Gå till innehåll

NLT - Läskigt läge preflop med JJ


jojje2k

Recommended Posts

Det jobbiga är att fi har varit jättetight(12/4)

Men han har 4 i aggfactor så han är väl verkligen en TAG.

 

Vad göra?

 

** Freising [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Geetur sitting in seat 1 with $79.30

- Izelmont sitting in seat 2 with $48.30 [Dealer]

- -fs- sitting in seat 4 with $52.20

- Bladet11 sitting in seat 5 with $53.74

- jakee12 sitting in seat 6 with $28.17

 

-fs- posted the small blind - $0.25

Bladet11 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Bladet11: Jack of Spades, Jack of Diamonds

jakee12 folded

Geetur folded

Izelmont raised - $5.00

-fs- folded

Bladet11??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syna och hoppas på trissen, utan träff = fold

Det har vi inte implied odds nog att göra. Har han alltid ett överpar och alltid stackar oss, visst. Men han har inte alltid ett överpar och kommer inte alltid stacka oss.

 

Jag hade hittat folden här om jag inte har den blekaste vad hans stora höjning betyder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg för att markera att du inte vill spela muppoker på fi:s villkor. Spelar han QQ+ på detta sätt får han skylla sig själv om han aldrig får betalt.

Känner du däremot att du är galnare än fi och att det är på dina villkor kör ett falling down-race med gigantiska svängningar tills han fått nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade blivit en muck för min del, man kan alltid lira en annan hand säkrare mot honom.

 

I De fallen han har en bra hand , vilket torde vara rätt ofta icohmed din read på honom så borde han troligtvis sitta på bättre, i bästa fall(ur ditt perspektiv) sitter han på AK ,AQ, Aj, 1010. I de fallen är det väl ca 50-50? sitter han på bättre händer har han ju klar fördel gentemot dig.

 

fast javet inte kanske är ute och cyklar helt, har bara lirat nån månad samt aldrig lirat shorthanded : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade släppt. Finns bättre lägen att spela om hela stacken.

 

Synar du så faller dels 50% av tiden ett överkort på floppen och vad ska du då göra ur position?

 

Och i de fall överkort inte faller så är du fortfarande orolig för högre PP. Checkar du o Fi höjer pott, vad ska du göra då?

 

Du har inte implicita för att syna för triss. Hade höjningen varit runt 5% av effektiva stacken hade jag tyckt att syn varit befogat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SYN!!! varför höjjer han 10*bb med en hand som är bättre än din?

 

kan ju bara stämpla ha nsom fisk isf.. AK AQ AJ TT 99 QQ är väl de jag kan sätta han på.. AA, KK då förstår jag inte varför han höjjer 10*bb

 

för som han spelar vill han verkligen inte ha syn.. och är de en tajt jävel är de ju svinenkelt spela ut efter flop..

 

glömde den enklaste vägen att tillgå.. höj han preflop.. till 10 dollar tex..

 

omslag enkelt vik, mot syn, då har du han på QQ som bästa hand.. och får han oftast att lägga på ett vanlig CB på A lr K hög flopp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

glömde den enklaste vägen att tillgå.. höj han preflop.. till 10 dollar tex..

 

omslag enkelt vik, mot syn, då har du han på QQ som bästa hand.. och får han oftast att lägga på ett vanlig CB på A lr K hög flopp..

Nej.

 

inte det? om de är nu en tajt lirare?! så du föreslår en vek linje genom att checkfolda flop ifall han synade vårat omslag preflop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5% så sjukt bra implicita behöver vi väl inte med JJ? 8:1-10:1 ska väl räcka?

För att de ska räcka med 8:1-10:1 gäller det vara hyffsat säker på att ta hans stack också. Det kan vi inte vara här.

 

va? då räcker väl 7,5:1? Vad är det jag inte fattar här?

Det finns ingen säker siffra på det här men även om du "vet" att han har AA och du kommer träffa set är det ju inget som säger att han alltid kommer stacka dig. Ibland har han KK, och inte kommer du ta hans stack på brädan AJx? Sen kommer han dra ut ibland osv.

 

Så även om vi kan sätta en spelare till 100% på AA/KK behöver vi bättre odds än oddsen att träffa settet, eftersom fler saker än så måste stämma för att han ska stacka oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...