Gå till innehåll

Ekenstar: PLO och O8


Ekenstar

Recommended Posts

Har jag nämnt att jag gillar holkar?:

 

Preflop: Hero is BB with :Td::As::Jc::Kc:

UTG calls $1, 1 fold, CO raises to $4.5, Button calls $4.50, SB calls $4, Hero calls $3.50, UTG folds.

 

Flop: ($19) :Ac::3h::Jd: (4 players)

SB checks, Hero checks, CO bets $15, Button calls $15, SB raises to $52.55, Hero raises to $95.5, CO folds, Button folds.

 

Turn: ($151.1) :6s: (2 players)

 

River: ($151.1) :Qh: (2 players)

 

SB shows :6c::Ah::8d::Ad: (three of a kind, Aces)

Hero collected $151.10 from pot

 

Första handen jag spelar vid det bordet och man drar ut grovt :-P

Hade jag inte haft hålstegedrag och runner-runner nötfärgdrag utan bara toptvå hade jag kanske kunnat hittat folden, vilket jag nu inte gjorde. Var ju dessutom rätt mycket pengar i potten och han skulle ju kunna ha tvåpar själv. Så jag vet inte om det var så dåligt spel egentligen ändå, om man inte är alltför resultatorienterad och bortser från att han just här satt med topsettet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 214
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Litet lätt gympass idag, bröst och axlar tränades. Passade även på att väga mig när jag var där. För ca ett år sen vägde jag 113 Kg och hade ett midjemått på 102 cm. Idag vägde jag in på 103 Kg och har numera ett midjemått på 93 cm, ganska hyffsad utveckling på ett år :D

 

Pokermässigt flyter det på ganska bra också, passerade 4k VPP på stars och blev goldstar igår. Ligger ca 350 VPP och 250 raked hands före tidsplanen jag gjorde den 9:e, så det ska inte vara några problem att klara mina månadsmål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Litet lätt gympass idag, bröst och axlar tränades. Passade även på att väga mig när jag var där. För ca ett år sen vägde jag 113 Kg och hade ett midjemått på 102 cm. Idag vägde jag in på 103 Kg och har numera ett midjemått på 93 cm, ganska hyffsad utveckling på ett år :D

 

Pokermässigt flyter det på ganska bra också, passerade 4k VPP på stars och blev goldstar igår. Ligger ca 350 VPP och 250 raked hands före tidsplanen jag gjorde den 9:e, så det ska inte vara några problem att klara mina månadsmål.

 

Bäst för dig att du gör det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mindre än 1000 raked hands kvar på nordicbet. Snart slipper man spela mer på den riggade skitsajten, blir ju bara utdragen hela tiden av tomtarna:

 

soy_zurdo posted the small blind - $0.50

Tjabas posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Ekenstar: 7 of Spades, Ace of Spades, 5 of Clubs, Ace of Hearts

gamekaze called - $1.00

gofigure folded

Ekenstar raised - $4.50

soy_zurdo folded

Tjabas called - $4.50

gamekaze called - $4.50

 

** Dealing the flop: 8 of Spades, 7 of Clubs, 3 of Hearts

Tjabas checked

gamekaze checked

Ekenstar bet - $14.00

Tjabas called - $14.00

gamekaze folded

 

** Dealing the turn: Jack of Hearts

Tjabas checked

Ekenstar bet - $42.00

Tjabas raised - $84.00

Ekenstar went all-in - $28.88

 

** Dealing the river: 9 of Diamonds

Ekenstar shows: 7 of Spades, Ace of Spades, 5 of Clubs, Ace of Hearts

Tjabas shows: 6 of Hearts, 5 of Spades, 4 of Hearts, 5 of Hearts

Tjabas wins $181.76 from the main pot

 

Sånt jävla muppspel :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du clearat $18k alltså? :shock:

I wish. Så klart det är 1000 raked hands på den $450 bonus som jag håller på med.

 

Och ingen jättebeat där direkt. Skulle inte vara överlycklig att få in pengarna där på turn personligen.

