Gå till innehåll

psatiw - Full Tilt SH NLT200


psatiw

Recommended Posts

  • Svars 459
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

PFR är inte tom, sitter med stor sannolikhet på ett överpar efter floppbetet. Shortien kan ha vafan som helst. Ideer om turn? Flopspelet?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $224.35

UTG+1: $200

CO: $243.30

Button: $104.35

Hero: $201.45

BB: $218.65

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with 6:heart: 6:diamond:

2 folds, CO raises to $7, Button calls, Hero calls, BB calls.

 

Flop: 8:spade: 6:spade: 6:club: ($28, 4 players)

Hero checks, BB checks, CO bets $20, Button calls, Hero calls, BB folds.

 

Turn: K:diamond: ($88, 3 players)

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan spela ett floppat fyrtal på 1/2 på samma sätt varje gång, utan att ta samma linje med någon annan hand. Ingen kommer märka något.

 

Är motståndaren hyfsad så tror ja inte han tycker linjen checksyn checksyn bet på 66x brädan representerar något sämre än hans förmodade överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$37

 

Och hoppas på T9 eller? Givet hans limp-range UTG så funderar jag lite på om det kunde vara bättre att checka, och visa svaghet och på så sätt eventuellt kunna locka fram hjältesynen på river.

 

:blank:

 

BTW, är det kallt att posta flera samtidiga händer såhär? Blir kanske lite splittrat och svårt att överblicka/se hur inläggen hänger ihop? Gör jag bättre i att posta färre händer och lägga mer tanke bakom för att verkligen bara posta de intressantaste? Nån med funderingar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjer du verkligen turn där med set? Svårt att se att han släpper en dam tyvärr.

 

Tänkte på river att jag borde kunna reppa damen eller :As: Tx och att han dessutom inte varje gång satt på damen när han bara synar turn och att det ibland t.o.m kan gå att få honom av den, om han nu har den.

 

Flera med åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hoppas på T9 eller? Givet hans limp-range UTG så funderar jag lite på om det kunde vara bättre att checka, och visa svaghet och på så sätt eventuellt kunna locka fram hjältesynen på river.

 

 

Ändrar mig efter att ha läst igenom handen igen. (=

 

Som du själv nämner kommer vi med en knack kunna få syn av såväl Axs-händer (om han nu limpar dem, du skrev iofs inte det men känns ju inte helt otroligt) som nior, sen är ju turncheck här ganska sexigt metagame-mässigt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på river att jag borde kunna reppa damen eller :As: Tx och att han dessutom inte varje gång satt på damen när han bara synar turn och att det ibland t.o.m kan gå att få honom av den, om han nu har den.

AT är ju verkligen den enda hand du möjligen kan reppa med denna linjen, framförallt givet spelet pre. Dock tyder din aggresivitet (sett från andra postade händer) på att du skulle höjt pre även med AT här.

Samtidigt känns det lika otroligt att fi har kåken. Man kan tycka att fi borde kunna folda en dam men i stridens hetta tror jag de flesta resonerar att du försöker pusha bort en splitt.

Om fi inte har en dam fungerar pushen såklart bra men jag tror inte att det händer nog ofta. Enda händerna i hans miniraisa-från-knappen-HD som synar turn utan att fylla river är väl bättre spaderdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är motståndaren hyfsad så tror ja inte han tycker linjen checksyn checksyn bet på 66x brädan representerar något sämre än hans förmodade överpar.

 

Förutom det att brädan ligger 668 med två spader?

Det förutsätter ju docka tt river blankar / att någon av de andra sitter och drar.

 

Ska vi slå om någon gång föredrar jag floppen då det är enklare att reppa drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på river att jag borde kunna reppa damen eller :As: Tx och att han dessutom inte varje gång satt på damen när han bara synar turn och att det ibland t.o.m kan gå att få honom av den, om han nu har den.

 

Flera med åsikter?

Finns det någon möjlighet alls att han har damen när han inte trycker tillbaks på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon möjlighet alls att han har damen när han inte trycker tillbaks på turn?

 

Well, psatiw spelar ju handen precis som om han skulle ha damen, då är det ju bättre om fi bara synar turnraisen om han oxå har en dam, då har han ju möjlighet att bluffställa på alla spader och rivrar som parar brädet, och på så sätt trycka psatiw av splitten...

 

Jag gillar inte riverpushen, när psatiw har reppat damen så tror jag att fi synar med en dam för split ofta, han synar dessutom givetvis med kåken, enda han släpper är ju färgdraget, och då hade det räckt med ett $50 bet.

 

Enda gången jag ställer med en dam i fi's läge där är om jag dessutom har färgdraget...

 

Edit: såg inte att fi checkade rivern, ja, då har han ju inte kåken iaf, men jag står fast vid att ett mindre bet hade varit bättre, synar han $80 med damen så synar han $152 oxå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hate? Love? Hate very much?

