snooker147 Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 Ytterliggare en session med bara utdragningar. Hur fan ska man kunna plussa om tomtarna hela tiden sätter sina idiotdrag: Pre-flop: (8 players) Hero is SB with UTG folds, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 calls, CO folds, Button calls, Hero calls, BB raises to $4, UTG+1 folds, MP1 calls, MP2 calls, Button calls, Hero calls. Flop: ($21, 5 players) Hero checks, BB checks, MP1 checks, MP2 checks, Button bets $6, Hero raises to $37.95, BB folds, MP1 calls, 2 folds. Turn: ($102.9, 2 players) Hero is all-in $54.05, MP1 calls all-in $33.7. Uncalled bets: $20.35 returned to Hero. River: ($170.3, 0 player + 2 all-in - Main pot: $170.3) MP1 showed and won Hur tänker du här igentligen? Varför reraisa pott när du kan vara dominerad? Bättre att bara syna efter floppen och se vad fi (samt de andra) gör.Om alla andra la efter floppen så kan du potta om fi checkar turn. Nu spelade ju fi som en tomte och hade kanske synat turn ändå. Löst och galet spel på party annars, stor skillnad mot stars. Klart man inte hade nån tur där: Pre-flop: (10 players) Hero is UTG+1 with UTG calls, Hero calls, 2 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO calls, Button raises to $15, SB calls, BB folds, UTG calls, Hero calls, MP2 calls, CO calls. Flop: ($92, 6 players) SB checks, UTG checks, Hero checks, MP2 checks, CO checks, Button bets $89, 2 folds, Hero raises all-in $182.45, 2 folds, Button calls. Turn: ($456.9, 1 player + 1 all-in - Main pot: $456.9) River: ($456.9, 1 player + 1 all-in - Main pot: $456.9) Button shows , a straight Two to Six. inte något att göra åt. Kan dock förstå knappens spel. Denna flop måste han potta då han leder för det mesta. Citera
Ekenstar Postad 29 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2007 Får väl säga feeling. Känns starkt som ingen har nötfärgen, skulle dom ha betat (i minst 99% av fallen då potten är stor). Kung hög färg, som knappen (eller nån annan) skulle kunna ha, får dom väldigt svårt att syna med då jag checkraisar pott. BB raisade pre så jag kan representera en väldigt bra hand (nötfärgen) genom checkraisen. Det man kan vara rädd för är färgstegen, fast det är lite för fegt. Tror jag skulle bli reraisad på floppen om nån hade det dessutom och då fått en enkel fold. Sitter ju först agera dessutom så jag kan inte syna och se vad som händer på turn. Bjuder in folk ordentligt att dra till kåk då knappen bara betade fjärdedelspott om jag synar. Citera
snooker147 Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 Får väl säga feeling. Känns starkt som ingen har nötfärgen, skulle dom ha betat (i minst 99% av fallen då potten är stor). Kung hög färg, som knappen (eller nån annan) skulle kunna ha, får dom väldigt svårt att syna med då jag checkraisar pott. BB raisade pre så jag kan representera en väldigt bra hand (nötfärgen) genom checkraisen. Det man kan vara rädd för är färgstegen, fast det är lite för fegt. Tror jag skulle bli reraisad på floppen om nån hade det dessutom och då fått en enkel fold. Sitter ju först agera dessutom så jag kan inte syna och se vad som händer på turn. Bjuder in folk ordentligt att dra till kåk då knappen bara betade fjärdedelspott om jag synar. Ah sorry missade positionen. Du har rätt i det du säker att du inte vill bjuda in folk med trissar billigt. Men kan vara bra också att ta en turn när potten ändå inte är så stor och agera då pga att dom måste syna hela potbetet då om turn inte parade sig.. Nu hade fi bara 54 dollares kvar i en pott på 104. Ok han har inte odds ändå men du vet ju hur det är. Men som spelat så ska var ju din read spot on och fi spelade helt enkelt skit. Citera
Ekenstar Postad 30 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2007 Försökte mig på en blockbluff då jag hade två knektar: Pre-flop: (8 players) Hero is CO with UTG calls, 3 folds, Hero (poster) checks, Button calls, SB calls, BB (poster) checks. Flop: ($5, 5 players) SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets $4.75, 3 folds, UTG calls. Turn: ($14.5, 2 players) UTG bets $4, Hero raises to $25.8, UTG raises all-in $36.8, Hero calls. River: ($88.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $88.1) UTG showed and lost with two pair, Kings and Queens UTG said, "All your money with a pair of JJ did I read that right" Läste ju honom rätt men när han slog om mitt omslag på turn blev jag ju tvungen att syna Citera