Lite tiltad när jag postade inägget. Som sagt ingen jättebeat men dåligt spelat av fi, riktigt suckerdrag han satt med. Jag hade spelat likadant om jag hade haft T9xx med två hjärter och då hade han dragit dött. Min feeling var (efter floppsynen och på turn när han checkade) att han inte satt T9xx så jag bombade på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig något flyt på nordicbet, backar konstant känns det som. Som tur är råder det totalt motsatta på stars, plussar konstant :)

 

Satt vid ett kul bord på stars, fullt av synglada spelare. Men lite frustrerande att höja med fina händer och aldrig träffa. Fast å andra sidan får man betalt när man har nåt. Som här där jag har näst sämsta färgen:

 

Preflop: Hero is BB with :5h:, :Tc:, :9d:, :2h:.

UTG calls $1, MP calls $1, CO calls $1, 2 folds, Hero checks.

 

Flop: ($4.50) :8h:, :Jh:, :4h: (4 players)

Hero checks, UTG checks, MP checks, CO checks.

 

Turn: ($4.50) :Ks: (4 players)

Hero bets $3, UTG folds, MP calls $3, CO calls $3.

 

River: ($13.50) :Ad: (3 players)

Hero bets $5, MP calls $5, CO folds.

 

Final Pot: $23.50

 

MP mucked [:Qs::Jc::8d::Th:]

 

:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick två fina och sällsynta händer under samma session igår, AAJTds och AAKKds. Lyckades vinna båda. första, AAJTds floppade jag färgdrag (och runner-runner färgdrag) och tog hem potten på floppen. Den andra AAkkds kunde jag kanske ha fått ut mer av:

 

Preflop: Hero is UTG with :Kh::Ah::Ac::Kc:

Hero raises to $3.5, MP calls $3.50, 2 folds, BB calls $2.50.

 

Flop: ($11) :2d:, :Tc:, :9c: (3 players)

BB checks, Hero bets $9, MP folds, BB calls $9.

 

Turn: ($29) :Qs: (2 players)

BB checks, Hero checks.

 

River: ($29) :9h: (2 players)

BB checks, Hero checks.

 

Final Pot: $29

 

Fast brädan blev ju lite skrämmande på turn och river, måste ge honom credit för nån sorts hand när han checksynar floppen. BB satt med :Jh::Jc::5h::2c:, synd att han inte fick in klöverfärgen eller settet på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär nu är det färdigspelat på nordicbet. Bonusen in på kontot mindre än 10 minuter efter bonusmailet, bra jobbat Nordicbet!

 

Körde lite NL texas för de sista händerna som behövdes. Över ett år sen jag körde nån texascashgame senast. Körde shortstack aproachen och köpte in mig för $20 på några NL0.5/1 bord. Gick ganska hyffsat, +$84 (7.41 PTBB/100), och då hann jag även med att förlora med KK vs AK, all-in preflopp.

 

Pokerstars har gjort ett litet ansiktslyft för deras cashier. Ser för jävligt ut, som om nån har slängt ihop nåt lite snabbt i MS paint :roll:

 

Resten av månaden blir det pokerstars. Har 2900 VPP kvar för att bli platinumstar, ska vara lungt att klara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars har gjort ett litet ansiktslyft för deras cashier. Ser för jävligt ut, som om nån har slängt ihop nåt lite snabbt i MS paint :roll:

 

Det första jag gjorde när jag såg nya designen var att skicka iväg ett hatbrev till Pokerstars support :D

 

skrev att det såg förjävligt ut, fick till svar att dom skulle vidare befordra det.

 

Skicka iväg några mail ni med så kanske dom ändrar tillbaks!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10k VPP är nu inspelade på pokerstars, månadsmålet är uppfyllt :). Sista 2k spelade jag in genom att shortstacka NL texas. Kändes som jag behövde ett break från PLOn men kunde inte ta ett helt break från pokern så det fick bli lite NL texas. Gav inte mycket plus men lite plus ändå. Och det krävde inte speciellt mycket tankeverksamhet så jag kunde lyssna på en ljudbok under tiden. Nyligen klar med Håkan Nessers "En helt annan historia" och har nu tagit mig an Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor".

 

Målet för maj är att enbart spela in 10k VPP på stars. Helst innan 25:e då jag ska flytta i slutet på maj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok start på maj. var nere lite men sen fick jag härlig action med överkåken:

 

Preflop: Hero is UTG with :Js:, :5c:, :4h:, :Jc:.

