Gå till innehåll

Ekenstar: PLO och O8


Ekenstar

Recommended Posts

Blev ganska mycket spel idag trots att det var två NFL matcher som man kollade på. Backade (som vanlig känns det som), men det kunde lätt ha slutat på plus. Klart man degar in med nötfärgsdrag och överpar:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is MP3 with :As::2s::6h::Ah:

UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 folds, Hero raises to $13, CO folds, Button calls, 2 folds, UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls.

 

Flop: :Kh::5h::6d: ($68, 5 players)

UTG checks, UTG+1 checks, MP1 checks, Hero bets $65, Button folds, UTG raises all-in $184.5, UTG+1 calls, MP1 folds, Hero calls all-in $112.

 

Turn: :5s: ($614, 1 player + 2 all-in - Main pot: $599, Sidepot 1: $15)

 

River: :Qs: ($614, 1 player + 2 all-in - Main pot: $599, Sidepot 1: $15)

 

Results:

Final pot: $614

 

UTG showed [:Kd::Qc::5d::Qh:] and won ($611) with a full house, Queens full of Fives

UTG+1 mucked [:7s::4d::4s::7c:]

 

0.44 i EV i trevägspotten, men det ville sig inte denna gång :(

 

http://twodimes.net/h/?z=2296896

pokenum -o as 2s 6h ah - kd qc 5d qh - 7s 4d 4s 7c -- kh 5h 6d

Omaha Hi: 666 enumerated boards containing 6d Kh 5h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

As 2s Ah 6h 292 43.84 374 56.16 0 0.00 0.438

Qc Kd 5d Qh 227 34.08 439 65.92 0 0.00 0.341

7s 4s 7c 4d 147 22.07 519 77.93 0 0.00 0.221

 

Ja, ja, nån gång ska det väl lossna ordentligt...

 

Summering av dagen: 526 VPP (7510 VPP kvar denna månad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 214
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var lite småkrasslig idag, småförkyld och lite ont i halsen, och borde nog kanske inte spelat idag. Nu gjorde jag det ändå och det gick käpprakt åt helvete. Kändes det som iallafall. Ett par dåliga spel och korten inte på min sida när man hamnade all-in. Sätter upp Rolfshorstacken perfekt (Joe_Banks), jag vet att han kommer att återhöja en höjning när han miniraisar först in. Vill inte att han ska lägga KKxx så därför höjer jag inte pott utan lite mindre. Klart som fan att han drar ut:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is MP1 with :Ad::3d::3c::As:

UTG folds, UTG+1 raises to $4, Hero raises to $8, 3 folds, SB calls, BB folds, UTG+1 raises to $34, Hero raises to $112, SB folds, UTG+1 calls all-in $28.8.

Uncalled bets: $49.2 returned to Hero.

 

Flop: :Kh::3s::2c: ($135.6, 1 player + 1 all-in - Main pot: $135.6)

 

Turn: :Qh: ($135.6, 1 player + 1 all-in - Main pot: $135.6)

 

River: :4d: ($135.6, 1 player + 1 all-in - Main pot: $135.6)

 

UTG+1 shows [:7c::Kc::Kd::6d:] (three of a kind, Kings)

 

Spelade upp mig lite efter det och slutade inte så farligt mycket back. Tror jag ska köra 1-2 bord PLO100 och 2-3 bord PLO200 ett tag framöver. Bygga upp självförtroendet lite och hålla mig mer fokuserad och inte göra dumma misstag.

 

Summering av dagen: 389 VPP (6484 VPP kvar denna månad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legat sjukt ett par dagar och fått ett ofrivilligt break ifrån pokern på några dagar. Nästan iallafall, fuskade med lite limit O8 i fredags. Men nu är jag tillbaka i PLOgrinden igen.

 

Måste ha ackumulerat mycket tur under uppehållet, fick 2 färgstegar och ett fyrtal i ess under mina första 60 spelade händer idag. Fick ganska hyffsat betalt för den första färgstegen, men inte hela hans stack:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is Button with :7s::Jh::Js::8d:

UTG folds, UTG+1 calls, MP1 folds, MP2 calls, CO calls, Hero calls, SB calls, BB checks.