two_aces Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Är inte det det bästa med omaha? När man bluffar sig commitad och sen drar ut? Såna stunder väger upp alla utdragningar, speciellt om fi flippar i chatten. Citera
Ekenstar Postad 31 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2007 5433 är väl kanske inte bästa handen att spela UTG. Men här gick det bra trots massa action, dom blockade sig själva och varandra fint: Pre-flop: (9 players) Hero is UTG with Hero calls, UTG+1 calls, 2 folds, MP3 calls, CO calls, Button folds, SB calls, BB checks. Flop: ($6, 6 players) SB bets $4, BB calls, Hero raises to $21.7, UTG+1 calls, MP3 raises all-in $24.2, 3 folds, Hero calls, UTG+1 calls. Turn: ($86.6, 2 players + 1 all-in - Main pot: $86.6) Hero is all-in $74.35, UTG+1 calls all-in $65.65. Uncalled bets: $8.7 returned to Hero. River: ($217.9, 0 player + 3 all-in - Main pot: $86.6, Sidepot 1: $131.3) UTG+1 mucked MP3 mucked 377 VPP kvar på Stars att spela in innan 06.00 imorgon. 382 raked hands kvar på party, ska jag också försöka hinna med. Efter det är det slut med fullring spel på stars, borden har blivit för dåliga senaste två veckorna. För många tighta regulars som sitter på flera bord. Känns mycket som det är turen med korten som avgör om man plussar eller inte. Visst finns det dåliga spelare och ibland bra bord, men inte så ofta längre. Blir antingen SH på stars eller fullring på Ongame. Eller båda. Tror inte jag kommer orka spela in 10k VPP på SH borden på stars i februari. Orkar inte spela lika långa sessioner (ännu) SH som fullring. Spelar än så länge bara 3 bord SH, vill ha lite bättre koll på spelarna. Vinner jag dessutom en stor pott blir jag ganska passiv sen efter och passiv är inget bra att vara i SH, gäller att sätta press på motståndarna när man har position. Och även när man inte har position är det kul att sätta press på motståndarna: Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with Hero calls, CO raises to $4, Button calls, SB calls, BB folds, Hero calls. Flop: ($18, 4 players) SB checks, Hero checks, CO checks, Button checks. Turn: ($18, 4 players) SB checks, Hero bets $18.05, CO calls, 2 folds. River: ($54.1, 2 players) Hero bets $53.1, CO folds. Uncalled bets: $53.1 returned to Hero. Results: Final pot: $54.1 Citera
Ekenstar Postad 31 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2007 Den här grisutdragningen har jag fan sparat ihop till: Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with Hero raises to $3.5, CO folds, Button raises to $12, SB folds, BB calls, Hero calls. Flop: ($36.5, 3 players) BB checks, Hero checks, Button bets $4, BB folds, Hero raises to $46.7, Button calls. Turn: ($129.9, 2 players) Hero bets $23, Button calls all-in $9.75. Uncalled bets: $13.25 returned to Hero. River: ($149.4, 1 player + 1 all-in - Main pot: $149.4) Button mucked Inte helt all-in på floppen men nästan: http://twodimes.net/h/?z=2351350 pokenum -o jh 9c qh jc - qs ah 5h ac -- 3h 6h 9h Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 9h 6h 3h cards win %win lose %lose tie %tie EV Jc 9c Qh Jh 25 3.05 795 96.95 0 0.00 0.030 Qs Ac Ah 5h 795 96.95 25 3.05 0 0.00 0.970 Citera
ah_derka Postad 31 Januari , 2007 Rapport Postad 31 Januari , 2007 Den här grisutdragningen har jag fan sparat ihop till: Inte helt all-in på floppen men nästan: http://twodimes.net/h/?z=2351350 pokenum -o jh 9c qh jc - qs ah 5h ac -- 3h 6h 9h Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 9h 6h 3h cards win %win lose %lose tie %tie EV Jc 9c Qh Jh 25 3.05 795 96.95 0 0.00 0.030 Qs Ac Ah 5h 795 96.95 25 3.05 0 0.00 0.970 Sweet. Citera
