Gå till innehåll

Ekenstar: PLO och O8


Ekenstar

Recommended Posts

Blev lite SH PLO idag, första gången sen i fredags. Gjorde ett par korkade spel men annars är jag mycket nöjd över mitt spel. Ser positivt på framtiden igen :).

 

Dagens viktigaste/roligaste hand, fick tillbaka pokersuget rejält efter denna hand, så jävla dominerande man var:

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with :Td::9s::8h::7c:

Hero raises to $3.5, 3 folds, SB calls, BB folds.

 

Flop: :5c::7s::Jc: ($8, 2 players)

SB bets $3, Hero raises to $16.6, SB calls.

 

Turn: :9d: ($41.2, 2 players)

SB checks, Hero bets $39.2, SB calls.

 

River: :4d: ($119.6, 2 players)

SB is all-in $49.75, Hero calls all-in $36.4.

Uncalled bets: $13.35 returned to SB.

 

Results:

Final pot: $192.4

 

SB: shows :Qh::6s::8d::3h: (a straight, Five to Nine)

Hero: shows :Td::9s::8h::7c: (a straight, Seven to Jack)

 

Fick honom att dra till suckerstegen ur position tack vare mitt aggressiva spel :)

 

Träningsverken börjar komma mer och mer, kommer nog ha rejält ont i morgon. Risk för att det blir en pokerfri dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 214
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte mycket poker idag, bara en kvart online. Men +$57 dollar på den lilla stunden får väl ses som godkänt :).

 

Fick mina grejor som jag beställde från Amazon idag. Beställde presentkortet 6/2 från pokerstars och bara 9 dagar senare kunde jag hämta ut ett tungt paket från posten. Gick mycket snabbare än förväntat, är mycket nöjd. I bekräftningsmailet jag fick när jag hade gjort min beställning skulle paketet skickas mellan 20 Feb och 26 Feb och jag skulle få det nån gång mellan 23 Feb och 7 Mars.

 

Blev lite livepoker för ovanlighetens skull, en fem persons SNG. Bubblade tyvärr på andra platsen. När vi var HU och jag hade ett stort chipunderläge ställde jag och dubblade upp med Doyle Brunsons hand, T2, två händer i rad (all-in preflopp), Back to Back. Men tyvärr torsk sen och 20 Kr fattigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar sådana här lägen (fast helst ska väl de båda andra ha lika stora stackar):

 

Seat 1 : Ardross has $54.31

Seat 2 : Hero has $147.73

Seat 3 : Eskabor has $94.75

Seat 4 : Favsmaynoot has $141.23

Seat 5 : Haulikko has $232.25

Seat 6 : Kaptah has $95.25

 

Dealing Hole Cards.

 

Seat 2 : Hero has :6s::7d::8h::5s:

 

Haulikko folded.

Kaptah called $1 and raised $2.50

Ardross called $3.50 and raised $2.50

Hero called $6

Eskabor called $5.50 and raised $22.50

Favsmaynoot folded.

Kaptah folded.

Ardross called $22.50 and raised $25.81 and is All-in

Hero called $48.31

Eskabor called $25.81 and raised $40.44 and is All-in

Hero called $40.44

 

Board cards [:9d::8d::7c::2h::Qc:]

 

Seat 3 : Eskabor has :Ks::2c::Ad::Ah:

Eskabor has Pair: Aces

Seat 2 : Hero has :6s::7d::8h::5s:

Hero has Straight 98765

Seat 1 : Ardross has :Ac::3c::As::9s:

Ardross has Pair: Aces

 

Hero has Straight 98765

Hero wins $79.91 with Straight 98765

 

Hero has Straight 98765

Hero wins $165.40 with Straight 98765

 

I trevägs potten had jag väldigt fin equity:

 

http://twodimes.net/h/?z=2417099

pokenum -mc 500000 -o 6s 7d 8h 5s - ks 2c ad ah - ac 3c as 9s

Omaha Hi: 500000 sampled boards

cards win %win lose %lose tie %tie EV

6s 5s 7d 8h 227061 45.41 272939 54.59 0 0.00 0.454

Ks 2c Ad Ah 71217 14.24 324865 64.97 103918 20.78 0.246

As 9s Ac 3c 97804 19.56 298278 59.66 103918 20.78 0.300

 