 

Fi är 21/16/2.87 över ~1900 händer och har en PTBB 20/100.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $55.25

UTG+1: $61.90

CO: $450.25

Button: $58.10

SB: $201

Hero: $201.75

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 4:spade: 9:spade:

3 folds, Button calls, SB calls, Hero checks.

 

Flop: K:club: J:spade: T:spade: ($6, 3 players)

SB bets $4, Hero calls, Button calls.

 

Turn: A:diamond: ($18, 3 players)

SB bets $14, Hero raises to $42, Button folds, SB calls.

 

River: T:diamond: ($102, 2 players)

SB checks, Hero is all-in $153.75

 

 

Jag hatar verkligen riverpushen. Det är liksom sådär hett att först representera en dam och sen en kåk? Nu är jag iofs lagom tankad så jag ska egentligen inte analysera någonting men jag ville fly julbordet en stund för att vila magen...

 

God Jul holla ship it osv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Jul!

 

God jul! (Hrm, lite sen iof, men wtf. Gott nytt år då!)

 

Well, psatiw spelar ju handen precis som om han skulle ha damen, då är det ju bättre om fi bara synar turnraisen om han oxå har en dam, då har han ju möjlighet att bluffställa på alla spader och rivrar som parar brädet, och på så sätt trycka psatiw av splitten...

 

Jag gillar inte riverpushen, när psatiw har reppat damen så tror jag att fi synar med en dam för split ofta, han synar dessutom givetvis med kåken, enda han släpper är ju färgdraget, och då hade det räckt med ett $50 bet.

 

Enda gången jag ställer med en dam i fi's läge där är om jag dessutom har färgdraget...

 

Edit: såg inte att fi checkade rivern, ja, då har han ju inte kåken iaf, men jag står fast vid att ett mindre bet hade varit bättre, synar han $80 med damen så synar han $152 oxå..

 

Tycker du glömmer en rätt trolig hand som passar in på hans turnspel, nämligen KJ. Kan tänka mig att han lättare kan syna ett $50-bet med den än en push, för att snappa upp FD-bluffen. Dessutom tror jag en del nits kan börja fundera på om jag värdebettar AT och vill ha maxvärde av damerna och nån gång ibland hitta storlägget mot en push, men aldrig mot ett $50-bet. I övrigt gillar jag dina resonemang.

 

Jag hatar verkligen riverpushen.

 

Hahahaha! Såja. Ja, du, jag ska inte säga emot. Själv kan jag, om jag ska vara ärlig, fortfarande inte bestämma mig. Jag lutar nog dock åt att hålla med.

 

En sak med att jag automatiskt skulle kunna ha damen på turn där bara, av mina made hands, så är inte det sant. Jag skulle lätt kunna tänka mig att spela AT likadant (och det är inte alltid jag kommer slå upp den pre) och även nåt annat tvåpar. Jag kommer inte nödvändigtvis alltid att slå om floppen med mina tvåpar där när jag inte höjt pre, utan ibland spela den långsamt på floppen för att sen fånga en 2-barell semibluff med flushdraget och samtidigt inte ge en sån hand, eller en färdig stege, chansen att 3-betta mig bort från min hand direkt på floppen. Det handlar förstås inte om att sandbagga ett monster, utan att kombinerat få ut värde från sämre händer, att hålla potten nere och att inte behöva bli bluffad ur potten av starka drag på floppen.

 

Som sagt, jag är lite tvivlande fortfarande och du kan mycket väl ha rätt, att det bara är garbage. Ville dock bara klargöra att jag inte nödvändigtvis alltid reppar damen när jag slår om på turn där.

 

God Jul holla ship it osv!

 

Fyllo. ;) Tack. Och detsamma!

 

:blank:

 

Återkommer ang. fyrtalshanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En sak med att jag automatiskt skulle kunna ha damen på turn där bara, av mina made hands, så är inte det sant. Jag skulle lätt kunna tänka mig att spela AT likadant (och det är inte alltid jag kommer slå upp den pre) och även nåt annat tvåpar. Jag kommer inte nödvändigtvis alltid att slå om floppen med mina tvåpar där när jag inte höjt pre, utan ibland spela den långsamt på floppen för att sen fånga en 2-barell semibluff med flushdraget och samtidigt inte ge en sån hand, eller en färdig stege, chansen att 3-betta mig bort från min hand direkt på floppen. Det handlar förstås inte om att sandbagga ett monster, utan att kombinerat få ut värde från sämre händer, att hålla potten nere och att inte behöva bli bluffad ur potten av starka drag på floppen.

 

Det här handlar ju inte direkt om floppen dock, eller hur? Jag tycker alla dina möjliga tvåparshänder samt set försvinner på turn när du slår om. Menar du verkligen att du slår om med dom här? Jag förstår inte det spelet så du får gärna förklara det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...