Gå till innehåll

Luap - The end.


Luap

Recommended Posts

  • Svars 203
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 1 är väl jättepushen? Framför allt med er historia.

 

Hand 2 är jobbig. Jag har nog bara gett upp och checkat. Känns som typ JJ+ på honom och han verkar inte vara typen som lägger ett överpar på den floppen, framför allt inte när han bara har 75bb på bordet.

 

Ungefär i sådana banor gick min analys också, men jag valde inte lägget och pushade för hela hans stack rakt in i mitten. Givetvis satt han på 99 och krossade mig :cry:

 

Tror du att du har värde att syna en höjning med TJo ur SB?

 

Det är verkligen inte mitt standardspel, och jag tror inte att det finns något större värde i det heller. Det handlade nog mest om lite spekulation som jag visste var -EV, men hade lite underhållningsvärde för mig i och med att vi battlade så mycket. Jag njöt faktiskt av att kriga med den där killen :roll:

 

 

 

 

I övrigt blir det nog någon timmes grind nu när jag är hemma från brädåkningen. Det var sjukt trist att åka ikväll och allt jag tänkte på var att få komma hem i värmen och spela mer. Spelberoendetendenser? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny dag. Samma skit.

 

 

Jag har helt allvarligt och utan att överdriva förlorat 8/10 flips idag samt missat en överväldigande stor del av alla drag. Det känns som att varenda träff dödas på rivern och när jag väl får action är det set mot överset, färg mot högre färg osv.

 

Det här fungerar bara inte för mig. Någonting är allvarligt fel, och nu är jag så sjukt tiltad. Jag har stängt ned pokern för att slippa förlora mer pengar, men rent emotionellt mår jag verkligen kasst av sådant här. Nu i efterhand kan jag inte ens säga att jag semitiltade när jag väl satt, utan jag försökte verkligen ta beat efter beat helt iskallt och tuffa på i hopp om att vändningen skulle komma.

 

Jag försöker verkligen också att tänka att alla har downperioder, men det här tar verkligen aldrig slut. Jag har visserligen bara spelat i två år, men jag har haft det SJUKT tungt sedan december nu. Är sådana streaks vanliga? Jag försöker verkligen att se händerna objektivt också, utan att låta mitt selektiva minne spöka. Men att då och då dra ut någon tillhör verkligen det förflutna nu. Gång på gång får man in degen i smeten, bara för att se sin hand krossas på rivern. Någon som har upplevt liknande? Jag får små korta avbrott på några dagar ibland, men sen kommer skiten tillbaka som ett slag i magen. Det mest tragiska är nästan att se hur kaotiskt spelarna på NL400 spelar ibland också, och ändå kan man inte vinna. Det är nästan standard att se folk med 50+ vpip på varje bord nu för tiden, och det är nästan i sämsta fall. Det är inte sällan man hittar två riktiga donks per bord som bara väller pengar över resten av spelarna. Men vad kan man göra åt saken? Får man ta del av kakan? - Nej, verkligen inte. Man får sin käftsmäll av slumpgeneratorn och får sedan se fisken skänka bort ens egna pengar till resten av bordet.

 

Jag hyser inget som helst tvivel på att jag är en vinnande spelare på NL400 heller. Jag förstår om det kan låta som om jag antingen överskattar mig själv, bara skyller på otur eller har varit en riktigt tursam jävel tidigare - men jag kan försäkra er att fallet inte är så, såvida inte jag är helt tappad utan att själv inse det. Det gör ont i själen att se alla horribla spelare och alla helt fuckade moves vid bordet, och ändå veta att hur mycket man än försöker kommer vinsten ändå inte att infinna sig. Det är nästan som att man vet vad som kommer att hända, man vet att det är kört redan innan sista kortet är ute. Vad fan är det som försigår egentligen?

 

 

 

 

Dagsresultat: FUCK IT

BR: ca $13,930

 

 

 

Och ja, jag vet verkligen att min dagbok bara verkar vara en enda lång klagofest, men jag kan verkligen inte rå för det när det går såhär.

