Gå till innehåll

gdaily: Dubbel EPT-satellitklonk!

gdaily

Recommended Posts

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Summering

Söndags MTT: -

Satelliter: -$603 (3 spelade)

Slyngelkontot: +$5

Småtävlingar: +59

Cashgame +$606 (varav $10 bonus)

H2H SnG: +$14045 (varav $1791 bonus), 19 dagar spelat

Bonus/betald rake 1781/3318

Måndags var faktiskt inget spel

I går tisdag var månadens tredje förlustdag, men bara -152... förlorade nästan varenda match på Everest, det var länge sedan men behöver snart faktiskt fylla på det kontot, lol. Vann å andra sidan på Full Tilt. Ni måste kolla era konton, i cashieren, special promotions. Både jag och Göran hade en $100 som "låg och skräpade" vilket motsvarar 80% rb om jag räknade rätt.

Åkte som sagt ur tidigt från Everestturren till Nordic Summit med JJ mot QQ. Inget att gråta över. Jag har inte sett någon sammanställning, men det känns som att jag behöver få en framskjuten placering nästa vecka för att klara av det. Vi får väl se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NP, åkte sen med 99 på 335 floppen... mot 1010. Låg då 9/41.

Har gett upp NS iom det här.

Du har fortfarande en bra chans Ola, go get em... 8-)

Dina marker slussades förresten vidare till Matteproof efter katastrofalt dåligt spel av mig. Egentligen borde jag ha nån form av omvänd bounty för det.

Länk till kommentar

SharpLC26D40.jpg

Den här uttagsriggen, hur fungerar den? Det är intressant att sajterna känner av varandra (tog ut 5k från UB och torskade därefter raskt 5 st 1000-matcher på Stars. Konstigt att dom samarbetar på detta sättet. Alla torskarna var när jag var 70% favorit, förutom en som var set mot set. (Ni som såg mig bomba ur forumturren förstod att jag bara ville bort från sajten :-))

I och med att jag clearade bonusen på Stars så tog jag även ut det lilla jag hade där. Utan bonus finns det nog ingen anledning att spela där de närmaste veckorna eller månaderna - för i och med att amerikanarna inte kan deposita, så kommer "fisken" inte att kunna spela alls. Dvs på sikt så blir det bara bättre och bättre spelare där. Får hålla mig till europeiska sajter i framtiden, tror jag. Vi får se...

5k back alltså idag, det var inte roligt alls.

Summering

Småtävlingar: +43

H2H SnG: +$9045 (varav $1968 bonus), 21 dagar spelat

Bonus/betald rake 1968/3854 (51%)

Jag köpte i alla fall Sharps 26" LCD-TV för 50.000 VIP-poäng från Starshopen. Så har jag något att glädja mig med om 2-4 veckor...

På söndag tänkte jag spela lite söndagsturrar. Tar väl Party 200k, Tribeka 200k (är gratisanmäld sedan en promotion förra året), UB och någon till kanske, och så givetvis forumturren på Everest om den kan räknas dit :-)

Får se om jag lyckas jobba mig upp på +10k igen i helgen, det är ju lixom ett mentalt mål ju.

Länk till kommentar

Hur många FPP får du för en $1000 match?

Jag tar mig an den om du ursäktar författaren.

Räknesättet utgår ifrån att man har lägsta VIP statusen , brons i detta fall.

För varje dollar, alltså (10+1) i detta fall ett får man 5 VPP som är baspoäng. Dessa baspoäng nollställs varje månad.

Så i gdailys fall så får han (1000+30) = 30x5 = 150 VPP

Sedan finns det något som heter FPP points. Och det är poäng som man kan handla saker för , spela satelliter m.m.

Beroende vad du har för VIP status så Blir FPP (Frequently player points) poängen olika. FPP poäng är något som adderas på VPP poängen

Exemplet beräknat på 1 dollar rake (turneringsrake, VPP)

Brons 5 FPP

Silver 7,5 FPP 50% extra

Gold 10 FPP 100 % extra

Platinum 12,5 FPP 150% extra

Supernova 17,5 FPP 250% extra

Supernova Elite 25 FPP 400% extra

Så är du exempel Platinum VIP och spelar en (1000+30) så får du 150 VPP

Vilket blir (150 x 2,5) = 375 FPP att handla för.

