Gå till innehåll

Ekenstar: PLO och O8


Ekenstar

Recommended Posts

Inget pokerspel på söndagen. Amerikansk fotboll på TV:n och en tur till gymmet istället. Lyckades med en trippel på 130 Kg i marklyft, kul att styrkan börjar komma tillbaka efter uppehållet sen i våras :)

 

Idag blev det på eftermiddagen ett litet cardiopass hemma på motionscykeln, börjar bli lite för kallt och trist ute för att hålla på med sånt utomhus.

 

Ett par timmar PLO8 på kvällen. Fick göra en lite jobbig riversyn i en hand:

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to Ekenstar [:5h::Ah::Td::Tc:]

Spookie7: folds

Ekenstar: calls £0.50

Blue-moon: calls £0.50

Mauri2905: folds

Brock67: calls £0.50

Yoyo_19: calls £0.25

alas7: checks

 

----- FLOP ----- [:Ac::5s::Js:]

Yoyo_19: checks

alas7: checks

Ekenstar: bets £2.50

Blue-moon: folds

Brock67: calls £2.50

Yoyo_19: folds

alas7: folds

 

----- TURN ----- [:Ac::5s::Js:][:Kc:]

Ekenstar: checks

Brock67: bets £2.50

Ekenstar: calls £2.50

 

----- RIVER ----- [:Ac::5s::Js::Kc:][:Qc:]

Ekenstar3: checks

Brock67: bets £12.50

Ekenstar: calls £12.50

 

----- SHOW DOWN -----

Brock67: shows [:7h::6d::3c::2h:] (HI: High Card Ace)

Ekenstar: shows [:5h::Ah::Td::Tc:] (HI: A Straight, Ace high)

Ekenstar collected £35.65 from Main pot

 

Kanske inte bästa handen preflopp, men den har hyffsad högpotential ändå. Hans bet på turn kändes ju inte så stark. Han hade också dubblat upp mig med en underkåk några händer tidigare, Q468 mot min AAxx på brädan AQ44. Sen hade jag även klövertio så jag tyckte att det fanns en bra chans att han inte hade färgen utan bluffade.

 

Fick motvilligt bli lite spel på pundbordet på crypto idag då det konstigt nog inte fanns några dollar PLO8 bord på varken 50 eller 100 nivån. Inte nog med att de tar ut dubbelt med rake (om det rakeas mer än £1.5 vill säga) så krävs det en dubbelt så stor pott för att man sak få 0.25 eller 1 MPP :evil:

 

Kollade på Boston Tea Party på kvällen. Störande partyreklamen är, visa upp massa förlorare och endast en vinnare. Ska det locka folk att spela? Dom ligger onödigt nära sanningen i den reklamen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 214
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett gympass på eftermiddagen, axlar och armar stod på programmet. Kommit in i en bra träningsrytm senaste två veckorna. Hjälper även till att göra mitt pokerspelande lite mer regelbundet.

 

Ett par timmar PLO8 på kvällen. Gick rätt bra på Full tilt. En av händerna:

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Ekenstar King of DiamondsAce of Clubs6 of Clubs3 of Diamonds

ASWWW folds

VirginiaGent folds

Ekenstar raises to $1.75

skywoman57 calls $1.75

RolldUpTrips folds

poppareno folds

haircut100 folds

Sexy Sabrina folds

*** FLOP *** 4 of SpadesQueen of Diamonds2 of Diamonds

Ekenstar bets $4.25

skywoman57 has 15 seconds left to act

skywoman57 calls $4.25

*** TURN *** 4 of SpadesQueen of Diamonds2 of Diamonds10 of Hearts

Ekenstar bets $12.75

skywoman57 calls $12.75

*** RIVER *** 4 of SpadesQueen of Diamonds2 of Diamonds10 of Hearts6 of Hearts

Ekenstar bets $38.25

skywoman57 has 15 seconds left to act

skywoman57 raises to $41.40, and is all in

Ekenstar calls $3.15

*** SHOW DOWN ***

skywoman57 shows Ace of Diamonds7 of Hearts3 of Spades3 of Clubs a pair of Threes, for high and 6,4,3,2,A, for low

Ekenstar shows King of DiamondsAce of Clubs6 of Clubs3 of Diamonds a pair of Sixes, for high and 6,4,3,2,A, for low

Ekenstar wins the high pot ($59.05) with a pair of Sixes

Ekenstar ties for the low pot ($29.50) with 6,4,3,2,A

skywoman57 ties for the low pot ($29.50) with 6,4,3,2,A

 

Lite tveksamt riverspel kanske, men vad göra när man pottat på varenda gata tidigare? Ville egentligen inte ha syn där på rivern men är glad att han inte foldade (som han nog borde?) och jag kunde vina högen med ett par sexor :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att du lirar en hel del PLO och PLO8 med bra resultat. Var håller du till och på vilka siter anser du att värdet är bäst?

