Gå till innehåll

TV: Poker After Dark


pokermatti

Recommended Posts

World Series of Poker Champions-veckan var ju rejält tråkig, nästan ingen tablechat och den som hördes mest var den tråkiga kommentatorn. Nästa vecka borde bli roligare, Hellmuth is back:

 

Week of Jan. 22

 

Seat 1: Sam Farha

Seat 2: Tony G

Seat 3: Mike Matusow

Seat 4: Phil Hellmuth

Seat 5: Phil Ivey

Seat 6: Andy Bloch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 615
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

World Series of Poker Champions-veckan var ju rejält tråkig, nästan ingen tablechat och den som hördes mest var den tråkiga kommentatorn. Nästa vecka borde bli roligare, Hellmuth is back:

 

Week of Jan. 22

 

Seat 1: Sam Farha

Seat 2: Tony G

Seat 3: Mike Matusow

Seat 4: Phil Hellmuth

Seat 5: Phil Ivey

Seat 6: Andy Bloch

 

Instämmer med all above. Ska bli kul att se Farha igen, var längesen nu. Sen är det alltid en dröm att se Ivey spela.

 

Förövrigt blev man inte direkt mer taggad på den här veckans avsnitt när Brunson somnade vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att poker after dark är frukansvärt slow man somnar ju, enda som skulle lyfta programmet vore om shana gick omkring naken då fick man då nåt att se på. Förövrigt hatar jag numera Chris ferguson mer än någon pokerspelare hans ta 30 sek för varje move förstör verkligen alla pokerfilmer han är med i. Tycker det känns mest skrattretande när han gör så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra veckan började bra, men tyvärr åkte de två mest underhållande spelarna ut först. HU var ju rejält tråkig, men räddades lite av Doyle Brunsons klyschor under intervjun med Shana Hiatt.

 

Hellmuth återkommer åtminstone denna veckan, så lite show ska det nog bli.

 

Week of Jan. 29

 

Seat 1: Phil Hellmuth

Seat 2: Jennifer Harman

Seat 3: Phil Laak

Seat 4: Erik Seidel

Seat 5: Antonio Esfandiari

Seat 6: Doyle Brunson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Week of Jan. 29

 

Seat 1: Phil Hellmuth

Seat 2: Jennifer Harman

Seat 3: Phil Laak

Seat 4: Erik Seidel

Seat 5: Antonio Esfandiari

Seat 6: Doyle Brunson

 

var faktiskt ett av de bästa borden jag sett inom min poker-tv-tittar-tid :D Fy fan vad dem stimma rundor ;D kan rekomendera varmt dennna veckas avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

World Series of Poker Champions-veckan var ju rejält tråkig, nästan ingen tablechat och den som hördes mest var den tråkiga kommentatorn. Nästa vecka borde bli roligare, Hellmuth is back:

 

Week of Jan. 22

 

Seat 1: Sam Farha

Seat 2: Tony G

Seat 3: Mike Matusow

Seat 4: Phil Hellmuth

Seat 5: Phil Ivey

Seat 6: Andy Bloch

 

Vilket avsnitt är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Week of Jan. 29

 

Seat 1: Phil Hellmuth

Seat 2: Jennifer Harman

Seat 3: Phil Laak

Seat 4: Erik Seidel

Seat 5: Antonio Esfandiari

Seat 6: Doyle Brunson

 

var faktiskt ett av de bästa borden jag sett inom min poker-tv-tittar-tid :D Fy fan vad dem stimma rundor ;D kan rekomendera varmt dennna veckas avsnitt.

 

Håller med om att det bordet var mycket underhållande men skulle nog vilja säga att denna veckas bord är än bättre:

 

Poker Analysts' Week

Seat 1: Michael Konik

Seat 2: Phil Gordon

Seat 3: Howard Lederer

Seat 4: Chad Brown

Seat 5: Gabe Kaplan

Seat 6: Mike Sexton

 

Mycket underhållande tabletalk (dom tar bl.a upp Phil Iveys golfspel och pratar om Stu Ungar) och även underhållande spel. Väldigt lite limpande preflopp jämfört med andra veckor och härliga bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: Phil Hellmuth

Seat 2: Jennifer Harman

Seat 3: Phil Laak

Seat 4: Erik Seidel

Seat 5: Antonio Esfandiari

Seat 6: Doyle Brunson

 

Det var riktigt bra och roligt bord, Väldigt underhållande.

 

Poker Analysts' Week

Seat 1: Michael Konik

Seat 2: Phil Gordon

Seat 3: Howard Lederer

Seat 4: Chad Brown

Seat 5: Gabe Kaplan

Seat 6: Mike Sexton

 

Är det bara jag som blir irriterad på Howard Lederers spelstil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Är det nån som har kollat på senaste veckans avsnitt med Gus Hansen, Chris Ferguson, Clonie Gowen, Ted Forrest, Sam Farha och Tony G? Jag tyckte att det lät som en rätt spännande lineup, men såhär i efterhand så är jag lite besviken. Shana Hiatt som programledare är ju ingen höjdare heller, förutom rent visuellt då förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker allt känns så standard, inga direkt lysande spel eller något som imponerar.. Klart det funkar att se på lite halvt, men det är inte speciellt intressant. Tony G som förrut var kul TV-underhållning är nu världens tråkigaste. Hoppas han inte är med i något mer avsnitt.

