Gå till innehåll

Luap - The end.


Luap

Recommended Posts

18/12/2.. Tight-Passive ftw =P. Du måste få upp din aggr minst ett steg, du förlorar mycket värde på att inte raisa dina bra händer för värde.

 

Apropå det här med tur i kärlek och spel. Jag har kommit på hur det är för mig: I go for the big score, get it, but keep it for to little time to make it really worthwhile.

 

Förresten, gör inte såna där mogna smeknamn en riktigt tiltad i längden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 203
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

18/12/2.. Tight-Passive ftw =P. Du måste få upp din aggr minst ett steg, du förlorar mycket värde på att inte raisa dina bra händer för värde.

 

Alltså va? 18/12/2 är mkt solida och fungerande stats på NL200. Förstår inte vad du pratar om. Möjligt att VP$IP och pf raise kan höjas ett snäpp men att påstå att han inte raisar sina bra händer för värde är ju bara ett bisarrt påstående.

 

Näe tkr du överdriver över huvud taget som kallar det tight-passivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden är äntligen slut nu i alla fall. Satt nog en fyra timmar i sträck, och förstn u börjar jag bli trött. Började sessionen med att hitta plusset för $200 på everest, men sedan tappade jag det till ett äckligt back på $100. Finns det något mer tiltande?

 

Anyway, vidskeplig som jag givetvis var tänkte jag att FTP skulle få en sista chans nu när everest var riggat mot mig, och givetvis gick det vägen! På cirkus tre timmars 8-tablande hittade jag plusset för $800. Var FTP glada att få tillbaka mig månntro?

 

7/1 $700

BR: $8050

 

 

Nu jävlar ska jag sova gott. Hoppas att ni också gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i AQdd handen, betta mer på floppen, typ 22 eller nått så du kan pusha mot en reraise, fwiw så 3-bettar jag typ jämt på floppen, hellst tillräckligt för att committa mig om han synar och ha en enkel push på turn. som spelat så cr jag allin, orka lägga liksom. va fan gör jag uppe nu btw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18/12/2 funkar defenetivt på NL 200 även om jag skulle föredra en lite högre pfr, typ 14-16 eller så. gissar att du limpar en del, vilket inte jag gillar men det är ju mer eller mindre en smaksak.

 

Mjo, jag tror att det fungerar helt okej på NL200. Det enda jag har ställt om i mitt spel är just att jag limpar aningen mer gentemot när jag spelade NL400. Varför och hur blev det så då? Well, egentligen vet jag inte det själv, men jag har en liten teori om att jag inte raisar mina låga och semilåga pockets ur tidig pos tillräckligt ofta. På ett sätt är det här givetvis dåligt, men samtidigt kan jag försvara spelet med att jag allt som oftast hamnar i problem mest just sådana händer eftersom folk vägrar vika på NL200. Det är ju nästan mer en regel än undantag att folk synar ens c-bets, även fast dom är tomma. För att kunna spela vidare låga pockets (typ 22-66) krävs det ju lite fingertoppskänsla på turn, och det är inte någor jag direkt har överflöd av när jag 8-tablar. SC´s och Axs höjer jag däremot i princip alltid om de ska spelas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk är relativt ärliga mot mig. 22 spelar likadant som 1010 på en KJ3-bräda. Skillnaden i värde är i princip obefintlig hu mot en person som synat din raise i position. Framförallt innebär open-limping att folk har svårare att förlora sin stack mot dog när du träffar.

 

AQ-handen. Bettar han 66 och du checkar till han? Jag tror det, så jag checkraisar till ngt ridiculous som han får rel. svårt att inte syna därefter value pushar jag alla non 5,7,4 rivers (cf 5 river, förmodligen block 4 river och block eller cf 7 river beroende på motståndare.

 

Jag har en liten teori om aggr. faktor. I och med att man är sjukt aggro, floatar folk en mkt mindre. Om man har en tendens att försöka köra över folk responderar folk genom att bli passiva.

 

I like that. Is nice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag fick klagomål på min aggresivitet såtänkte jag "nämen fan, jag testar att lira så otroligt jävla tightaggro jag bara klarar av", mest för att se om man kan plussa med ett sjukligt tight spel. Efter 500 händer ligger jag just nu på 12/9.5/4.5, och jag vettefan om det går att bli tightare än såhär. Det roligaste är ändå att folk betalar av som vanligt. Kan det vara så att image är överskattat på NL200? Någon som har spelat såhär sjukt tight en längre period och plussat? Folk verkar ju inte förstå någonting..