 

Bra spel finns på de flesta sidor. Handlar mer om att hitta en bra bonus och en bra och trevlig klient för mig.

 

Blev Varken nåt spel eller nån träning igår :(. Trött och slö, lite lätt övertränad möjligen. Blir vila idag också (från träning, ej poker) och kör igång med ett gympass imorgon.

 

Lyckades med att spela mer i oktober men inte ens dubbelt så mycket som i september. I november ska det dock spelas ordentligt. Blir till att vara en aktiv hora nu i november:

 

$200 på sunpoker (1000MPP)

$125 på stars (1000 FPP kvar på den)

$110 på full tilt (innan den 10:e)

$200 på Titanpoker

 

Sen får man se om man hinner med nån mer cryptobonus eller om det dyker upp nån annan kul bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad anser du är det vanligaste felet normaldåliga spelare gör i PLO/8?

 

Att dom tänker för endimensionellt. Omaha hi/lo, man kan vinna halva potten med antingen bästa höghanden eller bästa låghanden. Dåliga spelare brukar koncentrera sig på antingen den ena eller andra och ofta på det senare, lågdelen. Meningen med O8 är att få ihop en bra hög och låghand och vinna/dela båda delarna av potten (och det är ännu viktigare att försöka scoopa i PL jämfört med FL). Ett bra exempel på det är ju senaste handen jag postade då fisken jagar på flopp och turn med bara nötlågdraget med en hand som har väldigt små chanser att vinna högdelen. Medans jag själv har nötlågdraget för lågdelen av potten och hålstegedrag (dubbla på turn) och färgdrag för högdelen av potten och därmed en bra chans att scoopa.

 

En följd av att de är mer intresserade av att vinna lågdelen av en pott är att dom väljer kassa händer preflopp. A337 rainbow är ingen hand jag skulle spela om nån hade höjt innan mig, små chanser att scoopa och även om man skulle få en låg är det inte säkert att man får nötlågen. Set i treor är ingen rolig hand ens i vanlig PLO och den är än värre i PLO8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite trött idag på kvällen så det blev inte så mycket spel som jag hade viljat. 1h 50 min ändå, får räknas som godkänt. Började med Titan-bonusen och har redan spelat in en tredjedel på den. Bara hoppas på att dom inte strular när de ska betala ut den.

 

Kvartning och förnedring med checkraise på turn med dubbelnöten (och minifreeroll på lågen), älska PLO8:

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to Ekenstar [:2s::6c::As::6h:]

__floh__: folds

1Diputs: folds

HolyMoses: folds

ct6789: folds

ct6789 sits out

Ekenstar: raises to $1.75

Farsan: folds

dontdoit: calls $1.75

bobbymonk: folds

Vislav: folds

Spartan1: folds

 

----- FLOP ----- [:3c::7s::Ks:]

Ekenstar: bets $4.25

dontdoit: calls $4.25

 

----- TURN ----- [:3c::7s::Ks:][:5s:]

Ekenstar: checks

dontdoit: bets $12.75

Ekenstar: raises to $51

dontdoit: is all-in $10.74

Returned uncalled bets $27.51 to Ekenstar

 

----- RIVER ----- [:3c::7s::Ks::5s:][:Qh:]

 

----- SHOW DOWN -----

Ekenstar: shows [:2s::6c::As::6h:] (HI: A Flush, Ace high, LO: 7,5,3,2,A)

dontdoit: shows [:9c::Ac::2c::2d:] (HI: A Pair of Twos, King high, LO: 7,5,3,2,A)

Ekenstar collected $14.20 from Main pot

dontdoit collected $14.19 from Main pot

Ekenstar collected $28.39 from Main pot

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite spel väldigt tidigt på dygnet, dvs strax efter midnatt. På eftermiddagen blev det ett gympass, ben, mage och underarmar fick sig en omgång. Blev sen lite poker på kvällen, men inte så mycket som jag hade viljat. Fanns inga roliga bord. Blev ändå 3 timmar och 10 minuters spel på fredagen totalt sett. Bra att man tycker man spelar lite när man ändå spelar så mycket (mycket för mig), pokersuget är tillbaka ordentligt :)