Ekenstar Postad 31 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2007 OK, dags att sammanfatta årets första månad. Hade 10k VPP och platinumstar på stars som mål och det lyckades jag med (). Inte så många planerade spelfria dagar som tänk pga några ofrivilliga då jag var sjuk. Inget ont som inte har något med sig, man fick lite perspektiv på beatsen. Åker hellre på dem då och då än ligger sjuk. Resultatmässig blev månaden ingen hit. Ovanlig mycket beats upplevde jag det som och jag spelade vid en del tillfällen ganska dåligt. Såg länge ut som jag skulle få min första minusmånad sen jag började bokföra mitt spel men det vände upp på plus. Mycket tack vare några fina sessioner vid SH-borden i slutet på månaden. Blygsamma +$52 blev det. Men man får vara glad att man går plus när det går dåligt och att det blev den 33:e månaden i rad med vinst Hm, mål för februari? Vet inte riktigt. Kommer inte att spela fullring på stars. Visst finns det tomtar och dåliga spelare där men det är alldeles för många tighta grinders. Kommer nog satsa mycket tid på SH PLO. Har 30k FPP på stars, det vore bra att spela in 20k FPP till så man kunde köpa en $685-bonus för 50k FPP. Dom säljs bara till dom som är platinumstars och jag vet inte om jag orkar behålla den statusen om jag ska spela SH. Behöver då 8k VPP, kan man lika gärna sikta på att behålla Platinumstatusen och supernovamålet. Är väl bara att nöta på i början av månaden och se om det är möjligt, varför krångla till det? Om det inte ser ut att gå så kommer jag nog att testa SH borden på ultimatebet, har typ $3k i pending bonus där. Är väl inte så mycket att göra åt det här? Toptvå och öppet stegdrag på ett SH-bord: Pre-flop: (6 players) Hero is SB with UTG calls, UTG+1 calls, CO calls, Button calls, Hero calls, BB checks. Flop: ($6, 6 players) Hero bets $5, BB calls, 2 folds, CO raises to $25.7, Button folds, Hero raises to $87.8, BB folds, CO raises all-in $141.4, Hero calls all-in $9.45. Uncalled bets: $44.15 returned to CO. Turn: ($113.25, 0 player + 2 all-in - Main pot: $205.5) River: ($113.25, 0 player + 2 all-in - Main pot: $205.5) CO showed Citera
Ekenstar Postad 2 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2007 1/2 blev det inte så mycket spel. Bara en kvart men jag plussade nästan lika mycket som under hela januari. Fick en ganska lång disconnect under den perioden och kände mig lite stel i axlarna så jag bestämde mig för att jag behövde en vilodag. Började läsa boken om Stu Ungar, One of a kind av Nolan Dalla. Haft den ett bra tag men inte läst den, läser nästan inga böcker numera. Rätt bra bok. Kommer inte sikta på 8k VPP på stars utan bara 4k så att jag är goldstar nästa månad. Kommer spela in $200 bonusen på nordicbet och kanske horar nån mer sign-up bonus på prima om klienten och spelet är bra. Gillade inte prima så mycket före eftersom dom hade dåligt med fullring PLO action. Citera
jezaja Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Är väl inte så mycket att göra åt det här? Toptvå och öppet stegdrag på ett SH-bord: Pre-flop: (6 players) Hero is SB with UTG calls, UTG+1 calls, CO calls, Button calls, Hero calls, BB checks. Flop: ($6, 6 players) Hero bets $5, BB calls, 2 folds, CO raises to $25.7, Button folds, Hero raises to $87.8, BB folds, CO raises all-in $141.4, Hero calls all-in $9.45. Uncalled bets: $44.15 returned to CO. Turn: ($113.25, 0 player + 2 all-in - Main pot: $205.5) River: ($113.25, 0 player + 2 all-in - Main pot: $205.5) CO showed Jo din hand är inte så stark mot reraise där som man kan tycka. Problemet är att du inte pottat pre med den monsterhanden så du får bort alla småpar, nu trodde jag iof du var på knappen men jag hade nog pottat med den handen ur sb på ett SH-bord också. Du degar in 150bb när du vet du ligger under stort i princip alltid, 33xx (flip?) samt en wrap är det du ligger bra till mot, pottar spelaren med en wrap där så kanske spelet är okay men det är fortf mkt bb som åker in. Citera