 

Men men, pengar är inte hela livet. Imorgon är det alla hjärtans dag och då ska jag försöka att spendera så mycket tid jag bara kan med min flickvän. GL vid borden allesammans. Om det är någon där ute som gång på gång drar ut i pott efter pott vill jag bara säga att jag avundas dig.

 

Jag avundas dig verkligen mycket just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny dag. Samma skit.

 

Jag tycker faktiskt det är skönt att läsa en dagbok där författaren för en gångs skull inte hittar klonkplusset varenda dag utan att spela speciellt mycket bättre än en själv. Skadeglädje kanske, men ta det som en komplimang! :lol:

 

Själv har jag haft flera små korta downswings i februari och pendlar mellan 5-6 inköp back och +-0. Det tar på psyket, minst sagt.

 

Det hjälper ofta för mig att läsa om folk som har värre bad streaks och på så sätt se sig själv från ett objektivt perspektiv. Det funkar dessvärre bara tills man åker på ännu en bad beat då man undrar varför man egentligen spelar poker.

 

Ta en funderare innan du sätter dig ned för att spela poker nästa gång. Tänk efter hur du kommer reagera på att förlora en stor pott, hur du kommer reagera vid vinst och hur du ska göra för att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker verkligen också att tänka att alla har downperioder, men det här tar verkligen aldrig slut. Jag har visserligen bara spelat i två år, men jag har haft det SJUKT tungt sedan december nu. Är sådana streaks vanliga?

Jag hade en tung december och januari, visserligen spelar jag rätt lite varje månad (5-10k händer). Februari är dock en helt annan historia och jag plussar rakt ut just nu. Fortsätter man grinda vidare och försöker täta luckor i sitt spel så kommer det vända sooner och later, så är det bara.

 

Standardtipsen när man har det tufft är väl att tighta till sig lite, framför allt ur position, samt vara så nog med table selection som man bara orkar.

 

Hang in there!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det ni skrev, det känns bra att veta att andra faktiskt också har tunga perioder och tagit sig ur dem. I somras hade jag någon månad som var helt off, men den löste jag med ett ordentligt break fyllt med pokerteori.

 

Nu, hur som helst, vet jag inte vad jag ska göra. Det jag däremot vet är att jag verkligen inte kommer att ge upp NL400 för det här. Bara jag får pli på riggen vet jag att jag plussar rakt ut där, utan några egentliga problem. Det är i alla fall min subjektiva uppfattning, och jag hoppas verkligen att jag inte är helt off i huvudet och faktiskt har rätt.

 

Eventuellt kommer jag att bita ihop och spela ubertight-tråkpoker i ett par dagar, mest för att fålla variansen nere. Vi får helt enkelt se hur det blir. Skam den som ger sig!

 

 

Glad alla hjärtans dag på er! Babye!

 

:hjärter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda händerna är pushar. Speciellt den första. AK-handen är borderline-ok. "In a vacuum" så tror jag den är -ev för du är så enormt mkt bakom de gångerna han synar HR: QQ-AA, 1010, 88, 33 (eller vad setten var). För ev. metagame mellan er så är den säkert +ev. Jag ser inget fel med att slänga dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte mig precis ned för att spela en session UBERtight poker, för att hålla variansen nere och kanske få till ett litet pluss i alla fall.

 

Andra handen plockar jag upp AA på CO. Ett par spelare limpar in före mig och jag trycker upp den till 5.5bb. Två syn. Floppen kommer 5s 5d 4s och när en fisk donkställer för 1.5x pott instasynar jag med mina AA. Killen fläker upp A9o med As. Turn 7s. River Ks. Tilt.

 

Nu under tiden jag skrev lyckades jag även med bedriften att få KK spräckta av ATs all in preflop. Det är egentligen ingen större beat, men bara det att han lyckades syna sig all in med 100bb är lite skrattretande.

 

 

Vändningen kanske inte kommer idag..?

 

 

EDIT: Nu tycker jag bara synd om mig själv. Jag var bara marginellt back tack vare motspelarnas otroliga förmåga att syna med potbets hela vägen till rivern med absolut ingenting vettigt alls - bara för att få AA crackade av KK på rivern. Jag får tonvis med nöthänder preflop, men ingenting står sig till rivern. Idag är en sorglig dag.