 

Blev lite back på nattpasset. Var ju tvungen att syna här på floppen då det stank AAxx så jävla mycket på hans raise pf och checkraise på floppen:

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Ekenstar [:3c::Ah::9h::7c:]

tomricklefs folds

Huge Whale raises to $3.50

tomricklefs stands up

farmer111 folds

SneakyFox calls $3.50

Ekenstar calls $3.50

petertung folds

Sancap folds

 

*** FLOP *** [:9s::Qd::7h:]

Huge Whale checks

SneakyFox checks

Ekenstar bets $12

Huge Whale raises to $48

SneakyFox folds

Ekenstar raises to $62.50, and is all in

Huge Whale calls $14.50

 

Ekenstar shows [:3c::Ah::9h::7c:]

Huge Whale shows [:Ad::Ac::8c::6c:]

 

*** TURN *** [:9s::Qd::7h:] [:5c:]

*** RIVER *** [:9s::Qd::7h::5c:] [:Qc:]

 

Ekenstar shows two pair, Queens and Nines, for high

Huge Whale shows a straight, Nine high, for high

Huge Whale wins the pot ($134) with a straight, Nine high

Ekenstar is sitting out

No low hand qualified

 

Bottentvåparet är kanske inte bästa handen att syna en checkraise med, men rätt här, det stank ju som sagt AAxx om hans hand:

 

http://twodimes.net/h/?z=3860075

pokenum -o8 3 of Clubs:Ah:9 of Hearts7 of Clubs - :Ad::Ac:8 of Clubs6 of Clubs -- 9 of SpadesQueen of Diamonds7 of Hearts

Omaha Hi/Low 8-or-better: 820 enumerated boards containing 9 of SpadesQueen of Diamonds:7h:

cards scoop HIwin HIlos HItie LOwin LOlos LOtie EV

:7c:3 of ClubsAce of Hearts9 of Hearts 401 444 376 0 129 0 0 0.547

:Ac:8 of Clubs6 of ClubsAce of Diamonds 324 376 444 0 69 120 0 0.453

 

 

Rätt enkelt att få MPP på crypto, inte omöjligt att jag spelar in två $200 bonusar där. Extra bra att crypto numera ligger på Malta och därmed garanterat är skattefritt. Ta och maila Interpoker och se om man kan öppna ett nytt konto där, ett med rakeback. Har tydligen funkat för folk tidigare, får hoppas att det går nu också. Man vill ju ha både rakeback OCH bonus. Girigt, men det ska man ju vara i poker:

 

Greed is good. Greed is right. Greed Works.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite drygt 4 timmars spel på lördagen. Väldigt mycket då jag vanligtvis inte spelar alls på lördagar, tycker det är för mycket grinders då och för lite fisk. Fisken har väl bättre saker att göra på helgen.

 

Började söndagen med att logga in på Titanpoker och den första delen av bonusen hade kommit. $160 för 360 spelade händer, helt jävla oslagbart :-P. Ytterliggare ca 100 händer för att cleara de $40 som är kvar på bonusen.

 

Bra rigg på Titanpoker:

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Ekenstar Jack of ClubsKing of Diamonds :Jh:10 of Spades

Dealt to batmob King of Clubs8 of Hearts :Ah:Ace of Spades

Dealt to SHINYSHOES 3 of Diamonds :8d:3 of Clubs2 of Spades

SHINYSHOES: Call $0.50

ondaturn1: Fold

Idioteque1: Fold

unshining2: Call $0.50

ganzo1978: Fold

Axfam: Fold

batmob: Call $0.50

Ekenstar: Call $0.50

CAPTAIN719802: Call $0.25

AAcesHighAA: Check

*** FLOP *** 4 of HeartsJack of DiamondsAce of Clubs

CAPTAIN719802: Check

AAcesHighAA: Check

SHINYSHOES: Check

unshining2: Check

batmob: Bet $2.00

Ekenstar: Raise $4.00

CAPTAIN719802: Fold

AAcesHighAA: Fold

SHINYSHOES: Call $4.00

unshining2: Fold

batmob: Call $2.00

*** TURN *** 9 of Clubs

SHINYSHOES: Check

batmob: Check

Ekenstar: Bet $15.00

SHINYSHOES: Allin $2.25

batmob: Allin $34.55

Ekenstar: Call $19.55

*** RIVER *** Queen of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $83.35 Rake $3.0

Ekenstar: wins $83.35

 