I sidopotten var den inte heller så dåligt:

 

http://twodimes.net/h/?z=2417085

pokenum -mc 500000 -o 6s 7d 8h 5s - ks 2c ad ah / ac 3c as 9s

Omaha Hi: 500000 sampled boards

cards win %win lose %lose tie %tie EV

6s 5s 7d 8h 272567 54.51 227433 45.49 0 0.00 0.545

Ks 2c Ad Ah 227433 45.49 272567 54.51 0 0.00 0.455

 

Verkligen älskar att knäcka två personers AAxx med en sådan hand :D

 

Är nu klar med sign-up bonusen på Doyles room, gick ganska snabbt. Spelarna var väl inte de bästa men lite för många med små stackar. Default buyin på 20BB är nog anledningen, får hoppas att det är högre på det nya nätet Tribecka/iPoker/Tain bildar. Kan nog bli ett kul nätverk.

 

Kanske tar nån €140 sign-up (1200 VIP) på nån B2B site nästa vecka. Och sen blir det till att grinda på nordicbet. Borde inte vara något problem att få ut Big Bang bonusen för mig då jag bidrar med ca $200 i rake per 1000 raked hands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en lite rush på ett PLO200 bord, nästan tre inköp upp. Vet inte om jag är så nöjd med hur jag spelade den här handen dock:

 

- brojjedan sitting in seat 1 with $86.50

- Ekenstar sitting in seat 3 with $198.00

- smellycat sitting in seat 4 with $74.13

- fonzo sitting in seat 5 with $421.00

- Totti500 sitting in seat 6 with $259.40 [Dealer]

 

brojjedan posted the small blind - $1.00

Ekenstar posted the big blind - $2.00

 

** Dealing card to Ekenstar: :8s::6h::9h::7c:

 

smellycat called - $2.00

fonzo called - $2.00

Totti500 raised - $11.00

brojjedan folded

Ekenstar called - $11.00

smellycat raised - $47.00

fonzo called - $47.00

Totti500 raised - $83.00

Ekenstar called - $83.00

smellycat went all-in - $27.13

fonzo called - $83.00

 

** Dealing the flop: :4c::7s::9d:

 

Ekenstar went all-in - $117.00

fonzo folded

Totti500 folded

 

** Dealing the turn: :3h:

 

** Dealing the river: :2h:

 

Ekenstar shows: :8s::6h::9h::7c:

smellycat mucks:

Ekenstar wins $295.52 from the main pot

Ekenstar wins $322.13 from side pot 1

 

Skulle kunna ha gått all-in redan före floppen. Sen skulle jag kunna checka på floppen och fått in mer pengar om nån skulle ha betat. Fast jag vet inte, kanske lika bra att spela enkelt och gå all-in på floppen när potten är så stor. Inte riskera en rundcheck och att nån med typ 56xx eller ett överpar drar ut gratis. Första handen vid det bordet var det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på ICA Maxi och handlade idag. När jag skulle betala hade dom ingen kontakt med banken så jag fick räcka fram ID-kort och betalkortet. "Det här ID kortet har gått ut. Det gick ut 2005-11-21" sa hon som satt i kassan :oops:. Inte som att det gått ut för bara några dagar sen utan för över ett år sen. Ingen som har klagat förrens nu. Visade det senast förra torsdagen när jag hämtade ut mitt amazonpaket. Som tur var fick dom kontakt med banken strax igen så att jag kunde slå in min kod.

 

Passande att man läser biografin om Stu Ungar så att man kan dra lite paralleller mellan sig själv och Stuey. Stu hade inte heller så mycket till legitimation eftersom han aldrig behövde det. Vilket ställde till stora problem de gånger han verkligen behövde det.

 

När han skulle hämta ut pengarna för sin första WSOP main event vinst på $365000 så var han tvungen att uppge sitt social security number, vilket han inte hade något. "You never needed a social security card before?" frågade Jack Binion. "Nope" svarade Stu. Men det löste sig ganska smidigt för honom ändå. Han fick åka limosin till en federal byggnad några kvarter bort där han ganska snabbt fick ett social security card (och gav $100 i dricks i "onödan" till tjejen som jobbade där, skulle löst sig snabbt och smidigt ändå) och sen åka limosin tillbaka till Binions och få pengarna utbetalda.