Hero calls $1, 1 fold, Button calls $1, 1 fold, BB checks.

 

Flop: ($3.50) :5d:, :Jh:, :8d: (3 players)

BB checks, Hero bets $3.35, Button calls $3.35, BB calls $3.35.

 

Turn: ($13.55) :8c: (3 players)

BB checks, Hero bets $4, Button calls $4, BB raises to $12, Hero calls $8, Button raises to $45.7, BB calls $33.70, Hero raises to $87.4, BB calls $33.70.

 

River: ($226.05) :6s: (3 players)

BB checks, Hero bets $28.65 (All-In), BB calls $22.70 (All-In).

 

Final Pot: $277.40

 

BB mucked [:8h::Qh::7c::Th:]

Button mucked [:Ad::9s::8s::5s:]

 

Sanslöst bra med action. Finns en anledning till att omahalitteraturen inte direkt hyllar ett floppat bottentvåpar. Sen vad BB sysslar med kan man ju också undra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på gymmet igår och tränade axlar och armar. Vägde mig innan passet, vågen visade 101 kg. Gått ner ytterliggare i vikt :). Rejält med träningsverk i axlarna idag, minsta rörelse smärtar.

 

Fick visa legget på systemet idag, flera år sen jag fick göra det senast :)

 

Årspremiär för leverpastejsmörgås med färsksaltad (västerås)gurka idag, en riktig delikatess :).

 

Dåligt med PLO spel än så länge denna månaden. Fortsatt och spelat lite NL texas istället. Gått hyffsat, ganska lätt att få in degen med en bättre hand mot en sämre när man är shortstack. Sen kan man lyssna på en ljudbok samtidigt :). Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" är riktigt bra, är snart klar med den. Följs sedan upp med hans forsättningsbok "Flickan som lekte med elden" som har samma huvudpersoner.

 

En hand från nattens spel:

 

Preflop: Hero is CO with :Js:, :Tc:. Hero posts a blind of $2.

UTG calls $2, UTG+1 calls $2, 3 folds, Hero (poster) checks, 1 fold, SB completes, BB checks.

 

Flop: ($10) :Jc:, :8c:, :Td: (5 players)

SB checks, BB checks, UTG bets $6, UTG+1 calls $6, Hero raises to $38, SB folds, BB folds, UTG calls $32, UTG+1 calls $32.

 

Turn: ($124) :Qd: (3 players)

UTG bets $10, UTG+1 calls $10.

 

River: ($144) :4h: (3 players)

UTG checks, UTG+1 checks.

 

Degar in med tvåparet på floppen, har nån stege så har dom, men det kan man väl inte vara alltför rädd för? Båda synade på floppen med AQ, UTG med AQ utan klöver och UTG+1 med AQ i klöver. Att UTG+1 synar kan man ju förstå men UTGs syn när jag går all-in med en överbet och han "bara" har double gutshot och två överkort? Fast det kanske är bra spelat? Mot enbart UTG hade jag varit 70-30 favorit. Nu hade jag 50% vinstchans på floppen mot de båda. Blir en del racesituationer när man shortstackar men ofta så får man in stacken som stor favorit. Folk är ju jävla dåliga:

 

Preflop: Hero is BB with :Js:, :Jh:. CO posts a blind of $2.

UTG calls $2, 4 folds, CO (poster) checks, 1 fold, SB completes, Hero raises to $16, UTG calls $14, CO folds, SB folds.

 

Flop: ($36) :Ks:, :8c:, :4h: (2 players)

Hero bets $24 (All-In), UTG calls $24.

 

Turn: ($84) :Jd: (2 players, 1 all-in)

 

River: ($84) :Qc: (2 players, 1 all-in)

 

Drog jag ut? Nä, UTG satt med monsterhanden :Ac::9d::roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dubbla VPP på stars fram till 22/5 :). Ska underlätta rejält för att samla ihop 10k VPP denna månaden. Inte spelat så mycket hittils denna månaden, 3,1k VPP innan idag varav det mesta inspelat genom NL spel. Så dags att ta tag i spelet igen nu när deras härliga promotion kom. Ska satsa på att spela in 1k VPP per dag nu när det är dubbla VPP.