Får in degen med mellansettet och drar ut. Fast svårt att sätta honom på AAxx och jag hade ju även ett hålstegedrag :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett litet break i början på denna vecka. Varit väldigt trött och orkeslös, nån litenförkylning eller överträning eller nåt. Men ikväll blev det en liten minicomeback. Gick ganska bra, skottade lite på PLO8 1/2:

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to Ekenstar [:3c::Ac::Jd::Ad:]

 

CongerMan: folds

Legends: calls $2

Ian05022: calls $2

pLAYMAN: folds

Suugi: folds

Spookie7: folds

Strudel: calls $1

Ekenstar: raises to $10

Legends: calls $8

Ian05022: calls $8

Strudel: folds

 

----- FLOP ----- [:2s::Ah::7d:]

Ekenstar: bets $32

Legends: folds

Ian05022: raises to $128

Ekenstar: is all-in $33

Returned uncalled bets $63 to Ian05022

 

----- TURN ----- [:2s::Ah::7d:][:Kh:]

----- RIVER ----- [:2s::Ah::7d::Kh:][:2d:]

----- SHOW DOWN -----

Ian05022: shows [:Ts::As::6c::Js:] (HI: Two Pairs, Aces and Twos, Jack high)

Ekenstar: shows [:3c::Ac::Jd::Ad:] (HI: A Full House, Aces full of Twos)

Ekenstar collected $159 from Main pot

 

Köpte in mig kort då det blir lätt att hamna all-in på preflopp eller på floppen mot de överaggressiva och dåliga spelare som brukar sitta vid de borden när det är SH (gäller speciellt när ett bord nyss startat, nötgrinders brukar inte starta bord). En del som brukar sitta vid borden när de är SH kan vara väldigt gamblingbenägna och gärna gå all-in med ganska taskiga händer. Bra bord att få MPP är de också.

 

 

Klar med Titanpoker bonusen nu. $200 för 515 spelade händer (och då spelade jag in 50 poäng mer än vad som behövdes), varav de flesta på PL 0.25/0.50. Helt sanslöst bra. Så bra att den inte längre finns. Nu krävs det 20x titanpoints för varje dollar om man signar upp via bonuswhores och det gör den nog till en av de bästa bonusarna som finns ändå. Blir nog till at ta deras CD-poker bonus sen, kräver 25X points.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en timme i lördags och sen dess har det inte blivit nåt spel tills idag då det blev en halvtimma på eftermiddagen. Varit trött och försökt vända på dygnet vilket gjort att jag varit piggast på morgenen och förmiddagen då det inte finns något kul spel. Legat och kollat på Heroes istället, plöjt igenom första säsongen och några avsnitt på den andra, väldigt bra serie.

 

Blev lite plus innan jag fick connectionproblem och avslutade. Floppade nötstegen i bb, frågan är om man borde spelat river annorlunda?:

 

PLO8:

---- HOLE CARDS -----

dealt to Ekenstar [:Ad::Kh::Jc::7s:]

 

CoCkEr: folds

Wolfbros: calls $1

CharLynn: folds

Ian05022: folds

glennop: folds

paarma1: calls $1

szogo: calls $1

Dave147: folds

Ekenstar: checks

 

----- FLOP ----- [:Ts::9d::Qd:]

Ekenstar: bets $4.50

Wolfbros: calls $4.50

paarma1: calls $4.50

szogo: folds

 

----- TURN ----- [:Ts::9d::Qd:][:8s:]

Ekenstar: bets $18

Wolfbros: folds

paarma1: calls $18

 

----- RIVER ----- [:Ts::9d::Qd::8s:][:Kd:]

Ekenstar: bets $33

paarma1: folds

 

Ekenstar collected $51.30 from Main pot

 

Jag har ju ruteresset och har dragit in en högre stege. Bettar lite över halvpott och fi har ca $50 kvar. Kanske borde tagit nån annan väg där på rivern, t.ex checksyn eller bettat mindre (eller pot) kanske? Han funderade hela tiden och foldade precis innan tiden gick ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul dagbok med Omaha. Har precis börjat spela själv och jag undrar hur du spelar underset. Jag la in en handanalys i Omahaforumet men blev inte riktigt klok. Den finns här: http://pokerforum.nu/forum/pot-limit-omaha/42149-plo-100-tva-set-pa-turn.html

Kanske har du några tankar att dela med dig av?

