Gå till innehåll

NLT - Vad göra oop efter två höjningar preflop?


LiftWaffe

Recommended Posts

Men lol, kompis, vad fan har oop med saken att göra? Ska du slå om till typ 32 och folda för en push eller? :)

 

Klart du kan squeeza om du vill ha action-image, men dels tycker jag det är onödigt om du inte har några typ av tendenser på fi alls och ännu mer just eftersom du köpte in kort. Folk är, IMHO, betydligt mer villiga att gambla mot shorties.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis kommit till bordet och satt mig med halvt inköp.

 

Stackar

Jag €50

UTG+1 €100+

Button €100+

 

UTG folds

UTG+1 raise €3

CO folds

Button raise €10

SB folds

BB Jag med 35o syn/fold/raise?

 

Lägga en slaskig image och sen tighta till sig?

 

Köp en big-mac och company plusmeny för pengarna istället hahah ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja det är en fold :)

 

Grejen är att jag var knappen med AA och floppen kom 35K. Ja ni förstår ju själva vad som hände :) Turn var ytterligare en femma...

 

Först undrade jag i chatten vad han syssla med men sen började jag fundera på om det kan vara smart. Kan det det? Om han gör en sån syn det första han gör vad kan han inte hitta på senare under sessionen lixom. Kanske jag är i fel forumdel och svammlar nu men men... I stridens hetta kasta jag ut den på whine-forumet men börja sen fundera på om man kan dra nån form av lärdom istället. Jag satte ju honom på typ AK å inte 35, då kan ju en slasksyn vara bra i vissa lägen. Just i denna hand tyckte jag dock hans stack var för grund.

 

psatiw, du å parre brukar väl diskutera sånna grejer med slasksyner på CC eller? har för mig jag sett sånna trådar :)

 

Just nu är ju frågor om SC heta i Fråga Ola men totalt konstiga händer då? Vad gäller för dom? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklädd och förklädd, den finns ju redan i bad beat-tråden "utdragna AA" så det är inget jag döljer. Funderade på om man kan ha några funderingar bara, kan man inte det så kan väl någon mod stänga tråden.

 

Alltså om stackarna hade varit djupare och det höjs som det gör preflop. Då kan man väl anta att de två första har höga kort eller PP. Handen är ju enkel att kasta oträffad men man kan ju tydligen som synes vinna en hel del med hård träff.

 

Jag gör sånna syner i vissa lägen när det inte är för dyrt och jag känner för det. I denna hand tycker då jag att han synade för dyrt men var drar ni "gränsen för slasksyn"? Med andra ord, hur stor skulle min höjning varit för att hans syn skulle räknats som OK för er? Förändrar ni spelsätt efteråt? Varvar ni tight med extremt löst flera gånger under en session?

 

Jag vill bli bättre på att variera mig helt enkelt men vet inte var jag ska dra gränser :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

psatiw, du å parre brukar väl diskutera sånna grejer med slasksyner på CC eller? har för mig jag sett sånna trådar :)

 

Hinner inte skriva nåt längre nu, men bara kort så är det ju dels stor skillnad på live-poker på Sviten/CC, stackarna oftare runt 2-500 BB (vilket gör en stor skillnad förstås) och ovanpå det är 35o ur position mot ett 3-bet nästan aldrig good enough att syna med ändå, om det inte finns nåt jättespeciellt som att det är en supertomte-fi med typ 1000BB som man VET att man stackar om man träffar hårt. Att syna 35o här är bara jättedåligt rakt ut av en massa anledningar, men det har ju andra redan sagt. Tuff beat, men bara att reloada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...