 

En annan gång lånade han ut pengar till en stor fisk vid pokerbordet (som spelade uselt i vanliga fall och än sämre när han drack). När han skulle kräva tillbaka skulden ett par dagar senare var inte fisken så glad, anklagade dom för fusk och att de söp honom full och utnyttjade honom. Så han vill bara betala halva skulden. Något Stu inte gillade men fattade att han inte skulle få hela summan. Så han fick han en check utställd till sig. När han och han polare åkte ner i hissen så slog han sig för pannan. Problemet var att han inte hade något ID, ingen bankkonto och inget sätt att lösa in checken på (som var på $75000). Så han fick gå tillbaka och be honom skriva ut en ny check, denna gång i hans polares namn. Enligt Doyle Brunson fick han även resten av skulden betald några dagar senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite med spel som vanligt idag. Bara spelat 3 timmar totalt senaste fyra dagarna. Varit trött får jag skylla på. Och det är bra att jag inte spelar då. Fast ganska bra gick det. Börjat spela mer och mer PLO200 nu senaste tiden. Rulle har jag och självförtroendet för mitt spel har kommit tillbaka. Dessutom tycker jag att spelarna på PLO200 är sämre än de på PLO100.

 

Hur tänker folk egentligen? Miniraisar preflopp ur position och synar sen potthöjningar både på flopp och turn:

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :Td::Jd::Qc::8h:

UTG folds, UTG+1 calls, CO calls, Button calls, SB raises to $4, Hero calls, UTG+1 calls, CO calls, Button calls.

 

Flop: :4d::Qd::7s: ($20, 5 players)

SB bets $8, Hero raises to $43, 3 folds, SB calls.

 

Turn: :Tc: ($106, 2 players)

SB bets $12, Hero raises to $139, SB calls all-in $77.95.

Uncalled bets: $49.05 returned to Hero.

 

River: :Th: ($285.9, 1 player + 1 all-in - Main pot: $285.9)

 

SB shows :8s::Kc::6c::Kh: (two pair, Kings and Tens), hålpipa och överpar, precis den handen man vill riskera hela stacken med, speciellt när det är två kort av samma färg på floppen :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett par kepsar från party som jag beställde för mina sista partypoäng. Trodde jag bara hade poäng för en, men fick två stycken. I två olika paket. Den ena låg i ett plastpåsekuvert och den gick ner i brevfacket. Den andra fick jag hämta på posten då den låg i en pappkartong. Samma modell på båda kepsarna. Känns så typiskt party på nåt sätt.

 

En hel timmes spel idag. Trött och ganska orkeslös den senaste veckan. Går väldigt bra för tillfället och det är lite synd att jag då inte orkar spela mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad irriterande det är när dom checksynar två gator och sen drar ut på rivern:

 

WaIdemar posted the small blind - $0.50

MikkelR posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Ekenstar: :Th::5h::Jd::6d:

 

olski called - $1.00

Jarva3 folded

Ekenstar raised - $4.50

WaIdemar folded

MikkelR folded

olski called - $4.50

 

** Dealing the flop: :Ts::Js::6h:

 

olski checked

Ekenstar bet - $10.50

olski called - $10.50

 

** Dealing the turn: :5c:

 

olski checked

Ekenstar bet - $31.50

olski called - $31.50

 

** Dealing the river: :8s:

 

olski went all-in - $76.00

Ekenstar folded

olski mucks:

olski wins $168.50 from the main pot

 

Ganska uppenbart vad han hade :roll:. Ska väl egentligen inte klaga, bara bra om dom spelar så, men irriterande precis då. Fick tillbaka pengar han tog lite senare med en niohög färg :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade forumturneringen. Åkte på typ 15:e plats med QQ mot 66, all-in preflopp. Hade jag vunnit den handen hade jag blivit chipleader :(.