 

För övrigt tycker jag att folk verkar vara bra mycket sämre på Omaha jämfört med NLT, på den nivå jag spelar, PLO100 och NL100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul dagbok med Omaha. Har precis börjat spela själv och jag undrar hur du spelar underset. Jag la in en handanalys i Omahaforumet men blev inte riktigt klok. Den finns här: http://pokerforum.nu/forum/pot-limit-omaha/42149-plo-100-tva-set-pa-turn.html

Kanske har du några tankar att dela med dig av?

 

För övrigt tycker jag att folk verkar vara bra mycket sämre på Omaha jämfört med NLT, på den nivå jag spelar, PLO100 och NL100.

 

Vill till att kunna släppa låga set om man får mothugg. Att checksyna på floppen där är inget kul. Du låter honom betta med vad som helst, högre set, tvåpar eller stegdrag. Enda roliga kortet som kan komma är en tvåa. Ta och potta på floppen, har han högre set lär han slå om, nåt annat troligtvis bara syna. Får du en raise på dig är det bara att släppa handen. Inte alltid du blir höjd med ett högre set, kan ju vara ett wrap, men oftast högre set. Mot ett wrap är du ingen stor favorit mot och mot ett högre set drar du väldigt tunnt. Enkel fold.

 

Att ha dubbla set (eller set och tvåpar) när en stege är möjlig är inget kul. Färre outs till kåk och än mer troligt att fi bettar med stegen. I ditt exempel slår du ju bara set i åttor och ett tvåpar, och inga av de händerna kommer du att vinna några större pengar av fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planen för den närmaste framtiden, resten av månaden:

 

Spela klart $200 bonusen på Sun (58% klar)

Ta $150 sign-up bonus på Everest (+ 4 böcker genom ITH)

$200 reloadbonus på Titanpoker, 22,5 points/$

Samt att bli klar med bonusen på stars, har drygt 400 FPP kvar.

 

Ska väl förhoppningsvis klaras av innan månaden är slut.

 

Litet gympass på morgonen, axlar och ben blev det idag. Spelade lite PLO 6-max för första gången på en dryg månad på eftermiddagen. Kändes jävligt kul. Lite ringrostig kanske men inte rädd för att dra in degen med ett drag:

 

Preflop: Hero is UTG with :Qh:, :Kc:, :Jc:, :8d:.

Hero calls $1, 1 fold, Button raises to $4.5, SB calls $4, 1 fold, Hero calls $3.50.

 

Flop: ($14.50) :Th:, :5h:, :9d: (3 players)

SB checks, Hero checks, Button bets $7, SB folds, Hero raises to $34.8, Button calls $27.80.

 

Turn: ($84.10) :3d: (2 players)

Hero bets $59.2 (All-In), Button calls $59.20.

 

River: ($0) :Jh: (2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $202.50

 

Knappen satt med :Qs::Js::Kd::9s: så jag hade väl tur att dra in en split på rivern.

 

Danskjäveln som satt på knappen i handen ovan drog ut mig grovt i en pott en timme senare. Jag hamnade all-in med topset och färgdrag på floppen efter att ha höjt pre. Danskjäveln tyckte toppar och öppet stegdrag var en bra hand att dega in 100bb med (JJ66 på floppen J75 mot QJ64).

 

Blir nog mest PLO 6-max i framtiden. Crypto har infört 6-max bord på PLO8, kommer att ta död på fullringborden där. PLO8 sh är ingen spelform jag tycker om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vad badbeatad man blir i PLO hela tiden jämfört med PLO8. Men sånt är kontraproduktivt att hänga upp sig på. Då är sånt här roligare, vad ska han ha:

 

Preflop: Ekenstar is MP with :Tc:, :9s:, :Ts:, :Js:.

1 fold, Ekenstar raises to $3, CO calls $3, 2 folds, BB calls $2.

 

Flop: ($9.50) :2s:, :3c:, :3s: (3 players)

BB checks, Ekenstar bets $5, CO folds, BB raises to $24.05, Ekenstar calls $19.05.

 

Turn: ($57.60) :8c: (2 players)

BB bets $32.95 (All-In), Ekenstar calls $32.95.

