on their sites, and does very little moderating, unlike the way other professional run forums throughout the poker world does. It doesn’t help that the forums are run by people that have interest in competing sites, which they are clearly not able to put aside when it comes to their own forums.”

Det här kan vara det dummaste jag läst någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste bara tacka Martin de Knijff och Per Hildebrand för att ni fixade allt det här strulet.

 

Nu vet man att man kan lita på Martinspoker och 24hnetwork.

 

Vi ses i Monte Carlo.

 

Mvh Andreas "Biffberra" Folkesson

 

Efter allt trashtalk, hur kan du sitta här här och säga att du nu kan lita på martinspoker och b2b? Sånt jävla typiskt beteende, när man inte får sin vilja igenom eller i det här fallet rättighet är allt skit men sen när det löser sig är dom guld värda. Kom igen nu, kommer du verkligen fortsätta att spela där efter allt du fått gå igenom?

 

Visst, MP och b2b gjorde det rätta till slut. Faktum kvarstår dock att MP agerande riktigt dåligt och att man i fortsättnigen inte kan spela säkert där. MP visade verkligen att man inte bryr sig om den enskilde spelaren utan viker endast ner sig när pokersverige går emot, tycker du det är rätt? Det visar ju att om man inte skriker och gapar och startar trådar i diverse forum på nätet kommer man inte få det man har rätt till! Skandal om ni frågar mig..

 

Men visst nu är allt frid och fröjd. Och något klagande kommer vi inte höra nå mer från biffberra för nu spelar han i MPs kläder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter allt trashtalk, hur kan du sitta här här och säga att du nu kan lita på martinspoker och b2b? Sånt jävla typiskt beteende, när man inte får sin vilja igenom eller i det här fallet rättighet är allt skit men sen när det löser sig är dom guld värda. Kom igen nu, kommer du verkligen fortsätta att spela där efter allt du fått gå igenom?

 

Visst, MP och b2b gjorde det rätta till slut. Faktum kvarstår dock att MP agerande riktigt dåligt och att man i fortsättnigen inte kan spela säkert där. MP visade verkligen att man inte bryr sig om den enskilde spelaren utan viker endast ner sig när pokersverige går emot, tycker du det är rätt? Det visar ju att om man inte skriker och gapar och startar trådar i diverse forum på nätet kommer man inte få det man har rätt till! Skandal om ni frågar mig..

 

Men visst nu är allt frid och fröjd. Och något klagande kommer vi inte höra nå mer från biffberra för nu spelar han i MPs kläder.

 

 

klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att MP skriver som dom gör på sin sida är inte alls att förvånas över. Som någon sa tidigare här i tråden så har MP E N O R M A Problem med PR delen och fortsätter i den påbörjade "skylla ifrån sig linjen". Att dom sen fortsätter skapa problem för sig själva genom att börja smutskasta en del svenska pokerforum för att forumen kör med "freedom of spech" metoden i sina forum (så länge det inte är både fullkomligt osant och smutskastande mot person/företag, vilket det bevisligen INTE var i detta fallet) är bara ett bevis på vad vi har sagt hela tiden, att dom gräver sin egen grav på ett mycket effektivt sätt.

När jag i en annan post i denna tråd ser BiffBerra säga att han nu tycker att det nu är bevisat att MP är att lita på så sätter jag något i halsen. Jag kan förstå att han kanske vill släta över MPs betende efter att dom cashat upp för att få lite lugn och ro i Monte carlo med sin "Sponsor" närvarande men det hade nog varit bättre att inte säga något alls i den stilen. Det låter bara som om MP har ställt villlkor på Berra att han ska prata gott om dom nu annars kanske det blir så att han inte får åka i slutänden.

Det må så vara att det inte är något som helst belägg för det påståendet men det är det första jag kommer att tänka när jag har lyckats hosta klart och få upp det jag satte i halsen.

MP har mycket mycket mera att göra för att bevisa att dom är att lita på.

 

P.S. Helt bankrutt kan dom inte vara heller för dom ska tydligen ha en 1000 € eller $ Freeroll senare i månaden för nått lanserings dravell såg jag skrivas i något annat forum. Man kan ju fundera på om dom prispengarna kommer betalas ut direkt.

 

(De där sista va ju självklart dålig ironi)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden har ju börjat utveckla sig till en humortråd.

Sätter en tusing på att Mr Nielsen inte är kvar hos MP om en månad. Oddset är .. kan jag få över 1.00 ?

 

Däremot tycker jag nog man kan säga att MP och B2B nu gjort rätt för sig och dom skall ha credit för det. Att MP har ett "PR-geni" i sina led är ju inte lyckat för dom, men högste bossen gick ju in och räddade situationen. Ge Martin de Knijff och MP som företag med beröm godkänt men Mr Nielsen når inte ens upp till betygsskalan. Det är oerhört förvånande att han fortsätter försvara situationen när det inte längre finns någon mening i att göra det. Jag håller faktiskt med honom om att dom egentligen aldrig skulle behövt ge Biffberra resan vilket han förklarar ganska bra, men.... släpp "rättsfrågan" för h-e. Den är numera ointressant. Alla är ju glada och lyckliga. Stötta din chefs beslut eller lämna din post.

 

(en liten reservation.. det kan vara så att han offrar sitt eget rykte genom att vara övertydlig om att detta var en engångssak - de är troligen livrädda för att ha skapat en praxis)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste bara tacka Martin de Knijff och Per Hildebrand för att ni fixade allt det här strulet.

 

Nu vet man att man kan lita på Martinspoker och 24hnetwork.

 

Vi ses i Monte Carlo.

 

Mvh Andreas "Biffberra" Folkesson

 

Haha, fyfan.... Man kan ju bli konspiratorisk för mindre.....Money talks!!!!!

För övrigt känns det som 24hpoker och martinspoker har en del avlönade infiltatörer här som skriver om deras förträfflighet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt blev rätt för att han inte vek ner sig...så här skulle det ha sköts från början men det kan även vara så att Martin själv inte blev informerad tidigare av Claus som uppenbarligen har vissa problem med kundvård, när Martin fick veta hur det låg till löste han det direkt på ett proffsigt sätt.

 

Till er som inte tro att MP har råd med 100.000 kr kanske ska fundera på vad en pokerklubb och pokersida drar in varje månad.

 

Grattis och lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt känns det som 24hpoker och martinspoker har en del avlönade infiltatörer här som skriver om deras förträfflighet

 

Dannyman: En liten undran.. syftar du på mig? Du kan inte tänka dig att det kan finnas människor som har minsta avvikande åsikt från drevet utan att vara avlönade? Du har ju redan en egen "hata 24h-tråd" på annat ställe och med din egen logik är det lika mycket du som är infiltratören i denna tråd..

 

För övrigt är det absolut mest negativa inlägget mot Biffberra i hela tråden skrivet av en annan känd 24h-hatare, så där faller ju iofs logiken.

 

Nu skall vi kanske inte älta detta i evighet, men jag har faktiskt väldigt svårt att förstå att man inte kan få ha en avvikande åsikt i ett forum utan att bli påhoppad. Trodde ett forum var till för diskussionen mellan folk med olika åsikter och inte ett enkelriktad klagomur.

 

men ok.. lite färgad som micro-aktieägare i 24h är man såklart. Det erkänner jag gärna, men jag hade faktiskt tyckt likadant oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...