 

Spelade lite PLO under början av turneringen. Gick inte så bra i början. Tappade ett helt inköp på PLO200 med 77xx mot A8xx på floppen 887. Jag hade dessutom höjt före floppen så vi hamnade så klart all-in på floppen, ess på turn :(. tog mig upp ur hålet ganska ok ändå, svårt att bli utdragen när fi drar dött:

 

 

** Dealing card to Ekenstar: :Ad::Ts::4d::Ac:

 

paddancash called - $2.00

pleasetiltme folded

KesacoPhedo folded

Ekenstar called - $2.00

JiiHoo bet - $8.00

paddancash folded

Ekenstar called - $8.00

 

** Dealing the flop: :Qd::2s::Kd:

 

Ekenstar checked

JiiHoo checked

 

** Dealing the turn: :6d:

 

Ekenstar bet - $18.00

JiiHoo raised - $36.00

Ekenstar raised - $126.00

JiiHoo went all-in - $99.68

Ekenstar called - $135.68

 

** Dealing the river: :7h:

 

JiiHoo shows: :Jd::7d::Kh::Jh:

 

Ekenstar wins $287.36 from the main pot :D

 

Tur att han inte beta floppen, då hade jag slagit om och han borde ha hittat folden då. Jävligt skönt att ta tillbaka det man tappat tidigare i sessionen (inte helt, men mycket).

 

Inte bara spel på nordic utan även på stars, de är ganska kassa där. Nån som inte var så glad på mig efter den här handen:

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :7c::Qs::9c::Tc:

2 folds, CO (poster) checks, Button raises to $10, SB folds, Hero calls, CO folds.

 

Flop: :Kd::Td::7s: ($23, 2 players)

Hero checks, Button bets $22.8, Hero raises to $91.2, Button raises to $159.6, Hero calls.

 

Turn: :8s: ($342.2, 2 players)

Hero is all-in $76.65, Button calls all-in $14.45.

Uncalled bets: $62.2 returned to Hero.

 

River: :Ah: ($371.1, 0 player + 2 all-in - Main pot: $371.1)

 

Button showed :6d::Qd::6s::Kc: and lost with a pair of Kings

 

Button said, "u are a complete ****ing moron"

 

Som om hans spel var så jäkla bra. Såg honom som en ganska weaktight spelare, trodde jag skulle ha ganska stor foldequity om jag slog om med bottentvå. 50/50 nästan precis på floppen, alltid kul att dra längsta strået :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyffsat med spel idag igen (3 timmar idag och drygt 3 timmar igår torsdag). Känner mig piggare igen och orkar spela lite mer igen :).

 

Lite halvflyt i den här handen, 24/76 på floppen hade jag mot hans hand. Hade han istället haft topsetet hade det varit 50/50 eller tom liten fördel för mig, så att hitta folden gör man ju inte:

 

** Dealing card to Ekenstar: :9d::8s::Jc::Qd:

 

HouseRat folded

davso called - $2.00

Ekenstar raised - $9.00

DeQuincey folded

pleasetiltme folded

paddancash folded

davso called - $9.00

 

** Dealing the flop: :5d::Kc::Td:

 

davso checked

Ekenstar bet - $21.00

davso raised - $84.00

Ekenstar raised - $147.00

davso went all-in - $21.10

 

** Dealing the turn: :4h:

 

** Dealing the river: :Ac:

 

davso shows: :Kd::7c::Jd::As:

Ekenstar shows: :9d::8s::Jc::Qd:

 

Ekenstar wins $228.20 from the main pot

 

Blir en spelfri dag i morgon. Blir en tripp till gymet och sedan lite allmänt slöande. Brukar vara lite mindre med spel och action på lördagar ändå, passar bra att ta en liten pokerpaus då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett gympass på eftermiddagen, rygg, armar och mage. Hade som (lätt överoptimistiskt) mål att göra en dubbel på 150 Kg i marklyft. Lite uppvärmning på 100, 5 reps på 130 och sen lyckades jag med 2 reps på 150, mycket nöjd (och mycket trött) :).