Ekenstar Postad 2 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2007 Raisar typ inget i SB, dumt att bygga pott ur position i ett spel som handlar väldigt mycket om position. Tror nog att jag skulle fått syn av de flesta om jag pottat pre där ur position. Inte mycket spel idag heller. Lite smått på stars och nordicbet. Gillar inte att slowplaya men här floppar jag topset och nötfärgdrag. Vet inte om jag gillar mitt turnspel så mycket, men jag ville få in mer pengar i potten. Pre-flop: (6 players) Hero is BB with UTG calls, UTG+1 folds, CO raises to $4, Button calls, SB folds, Hero calls, UTG folds. Flop: ($13.5, 3 players) Hero checks, CO bets $5, Button calls, Hero calls. Turn: ($28.5, 3 players) Hero checks, CO bets $10, Button folds, Hero raises to $37, CO calls. River: ($102.5, 2 players) Hero bets $99.5, CO calls all-in $43.35. Uncalled bets: $56.15 returned to Hero. Results: Final pot: $189.2 CO mucked Railade lite när Shahin86 satt och bombade på ett PLO200 bord. På ett annat SH 200-bord samtidigt satt CO med 1200 i stacken , ska nog kunna skapa mig en fin profit på PLO SH Citera
Ekenstar Postad 3 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2007 Blev ett litet minipass på morgonen. Bara ett PLO100 bord igång så det blev ett PLO50 bord också. Trodde jag hade en väldig bra hand men jag låg lite efter på turn : - jazzo33 sitting in seat 1 with $37.70 - Frille66 sitting in seat 2 with $60.68 - maadg0lfer sitting in seat 3 with $78.62 - Ekenstar sitting in seat 4 with $67.30 - Lappower65 sitting in seat 5 with $35.85 [Dealer] - Tex999 sitting in seat 6 with $18.25 Tex999 posted the small blind - $0.25 jazzo33 posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to Ekenstar: Frille66 called - $0.50 maadg0lfer called - $0.50 Ekenstar raised - $2.75 Lappower65 folded Tex999 called - $2.75 jazzo33 folded Frille66 called - $2.75 maadg0lfer called - $2.75 ** Dealing the flop: Tex999 checked Frille66 checked maadg0lfer checked Ekenstar bet - $11.50 Tex999 folded Frille66 called - $11.50 maadg0lfer folded ** Dealing the turn: Frille66 bet - $34.50 Ekenstar went all-in - $53.05 Frille66 went all-in - $11.93 ** Dealing the river: Frille66 shows: Ekenstar shows: Ekenstar wins $124.36 from the main pot Färgdrag och megawrappis var jag uppe emot: pokenum -o 6d 5c th 9c - 7c ts 7d td -- 3c qc 7s 8s Omaha Hi: 40 enumerated boards containing 8s 7s Qc 3c cards win %win lose %lose tie %tie EV 9c 5c 6d Th 21 52.50 19 47.50 0 0.00 0.525 Ts 7c Td 7d 19 47.50 21 52.50 0 0.00 0.475 Citera
Ekenstar Postad 3 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2007 Dåligt med spel i inledningen av månaden. Är trött, beror nog på att mitt dygnsrytm är kraftigt förskjuten och jag försöker förskjuta den rätt. När man går upp vid elva, tolv på kvällen är det dags att göra något åt det. Kompliceras av superbowl som är mellan natten mot måndag och som givetvis måste se. Alltså gå ifrån att gå upp kl 23 till att gå att lägga sig ca 06 på mindre än en vecka. Ska nog gå. Är jag trött spelar jag väldigt lätt passivt (och även lite löst), för att spela aggresivt måste jag vara pigg. Förhoppningsvis lite mer spel nästa vecka. Blev en liten minisession på eftermiddagen. Hamnade på ett ganska tight bord på stars. Älskar sådana SH bord, bara att höja pott preflopp och sen ta hem potten på floppen. Plussade ca ett halvt inköp på det sättet på 35 händer. På en period av 7 händer vann jag 6 (ingen showdown), härligt weak-tight . En hand från nordibet. Slår om preflopp och SB som är en dålig spelare och extrem shortstack minbetar ut på floppen. Kan ju slå om men stor chans att han vill det. Eller så har han stegdrag och det lär han inte folda. Dessutom en tredjeperson i potten. Jag har inte mycket men ändå något litet så folda orkar man inte. Bara att syna och få in nöten på rivern och ta betalt: - All_In_Venom sitting in seat 2 with $181.04 - bingobongo sitting in seat 3 with $19.03 - Ekenstar sitting in seat 4 with $116.25 - K-Lordo sitting in seat 5 with $96.00 [Dealer] - Max01 sitting in seat 6 with $12.68 Max01 posted the small blind - $0.50 All_In_Venom posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Ekenstar: bingobongo folded Ekenstar raised - $3.50 K-Lordo folded Max01 called - $3.50 All_In_Venom called - $3.50 ** Dealing the flop: Max01 bet - $1.00 All_In_Venom called - $1.00 Ekenstar called - $1.00 ** Dealing the turn: Max01 bet - $1.00 All_In_Venom called - $1.00 Ekenstar called - $1.00 ** Dealing the river: Max01 checked All_In_Venom bet - $16.50 Ekenstar raised - $66.00 Max01 folded All_In_Venom called - $66.00 Ekenstar shows: All_In_Venom mucks: Ekenstar wins $146.50 from the main pot Synd att man inte kan kolla upp motståndarens hand när dom synar på rivern på prima. Han pottar och sen synar ett pottomslag, set i damer? Eller ess? Bara att tacka och ta emot Citera