 

Flop: :8s::9s::Ts: ($12, 6 players)

SB bets $11.4, 4 folds, Hero raises to $45.6, SB calls.

 

Turn: :7d: ($103.2, 2 players)

SB checks, Hero checks.

 

River: :Qs: ($103.2, 2 players)

SB bets $48, Hero raises all-in $148.4, SB folds.

Uncalled bets: $100.4 returned to Hero.

 

Kanske skulle betat turn istället för att checka, men då han bara syna flopp skulle han ju kunna ha ett set. Fick honom att beta ut rivern åtminstone. SB sa att han hade AK i spader innan han foldade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torskade ett inköp på denna handen men vad kan man göra? Höjer pre och träffar toptvåparet och färgdrag:

 

Pre-flop: (7 players) Hero is UTG+1 with :Jd::3d::Qh::Kh:

UTG folds, Hero raises to $7, MP1 calls, 3 folds, BB calls.

 

Flop: :Qd::Kd::2h: ($22, 3 players)

BB checks, Hero bets $20.9, MP1 raises to $50, BB folds, Hero raises to $170.9, MP1 raises all-in $241.45, Hero calls all-in $22.1.

Uncalled bets: $48.45 returned to MP1.

 

Turn: :7s: ($408, 0 player + 2 all-in - Main pot: $408)

 

River: :Tc: ($408, 0 player + 2 all-in - Main pot: $408)

 

Results:

Final pot: $408

 

MP1 showed [:Kc::3h::As::Ks:] and won ($405) with three of a kind, Kings

 

Fick en fin rush under varvet efter på det bordet och slutade på plus ett halvt inköp på det bordet :).

 

Summering av 12/1+15/1: 299 VPP (6185 VPP kvar denna månad)

 

Kommer i fortsättningen sumera från 0.00-23.59 varje dag, min dygnsrytm kukade ur lite förra veckan när jag var sjuk. 16 dagar kvar denna månad vilket medför att jag behöver snitta 387 VPP per dag resten av månaden för att kunna bli Platinumstar i januari. Ska inte vara några större problem om jag får vara frisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade ett par inköp på ett bord. Det andra, inte hittar man folden nånstans i denna hand? Eller ska jag folda när MP3 reraisar till 113?

 

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG+1 with :8d::9d::Td::7c:

UTG folds, Hero calls, MP1 raises to $4, MP2 calls, MP3 calls, CO raises to $16, 2 folds, BB calls, Hero calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 raises to $113, CO calls all-in $23, BB folds, Hero calls, MP1 calls, MP2 folds.

 

Flop: :As::2d::Jd: ($411, 3 players + 1 all-in - Main pot: $189, Sidepot 1: $222)

Hero checks, MP1 checks, MP3 bets $408, Hero calls all-in $69, MP1 folds.

Uncalled bets: $339 returned to MP3.

 

Dåligt färgdrag och runner-runner stegdrag på floppen, men bra pottodds, bara att skicka in resten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand från inatt, ska man beta turn och då hur mycket?

 

Stack sizes:

UTG: $60

UTG+1: $261.40

MP1: $40

MP2: $220.50

Hero: $236.75

CO: $215.90

Button: $427.10

SB: $207.20

BB: $182

 

Pre-flop: (9 players) Hero is MP3 with :3h::Ts::As::Ah:

3 folds, MP2 calls, Hero raises to $9, 3 folds, BB calls, MP2 calls.

 

Flop: :8h::2h::Jc: ($28, 3 players)

BB checks, MP2 checks, Hero bets $26.6, BB calls, MP2 calls.

 

Givet att man pottar med överpar och nötfärgdraget.

 

Turn: :5s: ($107.8, 3 players)

BB checks, MP2 checks, Hero ??

 

Plockar upp ett hålstegedrag. Nån av dom borde ha T9xx men vad har den andra? Om jag ska beta, hur mycket? Vi har alla ca $170 kvar att beta med.