 

Lyssnat klart på Stieg Larssons Milleniumtriologi nu, riktig bra deckarserie. Man får hoppas att den halvfärdiga fjärde boken ges ut nån gång (Stieg dog ju innan den första boken kom ut och fick inte uppleva den Succé som hans böcker blev).

 

Dåligt med poker i början på maj men riktigt bra med träningen istället. Några gympass, ett par joggingrundor och några (skogs)promenader.

 

Idag börjar Giro d'Italia, vet inte om det är så kul egentligen med tanke på all dopning och skit som varit men man får väl kolla ändå. Eurosport har ju världens bästa kommentatorer i Roberto Vacchi och Anders Adamsson, ren njutning att höra kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite PLO på morgonen, en hand från sessionen:

 

Preflop: Hero is CO with :9d:, :Kc:, :Qs:, :As:.

2 folds, Hero raises to $3.5, 1 fold, SB calls $3, BB calls $2.50.

 

Först in, blir till att höja

 

Flop: ($10.50) :Kd:, :4d:, :6s: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $10, SB folds, BB calls $10.

 

Floppar top paret, blir till att beta när de checkar

 

Turn: ($30.50) :2c: (2 players)

BB checks, Hero bets $29, BB calls $27.55 (All-In).

 

Ajdå, fick en syn på floppen, hade gärna tagit potten där. Ingen förbättring för min hand, bara TPTK och 2:an gjorde en stege möjlig. Knivigt läge men det var två ruter på floppen och jag har noten "släpper ogärna drag" på BB så han skulle mycket väl kunna ha enbart färgdraget så jag degar. Hade det varit en annan FI med mer i stacken så hade turnen blivit lite jobbigare att spela.

 

River: ($87.05) :9h: (2 players, 1 all-in)

 

BB showed :Ad::8d::3h::7c: and lost with high card Ace

 

Så jäkla skönt när ens read stämmer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat så mycket PLO (utan mest texas) denna månaden och det har väl inte gått så bra (dock inte jättedåligt heller). Gjort att jag känner mig rätt osäker på mitt omahaspel, men kanske att det lossna idag (läs: idag hade jag turen på min sida). En hand som kanske inte är så bra spelat, men FI spelar ju sämre (väl?), skönt att klonka på rivern:

 

Preflop: Hero is SB with :4c:, :5h:, :2h:, :3d:. MP posts a blind of $1.

UTG calls $1, MP (poster) checks, 1 fold, Hero completes, BB raises to $4, UTG calls $3, MP calls $3, Hero calls $3.

 

Flop: ($16) :Qd:, :2d:, :2s: (4 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks, MP bets $3, Hero raises to $10, BB folds, UTG folds, MP calls $7.

 

Turn: ($36) :Ks: (2 players)

Hero bets $34.25, MP calls $34.25.

 

River: ($104.50) :4d: (2 players)

Hero bets $35, MP calls $11.75 (All-In).

 

Final Pot: $151.25

 

Nej, färgen kom på rivern tänkte jag innan jag märkte att jag hade kåk. MP muckade superduperhanden :6h::7d::2c::6c:. Han hade inte ruterdraget, par på handen och supersunkig kicker till trissen, han förtjänade att bli utdragen :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bottenset blir 7-hög färg :d:

 

Preflop: Hero is MP with :3c:, :7c:, :7h:, :4s:.

1 fold, Hero calls $1, 1 fold, SB completes, BB raises to $4, Hero calls $3, SB calls $3.

 

Flop: ($12) :Jc:, :Tc:, :7d: (3 players)

SB checks, BB bets $11.4, Hero raises to $45.6, SB folds, BB raises to $148.2, Hero calls $46.40 (All-In).

 

Turn: ($252.20) :5c: (2 players, 1 all-in)

 

River: ($252.20) :Qc: (2 players, 1 all-in)

 

BB showed :8h::2h::9d::Kd: and lost with a straight, Nine to King

 

Han hade floppat stegen men jag var ganska stor favorit på floppen ändå:

 

pokenum -o 8h 2h 9d kd - 3c 7c 7h 4s -- jc tc 7d

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing Jc Tc 7d

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Kd 9d 8h 2h 280 34.15 540 65.85 0 0.00 0.341

4s 7c 3c 7h 540 65.85 280 34.15 0 0.00 0.659

 