Ekenstar Postad 4 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2007 Forsatt dåligt med spelande. Går väl för bra helt enkelt, har 40 PTBB/100 än så länge denna månaden och då inledde jag ändå med att backa 2 inköp på PLO100 på nordicbet när jag började med bonusen där. Svårt att motivera mig att spela vidare när fisken snabbast möjligt vill skicka över sina pengar till mig och sedan lämna bordet: Preflop: Hero is UTG with . Hero raises to $3.5, 2 folds, Button raises to $6, SB calls $5.50, 1 fold, Hero raises to $25, Button calls $19, SB folds. Flop: ($57) (2 players) Hero bets $54.15, Button raises to $72.1, Hero calls $17.95. Turn: ($201.20) (2 players) River: ($201.20) (2 players) Button mucked 70/30 preflopp och 82/18 på floppen, bra spelat Februari hittills har jag bara spelat in 162 VPP på stars och 218 raked hands på Nordicbet. Citera
Ekenstar Postad 5 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2007 Åkte på några utdragningar i början på en session och backade en del. Gör inte så mycket, positiva är att man blir sittande ett tag och får lite raked hands och VPP. Nötstege +färgdrag på turn mot bottenset +bättre färgdrag på turn (och en till tomte i potten som hamna all-in på floppen). Floppad nötstege mot överpar och nötfärgdrag som drar in runner-runner kåk. Och så en konstig en: jag har mot fi som har . Jag pottar flopp och fi checksynar. Sen åker 55bb in på turn när brädan är , kung på rivern och han får stege. Var ju inte storfavorit men ändå, jag pottar (29bb) på turn och han checkraisar all-in med sin skit Floppade en Royal Flush idag, var riktigt länge sedan jag hade en senast. Borde ha höjt på turn: - Da_Para sitting in seat 1 with $90.50 - E-Razor sitting in seat 2 with $52.00 - Ekenstar sitting in seat 3 with $228.75 - Hzon sitting in seat 4 with $71.77 [Dealer] - MrDobermann sitting in seat 5 with $131.74 - thebullen sitting in seat 6 with $99.00 MrDobermann posted the small blind - $0.50 thebullen posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Ekenstar: Da_Para called - $1.00 E-Razor folded Ekenstar called - $1.00 Hzon called - $1.00 MrDobermann called - $1.00 thebullen checked ** Dealing the flop: rundcheck ** Dealing the turn: MrDobermann bet - $2.50 thebullen folded Da_Para folded Ekenstar called - $2.50 Hzon folded ** Dealing the river: MrDobermann bet - $10.00 Ekenstar raised - $30.00 MrDobermann called - $30.00 MrDobermann shows: , fyrtal i kungar alltså. Och nötkåk på turn. Citera
ah_derka Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Synd som sagt att du inte höjde turn, men det är ändå konstigt att inte alla pengar ryker in här.. Citera
Ekenstar Postad 6 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2007 Synd som sagt att du inte höjde turn, men det är ändå konstigt att inte alla pengar ryker in här.. Inte så konstigt ändå, får vara glad att han synar. Vad ska jag ha liksom, han har förutom kungen även en dam och en knekt. Hade en 7:a eller nåt kommit på rivern istället för kungen hade det nog blivit mer action. Vad ska han ha liksom: Pre-flop: (4 players) Hero is Button with UTG folds, Hero raises to $3.5, SB calls, BB folds. Flop: ($8, 2 players) SB checks, Hero bets $5, SB raises to $15, Hero calls. Turn: ($38, 2 players) SB bets $35, Hero raises all-in $89.75, SB calls all-in $35.5. Uncalled bets: $19.25 returned to Hero. River: ($179, 0 player + 2 all-in - Main pot: $179) Hero showed and won ($177) with two pair, Sixes and Fives SB showed and lost with a pair of Kings SB said, "LOL" SB said, "LOL" SB said, "LOL" SB said, "LOL" SB said, "the play is so comical" SB said, "im guessing first time playing" SB leaves the table Kändes som han var ute och cyklade i potten. Tvåpar och färgdrag på turn så jag ställer. Jag var 65/35 favorit när pengarna åkte in på turn . Citera