 

Summering av 16/1: 957 VPP (5228 VPP kvar denna månad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borden var ovanligt tighta natten som var. Ökade min preflopp aggresivitet lite och lyckades sno mörkarna flera gånger, nåt som annars är rätt sällsynt. Lyckades även med att sätta en redraw när jag floppade stegen efter en prefloppraise. Var lite orolig att han tomtade in stacken på turn med nakna nötspaderdraget, men det var jag som hade dragit ut:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is CO with :Qc::Qs::8h::Td:

UTG folds, UTG+1 calls, 3 folds, Hero raises to $4.5, Button folds, SB calls, BB folds, UTG+1 calls.

 

Flop: :7h::9s::Js: ($14.5, 3 players)

SB checks, UTG+1 checks, Hero bets $13.8, SB calls, UTG+1 calls.

 

Turn: :6c: ($55.9, 3 players)

SB is all-in $46.6, UTG+1 folds, Hero calls.

 

River: :8s: ($149.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $149.1)

 

SB showed :9d::Th::4h::8d: and lost with a straight, Seven to Jack :twisted:

 

Summering av 18/1: 596 VPP (4587 VPP kvar denna månad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tightare än vanligt även inatt. Fast det är nog ingen nackdel för mig. Gör att jag blir lite mer aggro preflopp då man lätt kan ta hem potten på floppen.

 

Fick göra en lite småjobbig syn på rivern. Fast den kanske är standard, vad ska han ha liksom? Jag har en tia så set i tior på floppen är ju mindre troligt och checksyna (nästan)pott med mellan eller bottenset på två gator känns ju inte heller så hett. Han skulle kunna ha samma stege som mig, helt utan redraws och försöka få bort mig på rivern. Eller det som han egentligen hade:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is Button with :Tc::9s::8s::9d:

UTG folds, UTG+1 calls, MP1 raises to $6, MP2 calls, CO folds, Hero calls, 2 folds, UTG+1 calls.

 

Flop: :7h::Ts::6d: ($27, 4 players)

UTG+1 checks, MP1 checks, MP2 checks, Hero bets $22, UTG+1 calls, 2 folds.

 

Turn: :Kh: ($71, 2 players)

UTG+1 checks, Hero bets $66, UTG+1 calls.

 

River: :Ks: ($203, 2 players)

UTG+1 bets $200, Hero calls all-in $104.5.

Uncalled bets: $95.5 returned to UTG+1.

 

Results:

Final pot: $412

 

UTG+1 shows :9h::Ah::Td::5h: (two pair, Kings and Tens), vad har han för anledning att spela vidare på floppen? Bara att tacka och ta emot :)

 

 

En annan hand. CO har höjt ganska mycket och alltid betat pott på floppen då, han lägger sig ganska säkert om jag slår om. Knappen synade bara och har nåt drag, fast han borde jag kunna få att lägga sig eftersom höjningen är ganska stor. Var inte allt för glad när han synade, men mitt par i sjuor stod :shock:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is SB with :7s::9d::Jd::Th:

2 folds, MP1 calls, MP2 folds, MP3 calls, CO raises to $11, Button calls, Hero calls, 2 folds, MP3 calls.

 

Flop: :7d::4s::2d: ($48, 4 players)

Hero checks, MP3 checks, CO bets $45.6, Button calls, Hero raises all-in $183, 2 folds, Button calls.

 

Turn: :4h: ($459.6, 1 player + 1 all-in - Main pot: $459.6)

 

River: :2h: ($459.6, 1 player + 1 all-in - Main pot: $459.6)

 

Button mucked :7c::5h::8h::6s:

 

Var inte så glad just när jag blev synad, hade gärna tagit potten direkt på floppen. Desto gladare efteråt, fick in degen som 71% favorit :)

 

Summering av 19/1: 454 VPP (4133 VPP kvar denna månad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatt tighta bord, effekt av netellerblockaden kanske? Vid ett bord fick jag walk i BB två varv i rad (väldigt sällsynt att det händer en gång annars) och vann även fem potter i rad vid det bordet.

 

Även om det är tight så finns det horribelt dåliga spelare:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is MP1 with :Ah::Jd::Ac::9s:

UTG folds, UTG+1 calls, Hero calls, MP2 calls, CO (poster) checks, Button folds, SB calls, BB (poster) checks.