12-tablade lite NLT25 igår vid 10b handen på stars men det ville sig inte, men +$20 och 120 VPP på typ en halvtimme :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade som mål att snitta 1k VPP per dag när de hade dubbla VPP dagar på stars men riktigt så mycket blev det inte, haft en del annat att syssla med och tänka på. Fortfarande dåligt med PLO spel denna månaden (nästan att man kan räkna antalet sessioner med fingrarna på en hand), och det lär inte bli så många fler denna månaden. Fast på de två senaste har jag fått tillbaka själförtroendet för spelet rejält, klart positivt för månaden som kommer då jag planerar att spela mycket PLO. Nästan nått upp i de 10k VPP som jag hade som mål, bara 400 VPP kvar, lär man lugnt klara på ett par sessioners spel.

 

Imorgon går flyttlasset. Blir till att bo hos mina föräldrar i en vecka innan jag får tillgång till lägenheten den 1:a juni, en liten trea på 69 kvadrat. Ska bli riktigt kul :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Dags att väcka liv i denna igen.

 

Sen jag uppdaterade denna sensast har det inte blivit så mycket spel. Så det gamla målet att bli supernova på stars är inte aktuellt längre. Har inte spelat så mycket då jag flyttat under sommaren, samt att att när jag skaffade min nya TV (en SONY 40D3000, kanonbra TV) suttit väldigt mycket framför den. Sen är jag ju väldigt lat också, bidrar ju också till att det inte blivit så mycket spel.

 

Startar därför upp min dagbok igen, för att få mig själv att spela mer än vad jag gjort de senaste månaderna. Mitt första mål är att spela in 40k FPP på stars för att köpa en Xbox 360 Elite (finns för EU spelare numera :)) i deras VIP-shop. Klart man lätt skulle kunna köpa en med "riktiga" pengar, men jag behöver ett (process)mål för att motivera mig att spela. Hade 972 FPP innan dagens spel och behöver lite drygt 39k FPP till.

 

Kommer främst att spela PLO100 6-max men även en del PLO8, bra med lite variation.

 

 

Blev lite PLO8 idag samtidigt som jag surfade. Spelar man tight, försiktigt (inte dra till så många icke-nöthänder) och aggresivt så är det ganska svårt att backa i det spelet, har rätt låg varians. Speciellt på de låga nivåer jag spelar (0.10/0.25 och 0.25/0.50), får se om man spelar det spelet på högre nivåer sen. Ganska lätt men rätt tråkigt, jag vill ju ha action, och då är PLO 6-max ett bättre spel. Men ska man ändå surfa omkring på diverse forum och annat kan man ju lika gärna ha några PLO8 bord uppe.

 

Går bra att spela vinnande med låg varians genom att vara riktigt tight och hyffsad passiv (främst preflopp), de flesta spelar antingen för många skithänder preflopp och drar till ickenötter för ofta och/eller bettar för dåligt när de har riktig bra. Som i den här handen :

 

Preflop: Hero is UTG with :Qh:, :Ac:, :2s:, :Kc:. CO posts a blind of $0.25.

Hero calls $0.25, UTG+1 calls $0.25, MP1 calls $0.25, 1 fold, CO (poster) checks, 2 folds, BB checks.

 

Flop: ($1.35) :8c:, :Td:, :Js: (5 players)

BB checks, Hero checks, UTG+1 bets $0.75, MP1 calls $0.75, CO folds, BB folds, Hero calls $0.75.

 

Turn: ($3.60) :5c: (3 players)

Hero checks, UTG+1 bets $3.45, MP1 folds, Hero calls $3.45.

 

River: ($10.50) :7c: (2 players)

Hero bets $10, UTG+1 calls $9.25 (All-In).