Ekenstar Postad 6 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2007 Lite back idag. Kom lite fel i en del potter och spelet ville inte stämma riktigt. Även väldigt många som synade mina preflophöjningar och jag fick då flera efter mig att agera på flopparna. Borde nog ha lämnat en del av borden rätt tidigt pga den dåliga bordspositionen. Plus ändå sett till de två senaste dagarna. Kunde ha varit värre om man inte lyckades med lite utdragningar, halvdassigt spelat av mig: - Ekenstar sitting in seat 1 with $99.00 - jokerjez sitting in seat 3 with $127.46 - TheGiljotin sitting in seat 4 with $34.25 - MrDobermann sitting in seat 5 with $550.50 [Dealer] - Mr_Pal sitting in seat 6 with $66.05 Mr_Pal posted the small blind - $0.50 Ekenstar posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Ekenstar: jokerjez folded TheGiljotin folded MrDobermann folded Mr_Pal raised - $3.00 Ekenstar called - $3.00 ** Dealing the flop: Mr_Pal bet - $6.00 Ekenstar raised - $24.00 Mr_Pal went all-in - $57.55 Ekenstar called - $63.55 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: Mr_Pal shows: Ekenstar shows: Ekenstar wins $131.10 from the main pot Kan han gott ha när han spelar så ur position . ca 200 VPP på stars och 200 rakde hands på nordic idag. Ny dag i morgon, då jävlar ska det plussas. Citera
Ekenstar Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 Lite halvtaskigt spel på förmiddagen spelmässigt sett, betala av nötfärgen med nästnöten ett par ggr och sen låg jag bra efter på floppen i den här handen: - Ekenstar sitting in seat 1 with $92.77 - mrdooogy sitting in seat 2 with $192.80 - gentlybently sitting in seat 3 with $61.65 - Mashficool sitting in seat 4 with $168.11 [Dealer] - sirKnish sitting in seat 5 with $100.50 - Kogapumba sitting in seat 6 with $0.00 [sitting out] sirKnish posted the small blind - $0.50 Ekenstar posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Ekenstar: mrdooogy called - $1.00 gentlybently raised - $2.00 Mashficool called - $2.00 sirKnish called - $2.00 Ekenstar called - $2.00 mrdooogy called - $2.00 ** Dealing the flop: sirKnish checked Ekenstar bet - $10.00 mrdooogy called - $10.00 gentlybently called - $10.00 Mashficool called - $10.00 sirKnish raised - $70.00 Ekenstar went all-in - $81.77 mrdooogy folded gentlybently went all-in - $49.65 Mashficool went all-in - $156.11 sirKnish went all-in - $29.00 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: Mashficool shows: sirKnish shows: Ekenstar shows: gentlybently mucks: Ekenstar wins $256.60 from the main pot Ekenstar wins $352.96 from side pot 1 sirKnish wins $14.46 from side pot 2 Hade inte sämst EV i potten: pokenum -o qd 8h 6h kh - tc 2h 7c th - 3c 9d 8s 9s - 2s ah ad 4d -- 3h ts 9h Omaha Hi: 528 enumerated boards containing Ts 9h 3h cards win %win lose %lose tie %tie EV Qd Kh 8h 6h 201 38.07 322 60.98 5 0.95 0.385 Tc 7c Th 2h 209 39.58 319 60.42 0 0.00 0.396 9s 8s 3c 9d 60 11.36 463 87.69 5 0.95 0.118 2s Ad 4d Ah 53 10.04 475 89.96 0 0.00 0.100 Citera
Ekenstar Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 Lite motrigg på stars men härlig medrigg på nordicbet: ** Dealing card to Ekenstar: Pietu1 folded kemist1 called - $1.00 E-Razor folded jokerjez folded Ekenstar called - $1.00 Dr-Zclenszy checked ** Dealing the flop: Ekenstar checked Dr-Zclenszy checked kemist1 bet - $1.00 Ekenstar called - $1.00 Dr-Zclenszy called - $1.00 ** Dealing the turn: Ekenstar bet - $3.00 Dr-Zclenszy folded kemist1 raised - $6.00 Ekenstar raised - $12.00 kemist1 raised - $24.00 Ekenstar raised - $45.00 kemist1 went all-in - $33.91 Ekenstar called - $57.91 ** Dealing the river: kemist1 shows: Ekenstar shows: Ekenstar wins $118.82 from the main pot Betar ut på turn när stegen blir möjlig och hoppas på lite action. Lite på känn att han kan ha 99 redan på floppen och är nästan 100% säker efter hans första höjning på turn Citera