 

Flop: :9c::3h::Ad: ($6, 6 players)

SB checks, BB checks, UTG+1 checks, Hero bets $5.7, MP2 folds, CO calls, 3 folds.

Turn: :7d: ($17.4, 2 players)

Hero bets $16.55, CO raises all-in $33.3, Hero calls.

 

River: :6d: ($84, 1 player + 1 all-in - Main pot: $84)

 

CO mucked :3s::7h::Kd::As:, drog nästan dött redan på floppen, bara 3-3 som hade gett honom vinst :)

 

Summering av 20/1: 429 VPP (3704 VPP kvar denna månad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyt med korten idag, fick rejält betalt med runner-runner fyrtalet:

 

Pre-flop: (7 players) Hero is SB with :8c::8d::Kc::Qd:

4 folds, Button calls, Hero calls, BB checks.

 

Flop: :9s::Kh::3d: ($6, 3 players)

Hero checks, BB checks, Button checks.

 

Turn: :8s: ($6, 3 players)

Hero checks, BB bets $5.7, Button folds, Hero calls.

 

River: :8h: ($17.4, 2 players)

Hero bets $8, BB raises to $38, Hero raises to $130.55, BB calls all-in $74.3.

Uncalled bets: $18.25 returned to Hero.

 

BB mucked :Ks::Kd::Ah::9c:

Hero collected $239 from pot

 

Han får väl skylla sig själv när han slowplayar floppen. På turn missade jag först att jag hade set och när han pottade tyckte jag syn var bäst, hoppades på att han skulle vara aggresiv på rivern med en sämre hand än min. Fast på rivern när jag fick fyrtalet hoppades jag på att han hade en bra kåk (99 eller KK) och betade ut, kanske inte helt optimalt men resultatet blev bra :)

 

Blir inget mer spel sen i kväll. Slutspel i NFL och det ska avgöras vilka som får åka till Miami och lira superbowl. Tror Saints kommer slå Bears, Bears var ganska kassa mot Seahawks förra veckan. Den andra matchen är lite svårare att sia om, men jag tror Colts vinner. Deras defense har varit ganska bra i play-off och dom har hemmaplan. Fast med Patriots vet man ju aldrig. Men det borde bli en väldigt kul match att kolla på.

 

Summering av 21/1: 407 VPP (3297 VPP kvar denna månad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger ett inköp ner på bordet när jag åker på beaten, så jävla bra spelat av honom:

 

Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with :6h::8c::Ac::6d:

Hero calls, CO folds, Button calls, SB calls, BB raises to $10, Hero calls, Button calls, SB folds.

 

Flop: :Kd::9c::7h: ($32, 3 players)

BB checks, Hero checks, Button checks.

 

Turn: :5c: ($32, 3 players)

BB bets $22, Hero raises to $72, Button folds, BB raises all-in $233.15, Hero calls all-in $114.7.

Uncalled bets: $46.45 returned to BB.

 

River: :7d: ($405.4, 0 player + 2 all-in - Main pot: $405.4)

 

BB showed :Kc::Ks::9s::9h: and won ($403.40) with a full house :roll:

 

Bra slöspelat av honom, alla pengarna åker in på turn med mig som 80% favorit, men vad hjälpte det. Många beats idag :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått riktigt tungt dom senaste två dagarna. Sänker mitt självförtroende rejält: är det bara oflyt med korten och timingen då jag bluffar och semibluffar eller är jag bara kass? Varför har det gått grus i maskineriet?

 

Känns som om jag efter plussat ett par dagar denna månaden alltid åker på en minusdag som suddar ut vinsten. Ett par steg fram och sen ett rejält kliv bakåt. Så har det inte varit så mycket förut, har plussat mera jämnt förr.

 

Är enda anledningen till att jag plussat tidigare bonushoreri? Minskar ju sväningarna lite. Spelar jag för mycket? Siktar på Supernova eftersom det krävs att jag spelar mycket då. Kör ju inga långa mastodontsittningar utan tycker jag har hög mental skärpa under hela passen.