 

Två reprisveckor nu, men sen en ganska intressan line-up:

 

Week of March 12

Seat 1: Phil Ivey

Seat 2: Erick Lindgren

Seat 3: Jennifer Tilly

Seat 4: Patrik Antonius

Seat 5: Jennifer Harman

Seat 6: Phil Gordon

 

Skulle kunna byta ut Tilly mot Benyamine dock, och EL mot DN så vore det perfekt. Tråkigt att man vet hur det här bordet slutar dock..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara ställa lite frågor =)

Vilket avsnitt är ni på?

Jag tänkte precis börja kolla är det säsong ett som gått bara?

Vad kör dem om?

Kan vara lite dumma frågor men .. ja. =)

Jag har bara sett den senaste veckans avsnitt och det var väl avsnitt 37 till 41.

Det är första säsongen nu ja.

De betalar väl $20,000 för att vara med tror jag och vinnaren tar hem allt, dvs. $120,000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker allt känns så standard, inga direkt lysande spel eller något som imponerar.. Klart det funkar att se på lite halvt, men det är inte speciellt intressant. Tony G som förrut var kul TV-underhållning är nu världens tråkigaste. Hoppas han inte är med i något mer avsnitt.

 

Två reprisveckor nu, men sen en ganska intressan line-up:

 

Week of March 12

Seat 1: Phil Ivey

Seat 2: Erick Lindgren

Seat 3: Jennifer Tilly

Seat 4: Patrik Antonius

Seat 5: Jennifer Harman

Seat 6: Phil Gordon

 

Skulle kunna byta ut Tilly mot Benyamine dock, och EL mot DN så vore det perfekt. Tråkigt att man vet hur det här bordet slutar dock..

Ja, Tony G var förvånansvärt lugn. Han lyckades ju dock reta upp Ted Forrest genom att ljuga om sin hand. Det förvånade mig att Forrest blev så sur för det faktiskt, det är ju en del av spelet.

 

Håller med, Jennifer Tilly hör inte alls hemma i den uppställningen känns det som. Jag tror också att jag har hört hur det går, men det kan nog bli underhållande ändå förhoppningsvis. Antonius och Ivey har väl tampats en del på nätet, så man kan ju hoppas på några sköna potter dem emellan. Fast det känns som att de spelar om för lite pengar för att det ska bli riktigt intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag förstår Phil. Han bad om att få lite tystnad och fick den totala motsatsen. Dessutom var det ju ett beslut för alla hans chips. Enormt respektlöst av övriga. Speciellt när Annie Duke senare säger "Jag tappade fokus i potten och betade för mycket för jag visste inte hur mycket det låg i potten, detta på grund av att det är så mycket snack vid bordet". Smart sagt av henne, då kanske hon förstår hur Phil resonerar...

 

Och för er som säger "Står inte i reglerna". Nae men herregud liksom...

 

Såg avsnittet först idag..

Kan bara hålla med dig.

Helt enkelt respektlöst beteende från de andra vid bordet.

 

Det hela börjar med Gus. Sedan späder Sheiky på med en kommentar.

DÅ, begär Phil "Please, can you shut up!?"

Bordet tystnar, i två sekunder.

Då, den i mina ögon den person som får ta på sig skulden, Huck Seed säger något spydigt (fritt översatt) "Ja, vi måste vara tysta så du kan börja prata"

 

DET är det hela som blir upprinnelsen till kaoset.

 

Jag tycker det är Huck som får ta på sig skulden.

Det är han först som inte visar mer respekt mot Phils begarän, att vara lite tysta en kort stund.

 

Jag kan ge mig f*n på att om det hade varit tex Doyle som bett dem vara tysta en kort stund.... hade bordet alla gånger respekterat och suttit tysta som möss....

 

Att nu Phil börja prata för sig själv om hur han skall agera, har inget med det han begär av de andra. Detta även om det är en "show" mera än en tävling.

Det står ändå 120.000 dollar på spel till EN ensam vinnare. Det är ändå inte bara kaffepengar för dem som spelar.

 

Näe, brist på visad hänsyn är vad de andra har, inte ett snack om den saken.

 

Visst skoja och ha kul, ge gliringar till varandra.. de känner ju varandra rätt väl, antar jag... men man skall veta när man skall täppa till truten och vara tyst.

 

Det är min åsikt.

 

(ett P.S. måste jag lägga in dock. Det KAN ju vara så att programmet fick dåliga tittarsiffror de inledande två avsnitten och nu "riggade" man lite action.

När man tänker på saken så hoppas man på det senare, för Sheikys beteende efteråt är sanslöst skamligt, OM det är "på riktigt" D.S)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsnitt 43 börjar bra med Lindgren som kallar Gordon för idiot.

 

Personligen tycker jag att Gordon är en bitter gubbe som jag stört mig fett på under PAD-avsnitten.

 

För er som vill ha lite mer bakgrund till varför Erik är sur på Phil:

 

http://www.fullcontactpoker.com/poker-journal.php?subaction=showfull&id=1171419403&archive=&start_from=&ucat=&

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...