Ekenstar Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 Drabbad av en massa utdragningar på eftermiddagens spel. Som topset mot färgdrag ett par gånger och hamna all-in med floppad nötstege med QQTx mot tre pers (KJ9 flopp). Slutade ändå dagen på plus, får jag vara nöjd med. Tveksamt om jag kommer spela så mycket mer på stars denna månaden, kommer bli jobbigt att bli goldstar. Nog bättre att skita i det helt och hora runt på lite olika sajter istället. Nån $685 bonus kommer jag inte tjäna ihop till så jag köpte ett £250 presentkort på amazon.co.uk, får bli lite junk därifrån. Kommer nog spela mycket på nordicbet den kommande tiden då de har rakeback och big bang bonus. Snart klar med $200 reloaden där och kommer att ha bidragit med ca $200 i rake som jag får 30% av i rakeback, dvs $60. På 5000 raked hands blir det då $450 i bonus + $300 i rakeback. Inte illa, som en 6,67x bonus . Kanske horar nån B2B bonus också, känna på det nätverket lite och se hur spelet är där. En kul hand från eftermiddagen, mitt bottenpar på floppen stod hela vägen: ** Dealing card to Ekenstar: arsunda called - $1.00 thebondmob folded Ekenstar raised - $4.50 beeker179 called - $4.50 ruffo called - $4.50 tiltamera called - $4.50 arsunda called - $4.50 ** Dealing the flop: ruffo checked tiltamera checked arsunda checked Ekenstar bet - $22.50 beeker179 folded ruffo folded tiltamera raised - $45.00 arsunda folded Ekenstar called - $45.00 ** Dealing the turn: tiltamera went all-in - $4.12 Ekenstar called - $4.12 ** Dealing the river: tiltamera shows: Ekenstar wins $117.74 from the main pot 84% favorit till att vinna på floppen Citera
Ekenstar Postad 8 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2007 Spelade klart $200 reloaden på nodicbet idag, kommer även få $67 i rakeback för det spelet . Började även med en ny sign-up idag, Doyles Room. 13500 actionpoints och jag får $135 i bonus. Ska gå ganska fort, spelade inte så mycket där idag men skrapade ändå ihop 2236 AP. Ganska fiskigt var det också, de var villiga att betala för att dra med ganska taskiga draghänder. Fixade också ett konto med rakebackdeal på en tainsite. Passa på innan de går in i det nya nätet där sånt inte är tillåtet. Stod på pokerstars att jag skulle få ett mail med presentkortskoden om 1-2 veckor men det tog bara en dag. Gjort en liten beställning på några böcker och några DVDs: Lite biografier: Rik Mayall - Bigger Than Hitler: Better Than Christ" Gordon Ramsay - Humble Pie William Regal - Walking a Golden Mile: Shawn Michaels - Heartbreak and Triumph: The Shawn Michaels Story Bobby the Brain - Wrestling's Bad Boy Tells All Lite olika serieböcker: Assorted Foxtrot Jam-Packed Foxtrot Enormously Foxtrot: A Foxtrot Treasury Foxtrot: The Works Foxtrot Beyond a Doubt The Fluorescent Light Glistens Off Your Head: A Dilbert Collection Try Rebooting Yourself: A Dilbert Collection with Sticker Dilbert: Words You Don't Want to Hear During Your Annual Performance Review: A Dilbert Treasury Dilbert: Thriving on Vague Objectives Dilbert: Random Acts of Management (A Dilbert Book) Fugitive from the Cubicle Police (Dilbert Books) Bad Habits: Duplex Collection (Glenn McCoy, Affe och Egon i Sverige) Några brittiska komedi-DVDs: Filthy, Rich And Catflap - The Complete Series 1 [1987] The Comic Strip Presents - Complete Alexei Sayle's Stuff - Series 1 Alexei Sayle's Stuff - Series 2 Alexei Sayle's Stuff - Series 3 Samt en DVD-box om den bästa wrestlern genom tiderna (16 TIMES WORLD HEAVY WEIGHT CHAMPION) och några av hans bästa och största matcher: The Ultimate Ric Flair Collection £248 gick det på. Ska väl skänka en lite glädje när man får det i slutet av februari/början på mars Citera