 

River: ($0) :3h: (2 players, 1 all-in)

 

BB: shows [:4h::9d::4s::5s:] (a full house, Threes full of Fours)

Ekenstar: shows [:Tc::9s::Ts::Js:] (a full house, Threes full of Tens)

Ekenstar collected $120.50 from pot

 

:lol:

 

Kul när ens read stämmer. Kändes lite konstigt spelat av BB om han skulle haft en trea. Sen hade jag ju färgdrag tillsammans med mitt överpar. Sist och inte minst så var han dansk.

 

Eller så är jag en fisk som hade tur just denna gång ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asdsadsasasd som det heter när det inte går som man vill. Inte min dag idag, inget flyt alls i plo:n. Mött fyrtal med överkåken, rivrad av högre kåk när man hade set och färgdrag. Inte lyckats dra ut i de stora potter när man hade fin-fin equity (equity på 0.4 i en trevägspott, 0,65 i en två vägspott när en tomte inte kunde släppa KK). AAxx mot en annan AAxx, han träffar tvåparet. Massa skit :(

 

Men, tyckte jag spelade riktigt bra ändå, mestadels otur att jag backade så mycket som jag gjorde. Så självförtroendet är det inget fel på, bra för framtiden. Bara hoppas att motståndarna fortsätter spela lika dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte hade haft flurredraget i den senaste handen, hade linjen sett annorlunda ut då? Du hade tänkt att betala av alla turnkort eller hur resonerar du där?

 

Jag slänger nog själv väldigt ofta här. Det är just i såna här lägen jag älskar när man spelar alla kort och hittar nån dum triss och degar in. I min värld så finns det inga händer du slår och även om han "bara" har triss har du inte så många outs eftersom vissa färgkort kåkar honom. Jag degar nog fan bara in här om jag är jävligt tiltad eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte hade haft flurredraget i den senaste handen, hade linjen sett annorlunda ut då? Du hade tänkt att betala av alla turnkort eller hur resonerar du där?

 

Jag slänger nog själv väldigt ofta här. Det är just i såna här lägen jag älskar när man spelar alla kort och hittar nån dum triss och degar in. I min värld så finns det inga händer du slår och även om han "bara" har triss har du inte så många outs eftersom vissa färgkort kåkar honom. Jag degar nog fan bara in här om jag är jävligt tiltad eller nåt.

 

Utan färgdrag skulle jag nog inte slänga in så mycket deg som jag nu gjorde. Skulle kanske hitta folden om nåt av hans stegkort kommer men det är ganska osannolikt med tanke på oddsen på turn då han bara har ett halvt pottbett kvar.

 

Inte standardspelet direkt att spela som jag gjorde. Men det "kändes" som att det var mycket osannolikt att han satt med en trea i handen. Inte så många roliga händer med en trea i som man synar en rasie med i bb. Jag betar bara halvpott så jag bjuder ju in honom att hitta på nånting kreativt, känns lite overkill att han potraisar, hade haft en trea så är jag inte så säker på att han hade höjt så mycket. Han köper in för 60 bb och han är från danmark, inga kännetecken på en bra spelare. Och även om han hade haft en trea så har jag ju ändå en del outs.

 

Visst skulle han kunna ha typ QQxx med ett högre färgdrag men mycket osannolikt att han skulle spelat den handen så då, helt fel "bettingpattern". Skulle inte säga att jag var speciellt tiltat när jag spelade den handen, men många smågrejor som gör att jag tar den linje som jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motsatt kortflyt mot igår i dagens första session. Och lika sunkiga spelare som inte kunde lägga sig. Turnade fyrtal i ess i en hand och blev pottraisad av en dansk tomte på rivern. Samma tomte lät mig sedan dra in runner-runner kåk när han själv hade floppat nötstegen. Tomten synade mina betar fram till rivern då stolpskottet höjde. Möter man en dansk spelare, förutsätt att han är idiot tills han (ganska osannolikt men ändå) visar motsatsen.

