Gå till innehåll

Vad göra när han betar ut river?


Fudge

Recommended Posts

Spelat på bordet ganska länge, men Fi e ganska ny så har ingen read. Är inne i en lång tung period och självförtroendet e därför inte på topp! Så har en tendens att spela vekt ibland..

 

Seat 1: imagrinder ($112.05)

Seat 2: LastChance2play ($94.25)

Seat 3: olapetter ($100)

Seat 4: mills67 ($64.40)

Seat 5: PBR BEER ($98.50)

Seat 6: NYs-HNIC ($21.20)

mills67 posts the small blind of $0.50

PBR BEER posts the big blind of $1

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to LastChance2play [9s 8s]

NYs-HNIC folds

imagrinder folds

LastChance2play raises to $4

mills67 folds

PBR BEER calls $3

*** FLOP *** [3s 8d 6h]

PBR BEER checks

LastChance2play bets $6

PBR BEER calls $6

*** TURN *** [3s 8d 6h] [7s]

PBR BEER checks

LastChance2play bets $12

PBR BEER calls $12

*** RIVER *** [3s 8d 6h 7s] [6s]

PBR BEER bets $44.50

 

 

Vad göra här? beta turn mycke hårdare? Syna all in om han slår om på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo e ju för att jag fick färg samtidigt som brädan e parad som gör att jag blev fundersam.. För övrigt så beta han typ ut innan rivern han landa. Spelar på FullTilt så alltså tryckte han in pott kanppen och betade ut direkt..

 

Eftersom min hand e så dold så vore de kul att veta vad andra tycker man ska göra..

 

 

Syna all in på turn om han slår om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

märkligt att han ebttar ut direkt. då hade han väl stege mest troligt.

 

med set eller botten2par kan han ju inte vara lika säker.

 

iofs borde han väl vara rädd för att bli utdragen av kåk om han har stegen men måste väl dån vara mest logiska handen att klicka autopottbett med.

 

raise känns ju inte aktuellt så syn eller fold.

med tanke på autopotten så syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med lite kommentarer och pottstorlekar blir allting så mycket lättare och roligare. Orka räkna ihop hur stor potten är på river liksom... Ta fem minuter till nästa gång du presenterar en hand här så ska jag ta en minut extra att fundera på mitt svar också.

 

Syn! (för att det är roligare)

 

Skrev i första inlägget att jag inte har ngn read på Fi, hur handen utspelats fram till river ses i HH´n och i mitt andra inlägg står det att han tryckte på pottknappen(alltså gör han ett pott bet), och blixtbetade ut river...

 

 

tycker de e bra att du ger råd men eftersom jag inte har ngn read så finns det inte så mycke mer info jag kan ge dej.

 

 

Ingen som har ngn tanke på hur man gör med handen om han CR AI på turn?

 

Syn verkar mest populärt? Ingen som kan tänka sej en fold lr all in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om de enda alternativen du har är fold eller syn, en all-in synar han nog bara om du är slagen. Jag skulle nog hitta foldknappen.

 

Jag tror att han kan ha slowspelat en triss alternativt A6s, vad synar han med annars på floppen? Inte trolig att han gör det med en hålpipa typ 7 9.

Min gissning är att han visade en kåk om du synade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han lär inte ha ett set, hade ha haft det så borde han nog ha reraisat både flop å tun, annars är det ett riktigt miffo.

Det jag funderar på är att han kan ha haft 2 par och vågade ej raisa i rädsla om att du hade stege, och kåkade på rivern.

Men eftersom han blixtbettade ut på river så tror jag att han hade ett missat flush-drag eller en stege. Därför säger jag lätt syn. Raise kan funka också, beroende på hur han spelat tidigare, men det känns inte aktuellt mot en random spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känslan är att syn är det enkla valet, du har nog oftast bästa handen här men onödigt att riskera mot en random fi, som du säger är inte självförtoendet på topp så ta en syn här och vinn en fin pott istället för att slå om så visar det sig att han kåkat eller sitter på en högre färg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...