 

Jag kan ju inte påstå att det är speciellt rolig att spela sådan här poker, men jag hamnar i alla fall inte i någon större trubbel. Jag återkommer med resultat och HHs om en stund.

 

Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var sessionen avklarad i alla fall. Låg $400 upp hela vägen, tills hela plusset rök de sista fem minutrarna. Hur ska man kunna undvika att bluffa sig all in med 130bb efter att ha fått sin AA knäckta all-in preflop handen innan? Hur som helst är jag sjukt missnöjd på mig själv, och dagen slutar ganska precis breakeven.

 

Det roliga är i alla fall att det ubertighta spelet med 12% vpip verkade fungera bra, så jag ger ett nytt försök imorgon. Dock kanske 12% är lite extremt, men whateheck!

 

8/2: $0

Rulle: $8050

 

 

Först ut har vi tilthanden. Mycket nöje!

 

Hand 1.

FullTiltPoker Game #1553107228: Table Bonanza (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 18:36:01 ET - 2007/01/07

Seat 1: numb3rs ($190)

Seat 2: Mr Sad Pants ($206.10)

Seat 3: 155 go ($340.25)

Seat 4: YackFoo ($261.70)

Seat 5: HighOnTrife ($230.70)

Seat 6: a warm place ($280.15)

HighOnTrife posts the small blind of $1

a warm place posts the big blind of $2

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to YackFoo [Jc Jh]

numb3rs folds

Mr Sad Pants folds

155 go calls $2

YackFoo raises to $9

HighOnTrife raises to $27

a warm place folds

155 go folds

YackFoo calls $18

*** FLOP *** [2s Td 4h]

HighOnTrife bets $35

YackFoo calls $35

*** TURN *** [2s Td 4h] [Qd]

HighOnTrife checks

YackFoo checks

*** RIVER *** [2s Td 4h Qd] [Ac]

HighOnTrife bets $35

YackFoo raises to $199.70, and is all in

HighOnTrife calls $133.70, and is all in

Uncalled bet of $31 returned to YackFoo

*** SHOW DOWN ***

YackFoo shows [Jc Jh] (a pair of Jacks)

HighOnTrife shows [Ah Qs] (two pair, Aces and Queens)

HighOnTrife wins the pot ($462.40) with two pair, Aces and Queens

 

 

 

Den här gjorde mig lite semiförvirrad. Tar gärna synpunkter på turnspelet. Hur spelar ni rivern? Det känns ju inte som att jag slår många händer på någon av gatorna. FI är en kompetent LAG och har 25/18.5/3.5 efter 60 händer. Vi har inte clashat något nämnvärt innan.

 

Hand 2

FullTiltPoker Game #1553040401: Table Bonanza (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 18:26:15 ET - 2007/01/07

Seat 1: athlete2258 ($271.95), is sitting out

Seat 2: Mr Sad Pants ($206.10)

Seat 3: 155 go ($317.30)

Seat 4: YackFoo ($336.70)

Seat 5: HighOnTrife ($200)

Seat 6: a warm place ($258.15)

YackFoo posts the small blind of $1

HighOnTrife has 5 seconds left to act

HighOnTrife posts the big blind of $2

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to YackFoo [Ad Qc]

a warm place raises to $7

Mr Sad Pants folds

155 go folds

YackFoo raises to $23

HighOnTrife folds

a warm place calls $16

*** FLOP *** [Ts Ah 3c]

YackFoo checks

a warm place checks

*** TURN *** [Ts Ah 3c] [Jh]

YackFoo bets $30

a warm place calls $30

*** RIVER *** [Ts Ah 3c Jh] [6d]

YackFoo ?

 

 

Sleep well, bitches.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Den här gjorde mig lite semiförvirrad. Tar gärna synpunkter på turnspelet. Hur spelar ni rivern? Det känns ju inte som att jag slår många händer på någon av gatorna. FI är en kompetent LAG och har 25/18.5/3.5 efter 60 händer. Vi har inte clashat något nämnvärt innan.

