Gå till innehåll

Mål för 2007


Ariados

Recommended Posts

Nytt år, nya tag. Vad är era mål för pokern under det kommande året?

 

Själv siktar jag på $100k, och möjligtvis etablera mig på $5/10 NL. Svårt, men inte omöjligt. Om jag ska klara detta måste jag hålla mig mer disciplinerad och tilta mindre... känns okej just nu haft ett par riktigt bra dagar... :)

 

 

Förhoppningsvis blir detta ett lyckat år för Westbaypoker. Spelen är fortfarande riktigt saftiga online, verkar ha kommit en hel del nya europeiska fiskar.. förhoppningsvis kommer asiaterna också snart 8-)

 

 

Simma lugnt.. :D,

 

-Ariados

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pokermål:

 

-vinna 3ggr så mkt än -06

 

-gå upp i nivå snart

 

-åka på minst 3 stora liveturneringar

 

-spela fler stora nätturneringar

 

-köra kväll/natt pass istället för natt/morgon

 

OT mål:

 

-börja motionera

 

-äta nyttigare

 

-visa mig mer ute och dricka mer öl (inte bara grinda)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, fortsätter du klonka 4 tal så lär det ju inte bli nått problem :)

 

Själv fortsätter jag backa. Helt otroligt va trött jag e på det här spelet nu. Jag träffar inga händer som jag höjer preflop, inga set o inga drag heller. Det bara går ju inte att plussa när det är så här. Har cashat ut allt utom $1K. Så mitt mål för 2007 får väll bli att jobba upp en ny br med det som är kvar på kontot.

 

Vet dock inte hur detta ska gå till. Sitter på 1/2 borden just nu. Men vet inte om det är det bästa att göra. Kanske borde gå ner ytterligare nån nivå men då kommer jag väll antagligen slaska bort resten... :(

 

tips för motivation och förbättring av spelet är välkommna :)

 

 

Lycka till alla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syftar du på mig och mina 4: or?? :P

 

hmm kall som en torsk då brukar jag spela mkt lägre en vad jag brukar, spela extremt lite som förra månaden typ... även ta lite ledigt och tänka igenom vad man gör för fel för det är inte bara otur oftast även att man tycker det, spela lite SnG eller turrar istället. En sak jag har märkt är att man aldrig ska försöka nöta sig i form iallafall då går det åt helvete...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä tänkte på ariados kungar :)

 

Ja med tanke på att jag ligger $4K back på senaste 5 veckorna bör jag väll gå ner ett par nivåer. Men fan...jag lirar ju vanligtvis 1/2. Ska jag gå ner ordentligt så betyder ju det typ 0.10/0.20. Haha, känns ju jävligt motiverande att lira där.

 

Turrar e helt uteslutet. Det ska jag inte spela mer förens i sommar när jag har mer tid för det. Har inte nått ITM senaste månaden heller.

 

Hoppas det går bättre för alla andra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det dåligt testa att skotta på $50/100 NL, man kan vinna tillbaka allt man torskat sjukt snabbt där... LOL

 

 

Nej men seriöst, en paus så att pokersuget kommer tillbaka och hjärnan rensas brukar vara den bästa medicinen. 1/2 på $1k rulle är ju självmord, testa att köra typ en 20 inköps regel och börja på 0.25/0.50 Spelar du tillräckligt bra och mycket ska du se att du är tillbaka till 1/2 på nolltid :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Ska spela mer live på klubben.

 

*Ska fortsätta att spela turneringar och sit´n go på nätet.

 

*Ska kanske, men bara kanske försöka mig på lite cashgame.

 

*Pengamässigt är jag nöjd om jag går plus även nästa år.

 

OT ska jag träna mer och ta med fler matlådor till jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, isf testar jag nog 100/200. Där har jag hört att det ska kunna gå ännu snabbare :) LOOOL tomte...

 

Jo jag får testa att nöta 025/050 resten av månaden iaf. Får trösta mig med lite bra shopping för det jag cashat ut :)

 

Nä jag vet att det inte är otur att det gått så dåligt ett tag nu. Men jag kan fan inte se vad jag gör för fel. Förutom att INTE klonka nått. Jag hade ju 2 riktigt bra månader i oktober och november och jag har inte ändrat mitt spel speciellt mycket. Istället för att bli övermodig och börja slaska mer så tightade jag istället till spelet. Men helt ärligt så beror den största delen av att jag gått så mycket back på att jag INTE träffar nått. Sen har ju det fått konsekvenser så som att jag inte vågar och klarar av att göra nåra moves utan träff :(

 

Tror kanske att mitt hoppande mellan olika nivåer kan ha nått me det dåliga resultat att göra. Har inte riktigt gjort mig bekväm på nån nivå utan pendlar mycket mellan 050/1, 1/2 och 1.5/3. Ska nog lägga mig stabilt på endast en nivå ett tag o se om det gör nån skillnad..

 

ariados lirar du bara på pokerstars nu lr? jag har så jävla svårt att vänja mig med grafiken på andra sidor. e ju rätt van med primas bord efter 5 års spel där :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Ska spela mer live på klubben.

 

*Ska fortsätta att spela turneringar och sit´n go på nätet.

 

*Ska kanske, men bara kanske försöka mig på lite cashgame.

 

*Pengamässigt är jag nöjd om jag går plus även nästa år.

 

OT ska jag träna mer och ta med fler matlådor till jobbet.

 

Det är rätt Sverpan kom och var lite social på klubben ibland.

Klart du ska testa cashgame det är ju "nöten".

 

/Familjen-Magnus-Prosharks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, målet för 2006 var 100K SEK, det föll på mållinjen med en 30K downswing i december. Så det slutade med ca +80K 2006, (ca +30K 2005).

 

Men man får ju försöka ändå. Så målet för 2007 får bli +160K SEK och att etablera mig på 400NL. Jag spelar NL100 nu och downswingen kom när jag började spela NL200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt mål är att inte HELGULA varje månad!!!...

 

LOL svårt att inte göra det när man är född med maximal otur...

Titta bara senast du var hos mig och kärringen satt och lirade, det gick ju bra för henne men så fort "riggen" Tom kom in i vår annars riggfria lägenhet så bustade hon rakt av... :P (typ)

 

Tycker du förtjänar en 2 år lång rush nu m8 för att kompensera LITE iallafall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Wonka går bäst på klubben, spelar nån timme varannan dag, plussar varje session men gråter inte om han backar ett inköp per månad.

 

Mitt mål är att inte backa, stanna runt 500kr plus runt nästa nyår vore fint!

Bara för att få spela lite lixom, fast iom rake o sånt så plussar jag ju egentligen mer än 500kr utslaget på ett helt år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...