Länk till kommentar

Japp, det ser ut att stämma. Och jag är tydligen platina, stolt innehavare av detta kort (i digital form). Nä, inte så stolt kanske...

Nästa månad blir jag bara guld, och kommer det inte någon reloadbonus så blir jag papper/brons i mars.

För mig är VIP-programmet inget värt. Det är intressant om du kan spela dig till Supernovastatus, men jag grindar inte så mycket. Jag sprider hellre ut mitt spel på olika sajter. Det enda som är intressant med de andra VIP-nivåerna är att man får vara med i blandade frirullar, och just frirullar orkar jag inte spela i annat än undantagsfall.

Bodog skickade ut ett mail med att dom ska sluta med sin 10%-iga reloadbonus på tisdag. Katastrof, där har dom inte tänkt till riktigt, det är nu de behöver uppmuntra insättningar av jänkare. Enligt pokersitescout har dom tappat 25% spelare den senaste veckan sedan Neteller försvann. Jag tippar på att dom kommer tappa 50% fisk till...

Skrämmande läsning:

Site/Network | Change in peak # of players | Change in average # of players

PokerStars -13.1% -14.1%

Full Tilt Poker -23.5% -20.3%

Microgaming Network -6.3% -5.2%

UltimateBet -12.1% -10.8%

Tribeca network -9.9% -8.2%

Bodog -27.6% -24.6%

Absolute Poker -1.8% +4.1%

Tain Network -17.4% n/a

World Poker Exchange -15.6% -12.5%

Action Poker Network -13.6% -8.2%

Skill Games Network -2.0% -3.4%

Proffsspelaren i USA kommer alltid att hitta möjligheter att spela, men fisken tappar möjligheten.

25% av USA Partyspelarna har fortfarande inte hittat till ny sajt. Nu kommer säkert ytterligare 25% USA-fisk att försvinna, minst. Dvs det blir bara bättre och bättre kvalitet på USA-sajter. Man får hålla sig till europeiska nät som förbjuder jänkare helt och hållet, om man vill hitta fisk om ett halvår typ.

Jag satte i alla fall in 3K på Bodog för att cleara bonusen en sista gång (är ju rakefritt som sagt). Hann med 20 matcher i dag där: Lite intressanta siffror:

Spelade händer :330 (dvs bara 16 per match)

Hands won: 60%

Showdown won: 40%

Flop seen: 75%

Win% if flop seen: 60%

Trots att jag bara vinner 4 av 10 showdown så vann jag 13 av 20 matcher. Hur kommer det sig? Jo dels så vinner jag en jävla massa potter antingen före floppen eller på floppen genom att beta bort motståndaren, så att jag kanske har 1300 mot 700 när det blir en stor pott med showdown. Är det en slantsingling i detta läge så får jag då en chans till i matchen, så att säga.

Spelade även lite på andra sajter, så dagen slutade på 1598 (varav 394 var bonus) (nästan en tredjedel av gårdagens tapp inspelat), allt på 100 och 200-matcher. Om det gick trögt i går så hade jag vallat skidorna bra i dag.

Summering

H2H SnG: +$10643 (varav $2362 bonus), 22 dagar spelat

Bonus/betald rake 2372/4050 (58%)

Länk till kommentar

Skrämmande läsning:

<snip>

Det där är ett helt galet avhopp av spelare. Det blir intressant att se hur det ser ut efter helgen och om en månad, men det ser inte ljust ut just nu. Hela pyramiden kommer troligen att rubbas och hoppet får ställas till nyrekrytering ifrån Asien. En sak som jag känner rent spontant är att även om nöjesspelarna (dvs fiskarna) fortfarande har möjlighet att sätta in pengar så är det relativt svårt för dem att de facto få ut pengar från siterna. Jag kan ju lätt säga att om någon sagt till mig när jag började spela att "du får sätta in pengar, men det är skitsvårt att få ut pengar om du skulle råka vinna" så hade jag nog aldrig börjat spela.

Länk till kommentar

I dag var det sidledes hasning, vann lika många SnG som jag förlorade... dock förlorade jag några 200 och vann några 100, så dagen slutade på -336 (inklusive hela 256 i bonusar, Bodog och Everest ramlade ur).