 

Hand 2

FullTiltPoker Game #1553040401: Table Bonanza (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 18:26:15 ET - 2007/01/07

Seat 1: athlete2258 ($271.95), is sitting out

Seat 2: Mr Sad Pants ($206.10)

Seat 3: 155 go ($317.30)

Seat 4: YackFoo ($336.70)

Seat 5: HighOnTrife ($200)

Seat 6: a warm place ($258.15)

YackFoo posts the small blind of $1

HighOnTrife has 5 seconds left to act

HighOnTrife posts the big blind of $2

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to YackFoo [Ad Qc]

a warm place raises to $7

Mr Sad Pants folds

155 go folds

YackFoo raises to $23

HighOnTrife folds

a warm place calls $16

*** FLOP *** [Ts Ah 3c]

YackFoo checks

a warm place checks

*** TURN *** [Ts Ah 3c] [Jh]

YackFoo bets $30

a warm place calls $30

*** RIVER *** [Ts Ah 3c Jh] [6d]

YackFoo ?

 

 

Sleep well, bitches.

 

Det är ju din re-raise pre som gör att de blir förvirrat. Brukar aldrig slå upp med AQ om fi inte raisar varje pott. Sen måste du väl beta ut på flop? Orka ge gratis kort, bättre ta hem potten direkt. Turn är väl 50/50 bet eller c/c. Som spelat, lite beroende på fi dock nog c/f på river om du vet att fi inte jagar flush. Han betar aldrig QQ/KK på river. Bluffar bustat hj drag vettekatten heller.

 

dampa inte på mig om jag snackar skit, thats what i think :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar ditt floppspel AQ-handen, turnkortet suger hästpung, men jag value/blockbettar 40 på river. Eller c/f, men jag är osäker på vad som är bäst.

 

Jag spelar sjukt tight, inte så tight som du gjorde dock :). Image är inte överskattat, det är bara det att dåliga spelare som har tillräckligt stort intresse på olika pokerforum vill ha ursäkter för att spela sina skithänder i dåliga positioner.

 

Du sa det själv, JJ handen ser mkt illa ut. Jag bettar turn där, lite mindre än 2/3 pot och checkar bakom alla non J rivers och foldar mot mer resistance.

 

Till den som inte gillade reraisen med AQ: jag tycker det är väl vekt att alltid folda där, och det förlorar mer värde i längden än vad en rr gör. Även om han raisar utg så är det fortfarande så att en stor del av hans hand range är 22-JJ, och alla dessa kan vi spela profitabelt mot efter floppen. Jag hoppas verkligen inte att du ville vi skulle syna mot en kompetent LAG oop med en ännu icke färdig hand som AQ? I så fall är det ett under att du inte är busto >_<.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Till den som inte gillade reraisen med AQ: jag tycker det är väl vekt att alltid folda där, och det förlorar mer värde i längden än vad en rr gör. Även om han raisar utg så är det fortfarande så att en stor del av hans hand range är 22-JJ, och alla dessa kan vi spela profitabelt mot efter floppen. Jag hoppas verkligen inte att du ville vi skulle syna mot en kompetent LAG oop med en ännu icke färdig hand som AQ? I så fall är det ett under att du inte är busto >_<.

 

Tur att inte alla spelar poker likadant. Inte busto än iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinner du pengar när du ur SB synar en raise med AQ mot en kompetent LAG är du utan tvekan en av världens bästa spelare. Antingen är LAGen inkompetent, eller så är du på the winning side of variance. Ifall jag orkade skulle jag kunna länka till trådar på 2p2 om det, men palla leta... God fortsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA. Igår satt jag och tänkte på om man skulle börja grinda de större söndagsturrarna lite då och då tillsammans med ett gäng polare. När vi fick vårt nya terminsschema i eftermiddags hade jag givetvis inte en tillstymmelse till lektioner under måndagarna. Rigg? Ödet? Bra karma?

 

-Fan vet jag. Men riktigt jävla bra är det i alla fall :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gillar checken i AQ-handen, på den där brädan oop så ligger jag på kanske 60/40 mellan check och bet. på river så är det väl en block/value-bet och fold mot omslag eller en checksyn, jag gillar inte en check-fold eftersom att turn gjorde brädan mycket dragvänligare och din hand är ganska underrepresenterad. Du är nog rätt ofta uppe mot tvåpar så jag tror jag gillar check-syn bättre, har svårt att tänka mig att han betalar av med särskilt många händer på river ändå, bättre att ge missade drag en chans att bluffa skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde just något som är ganska olikt mig. Kanske inte bara ganska olikt heller, troligen mer åt väldigt olikt mig. Men men, till saken.