Ekenstar Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Nu ska vi se, dags för en liten uppdatering. I fredags gick det inte så bra. Mest spelat PLO100 denna månaden och testade på lite PLO200. Det gick ju ganska hyffsat, det var på PLO100 jag tappade några inköp. Utköpt på rivern några gånger och några dåliga riversyner från min sida. Inte variansen på min sida, här förlorar jag ett 50/50 läge (50/50 både på flopp och turn), borde jag ha pottat om på floppen redan? Bottentvå och öppet stegdrag och det var jag som höjde preflopp. På turn visade han stor svaghet och jag tryckte, men jag kanske borde gjort det redan på floppen? - Fish_Killer sitting in seat 1 with $342.82 - RolandGilead sitting in seat 3 with $75.43 - Ekenstar sitting in seat 4 with $97.50 [Dealer] - Hzon sitting in seat 5 with $129.36 - -stalonie- sitting in seat 6 with $9.96 Hzon posted the small blind - $0.50 -stalonie- posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Ekenstar: Fish_Killer called - $1.00 RolandGilead folded Ekenstar raised - $4.50 Hzon folded -stalonie- called - $4.50 Fish_Killer called - $4.50 ** Dealing the flop: -stalonie- checked Fish_Killer bet - $14.00 Ekenstar called - $14.00 -stalonie- went all-in - $6.46 ** Dealing the turn: Fish_Killer bet - $19.00 Ekenstar went all-in - $79.00 Fish_Killer called - $79.00 ** Dealing the river: Ekenstar shows: Fish_Killer shows: -stalonie- mucks: Fish_Killer wins $31.72 from the main pot Fish_Killer wins $204.46 from side pot 1 Lördagen blev en spelfri dag, tvungen att ta ett break för psykets skull. Blev dock ett par varv 2-7 TD, +10BB . Söndagen blev nästan spelfri också. Spelade Miljonen på stars. Åkte ut efter 50 min när jag checkraisade med Q6 på floppen J96, tomten funderade ett bra tag och tog synen med QT och drog ut med en tia på rivern . Spelade även ett par HU PLO SNG under tiden, 1-1. Sen den tredje råkade bli en PLO8 SNG, märkte jag först efter ganska många händer när jag fick halva potten med min skithand. Tog lång tid att upptäcka eftersom han jag spelade mot var så himla weaktight (2-2 mot honom bara ). Hans VPIP på knappen över 4st SNG var 60 . Han slängde alltså 40% av händerna preflopp i en HU SNG när spelet var PLO8, hur är man funtad då? Han kanske fick en (dålig) triss på handen jättemånga gånger? Inte varit på gymmet och tränat något sedan innan jul, hade tänkt att åka dit igår måndag och börjat tränat igen. Sliter på kroppen att sitta mycket vid datorn, har kännt av det i axlar och högerarmen (underarmen och armbågen). Men igår var jag ganska trött så det blev inte av. Ingen poker igår heller. Citera
Ekenstar Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Blev ett helkroppspass på gymmet igår. Rygg, bröst, axlar, ben, armar och mage fick sig alla en omgång. Nåt man får lida av idag, träningsverk lite överallt, härligt Pokermässigt blev det bara 3 HU SnG igår, 2-1 . Stötte åter på en som var grymmt weaktight. VPIP på 60 när han hade knappen och han foldade väldigt ofta när jag höjde på knappen. Synade han preflopp var det nästan bara att beta hem potten där med ett halv eller 2/3-pottbet. Och han klagade även på min spelstil i chatten (ca 70 händer in i matchen): Fish said, "how many times?" Fish said, "maybe try playing poker, not just betting the pot or folding" Fish: folds Klart man blir extra aggresiv när han foldar hela tiden. Blev en ganska lång match (101 händer, han vann ca 20 av dom själv, resten tog jag hem eller så blev det delning av potten). När mörkarna gick upp till 25/50 kläckte han ur sig: "now you can steal alot of blinds" Vilket precis var min tanke. Han var medveten om att han var weaktight men gjorde inget åt det. Handen som avgjorde det hela (hade tidigare noterat att han cont. betade pott på floppen när han pottade om ur position): Pre-flop: (2 players) Hero is SB with Hero raises to t150, BB raises to t450, Hero calls t300 (pot was t600). Flop: (t900, 2 players) BB is all-in t860, Hero calls t860 (pot was t1760). Turn: (t2620, 1 player + 1 all-in - Main pot: t2620) River: (t2620, 1 player + 1 all-in - Main pot: t2620) Ganska uppenbart vad han hade för nåt: BB showed and lost Pengarna in med mig som storfavorit på floppen. Hade jag missat floppen hade det ju bara varit att lägga sig och sno tillbaka det jag tappade på prefloppsynen i nästföljande händer. Citera
Recommended Posts