 

Men fuck it, nu ska jag sluta att tycka synd om mig själv och bara fokusera på att spela bra poker. Det är det enda som kan ta mig ur det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vändningen kanske inte kommer idag..?

 

Jodå, om du byter din äckliga avatar så.

 

Själv hade jag nyss världens rigghand.

 

Raisade med 68h, får en syn. Flop AhKh6s. Jag betar 3/4, han synar snabbt. Turn Tc. Jag betar 1/2 pott, han raisar och ger mig knappt odds att syna men jag är lite tiltad och sätter honom på en halvtaskig hand som AJ och synar.

River är 6c. Jag pushar och han blixtsynar med QJo.

 

Jag vet inte vem som spelade sämst. Jag eller han?

 

Lycka till på borden och ta en paus lite då och då och andas lite frisk luft från fönstret/balkongen. Brukar hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, om du byter din äckliga avatar så.

 

Själv hade jag nyss världens rigghand.

 

Raisade med 68h, får en syn. Flop AhKh6s. Jag betar 3/4, han synar snabbt. Turn Tc. Jag betar 1/2 pott, han raisar och ger mig knappt odds att syna men jag är lite tiltad och sätter honom på en halvtaskig hand som AJ och synar.

River är 6c. Jag pushar och han blixtsynar med QJo.

 

Jag vet inte vem som spelade sämst. Jag eller han?

 

Lycka till på borden och ta en paus lite då och då och andas lite frisk luft från fönstret/balkongen. Brukar hjälpa mig.

 

 

Jag vettefan hörru, men sånt där kan jag också få för mig att göra ibland.

 

Avataren är bytt nu, eftersom den tydligen äcklade dig :cry:

 

Det kanske bryter motriggen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Andra handen plockar jag upp AA på CO. Ett par spelare limpar in före mig och jag trycker upp den till 5.5bb. Två syn. Floppen kommer 5s 5d 4s och när en fisk donkställer för 1.5x pott instasynar jag med mina AA. Killen fläker upp A9o med As. Turn 7s. River Ks. Tilt."

 

Länge sedan något sånt hände mig. Jag vet dock precis hur jag reagerade den gången. Jag fick ett väldigt stort leende, sen berömde jag fiskjäveln så att han skulle komma ihåg att jag var en av hans kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Andra handen plockar jag upp AA på CO. Ett par spelare limpar in före mig och jag trycker upp den till 5.5bb. Två syn. Floppen kommer 5s 5d 4s och när en fisk donkställer för 1.5x pott instasynar jag med mina AA. Killen fläker upp A9o med As. Turn 7s. River Ks. Tilt."

 

Länge sedan något sånt hände mig. Jag vet dock precis hur jag reagerade den gången. Jag fick ett väldigt stort leende, sen berömde jag fiskjäveln så att han skulle komma ihåg att jag var en av hans kompisar.

 

Det är kanske så jag också borde tänka, men det är lite svårt när det har gått såhär hela tiden. Jag blev verkligen inte sur för handen ovanför, utan jag drock bara en djup suck och fortsatte spela. Det känns som att jag inte orkar bli sur längre på sätt och vis..

 

 

Anyway, lillsessionen slutade till slut plus och jag lyckades faktiskt dra ut en kille! Dock missclickade jag mig själv all in mot en 50-bb djup kille den gången, men att riggen ändå infann sig var underbart. Det kanske är missclicks som är nöten?