 

Final Pot: $29

 

Fjuttigt halvpott-bett på floppen, lätt att syna ur position då. På turn pottar han, men då är det ju för sent, jag är "favorit" med ett EV på 0.51. Dessutom kommer inte jag bidra med mer pengar till potten på rivern om inte jag får in någon hand på rivern. Något UTG+1 gjorde då han synade mitt riverbet med AAQ9. Tryckte all-in på rivern då jag satt med dubbelnöten, har han en bra höghand kommer han troligen syna (svårt att få credit för backdoorfärgen), har han samma nötlåg eller en lite sämre låg kommer han också att syna resonerade jag. Kul det är när man har massa outs :)

 

Inspelade FPP idag: 94

FPP Kvar till Xbox 360: (40000 - 1066) = 38934

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte så mycket spel i helgen, mycket amerikansk fotboll på TV som tog upp min tid. Ca en timme på lördagen enbart. I måndags blev det inget heller. Köpte en matta till mitt vardagsrum och hjälpte mamma med hennes nya dator. Idag tisdag hade jag tänkt att köra igång med PLO spelet igen men det blev två och en halv timme av PLO8 spel istället.

 

PLO 6-max känns inget lockande för tillfället så jag kör nog vidare på PLO8 ett tag till, tills lusten kommer tillbaka igen. Kommer då inte kunna behålla min silverstatus på stars men skit samma. Skulle ju givetvis kunna klara det men det är bara dumt att pressa sig att spela mer för att behålla en bonusnivå (eller få en högre) eller klara av en bonus, brukar inte löna sig i längden.

 

Och då blir det nog spel även nån annanstans, lite tight ibland på PLO8 borden på stars. Gör att Xbox projektet tar lite längre tid. Gör inte så mycket, det viktiga är ju att jag inte ligger och latar mig för mycket utan spelar lite. Målet blir väl att få en innan GTA IV kommer.

 

Spelat lite PLO8 på svenska spel, rätt dåliga spelare där, spelar sina high händer för dåligt och jagar lows för mycket. Precis som alla tomtar på alla andra nätverk med andra ord. Se om man kan hitta nån bonus på nåt annat nätverk med lite PLO8 action, bonushora är ju alltid kul.

 

Nu blir det till att glo på House, härliga tider nu när alla amerikanska serier drar igång igen :)

 

Inspelade FPP Lördag-Tisdag: 254

FPP Kvar till Xbox 360: (40000 - 1320) = 38680

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYI, Xbox 360 är inte regionsfri, men det kanske inte spelar någon roll för dig.

 

Nej, det spelar ingen roll för mig.

 

 

 

Ny månad, nya mål, även om en Xbox 360 hänger kvar som långsiktigt mål. Har som målsättning att spela mer än förra månaden, vilket inte kommer bli så svårt då jag bara spelade lite drygt 10 fjuttiga timmar i september. Har bonusen på stars att spela in, ca 1500 VPP, sen vet jag inte om jag kommer spela så mycket mer där. kanske försöka komma upp i 4k VPP och bli goldstar, är väl ca 20% i rakeback det motsvarar. Kommer spela rätt mycket på cryptonätverket istället, finns många 5x bonusar där och det är ganska lätt att samla ihop MPP på PLO100. Nu finns det ju även 6-max på de lägre nivåerna nu (fanns bara på 200 och uppåt förut). Försöka spela till mig några hundra i bonus (mer än $300 åtminstone).

 

Spelat bara en session ännu denna månad, gick marginellt plus.

 

På crypto blev det plus ett inköp. Motståndet var inte alltför svårt. Dom var för synglada och för förtjusta i ickenötter, kommer bli kul att spela där :)

 

På Stars blev det det motsatta, back ett inköp. Spelade rätt lösaggro i början där men fick inga bra träffar och kunde inte bluffa mig till några potter då de var väldigt synglada och hängde med länge i potterna. Försökte då tighta till mig lite och vänta på lite bättre händer och och utnyttja min löstighta image.

 

Fick JJTT, höjde preflopp och fick syn av fyra spelare (på ett 6-max bord!). Floppen blev fin-fina 77T och jag fick en härlig överkåk. Med 4 pers som såg floppen tänkte jag att nån måste ha en sjua och ge mig bra med action med tanke på den tidigare historiken vid bordet. Och det fick jag, dessvärre av en som hade båda sjuorna och därmed fyrtal, Så jävla typiskt :(. Men det blev billigt då han inte hade mer än 40bb i stacken :).

 

Lovande för framtida spel att folk spelar så illa som dom gör, bara ha tålamod och tighta till sig lite. Tighta till mitt spel både på crypto och stars lite grann! Och framför allt sätta mig ner och spela och inte göra massa annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Det där med att spela lite mera denna månaden har gått sådär. Inget spelande alls mellan 4/10 och 22/10. Men nu är jag igång igen och ser ut att bli fler speltimmar än förra månaden åtminstone.