 

En hand från igår, höjer preflopp och träffar en 13 kortswrap, men möts av mycket action:

 

- Ekenstar sitting in seat 1 with $181.55

- miky2708 sitting in seat 2 with $86.75

- lowas67 sitting in seat 3 with $98.84

- MrB2 sitting in seat 4 with $80.50 [Dealer]

- killsson sitting in seat 5 with $151.87

- Balou sitting in seat 6 with $228.16

 

killsson posted the small blind - $0.50

Balou posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Ekenstar: :8h::9c::Ts::7d:

 

Ekenstar raised - $3.50

miky2708 called - $3.50

lowas67 called - $3.50

MrB2 called - $3.50

killsson called - $3.50

Balou folded

 

** Dealing the flop: :Js::Qd::7h:

 

killsson bet - $18.50

Ekenstar called - $18.50

miky2708 folded

lowas67 raised - $92.50

MrB2 folded

killsson went all-in - $130.37

Ekenstar folded

lowas67 went all-in - $2.84

 

** Dealing the turn: :8d:

 

** Dealing the river: :5d:

 

lowas67 shows: :Qc::Jc::Qs::Tc:

killsson mucks:

lowas67 wins $224.68 from the main pot

 

Arsledelen av wrappen, är ju rätt död mot AKTx och KT9x. Vet inte om det var helt rätt att folda där. Vet inte riktigt vad killsson betar ut med på floppen så jag synar. Har ju en wrappis och position på honom, att folda direkt är lite för vekt. lowas67 slår om ganska omedelbart. killsson funderar några sekunder och går sedan all-in. Kostar $130 för mig att syna. Kändes ju mycket som att lowas67 satt på ett set men vad ska killsson ha? Har han ett set och jag är uppe mot två set ska jag ju syna, men han kan ju ha en bättre wrap än min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du inte tänker på är att om killson sitter på en wrap så har du ju faktiskt ett par som kan stå i en sidopott på $60.

 

Fast sitter han på en wrap kan han mycket väl också ha ett par, vilket då troligtvis är högre än mitt. Som AKJT t.ex.

 

Rejält med träningsverk idag, framför allt i ryggen men även i underarmarna och händerna/fingrarna. Blev därför knappt nån poker idag, en liten hit'n'run session på ca 5 minuter. Massa kö till PLO100 borden så jag startade upp ett nytt. Har inte så mycket erfarenhet av HU, antingen spelade jag den här handen väldigt bra eller så sög jag ut när jag träffade hålstegen på rivern. Lutar åt det första, inte kan han väl lägga på rivern om han hade stegen på turn:

 

- Phad_Thai sitting in seat 4 with $97.90

- Ekenstar sitting in seat 6 with $100.30 [Dealer]

 

Ekenstar posted the small blind - $0.50

Phad_Thai posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Ekenstar: :Jc::9d::Ks::Qh:

 

Ekenstar raised - $3.00

Phad_Thai called - $3.00

 

** Dealing the flop: :5h::6d::Kc:

 

Phad_Thai checked

Ekenstar bet - $6.00

Phad_Thai called - $6.00

 

** Dealing the turn: :9c:

 

Phad_Thai bet - $18.00

Ekenstar called - $18.00

 

** Dealing the river: :Th:

 

Phad_Thai bet - $54.00

Ekenstar went all-in - $73.80

Phad_Thai folded

Ekenstar wins $180.80 from the main pot

 

Han försökte väl bluffa synstationen när ett skrämselkort kommer på turn. Eller semibluff med färgdraget kanske som han sedan följde upp med att potta rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände inte så mycket för att spela så det blev ett rätt oinspererat eftermiddagspass på nordic. Knappt 70 händer och jag höjde endast med en hand preflopp. Vann en del ändå. Hasleloren ser jag som lite lösaggro preflopp, behöver inte ha alls mycket för att höja preflopp när det är 3-handed. Denna gången hade han dock hittat AAxx och floppat topsetet, men var ändå underdog på floppen:

 

pokehard69 posted the small blind - $0.50

Ekenstar posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Ekenstar: :Js::9d::7s::Qd:

Hasleloren raised - $3.50

pokehard69 called - $3.50

Ekenstar called - $3.50

 

** Dealing the flop: :Tc::8s::Ad:

 

pokehard69 checked

Ekenstar checked

Hasleloren bet - $10.50

pokehard69 folded

Ekenstar raised - $42.00

Hasleloren went all-in - $63.25

Ekenstar called - $73.75

 

** Dealing the turn: :Qs:

 

** Dealing the river: :3d:

 

Hasleloren shows: :Kd::Ac::As::Ts:

Ekenstar wins $157.00 from the main pot

 

Tog ytterliggare ett inköp (lite mer) av Hasleloren på ett annat bord lite senare, mitt topset stod på floppen JT3, två ruter.