Jag spontanköpte just en weekendresa för mig och min flickvän till Rom nästa vecka. Samtalet gick ungefär såhär:

 

"Hej älskling, du sov väl inte?"

"Nejdå, vad vill du såhär dags då?"

"Vill du resa till Rom över en weekend med mig?`"

"Okej, det låter jättebra."

"Perfekt, då bokar jag resan direkt. Fungerar nästa torsdag till söndag bra för dig?"

"Det låter jättebra."

"Okej, jag ringer dig när jag är klar. Älskar dig!"

"Älskar dig."

KLICK!

 

Och nu sitter jag här med ett leende på läpparna då jag vet att vi ska spendera vår 9-månadersdag nere i Rom. Kan det blir bättre? :)

 

Ryanair är hur som helst nöten. Flygresan gick på 1450 kronor tur och retur för båda oss. Imorgon ska jag i alla fall boka ett bra hotell till oss. Någon som har något tips? Någon som har lite bra idéer på vad man kan hitta på med sin flickvän i Rom? Anyway, jag ser jättemycket fram emot resan.

 

Hann även med en liten minisession nu under kvällen/natten. Det blev två cashgamebord och ett HU-bord samtidigt som jag gjorde läxorna. Kalaset slutade $150 upp efter några helt ointressanta men vinnande händer.

 

9/1 $150

BR: $8200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag trycker in degen i hand två. Det är bara KdXd som slår dig med mycket, annars har du en hel del outs om du inte skulle vara före. Hans stats verkar retarded. Jag är inte överlycklig över att trycka, men jag är övertygad om att det är +ev.

 

Jag ger dig första handens kommentar in private.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag heter Alexander och jag hatar poker. Ville bara få det sagt. Du som verkar duktig och så. Kan du analysera denna hand för mig? Jag känner att jag spelar den nästintill optimalt. Känner mig för tillfället som en "jättehåv"!

 

Hur som haver har jag valt att döpa den till "How to crack aces"

 

Hand 204841473 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 10 januari 2007 22:39:19

Eva 24 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: HB13 (2275.02)

Plats 2: nhtyvmyw (2312.40)

Plats 3: DATRU (1427.60)

Plats 4: Fabito (1951.45)

Plats 5: HoldNuts (1075.75)

HB13 lägg LM 5.00

nhtyvmyw lägg SM 10.00

** Giv **

HB13 [N/A, N/A]

nhtyvmyw [N/A, N/A]

DATRU [N/A, N/A]

Fabito [N/A, N/A]

HoldNuts [5k, 7k]

*** Bet Runda 1 ***

DATRU Syna 10.00

Fabito Lägg

HoldNuts Syna 10.00

HB13 Syna 10.00

nhtyvmyw Höj till 60.00

DATRU Syna 60.00

HoldNuts Syna 60.00

HB13 Lägg

*** Flop(Board): *** : [6k, 8h, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

nhtyvmyw Satsa 310.00

DATRU Lägg

HoldNuts All-in 1015.75 Anser att mitt ställ är fullt rättfärdigt då han 2x pottar. För att citera en annan på forumet, "vad ska han ha liksom"

nhtyvmyw Syna 1015.75

*** Turn(Board): *** : [6k, 8h, 2r, 9r]

*** River(Board): *** : [6k, 8h, 2r, 9r, Eh]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2206.50

nhtyvmyw [Es, Ek] Triss i ess Vinst :0.00

HoldNuts [5k, 7k] Stege med högsta kort nia Vinst :2206.50

 

Kritisera gärna så syns vi i skolan:h:

 

mvh / En Haj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att få mig en riktig käftsmäll på FTP just nu. Back $450 at the moment

Största torskarna so far:

 

AA vs KJo (!?!?) all in preflop

AKs vs JJ all in preflop

AKs vs 22 (ja, han synade med 22) all in preflop

 

Hade jag åtminstone fått vunnit en hade jag varit runt breakeven, men icke sa nice. Vi grindar vidare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...