 

 

9/2: $1330

12/2: $80

13/2: $887

14/2: $160

 

BR: $14,105

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en timme alldeles nyss, vilket uttökade rullen med $410. Det kunde ha varit mer $1220, men tack vare att en fi fyllde upp en riverpipa mot mitt topset stannade jag på lillplusset. Det sura i den handen var bara att det var mot en av spelarna jag battlar väldigt mycket just nu - Krisch. Sådana här händelser är inte helt ovanliga mellan oss:

 

EDIT: Obs! Jag är inte ute efter medlidande eller vill förklä en liten beat nu, utan jag vill mest illustrera hur hårt han konstant spelar mot mig. Det börjar nästan bli lite galet. Men kul är det i alla fall :twisted:

 

EverestPoker Game #1119179010: Table Bamako-9 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 13:32:32 - 2007/02/15

Seat 2: SuperNinjAA ($1,001.23)

Seat 3: pietkeur ($129.96)

Seat 4: ragondin10 ($184.00)

Seat 5: Renzz ($424.16)

Seat 6: Krisch ($440.52)

Renzz posts the small blind of $2.00

Krisch posts the big blind of $4.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SuperNinjAA[Ks Kc]

SuperNinjAA raises to $14.00

pietkeur folds

ragondin10 folds

Renzz folds

Krisch raises to $48.00

SuperNinjAA calls $34.00

*** FLOP *** [Tc 8d 5d]

Krisch bets $98.00

SuperNinjAA calls $98.00

*** TURN *** [Tc 8d 5d] [Kd]

Krisch bets $294.00

SuperNinjAA raises to $855.23 and is all-in

Krisch calls $0.52 and is all-in

Uncalled bet of $560.71 returned to SuperNinjAA

*** SHOW DOWN ***

Krisch shows [9h 7s]

SuperNinjAA shows [Ks Kc]

*** RIVER *** [Tc 8d 5d Kd] [6s]

*** SUMMARY ***

Board: [Tc 8d 5d Kd 6s]

Krisch collects $880.04

 

Kommer att lägga in exakt antal händer per session istället för tid per session när jag får tid över att göra det.

 

9/2: $1330 ~ 3 tim

12/2: $80 ~ 8 tim

13/2: $887 ~ 2.5 tim

14/2: $160 ~ 1 tim

15/2: $415 ~ 1 tim

 

 

BR: $14,525

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1.

 

Här har ni ett läge man ställs inför relativt ofta. Hur brukar ni resonera kring sådana här situationer och vad kan vara ett lämpligt spel? Blockbet? Checksyn/Checkfold beroende på betsize? FI är 55/14/1.5 och verkar rätt fiskig i mina ögon

 

EverestPoker Game #1119066473: Table Bamako-3 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 13:03:36 - 2007/02/15

Seat 1: denbukkum ($202.84)

Seat 2: nacox ($722.68)

Seat 3: Banzai57 ($320.08)

Seat 4: SuperNinjAA ($413.12)

Seat 5: Maxyboy ($203.48)

Banzai57 posts the small blind of $2.00

SuperNinjAA posts the big blind of $4.00

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SuperNinjAA[2h Ac]

Maxyboy folds

denbukkum calls $4.00

nacox calls $4.00

Banzai57 calls $2.00

SuperNinjAA checks

*** FLOP *** [As Tc Qh]

Banzai57 checks

SuperNinjAA bets $11.00

denbukkum calls $11.00

nacox folds

Banzai57 folds

*** TURN *** [As Tc Qh] [2s]

SuperNinjAA bets $27.00

denbukkum calls $27.00

*** RIVER *** [As Tc Qh 2s] [Jh]

SuperNinjAA ??

 

 

 

Hand 2

 

Vad tycker ni om turnspelet? Rivern? Jag förklarar hur jag tänkte efter lite feedback. FI är i mina ögon en av de bättre spelarna på Everests NL400 och kan vara ganska trixig ibland.

 

 

EverestPoker Game #1119048253: Table Bamako-9 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 12:58:44 - 2007/02/15

Seat 1: galley ($239.64)

Seat 2: SuperNinjAA ($394.00)

Seat 4: Matrixwolf ($396.00)

Seat 5: Renzz ($455.08)

Seat 6: c.morgan ($370.80)

galley posts the small blind of $2.00

SuperNinjAA posts the big blind of $4.00

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SuperNinjAA[Jc Js]