 

Kände inte alls för att spela så mycket mer efter det. Men sen kom erbjudandet om en partybonus, så det fick bli lite fullringspel där (bara 135 händer). Gick ganska bra, riktigt softa bord på party, dom har lyckats bra med att få in europeisk fisk till sajten.

 

Klart att nån ska beta med en skitfärg när man checkar nötfärgen, sen som extra bonus synar en annan tomte (förmodligen också med färg, även om stege inte kan uteslutas), så jag fick riktigt bra betalt med nötfärgen med tanke på den taskiga positionen jag hade:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is SB with :4c::Kd::Ac::Jh:

3 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO calls, Button folds, Hero calls, BB checks.

 

Flop: :9s::Tc::2c: ($4, 4 players)

Hero checks, BB bets $3.8, MP2 calls, CO calls, Hero calls.

 

Turn: :7c: ($19.2, 4 players)

Hero checks, BB checks, MP2 raises all-in $16.2, CO calls, Hero bets $83.05, 2 folds.

Uncalled bets: $66.85 returned to Hero.

 

River: :Qd: ($67.8, 1 player + 1 all-in - Main pot: $67.8)

 

MP2 doesn't show [ :3h::6c::6h::Jc: ]a flush, Jack high. Skitsmart att dra till en knekthög färg, eller att spela handen överhuvudtaget :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla pissdag idag. Taskiga kort, helmissade floppar hela tiden och wraps som aldrig ville komma, blir dyrbart när man spelar dom aggressivt. Förlorade även en pott mot en enoutare. Som tur var hade den tomten bara 40bb när han checkraisade mig och sedan synade min reraise med sitt bottenset. Klar med Partybonusen nu, nu blir det SH i fortsättningen.

 

Ska inte klaga för mycket, senaste förlustdagen jag hade var 9/2. Sen finns det ju dom som har det värre:

 

Isaac Haxton, tvåa i 2007 PokerStars Caribbean Adventure, har sin vinst om mer än fem miljoner kronor fast frusna på Neteller.

 

Neteller har, som vi tidigare rapporterat, frusit alla tillgångar på amerikanska neteller-konton. För Isaac Hexton, årets tvåa i PCA (WPT-eventet på Bahamas), är det mindre festligt då han fått sin vinst utbetald till Neteller.

 

Haxton fick sin vinst, $861789 (5,6 miljoner kronor) betald till sitt pokerstars konto, precis som alla vinnare på PCA. Han förde strax därefter över beloppet till neteller för att ta ut pengarna till sin bank, men i samma veva frös myndigheterna alla amerikanska neteller-konton.

 

/poker.se

 

Fick mig att känna mig på lite bättre humör när jag läste det, min motgång var relativt liten i jämförelse :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara en kort session på nordic idag (kommer nog spela lite efter midnatt, men tar det på mars bokföring). Trots en trisst utdragning hade ja en PTBB/100 på 30.57, ca 130 händer spelades. Hade typ 75/25 på både flopp och turn. På turn fick han bottenset och suckerstegen när jag fick in nötstegen och 62bb åkte in i potten. Men trots den beaten lyckas jag plussa en hyffsad slant ändå, känns väldigt bra :).