 

Lite bättre med självförtroendet efter att kollat lite på sessionerna i pokertracker. Inte bara oflyt och dålig timing, har nog varit lite lösare än normalt (hur ska man ta in det man tappat om man foldar?) samt att varit lite för synglad ibland, check-syna med halvkassa drag är inget vinnande koncept. Får helt enkelt ta och skärpa till mig. Fast man får ju inte heller bli för rädd och passiv.

 

Kanske borde dra ner till tre bord ett par dagar? Få lite större koll på spelarna, så att man inte bluffar idioter och synstationer för mycket. Som denna, vet ganska säkert att MP1 viker om jag slår om, har dessutom lite stegouts. Bara att UTG synade sig all-in med bottenparet och öppet stegdrag:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is CO with :3d::5c::7s::6c:

UTG calls, UTG+1 calls, MP1 raises to $8, MP2 folds, Hero calls, 3 folds, UTG calls, UTG+1 calls.

 

Flop: :4d::Jc::8h: ($35, 4 players)

UTG checks, UTG+1 checks, MP1 bets $34.2, Hero raises to $136.8, UTG calls all-in $89, 2 folds.

Uncalled bets: $47.8 returned to Hero.

 

Turn: :Ah: ($247.2, 1 player + 1 all-in - Main pot: $247.2)

 

River: :Qs: ($247.2, 1 player + 1 all-in - Main pot: $247.2)

 

UTG showed :Tc::Kh::4s::9s: and won ($245.20) with a straight, Ten to Ace

 

Fast å andra sidan blir det smindre med action med tre bord, risk för att man blir lite för fantasifull.

 

Summering av 23-24/1: 1221 VPP (2076 VPP kvar denna månad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som man tillåts vinna igen. Vann en stor pott, dom blockade varandra fint med sina färg och hålstegedrag:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is SB with :Kd::3h::3s::Ks:

UTG raises to $7, UTG+1 folds, MP1 calls, 4 folds, Hero calls, BB folds.

 

Flop: :5c::9h::Kc: ($23, 3 players)

Hero checks, UTG bets $18, MP1 calls, Hero raises to $93.85, UTG calls, MP1 calls all-in $63.45.

 

Turn: :Qh: ($292.15, 2 players + 1 all-in - Main pot: $267.35, Sidepot 1: $24.8)

Hero is all-in $93.15, UTG calls.

 

River: :Qs: ($478.45, 1 player + 2 all-in - Main pot: $267.35, Sidepot 1: $211.1)

 

UTG mucked :7c::Ac::8s::9d:

MP1 mucked :6c::8h::6h::8c:

 

Summering av 25/1: 351 VPP (1725 VPP kvar denna månad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag kommer fullfölja mitt årsmål att bli supernova. Borden har förändrats en del det senaste. Mycket beroende på att Neteller och andra gör livet surt för amerikanarna. Även att SH borden kan spela in en del, fast troligtvis inte lika mycket.

 

Fullborden har helt klart blivit tightare. Kollade upp lite stats i PTO:

Första halvan av månaden:

PLO100: 0,7 VPP/hand, snittpott på 27,7

PLO200 0,98 VPP/hand, snittpott på 47,7

 

Andra halvan av månaden, efter att Neteller slutade funka:

PLO100: 0,65 VPP/hand, snittpott på 22,8

PLO200 0,91 VPP/hand, snittpott på 44,7

 

Ganska stor skillnad i snittpott på PLO100.

 

Så frågan är vad man ska hitta på härnäst. Ett alternativ är att forsätta köra fullring och bonushora. Ongame skulle passa bra då. Ett annat alternativ är att lära sig spela SH på 6-max bord. Fast jag gillar egentligen inte SH, känner mig som fisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att spela lite PLO 6-max. Nåt jag verkligen inte gillar med SH är shortstackarna:

 

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with :Th::7s::9h::Ts:

UTG calls, UTG+1 folds, Hero raises to $4.5, Button calls, SB folds, BB calls, UTG folds.

 

Flop: :7c::9d::6c: ($15, 3 players)

BB checks, Hero bets $14.25, Button raises all-in $24.55, BB folds, Hero calls.

