Eddie88 Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Skulle vilja ha tips hur jag spelar heads up bäst, det har gått bra senaste tiden - men vill ha grundläggande tips. Citera
Stoneburg Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Jag har spelat en enda HU SnG så min erfarenhet är strax över noll, så ta mina råd med en nypa salt. 1. Spela alla händer. 2. Beta hela tiden. Du i BB: Om han raisar callar du om du har en skithand, reraisar om du har en bra hand. Om han callar raisar du allt som inte är skit (Ax, alla par, två höga kort) Sen betar/raisar du oavsett vad som kommer. Vänta tills du får omslag eller han synar dig på turn innan du börjar fundera på hur bordet och dina kort ser ut. Du i SB: Raisa allt. Inga undantag. Om han reraisar, lägg skithänder, syna med resten (eller reraisa). Sen är det bara att beta ut... om du får omslag eller han synar turn kan du ju börja fundera på vad du och han har. Testa gärna och berätta hur det fungerade Citera
Wharic Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Det finns en liten artikelserie på ultimatebet.com som du kanske skulle vilja titta igenom. Den handlar just om SnG heads up http://www.ultimatebet.com/learn-poker/strategy-tournament.html Citera
parre Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Spela jävligt aggressivt. Toppar HU är oftast en monsterhand som ska spelas därefter. Spela motståndarens kort, försök få någon form av read på hur han spelar vissa händer etc. Se bara till att inte försöka bluffa någon som antingen är för dålig eller för bra för att släppa A-högt även om bordet är läskigt Lita fullt ut på dina reads och spela aggressivt är väl mitt tips. Om dina reads gång på gång visar sig vara helt fel så är det lika bra att inte spela HU SnG's utan satsa på nått annat Citera
CrazyMike Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Jag kör på Prima och där brukar blindsen vid SnG´s vara skyhöga när det kommer till Heads-up. Ofta är bägge shortstacked per definition och i dom lägena kan man tyvärr inte folda 7,2o utan man tvingas oftast att spela dom händerna. Gör man det inte blindas man bort med en gång. Förstår inte varför Prima envisas med att köra med nivåer som ökar med antalet turns och inte med tiden. Förmodligen för att det ska gå så fort som möjligt så att det spelas fler turneringar men personligen tycker jag det är tråkig poker. Så när det gäller strategitips på Prima vid Heads-up så skulle jag vilja säga att man ska spela alla händer och om du träffar något så betta ut ordentligt. Ovan gäller förutsatt att blindsen är så höga att du bara överlever 2-3 rundor om du foldar. Sedan tycker jag att du ska spela mycket aggressivt. Alla ess i dom lägena är bra att trycka in allt med. Ofta möter du svagt motstånd som inte tänker på att blindsen äter upp dom och därför foldar sig till en andra plats omedvetet. Citera
Eddie88 Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 Jag spelar oftast rejält aggressivt men förlorar mot dem dåliga spelarna som synar allt. Prima nätverket är väl världskänt genom att folk vinner på rivern om och om igen. Ett exempel är KK på bb ..Självklart all in. Han synar 2-3 på rivern får han in en färg. Detta händer konstant, och jag tvekar sällan med monster händer på heads up trycker in hela med KK och AA och höga händer. Citera
Mjorich Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Något som jag brukar utnyttja med framgång (har ungefär 500 stycken 30+3 NL SnGs bakom mig, med 45% ITM) är att spela relativt bra händer (K8 t.ex., lite plus/minus beroende på motståndarread) riktigt aggressivt preflop och köra monsterhänderna mer passivt, låta fi ta kommandot och sedan straffa. Favoriten är att bara syna från SB med AA och låta honom trycka in stålet i hopp om att man skall folda. Citera
MaLiik Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Problemet som jag ser det är att man antagligen sitter på en rätt så dominerande chipstack eller sitter med en person som har en dominerande chipstack... Har du dominans vinner du oftast, iaf jag, har du det inte förlorar du oftast. Tips är väl att du alltid skall höja om du går med. Citera
Recommended Posts