 

Skiter nog i att spela till mig men Xbox 360 på stars. Spelar inte så mycket där och skulle ändå inte ha tid till så mycket xboxspelande ändå.

 

Det har blivit lite plo8 , mest på svenska spel och crypto men även lite på stars senaste veckan. Tycker jag har spelat rätt bra och haft bra tålamod på att invänta mina motståndares stora misstag, folk gör en del apkassa spel i PLO8 ibland.

 

En lite skum hand, PLO8 på 0.25/0.50 på crypto:

 

Seat 1: *KLJ* ($24.45 in chips)

Seat 4: Ekenstar ($41.35 in chips)

Seat 9: Daro ($46.50 in chips)

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to Ekenstar [:Ac::Tc::Ah::2c:]

 

Blue-moon: folds

Rogue86: folds

guyver1: folds

Daro: calls $0.50

Farsan: folds

*KLJ*: calls $0.50

tibike: folds

Spartan1 joins the table at seat #3

Ekenstar: raises to $1.50

Daro: calls $1

*KLJ*: calls $1

 

----- FLOP ----- [:7s::3s::5h:]

Ekenstar: bets $4.75

Daro: calls $4.75

*KLJ*: calls $4.75

 

----- TURN ----- [:7s::3s::5h:][:Jc:]

Ekenstar: bets $8

Daro: calls $8

*KLJ*: calls $8

 

----- RIVER ----- [:7s::3s::5h::Jc:][:Kc:]

Ekenstar: bets $11

Daro: folds

*KLJ*: folds

 

Returned uncalled bets $11 to Ekenstar

Ekenstar: doesn't show hand

Ekenstar collected $20.42 from Main pot

Ekenstar collected $20.43 from Main pot

 

Ganska konstigt spelat av mina motståndare, synar stora betar på flopp och turn men hittar sedan folden på rivern. Inget direkta tecken på kompetenta plo8 motståndare. Sen är ju frågan hur bra mitt spel är. Hade ju nötlågen (utan back-up) och bara AA som highhand med i stort sett inga drag till en bättre hög. Usel positionen hade jag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med PLO/8? Som jag har förstått det så fungerar det bäst i FL form? Vad tycker du själv?

 

Omaha8 funkar både som FL och PL. Vilket som det passar bäst vet jag inte. Det är det lättare att hitta PL spel än FL numera (efter UIEGA skulle jag nog vilja säga). Tycker PL är lite mer utmanande, man får passa sig lite mer. Att bli kvartad i PL kan bli dyrt, i FL är det inte hela världen. Folk gillar att jaga drag, i PL är det inte så bra då man får rätt dåliga odds jämfört med FL så folks misstag blir större i PL. En annan fördel med PL är att det inte står så mycket om det i pokerlitteraturen. För FL finns det en hel del och stycket om det i supersystem 2 var alltför bra. Som NL gillar jag det inte alls.

 

Fått en bonus på full tilt som jag tänkt cleara. Dom verka inte alltför bra där, en kasta bort hela stacken till mig med en ren skithand ganska omgående:

 

Fritt ur minnet då jag glömt att be programmet spara HHs :evil:

 

Tomten höjer till 3.5

 

Jag har :Ad::Qc::Qh::3d: (nånting sånt) och jag är den enda som synar.

 

Flopp (pott=8): :Qd::Tc::8h:

 

Tomten pottar och jag synar (inte för att jag är rädd för stegen utan för jag tror att jag ligger riktigt långt före).

 

Turn (pott=24): :Qd::Tc::8h::Qs:

 

Tomten pottar igen, synar bara igen, dumt att skrämma bort nån som har autopotknappen ikryssad.

 

River (pott=72) :Qd::Tc::8h::Qs::9s:

 

Tomten går all-in med det han har kvar (typ 37).

 

Härligt när man bara behöver syna med nöten på varje gata och slippa fundera på hur man ska få in så mycket som möjligt. Han visar upp skithanden 8843, världens skithand preflopp som hör hemma i mucken. Sen spelar han underkåken på sämsta möjliga sätt. Ett bra exempel på hur man absolut inte ska spela O8 :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...