 

Turn: :2c: ($64.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $64.1)

 

River: :Jd: ($64.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $64.1)

 

Button showed :Js::Kd::Kc::3c: and won ($61.10) with a flush, King high :roll:

 

 

Jag gillar att syna (och ofta betala av) på rivern. Då borde kanske 6-max vara bra för mig:

 

Pre-flop: (4 players) Hero is BB with :As::7h::Qd::9d:

UTG folds, Button calls, SB calls, Hero checks.

 

Flop: :8d::9s::Qh: ($3, 3 players)

SB checks, Hero bets $2.85, Button folds, SB calls.

 

Turn: :5s: ($8.7, 2 players)

SB checks, Hero bets $6, SB calls.

 

River: :6s: ($20.7, 2 players)

SB bets $3, Hero calls.

 

Results:

Final pot: $26.7

 

SB showed :6h::Tc::9h::8c: and lost with two pair, Nines and Eights

 

Blev +$110 på ca 70-80 händer på PLO100 6-max :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag kan gilla 6-max, skönt att slippa lite av nöt tänkandet som ofta gäller vid fullring. Som i denna hand, kanske inte bästa handen att höja med UTG, men tyckte dom var lättspelade vid bordet (den var ju dubbelsooted också). Vid fullring hade givetvis handen åkt i mucken preflopp och 9-höga färgen på turn skulle inte direkt vara någat glädjas över heller. Skulle definitivt inte beta med den på rivern vid fullbord, men SH verkar det gå att få betalt av sämre händer.

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with :Ts::Js::3c::9c:

Hero raises to $3.5, UTG+1 calls, CO calls, Button folds, SB calls, BB calls.

 

Flop: :5d::2c::4c: ($17.5, 5 players)

SB checks, BB checks, Hero checks, UTG+1 checks, CO checks.

 

Turn: :Qc: ($17.5, 5 players)

SB bets $5, BB folds, Hero calls, 2 folds.

 

River: :6c: ($27.5, 2 players)

SB checks, Hero bets $9, SB calls.

 

Results:

Final pot: $45.5

 

SB mucked :4h::Ah::3h::3d:

 

Tror jag har fått tillbaka lite av glädjen med att spela poker igen, skönt med lite "positiv" varians :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började dagen med lite fullring, gick inte så bra. Åkte på lite beats, mycket pengar in på floppen och resten på turn med mig som 75-25 eller 80-20 på turn (set mot stegwrap och färdig stege mot (mellan)set). Sen blev det lite SH. Gick bättre:

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :4d::Td::5c::9c:

UTG folds, CO raises to $7, Button calls, SB folds, Hero calls.

 

Flop: :Tc::4s::3c: ($22, 3 players)

Hero checks, CO bets $10, Button calls, Hero raises to $60.9, CO calls, Button calls.

 

Turn: :Th: ($204.7, 3 players)

Hero bets $44, CO calls, Button folds.

 

River: :Qh: ($292.7, 2 players)

Hero bets $68, CO calls.

 

Results:

Final pot: $428.7

 

Doublesuitad innan floppen och lite connectande med T9 och 45. CO verkade vara en aggresiv spelare så jag gick för checkraisen på floppen. CO funderade ett tag på rivern och hittade synen med :Jd::Jh::Ah::As:. Visst är det en mycket finare starthand än min, men det var det ju ganska lite pengar som åkte in preflopp :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bara i pokern det går trögt utan även motrigg när det gäller att handla. I början på månaden fick jag punka på framhjulet på väg till affären och idag hade låset frysit när jag hade varit inne och handlat. Var på Lidl och dom hade inte det jag ville ha. 500 gram nötfärs för 20 :- (specialerbjudande denna vecka), det var slut. Lite ägg skulle jag behöva, också slut. Sen anledningen till att jag var där, deras frysta kebab kött, antingen slut eller utgått ur sortimentet. 0 av 3 varor, sista jävla gången jag försökte handla i den skitaffären :evil:.

 

Reload på party, den ska spelas in denna månaden, 1000 raked hands.