 

Dags att summera månaden och blicka framåt. SH spelet på Stars och Nordic gick väldigt bra, PTBB/100 på 15.99. Är mycket nöjd med hur jag har spelat där. Skulle man ta med fullring PLO på party skulle PTBB/100 bli mindre totalt sett, men gör inte det eftersom det inte är SH-spel. Men trots att jag torskade några inköp på den bonusen igår så blev det en hygglig timpenning i februari till slut ändå, $48/h. Trisst att man bara spelade så lite som 40 timmar totalt, mindre än vad man kan betrakta som godkänt. Ska bli mer spel i mars. Det var betydligt mer PLO100 än PLO200 tyvärr. Men det ska också bli ändring på i mars, kommer spela mindre PLO100 och mer PLO200. Har spelat 1784 raked hands på Big Bang bonusen, så jag siktar på att få ut 2x$450 i mars. Lite högt kanske men det är ändå möjligt. På stars blir det nog bara spel lite då och då, knappt 1000VPP där denna månaden och man är nere på bronzestarnivån i mars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett joggingpass igår kväll. Träna upp kondition så att man orkar sitta och köra lite längre pokerpass. Jag är en rätt dålig grinder, spelar alldeles för lite. Hade tänkt att köra ett gympass idag men det får bli i morgon istället (ben, axlar och armar blir det då) pga lite lätt träningsverk i benen.

 

Blev ett litet pokerpass efter midnatt och jag fick en fin start på mars månad. Ett litet pass även på eftermiddagen, gick också hyffsat.

 

Gjorde ett litet missclick. Funderade på om jag skulle gå all-in för att försöka få honom att folda, men beslutade mig för att folda. Trodde jag, råkade klicka på bet-it istället för foldknappen. Fan, man fick syn av honom. Litet extra hopp på turn, backdoorfärgen! Men det blev ett fan igen när rivern var blank:

 

- hakimm sitting in seat 1 with $163.91

- --PC-- sitting in seat 2 with $243.76

- smurfen11 sitting in seat 3 with $237.98

- panelkungen sitting in seat 4 with $207.30

- Ekenstar sitting in seat 5 with $199.50

- Peren sitting in seat 6 with $191.50 [Dealer]

 

hakimm posted the small blind - $1.00

--PC-- posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Ekenstar: :8h::Ts::6h::6s:

smurfen11 folded

panelkungen folded

Ekenstar raised - $7.00

Peren folded

hakimm raised - $23.00

--PC-- folded

Ekenstar called - $23.00

 

** Dealing the flop: :Tc::7h::Ks:

 

hakimm bet - $48.00

Ekenstar went all-in - $176.50

hakimm went all-in - $93.91

 

** Dealing the turn: :3h:

 

** Dealing the river: :5c:

 

hakimm shows: :4d::Js::5h::Ac:

Ekenstar shows: :8h::Ts::6h::6s:

Ekenstar wins $328.82 from the main pot

 

Mitt par i tior på floppen stod :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att citera Phil Hellmuth: "I can dodge bullets baby":

 

** Dealing card to Ekenstar: :9d::Qh::9s::Ad:

Ekenstar called - $2.00

tjooh called - $2.00

Aliena folded

Kraclob called - $2.00

rabadamtim called - $2.00

sleik checked

 

** Dealing the flop: :Kd::7c::9h:

 

rabadamtim checked

sleik checked

Ekenstar bet - $10.00

tjooh raised - $40.00

Kraclob raised - $140.00

rabadamtim folded

sleik folded

Ekenstar folded

tjooh called - $140.00

 

** Dealing the turn: :2d:

 

tjooh went all-in - $56.00

Kraclob called - $56.00

 

** Dealing the river: :3d:

 

tjooh shows: :Tc::8d::Jc::8s:

Kraclob shows: :4h::3h::Ks::Kc:

Kraclob wins $409.00 from the main pot

 

Raise och reraise, kändes inte mellansetet så hett, tyckte det luktade set i kungar där. Kom man undan billigt :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk kan tydligen vara hur kassa som helst:

 

** Dealing card to Ekenstar: :6d::Kh::Ks::3h:

 

dave147 raised - $3.50

harryboysen folded

Strav1980 called - $3.50

Ekenstar called - $3.50

showardNY folded

funky_ride called - $3.50

 

** Dealing the flop: :Kd::As::Ad:

 

funky_ride checked

dave147 checked

Strav1980 bet - $14.50

Ekenstar raised - $58.00

funky_ride folded

dave147 folded

Strav1980 went all-in - $69.00

Ekenstar called - $83.50

 

** Dealing the turn: :6d:

 

** Dealing the river: :Kc:

 

Strav1980 shows: :2h::5h::Ac::5c::shock:

Ekenstar shows: :6d::Kh::Ks::3h:

Ekenstar wins $178.50 from the main pot

 

Enda han slår är en bluff och A234, resten drar han rätt tunnt mot (6 outs mot min hand, 5 outs mot en annan Axxx hand).