 

Sen fick jag QJ98ds i en hand, mot en annan tomte:

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Ekenstar [:8h::Jh::9s::Qs:]

 

creesi: Call $1.00

Tomte: Call $1.00

boldicsi1: Call $1.00

Ekenstar: Raise $4.00

TILLTHEEND: Fold

PommesMayo: Fold

creesi: Fold

Tomte: Call $3.00

boldicsi1: Call $3.00

 

*** FLOP *** [:8s::Tc::9c:]

Tomte: Check

boldicsi1: Check

Ekenstar: Bet $14.50

Tomte: Raise $49.00

boldicsi1: Fold

Ekenstar: Raise $69.00

Tomte: Allin $1.85

 

Tomte shows [:4d::7h::6s::Kh:]

 

Herregud vad en del är dåliga. Hamnar all-in mot tomtens suckerstege helt utan redraws som han drar dött med :shock:

 

Så jävla skönt att ta sig upp på hästen direkt efter en pissdag och få lite medflyt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett cardiopass hemma på motionscykel igår, kändes riktigt bra. Sen gympass (armar/vader/mage) på eftermiddagen idag, träning flyter på bra.

 

Brukar inte gnälla på badbeats och utdragningar så ofta men hur fan tänker folk?

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to Ekenstar King of ClubsAce of HeartsKing of SpadesAce of Spades

Fisk: raises to $3.50

TheTomi: folds

Jin82: folds

Ekenstar: raises to $6

ElRazor: folds

Joha30101: folds

Fisk: raises to $19.50

Ekenstar: raises to $60

Fisk: calls $40.50

----- FLOP ----- 8 of Hearts3 of Clubs5 of Diamonds

Fisk: checks

Ekenstar: bets $47.85 and is all-in

Fisk: calls $47.85

----- TURN ----- 8 of Hearts3 of Clubs 5 of Diamonds2 of Diamonds

----- RIVER ----- 8 of Hearts3 of Clubs5 of Diamonds 2 of Diamonds6 of Diamonds

----- SHOW DOWN -----

Ekenstar: shows [:Kg::Ah::Ks::As:] (A Pair of Aces, Eight high)

Fisk: shows [:Ab::7g::7b::4g:] (A Flush, Ace high)

 

Ofattbart vilken skithand han har, måste vara en av de sämsta händerna han kan syna mitt sista reraise preflopp med. Hade han haft typ 8675 så hade det ju vara betydligt lättare att ta. Bara hoppas på att han fortsätter vara en idiot. Fast det är väl rätt sällsynt att idioter blir smartare.

 

Jävla pisshand AAKK är, vinner fan aldrig med den, alltid nån som ska vara idiot och dra ut :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick megadraget:

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to Ekenstar [:Kh::9s::8h::Qc:]

sunybuny: calls $1

johan313: folds

Jin82: folds

Ekenstar: calls $1

Norrish: calls $0.50

dk14: checks

----- FLOP ----- [:Td::Jh::3h:]

Norrish: checks

dk14: checks

sunybuny: bets $4

Ekenstar: raises to $16

Norrish: folds

dk14: folds

sunybuny: folds

Returned uncalled bets $12 to Ekenstar

Ekenstar: doesn't show hand

Ekenstar collected $11.40

 

Men ingen action :(. Massa outs till stege och sen ytterliggare några outs till färg, har omkring 60% vinstchans mot ett naket set :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ute och shoppade lite förut idag. Köpte årets första julklapp samt hittade en bok av Dan Glimne: Världens största svindlare. Han må vara en stor tomte vad det gäller pokerteori men någon han är väldigt bra på är anekdoter.

 

Blev en liten pokersession på eftermiddagen, tveksamt om det blir nåt mer spel. Är ju thanksgiving och tre NFL matcher på TV.

 

En hand från igår, Fish vs. Fish:

 

*** HOLE CARDS ***

 

Dealt to Fish_1 [:Kc::Kh::Td::Qd:]

Langdeel: Fold

rokspoks: Fold

hoornshooter: Call $1.00

Fish_1: Raise $4.50

Fish_2: Call $4.00

Mongoloid80: Fold

hoornshooter: Fold

 

*** FLOP *** [:6h::4c::Ts:]

Fish_2: Check

Fish_1: Bet $11.00

Fish_2: Raise $44.00

Fish_1: Allin $127.60

Fish_2: Allin $23.30

*** TURN *** [:2c:]

*** RIVER *** [:7h:]

*** SUMMARY ***

 

Fish_2 shows [:8d::Ad::7d::Js:]

 

Fish_1: wins $213.90 (par i kungar)

 

Vilken jävla skithand han hamnar all-in med på den floppen var min första tanke, han har ju typ ingenting förutom en dubbelholk. Fast jag hade ju inte heller så mycket och var bara 53% favorit till att vinna.