 

Summering av 26-27/1: 693 VPP (1032 VPP kvar denna månad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på Lidl och dom hade inte det jag ville ha. 500 gram nötfärs för 20 :- (specialerbjudande denna vecka), det var slut. Lite ägg skulle jag behöva, också slut. Sen anledningen till att jag var där, deras frysta kebab kött, antingen slut eller utgått ur sortimentet. 0 av 3 varor, sista jävla gången jag försökte handla i den skitaffären :evil:.

 

WORD!!

 

Hittat till det emeneta spelet omaha så kommer att följa din dagbok, kul att se lite om omaha på lite högre nivåer en vad jag spelar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterliggare en session med bara utdragningar. Hur fan ska man kunna plussa om tomtarna hela tiden sätter sina idiotdrag:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is SB with :Qh::Jh::Js::Qs:

UTG folds, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 calls, CO folds, Button calls, Hero calls, BB raises to $4, UTG+1 folds, MP1 calls, MP2 calls, Button calls, Hero calls.

 

Flop: :5s::4s::3s: ($21, 5 players)

Hero checks, BB checks, MP1 checks, MP2 checks, Button bets $6, Hero raises to $37.95, BB folds, MP1 calls, 2 folds.

 

Turn: :9c: ($102.9, 2 players)

Hero is all-in $54.05, MP1 calls all-in $33.7.

Uncalled bets: $20.35 returned to Hero.

 

River: :4h: ($170.3, 0 player + 2 all-in - Main pot: $170.3)

 

MP1 showed :As::3h::Jd::3c: and won

 

66/34 på flopp och 75/25 på turn. Tomten måste ha trott att han hade set och färgdrag :roll:. Var ju lördagnatt, såg ytterliggare en sån tomte på party. Den danska tomten synade potthöjning före floppen. Floppen kom T22 och en shortstack som hade floppat trissen gick all-in. Tomten potthöjer då och alla andra foldar. Stålet han gjorde det med var KKKT. Givetvis sög han ut med en tia på rivern.

 

Löst och galet spel på party annars, stor skillnad mot stars. Klart man inte hade nån tur där:

 

Pre-flop: (10 players) Hero is UTG+1 with :Tc::8d::6d::Ts:

UTG calls, Hero calls, 2 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO calls, Button raises to $15, SB calls, BB folds, UTG calls, Hero calls, MP2 calls, CO calls.

 

Flop: :5h::Td::2s: ($92, 6 players)

SB checks, UTG checks, Hero checks, MP2 checks, CO checks, Button bets $89, 2 folds, Hero raises all-in $182.45, 2 folds, Button calls.

 

Turn: :9s: ($456.9, 1 player + 1 all-in - Main pot: $456.9)

 

River: :4h: ($456.9, 1 player + 1 all-in - Main pot: $456.9)

 

Button shows :6s::3c::Ac::Ah:, a straight Two to Six.

 

Bara 80/20 på floppen, löjligt att förvänta sig att handen ska stå mer än 50% av tiden då :roll:

 

Sen hamnade jag även all-in med AKJ9 mot AJT8 på floppen AK8, damen kom på rivern. Men där var jag ju bara 72% favorit.

 

Ska man vänta tills man har nöten på rivern innan man börjar beta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att smällt utdragningarna kan man ju konstatera att man inte spelade så dumt ändå utan det är ett vinnande spel i längden. Eller så kan man tomta till sig och få sin belöning på rivern:

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with :Ac::9c::Ah::4h:

Hero raises to $7, 3 folds, SB calls, BB calls.

 

Flop: :Qd::Td::As: ($21, 3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $16, SB folds, BB raises to $67.95, Hero calls.

 

Turn: :6d: ($156.9, 2 players)

BB bets $40, Hero calls.

 

River: :Qc: ($236.9, 2 players)

BB bets $36, Hero raises all-in $65.05, BB calls.

 

Results:

Final pot: $367

 

BB mucked :3s::4s::Jc::Ks:

 

Usch vad dåligt spelat. Men i sann tomteanda blir man belönad på rivern. Borde gått all-in på turn och skrämt honom med färgen som han var rädd för.

 

Megatilt på datorn sen efter det. Fått ganska många blåskärmar senaste tiden och idag fick jag en mitt under en session. Fick bli en ominstallation av XP, tar ju sån jäkla lång tid :(...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...