 

Blir lite spel på Sunpoker denna månaden. Har ju SH bord numera på PLO200 och uppåt. Dom har nån WSOP kampanj för omahaspelare denna månaden, se hur svårt det är att bli top10. Sen hamnade denna månadens bonus under reward och clearas samtidigt som en gammal stackad bonus så 500 MPP ger mig $200 i bonus. Sen har man även 30% rakeback där :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urk, badbeats :(. Första handen jag spelar på ett av cryptoborden torskar jag ett inköp med nötkåken mot fyrtalet som kom på rivern. Sen torskar jag ett par potter på ett PLO100 bord mot runner-runnerdrag (det ena all-in på floppen). Mot shortstacks, så det gjorde inte så mycket pengamässigt sett. Men jävligt störande så jag småtiltade lite efter det och gjorde lite smådumma spel.

 

Tappade nästan ett och halvt inköp på ett PLO200 bord innan det vände. Dubblade upp med KJJx när man hamnade all-in på KJx floppen. Sen direkt i handen efter får jag action från samma person jag nyss dubblat upp mot:

 

** Dealing card to Ekenstar: :Td::Qc::Jc::Tc:

playin_poker folded

Ekenstar raised - $7.00

BobCore2 called - $7.00

beppo6 folded

blanco_86 called - $7.00

 

** Dealing the flop: :9c::4c::6d:

blanco_86 checked

Ekenstar bet - $22.00

BobCore2 called - $22.00

blanco_86 folded

 

** Dealing the turn: :Jd:

Ekenstar bet - $66.00

BobCore2 called - $66.00

 

** Dealing the river: :7c:

Ekenstar checked

BobCore2 bet - $198.00

Ekenstar called - $198.00

 

BobCore2 shows: :5s::Qd::9h::Ad:

Ekenstar shows: :Td::Qc::Jc::Tc:

Ekenstar wins $592.00 from the main pot

 

Tog ca 500 av BobCore2 på två händer i rad och vänder minus till plus och går lite plus på hela sessionen. Så jävla skönt att plussa trots bad beats och utdragningar :) :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett tag sen senaste uppdateringen. Innan idag har jag inte spelat en hand sen den 4/3. Dygnet var väldigt förskjutet så det ficka ordna till, gick upp vid en ganska normala tid idag, ca klockan 08. Sen har jag spelat Test Drive Unlimited en jäkla massa senaste veckan, så det blev ett litet break från pokern. Men nu är pokersuget tillbaka igen.

 

Tappat lite av aggressiviteten under mitt break, var väldigt passiv i början av sessionen, speciellt preflopp. Men efter hand ökade jag aggresiviteten och höjde mer preflopp. Inga direkt roliga träffar, men man kunde plocka upp lite lätta potter och öka på självförtroendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tightare spel på crypto än på nordicbet. Men weaktight, blir till att sno desto mer :). MPP rullar in ganska snabbt också, inte spelat så jättemycket men kommit halvvägs till att cleara de $200 man har i bonus. En och annan tomte stöter man ju på också:

 

dealt to Hero :5d::Ah::Td::Ad:

 

A: calls $2

B: calls $2

C: folds

Hero: raises to $11

D: folds

Fisken: raises to $38

A: folds

B: folds

Hero: raises to $119

Fisken: raises to $139.92 and is all-in

Hero: calls $20.92

 

----- FLOP ----- :8d::8c::Jh:

----- TURN ----- :2h:

----- RIVER -----:Tc:

 

----- SHOW DOWN -----

Fisken shows :5c::4d::Qc::3h: (A Pair of Eights, Queen high), in med 70 BB preflopp med den skiten :shock:

 

Blev ett par timmars spel idag. Ganska mycket för att vara mig så det får ses som en ok comeback. +$100 blev det. Bara. Känns lite lite med tanke på hur bra månaden började. Bortskämd man kan bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...