 

Hade ju en tia i min hand och hade tidigare vunnit hans stack med topset mot mellanset. Så att han var en kass spelare och skulle försöka hitta på något mot mig var ju inte så förvånansvärt, därför jag degade på floppen. Kul att ha variansen på sin sida :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett cardiopass i fredags och ett gympass på lördagseftermiddagen, bröst och rygg. Flyter på bra med träningen. Bara att se till att få in lite vilodagar så man inte blir övertränad. Vilodag imorgon och kanske på måndag. Träna två och vila en eller två blir nog bra.

 

Blev utdragen av ett par shortstacks idag på Titan, folk där verkar vilja bli av med sina pengar så fort som möjligt. Ena gång top och botten tvåparet mot botten tvåparet, fi drar runner runner kåk. Andra gången mellanset mot top par och bottenset, han träffar kåk. Kostade mig bara 30 BB totalt dom två utdragningarna. Fick tillbaka dom pengarna av en annan spelare sen som inte heller verkade gilla pengar:

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Ekenstar [:Ks::Kh::4c::4s:]

 

Helten1985: Call $1.00

scippio: Fold

PhattIsland: Fold

Teuff55: Call $1.00

perudo70: Call $1.00

zzbert: Raise $4.00

Ekenstar: Call $4.00

HorsterKurve: Fold

brutes006: Call $3.50

Gah1123: Call $3.00

Helten1985: Call $3.00

Teuff55: Call $3.00

perudo70: Call $3.00

 

*** FLOP *** [:Qd::4h::3d:]

brutes006: Check

Gah1123: Check

Helten1985: Check

Teuff55: Check

perudo70: Check

zzbert: Bet $10.00

Ekenstar: Raise $58.00

brutes006: Allin $56.55

Gah1123: Fold

Helten1985: Fold

Teuff55: Fold

perudo70: Fold

zzbert: Fold

 

*** TURN *** [:2h:]

*** RIVER *** [:Tc:]

*** SUMMARY ***

 

Total pot $149.55 Rake $3.00

 

Dealt to brutes006 [:3s::2s::7s::5h:] - Öppet stegdrag och bottenparet på floppen tycker han är en bra hand att syna med. Skulle nån efter haft 765x hade han dragit väldigt tunnt.

 

Ekenstar: wins $149.55

 

 

Öppnade ett konto på Everest idag. Hade tänkt och vänta ett par dagar tills jag blev klar med Sun (90 MPP kvar bara) men man vill ju ha payday bonusen som bara gäller på söndagen. Blev att jag signade upp via internettexasholdem.com. $150 och fyra pokerböcker i bonus. Testade klienten lite, tror inte jag har sett en fulare klient förut, herregud som den ser ut. Och knapparna är ju placerade jävligt konstigt, vill minibetta hela tiden istället för att checka. Motståndet var dock som väntat, inga vassa motståndare direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget spel i tisdags och inget spel igår, lat helvete som man är. Var lite duktig igår och lagade massa mat som jag frös in. Tre portioner Kycklinggryta, tre portioner lövbiffsgryta och fyra portioner köttfärssås :)

 

Alltså blev man tvingad till att spela lite idag, kan ju inte ha tre spelfria dagar i rad. Gick väl sådär. Spelade ganska tiltad ett tag då alla skulle muppa sig så mycket genom att dra runner-runner skit när jag betade.

 

Fast spela tiltad kan ju vara kul ibland också (Muppen i handen var lös och korkad, hade minireraisat ett par gånger i mörken tidigare, en gång med KJ92):

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Gerry84 [:Qd::5d::6h::7h:]

Ekenstar: Call $1.00

fastbayez: Call $1.00

thedarklight: Call $0.50

Mupp: Raise $4.00

Ekenstar: Call $4.00

fastbayez: Fold

thedarklight: Fold

 

*** FLOP *** [:3s::Ts::6d:]

Mupp: Bet $10.00

Ekenstar: Call $10.00 ----Tvåparsdrag och holk, kan man ju inte folda

 

*** TURN *** [:Jc:]

Mupp: Bet $11.00

Ekenstar: Call $11.00

 

*** RIVER *** [:4c:]

Mupp: Bet $45.00

Ekenstar: Raise $90.00 ---Träffar mirakelstegen och raisar

Mupp: Call $45.00

*** SUMMARY ***

Total pot $232.00 Rake $2.00

 

Lite konstig spelat av mig kanske, men det visade sig att jag låg före på alla gator, han satt med [:7d::As::4h::4d:] och hade träffat sitt mirakelkort på rivern och fått set i fyror :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...