Matrixwolf folds

Renzz folds

c.morgan raises to $14.00

galley folds

SuperNinjAA raises to $44.00

c.morgan calls $30.00

*** FLOP *** [7h 2d Jd]

SuperNinjAA bets $55.00

c.morgan calls $55.00

*** TURN *** [7h 2d Jd] [Jh]

SuperNinjAA bets $55.00

c.morgan calls $55.00

*** RIVER *** [7h 2d Jd Jh] [9d]

SuperNinjAA bets $240.00 and is all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Segt att riggen har hittat dig Krille, skönt att du inte har backat några större summor som jag vet att vissa andra kan göra när dom tiltar:roll:

Aja, jag är hemma om 1 vecka, då är det supergrind! Är så spelsugen just nu, bara längtar efter att komma hem och hitta superplusset på nl200 :D

Aja busta inte tills jag kommer hem iaf! Och kom ihåg att du måste hålla dig på nl400, för annars spelar du på samma nivå som jag, och det är bara pinsamt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK-handen kan du reraisa på floppen. Jag föredrar att reraisa, då det mot en spelare som är mkt aggro preflop finns en betydande chans att han har just ett drag (fd vanligast).

 

A2-handen är en given flopp-check. Ett bet på den floppen överrepresenter din hand. CC flop lead turn small. Turn bet är bra, river är en spot för ett retarded block bet.

 

JJ-handen tycker jag en turn crai är bra. Alt. small cr och push för 1/4-1/5 pot river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och spelar för tillfället, ska man skratta eller gråta? Att det aldrig tar slut..

 

FI är 93/55/9 och HELT dum i huvudet.

 

 

EverestPoker Game #1124865507: Table Bamako-9 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 16:50:46 - 2007/02/16

Seat 1: briljano ($170.00)

Seat 3: SuperNinjAA ($384.00)

Seat 4: pochatrobert ($944.70)

Seat 6: H.Master ($981.72)

briljano posts the small blind of $2.00

SuperNinjAA posts the big blind of $4.00

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SuperNinjAA[8c Qs]

pochatrobert calls $4.00

H.Master calls $4.00

briljano calls $2.00

SuperNinjAA checks

*** FLOP *** [4d 5s Qd]

briljano checks

SuperNinjAA checks

pochatrobert checks

H.Master bets $16.00

briljano folds

SuperNinjAA calls $16.00

pochatrobert calls $16.00

*** TURN *** [4d 5s Qd] [8s]

SuperNinjAA checks

pochatrobert checks

H.Master bets $64.00

SuperNinjAA raises to $179.00

pochatrobert folds

H.Master raises to $601.00

SuperNinjAA calls $185.00 and is all-in

Uncalled bet of $237.00 returned to H.Master

*** SHOW DOWN ***

SuperNinjAA shows [8c Qs]

H.Master shows [5h Qh]

*** RIVER *** [4d 5s Qd 8s] [5c]

*** SUMMARY ***

Board: [4d 5s Qd 8s 5c]

H.Master collects $789.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill verkligen inte försöka låta uppblåst eller så nu, men det är inte resultaten jag klagar över. Det är det faktum att jag kunde ha varit så mycket mer plus än vad jag faktiskt är. Jag har aldrig i min karriär blivit såhär beatad och jag är nog ungefär breakeven sedan december trots att jag vet att jag har spelat ett vinnande spel på NL400. Idag har jag också tagit ett gäng tunga beats, många fler än de gånger jag har dragit ut - men trots det har jag hittat lillplusset. Kan man inte ha otur trots att man plussar? Spelarna på everstpokers NL400 håller faktiskt sjukt dålig kvalité

 

Det jag menar är att själva resultatet faktiskt inte spelar någon roll i sig, utan det är hur mycket det diffar från ens "sklanskydollars". De dollars som man aldrig fick in på sitt konto, men som EV:et av en handlingar adderas till. Det kanske blev lite flummigt förklarat, men jag hoppas att du förstår vad jag menar.

 

 

Nu är det break för NHL07 i alla fall, grinden fortsätter lite senare. Har suttit i ungefär fyra timmar och 6tablat vilket har resulterat i $250 extra på kontot. Innan nästa pass postar jag ett par intressanta händer.

 

Ha det bra allesammans!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...