I morgon ska jag spela söndagsgarantitävlingar på de sajter jag råkar ha pengar, dvs

Party 200k ($215)

Tribeca 200k (gratisanmäld)

Everest forumturre ($11)

Bodog (?)

UB (?)

FTP (?)

Frågetecken på de amerikanska sajterna, jag har för mig att turrarna börjar så sent. Vi får se hur stabil jag känner mig, så att säga.

Jag tog också och "coverspelade" lite på Bodog (5-10 Omaha) för att dom inte ska tro att jag BARA bonushorar. Det gick bra, 630+

Summering

Cashgame +$1236 (varav $10 bonus)

H2H SnG: +$10307 (varav $2618 bonus), 23 dagar spelat

Bonus/betald rake 2628/4343 (60%)

Länk till kommentar

Vilka nivåer pratar ni om ? eller är det rent generellt.

räcker inte 100k på stars just nu ;)

Bara för att bevisa min tes så kan man se att Full Tilt sänkt sin söndagsgaranti med 200k till 300k, från att tidigare varit jämna halvmiljonen.

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=8943368&an=0&page=0#Post8943368

Inga pengar kommer längre in i systemet från jänkarna :-(

Länk till kommentar

Proffsspelaren i USA kommer alltid att hitta möjligheter att spela, men fisken tappar möjligheten.

25% av USA Partyspelarna har fortfarande inte hittat till ny sajt. Nu kommer säkert ytterligare 25% USA-fisk att försvinna, minst. Dvs det blir bara bättre och bättre kvalitet på USA-sajter. Man får hålla sig till europeiska nät som förbjuder jänkare helt och hållet, om man vill hitta fisk om ett halvår typ.

Vad man måste förstå var att Netellers avhopp kom väldigt plötsligt. Siterna hade inte förväntat sig att Neteller skulle försvinna förrän till sommaren 2007 då de federala myndigheternas direktiv angående hur UIEGA skulle implementeras fanns tillgängliga. Som en följd av arresteringarna (antagligen) av Netellers tidigare chefer kom detta avhopp tidigare än förväntat.

Vad innebär då detta? Jo, att eventuella alternativa betalningssätt ej hunnits göra tillgängliga ännu, och när samtidigt andra internetplånböcker (som click2pay) dragit sig ur så finns det plötsligt inga vettiga (för fisken) depositmöjligheter längre.

Om några sådana kommer dyka upp vet vi ännu inte, men att dra långtgående slutsatser om hur marknaden kommer att se ut om ett halvår, utifrån de senaste veckornas tumultartade händelser går inte att göra. Ingen vet vad som kommer att hända och vi får helt enkelt ta det lugnt och avvakta och se.

Med detta sagt, så är situationen naturligtvis djupt oroande.

Länk till kommentar

Vill någon (med mycket bra postningshistorik) byta FTP-pengar mot Everest eller Stars, börjar få för mycket på FTP nu. Jag spelar där så sällan, och när jag spelar där så vinner jag.

Däremot gulade jag Everestkontot nu... Gick +4 på två dagars harvande, lol... Jag vinner ju på EU-sajter och förlorar på icke-EU.

Ska nog investera allt i en Big Mac på vägen hem.

Summering

Söndags MTT: -$324 (*)

Satelliter: -$603 (3 spelade) (*)

Småtävlingar: +32 (*)

Cashgame +$1236 (varav $10 bonus)

H2H SnG: +$10311 (varav $2746 bonus), 25 dagar spelat

Bonus/betald rake 2756/5017

(* Raken på dessa tävlingar är ej medräknad i sista raden)

Om några sådana kommer dyka upp vet vi ännu inte, men att dra långtgående slutsatser om hur marknaden kommer att se ut om ett halvår, utifrån de senaste veckornas tumultartade händelser går inte att göra. Ingen vet vad som kommer att hända och vi får helt enkelt ta det lugnt och avvakta och se.

Med detta sagt, så är situationen naturligtvis djupt oroande.

Som tur är så börjar det dyka upp lite blandade möjligheter på olika sajter, men som Othello skrev - om någon sagt åt mig när jag började spela att "det är svårt att sätta in pengar och skitsvårt att ta ut", så hade jag nog inte börjat spela.

Länk till kommentar